Sharky Postat Iunie 3, 2011 Partajează Postat Iunie 3, 2011 Ca sa fii sigur ca nu e superdioda atunci elimin-o.Pune sarma peste ea. Pui un voltmetru pe rezistentele de pe alimentari si dai buton.Daca voltmetrul urca repede pana la V+/V- e clar ca ampliful trage curent prea mare si ai o problema.(valabil la orice montaj).Spune-ne ce se intapla cu sarma peste superdioda. Ar trebui sa functioneze, dar sa se auda prost. Link spre comentariu
horhe55 Postat Iunie 3, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2011 exista posibilitatea asta ca amplificatorul sa traga prea mult curent si sa puna traful in scurt?montajul normal se alimenta la 2x96v cu un traf de 2,5kw nu la 2x70v/1,5kw cat e acuma...am sa incerc cu superdioda in scurt dar nu acum ca trebuie sa o tai la serviciu va anunt zilele astea ce am facut... Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 3, 2011 Partajează Postat Iunie 3, 2011 Normal.Superdioda regleaza curnetul de mers in gol.Daca reglezi curnetul la o valoare mare e evident ca rezistentele puse pe alimentare sa se incalzeasca, sau fara ele traful sa fie in scurt si sa puste siguranta.Asta in cazul fericit in care nu pusca finalii inainte!Daca pui superdioda in scurt atunci o treaba e clara: curentul de mers in gol devine zero si ampliful ar trebui sa consume normal, deci problema e de reglaj.Daca nu...mai sapam. Link spre comentariu
horhe55 Postat Iunie 3, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2011 da asta asa e dar nu arde nimic nici finali nici nimic altceva decat sigurantele de pe alimentare pentru ca am incercat de mai multe ori sa il pornesc si nimic scurt, l am pus asa fara sig pe alimentare si nu se arde nimic doar tine traful in scurt si incinde toata partea de putere din acel canal adica finalii si rez de 0,22omi, fara sa ii arda si asta am incercat de mai multe ori... Link spre comentariu
indy666 Postat Iunie 3, 2011 Partajează Postat Iunie 3, 2011 Este posibil ca o parte din finali sa fie deja sarma(arsi). Nu mai porniti montajul fara rezistentele serie de pe alimentari si fara bec in primarul trafului. Link spre comentariu
horhe55 Postat Iunie 3, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2011 Este posibil ca o parte din finali sa fie deja sarma(arsi). Nu mai porniti montajul fara rezistentele serie de pe alimentari si fara bec in primarul trafului.inafara de superdioda care la masurare dadea niste valori aiurea nimic nimic nu este ars....nici final nici rezistenta... Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 3, 2011 Partajează Postat Iunie 3, 2011 ai masurat finalii SCOSI de pe placa(radiator)Vezi sa nu cumva sa ai un set de finali fake care au alte jonctiuni inauntrul lor...Pune niste poze clare sa vedem exact ce ai tu acolo... Link spre comentariu
horhe55 Postat Iunie 3, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2011 le am verificat scoase de pe radiator m am uitat si de treaba cu jonctiunile dar nu am gasit nimic ciudat, totul e perfect.azi am masurat modulul fara finali doar cu cate o dioda in loc de finali asa cum ati spus mai sus si totul e ok am schimbat si superdioda.ce am observat este la masurat BE (dupa ce am pus doar cate un singur final) pe fiecare ramura imi da curenti diferiti adica 0,380mA si 0,200mA nu am cum sa le reglez sa fie egale Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 3, 2011 Partajează Postat Iunie 3, 2011 Cum adica ai masurat superdioda (BE) si iti da 0.3 si 0.2mA ?Chiar daca exprimarea e confuza rolul superdiodei e sa dea o tensiune care variaza cu temperatura in acelasi fel ca si variatia jonctiunii BE a finalilor. Deci trebuie sa masori tensiune.Ma rog, eu am inteles ca te-ai referit la curentii prin finali, dar totusi sa icnercam sa fie mai coerenti in exprimare.Creste curentul pe la vreo 10-100mA, in fucntie de tensiunea de alimentare si de racirea disponibila. Daca alimentarea e la 20V iti poti permite fara probleme un 100mA, dar la 80V nu prea. Te orientezi.Hai sa iti zic si niste chestii practice, ca tot s-a trezit lumea sa ma acuze ca n-am facut in viata mea un amplificator. Ca si orice depanare, fie ca e electornica, fie ca e programare sau ciocanarie iei pe etape.ASta e etapa 1: vezi ce face superdioda. Apoi Reglezi rezistenta care sta pe jonctiunea BE de la traiznstorul din superdioda. Sa zicem ca daca actuala rez e de 100ohmi pui una de 1k. Ar trebui ca tensiunea CE de pe superdioda sa scada. Pui o pereche de finali vezi cat ajunge BE pe ei. DAca totul e ok, ampliful canta (evident va canta prost daca tensiunea BE e insuficienta) mergi mai departe, pui restul de finali.Apoi rezistenta de 1k o inlocuiesti cu un semireglabil care il pui initial la 1k si incepi sa il scazi pana cand curentul prin finali ajunge la valoarea dorita.Alta chestie utila e sa masori valoarea finala a potentiometrului pt curentul dorit si sa pui in locul sau o rezistenta de valoare putin mai mica care sa o inseriezi cu un alt potentiometru de valoare mai mica. Avantaje: reglaj mai fin si curentul maxim care il poti da e limitat.Evident ca valorile sunt exemplificative. In cazul real vezi si tu cat trebuie. Vezi cat ai acolo, pui de 10 ori mai mare, vezi ce se intampla si ce e de facut in continuare.TOATE aceste reglaje se fac cu rezistente inseriate pe alimentari. Nu e musai sa fie de 20W. Ajung si de 5w. PE ele pui un voltmetru si stai cu coada ochiului pe el. De cumva tensiunea creste brusc fara motiv inseamna ca ceva trage curent si opresti repede montajul.Nu mai fa prostia sa arzi sigurante una dupa alta. E ca si cum ti-ai fisura piciorul si ai tot sari pe el pana il rupi de tot.Identifica problema si incearca sa rezolvi, ca nu se rezolva singura.Dupa ce ai reglat curentul cu toti finalii montati observa daca e cat de cat stabil in timp. Il lasi pana cand vezi ca tmeperatura radiatorului nu mai creste si nici curentul de mers in gol nu se mai schimba.Doar dupa ce rezolvi chestia asta renunti la rezistente.Eu cel putin asa fac si n-am avut probleme.Alta chestie: Cand esti cu rezistente pe alimentari sa nu cuplezi sarcina decat dupa ce ai pornit ampliful. Sau daca o cuplezi o cuplezi inseriata cu o rezistenta mai mare fata de cele de pe alimentari gen 200-500ohmi.In functie de schema care o are amplificatorul la regimul de pornire se intampla ca iesirea sa urce de la zero la V+ sau V- si apoi sa se stabilizeze in zero. Dar in caz ca tu pe alimentari ai inseriat sa zicem 33ohmi si pe iesire ai o boxa de 8ohmi in momentul variatiei curentul va fi mare si va cauza o cadere de tensiune pe rezistenta de pe alimentare. Caderea aia afecteaza montajul si poti pati ca montajul sa se "blocheze" cu curent continuu la iesire. Ma rog, boxa nu o arde ca doar ai 33ohmi inseriati si ai vreme sa te prinzi ca ceva nu e in regula.Dar se poate intampla ca etajul de comanda sa fie filtrat cu condensatori de valoare mare si filtrul acela sa retina in condensatorii lui tensiunea pt mai multa vreme. Tensiunea in etajul final cade, dar in etajul de comanda nu, si sa zicem in cazul unor amplifuri cu mosfeti patesti ca depasesti tensiunea maxima grila sursa si ii poti arde in caz ca nu i-ai protejat cu niste diode zener. Bine, asta se intampla destul de rar deoarece etajul de comanda deobicei e filtrat cu conzi relativ mici, gen 100uF legati de etajul final prin rezistenta (e drept ca se intampla sa fie si o dioda acolo, caz ceva mai nasol) si diferenta de tensiune e destul de mica.Pe langa asta nu e de lepadat sfatul care l-a dat colegul nostru Adrian cu becul. Eu mi-am facut o ciobaneala dintr-un stecher, 2 prize si cablu care il inseriez cu orice montaj. Stecheru in priza, o priza e pt consumator si alta pt o veioza in care initial montez un bec de 60W, suficient pana dai drumul la amplif, vezi sa fie totul ok. Dupa ce vezi ca totul e ok pui un bec de 200w ca sa poti da volum ceva mai mare, dar care totusi sa limiteze in caz de scurt.Marele avantaj e ca la un amplif cu curentul de mers in gol reglat la limita minima becul de 60w abia licareste. Cum ii dai un pic de curent se aprinde mai tare. Deci ai si avertizare + limitare in caz ca ceva o ia razna. Link spre comentariu
horhe55 Postat Iunie 4, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 4, 2011 gata baieti s a rezolvat functioneaza perfect,de la o amarata de superdioda era, nu credeam ca poate sa faca asta, sa imi tina traful in scurt fara sa arda nimic prin amplificare.va multumesc tuturor pentru timpul acordat.Sharky, numai cei ce nu apreciaza simplul fapt ca ajuti incepatorii, ca mine, sa treaca peste anumiti pasi in care nu au cunostinte, numai ei, pot scoate textele alea cum ca nu ai avrea habar, pe mine unul mai ajutat enorm si iti miltumesc. Link spre comentariu
Sharky Postat Iunie 4, 2011 Partajează Postat Iunie 4, 2011 Man, stai linistit, eu doar faceam o remarca ironica. Mici glumite, nu ne luam la bataie pe aici. De invatat mai dau si eu sfaturi, dar multe incep sa le cam repet si sunt cam satul.Pai ai invatat si tu ce face superdioda. Daca tensiunea pe ea e prea mare atunci finalii se deschid la maxim si poti considera ca se transforma in niste rezistente de valoare f mica puse fix pe iesirea trafului. :smt103: Ai noroc ca n-ai ars nimic. Link spre comentariu
horhe55 Postat Iunie 4, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 4, 2011 da asa e am avut noroc ca nu am ars nimic.nu trebuie sa fi satul eu zic sa ar trebui sa te faca sa te simti bine ca ai deschis ochii cuiva sau ai mai invatat pe cineva cate ceva. Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Iunie 9, 2011 Partajează Postat Iunie 9, 2011 Poți pune și layoutul cablajului? Aș încerca și eu să construiesc unul.Finalii și rezistențele din emitori le-ai conectat cu fire?Sunt curios să văd și niște poze cu montajul, cum ți-a ieșit. Povestește-ne umpic despre el; cum sună, ce probleme ai întâmpinat, alte impresii. P. S. De la ce model de Rotel e schema (RBxxxx)? Link spre comentariu
retrosong Postat Iunie 9, 2011 Partajează Postat Iunie 9, 2011 modelul e rb 1090 Link spre comentariu
horhe55 Postat Iunie 9, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 9, 2011 modelul este, dupa cum a zis si retrosong, RB-1090, un amplificator de 2500euro, la banii astea ar trebui sa se auda perfect, parerea mea, asta daca respecti schema si piesele, fara a construi cu echivalenti asa cum am facut eu.ce sa zic, sunt foarte multumit de cum se aude, are o fidelitate la care nu ma asteptam,deocamdata nu am un traf potent pentru el, tensiunea la care se alimenteaza(dupa redresare) acum este 2x70Vcc/1Kw fata de ce are el nevoie adica 2x96Vcc/2kw(aproximativ)dupa parerea mea, sunt multe scheme care nu se pot compara cu el (nu dau exemple sa nu sara lumea) eu zic ca ar merita o mai mare atentie pentru cei ce vor sa se apuce de un amplificator diy va las si schema originala a amplificatorului, Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum