Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cum obtin 3x220v din 380v


Vizitator raven

Postări Recomandate

Acuma din ce a spus colegu raven e vorba numai de trei borne exceptand nul si impamantare. Si nici nu vad de ce ar fi mai multe....ca doar nu e vreun motor pe care sa-l legi in stea sau triunghi conform necesitatilor. Ca atare ar trebui ca respectivul agregat sa aiba steaua legata in "interior" si inseamna ca acel transformator despre care spunea e pentru altceva, nu pentru agregat. Dar n-as merge pe varianta asta.....eventual trebuie verificat ce anume se alimenteaza prin acel traf

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 64
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gica70

    14

  • vintage

    8

  • TESSLA

    8

  • Dr.L

    6

Top autori în acest subiect

220V intre faze inseamna 127V,mai apropiat de 130V decat de 110V@vintage -din pacate tu cam scrii prostii...macar nu te mai lua de cei care mai stiu despre ce e vorba

Link spre comentariu

"220V intre faze inseamna 127V,mai apropiat de 130V decat de 110V" Asa e, acum nici nu mai stii cum e treaba; ba 0.4, ba 230, ba 240. Sunt convins ca multi dintre noi stim acele "comutatoare" din..textolit din spatele radio-urilor.. si efectul pozitionarii lor incorecte :rade:Iaca ti-a raspuns Doctorul..sunt sigur ca stiai dar ai vrut, asa, sa ne verifici la ora asta.. :limb:

Link spre comentariu

Aproape intotdeauna este greu de dat un sfat sigur, functional daca nu vezi exact despre ce este vorba.In cazul de fata s-a pus intrebarea "cum obtin 3x220V din 380V". Raspunsul strict la intrebare este prin traf trifazic.Dar de fapt problema este alta si anume "cum alimentez un utilaj/agregat care este proiectat pt trifazic de 220V la retea trifazica de 380V".La aceasta problema ar putea fi ceva rezolvari, dar depinde de ce este acolo. De principiu exista un circuit de comanda si un circuit de forta/executie (motoare, solenoizi sau alte dispozitive).Circuitul de comanda se alimenteaza in general dintr-un traf. Trebuie vazut ce scrie pe traf si de unde se alimenteaza primarul. In functie de situatie se poate modifica ceva (ex. daca este legat cu primarul pe doua faze, se va lega intre faza si nul sau mai sunt situatii cand trafo are diverse prize de tensiune in primar). Pe partea de executie, daca luam motoarele de exemplu, si acestea de multe ori sunt motoare care, pt a lucra in ~3 220V, sunt legate in triunghi. Daca cutia de conexiuni permite, ele trebuie legate in stea. La alte elemente de executie trebuie vazut cum/de unde se alimenteaza. Daca sunt pt 220V si se alimenteaza din doua faze se vor modifica si se vor alimenta din faza si nul. Daca sunt deja alimentate din faza si nul se poate pune un traf 220V-110V pe circuitul lor de alimentare.Astea sunt doar niste indicatii de principiu. Pentru sfaturi exacte trebuie vazut agregatul. Am avut utilaje care au venit din Franta si care acolo au functionat pe ~3 220V. Cu ceva munca s-a transformat toata masina pt functionare la ~3 380V numai din modificarea conexiunilor (forta+comanda). Succes

Link spre comentariu

Este invers. La un motor trifazat conectat in stea fiecare infasurare este alimentata la 220 iar la triunghi este la 380.

@vintage -din pacate tu cam scrii prostii...macar nu te mai lua de cei care mai stiu despre ce e vorba

Adica? Ce prostii? Un exemplu? Si care sunt cei care mai stiu despre ce e vorba?
Link spre comentariu

Esti pe langa subiect (citesti din loc in loc si-ti dai cu parerea)Si totodata asta e ultimul tau mesaj de genul asta (indiferent ca-l scrii sau nu!)

Link spre comentariu

Ptr Dr. LEu nu te-am jignit niciodata iar numarul de mesaje arata ca ai experienta in moderare si iti port respect pentru asta. Dar modul in care te comporti pe threadul asta aduce a dictatura. Se pare ca numarul imens de mesaje te-au obosit si ti-ai pierdut rabdarea in a analiza cu atentie toate postarile si a reactiona corect la situatii. In loc sa solutionezi cu discernamant si impaciutor confictele tu ameninti ca tai si spanzuri, concluzionezi cine e de vina fara sa motivezi de ce, aduci jigniri gratuite...Eehhh...batranetea...Am vazut ca stam aproape unul de altul. Daca vrei te invit la o bere(platesc eu) si iti explic pas cu pas ce am scris si de ce in threadul asta. Poate te mai destinzi un pic. Apropo de destindere, sa te uiti la filmul Shaolin 2011. Ai sa gandesti diferit dupa ce-l vizionezi.Da-mi mp daca esti de acord cu invitatia. Mi-ar face o deosebita placere sa participe si alti membri ai forumului daca vor!

Link spre comentariu

Este invers. La un motor trifazat conectat in stea fiecare infasurare este alimentata la 220 iar la triunghi este la 380.

Exista mai multe tipuri de motoare si depinde de ce scrie pe el. Dar cele mai uzuale au inscriptionat D/Y 220/380 V (vezi atasament), si se alimenteaza in felul acesta, deoarece la legarea in triunghi intre doua faze avem o singura infasurare, iar la legarea in stea intre doua faze avem doua infasurari inseriate.
Link spre comentariu

Este invers. La un motor trifazat conectat in stea fiecare infasurare este alimentata la 220 iar la triunghi este la 380.

Exista mai multe tipuri de motoare si depinde de ce scrie pe el. Dar cele mai uzuale au inscriptionat D/Y 220/380 V (vezi atasament), si se alimenteaza in felul acesta, deoarece la legarea in triunghi intre doua faze avem o singura infasurare, iar la legarea in stea intre doua faze avem doua infasurari inseriate.
"La măsurarea tensiunilor şi curenţilor într-un sistem trifazat, trebuie să fim atenţi ce şi unde anume măsurăm. Tensiunea de linie se referă la valoarea tensiunii măsurată între oricare doi conductori, într-un sistem trifazat echilibrat. Tensiunea de fază se referă la tensiunea măsurată la bornele oricărui component (înfăşurarea sursei sau impedanţa) într-un circuit trifazat"

 

 

http://www.circuiteelectrice.ro/curent- ... i-triunghi

Link spre comentariu

@vintage -nu te supara,dar chiar am chestiile astea trifazate proaspete in memorie. Dupa cum spuneam,nu ai citit atent ce au scris si ceilalti si sustii niste chestii un pic pe langaAi si tu dreptate cu dictatura,dar cand unul tot arunca o piatra ca altii s-o scoata (ca doar nu promovam greseli de interpretare/aplicare) si nu vrea sa se gandeasca un pic mai mult la ceea ce zice...ce sa-i mai fac?Pana si definita scrisa de tine are defecte!Tensiunea de linie = tensiunea intre oricare 2 fazeTensiunea de faza = tensiunea intre oricare faza si nul (sau impamantare)Tensiunea de linie = Radical din 3 * Tensiunea de fazaUita-te ca postul tau nu are nici o relevanta pentru topic! Te certi cu morile de vant...raspunzi la alte intrebariAs accepta invitatia ta (sigur am lamuri neconcordantele mai usor decat ca in scris) dar deocamdata nu am timp...mai vorbimSi pana la urma,recisteste tot ce s-a scris,atent,si abia apoi raspunde. Nu te mai lua aiurea de cei care scriu corect p-aici,ca va trebui sa fac curat!

Link spre comentariu
Vizitator raven

Baieti,imi cer scuze de intarziere dar am avut botezul baietelului sambata si nu prea am avut timp de intrat pe forum.Acum sa trecem la problema dezbatuta aici,chillerul il am la munca si maine ajung acolo,o sa fac poze la rigleta de alimentare si la eticheta cu specificatile lui.Deci repet ca am vazut ca s-a inteles gresit,la alimentare are o rigleta cu 3 conexiuni L1,L2,L3 si langa rigleta pe carcasa metalica se prinde impamantarea,am si schema electrica pe un capac si din primele 2 faze pleaca la modulul de alimentare(sursa in comutatie).Pe eticheta lui scrie 3 x 220v,de la fabrica de unde l-am adus era demontat si inlocuit cu altul si nu am putut deschide tabloul electric al utilajului sa vad de unde se alimenteaza ca intra in avarie.Meseriasi de acolo de la fabrica care erau electricieni cica ii intreb daca putem sa alimentam chilerul si ei au vazut L1,L2,L3 au bagat trifazic pana sa ajung eu la ei si au bubuit unele protecti de pe placa alea de la alimentarea,am schimbat piesele arse si cum am spus am alimentat pe primele 2 faze(220v,faza si nul) si se aprinde dar intra in avarie ca nu are tensiune pe toate fazele.Pun poze maine si ma uit si la puterea consumata.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări