Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

REZISTENTE DE MARE PUTERE (railway)


cristian_draghiescu

Postări Recomandate

Aha, deci nu e mare şmecherie, doar o bandă de grafit pe un suport metalic, altfel crapă. Probabil că aluminiul e ptr rigidizare şi răcire.Sînt curios cît costă minunea, în ultimii ani sînt sătul de componente ''nemţeşti'' foarte lăudate, dar scumpe şi deloc fiabile. Adevărata distracţie va începe dacă băştinaşii vor încerca ''asimilarea în producţie'' a piesei.S-a făcut un obicei în a achiziţiona echipamente fără piese de schimb, căci firmele producătoare trăiesc mai mult din garanţii decît din producţie (oricum făcută prin Polonia, Cehia, Portugalia...). Întotdeauna primul lot e de calitate, următoarele contracte aduc surprize, nu mai intru în amănunte că nu sînt legate fix de captatori.Am tot scris de captatorii de tramvai asemănători cu cei de troleibuz, ptr că există aşa ceva, italienii foloseau înainte de război, americanii au şi în ziua de azi, Hong-Kong, alţii... :nas:P.S.1 Probabil că suprafaţa de contact la un captator nou + fir nou e foarte mică, ideal ar fi captator nou + fir uzat, dar asta ar duce la decălirea firului. Compromisul e undeva la mijloc şi durează puţin. :rade: P.S.2 Aşa arată salvarea de la tramvaiele cele noi? Nu trebuia să aibă mai multe scînduri?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 52
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cristian_draghiescu

    12

  • zal

    11

  • RockDok

    3

  • Dr.L

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator tyc

Banda de grafit e de fapt o bara de-a binelea,cu sectiune aproximativ patrata. Se inlocuiesc de la uzura,dar si cand sant crapate,fisurate.

Link spre comentariu

Normal, doar grafitul e casant, o fisură e suficientă ca să crape tot, e rezistent la frecare liniară, dar nu rezistă la lovituri din lateral, plus că trebuie înfipt în el un fir de Cu, ca la orice perie. La rîndunicile de troleibuz e ceva mai rezistent datorită formei, mai compacte. Şi acolo era o problemă cu fixarea cablului flexibil de Cu cu piesa de grafit, unul cu această problemă se vede de departe cînd circulă, face diverse scîntei.Mi se pare mai eficient să înlocuieşti o bară de Al. Aia şi cînd e turtită se poate folosi. Cel puţin în Bucureşti, cele mai dese probleme sînt legate de frînghie agăţată (aia care manevrează pantograful), piesa de contact răsucită (din trecere cu viteză peste încrucişări) sau agăţată între fire (din balansul vagonului). De fire rupte nu am mai auzit în ultimii ani, de cînd s-au redus mult numărul de vagoane Tatra, doar cazuri de suprasarcină, sper să scăpăm o dată de ele. E drept că şi suspensia firului s-a modernizat pe multe trasee, ca şi calea de rulare.

Link spre comentariu
Vizitator smilex

Cei de la Timisoara pot da multe detalii despre fiabilitatea sistemului ca si despre dezavantajele lui. Din ce cunosc, intregul lor parc este schimbat astfel. Din punctul meu de vedere, capurile de pantograf din grafit sunt superiore celor din aluminiu ca performante, indiscutabil. Ar fi totusi doua inconveniente. Este un efort financiar mare pentru un parc intreg (Arad, cca 200 unitati). Daca pana acum producerea de capuri se facea in regim propriu, s-ar trece la dependenta de terti. N-ar fi o problema cu un contract adecvat, ferm, totusi...

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Efort financiar mare?! Cat costa un tramvai?Da,da,un contract ferm ca apoi joci cum canta ei (ca doar ai un contract ferm);nici chiar asa,la fiecare luna(perioda de timp),licitatie.

Link spre comentariu

Depinde, ca să fac o paralelă cu altceva cunoscut în Bucureşti, cînd a contractat Videanu prima serie de autobuze Mercedes (uimitor cum s-au sucit nemţii şi nu au mai pus condiţii la intrerea în UE a României), au costat 180.000E/buc, modelul cu geamuri mici, în care faci saună vara, după 1 an au adus alt model, cu geamuri mai mari şi aer condiţionat, la 210.000E/buc. Cred că ŢiriacAuto a intermediat afacerea.Oricum se mişcă ca melcul, toţi şoferii sînt disperaţi să nu le zgîrie, merg încet pe piatră cubică, jale. Asta poate findcă servisul costă mult şi orice se impută. Nici nu sînt puternice.Legat de transportul electric de suprafaţă, eu aş renunţa la el, ocupă prea mult loc şi infrastructură în oraş, e absolut incomod de întreţinut şi folosit pe toate străzile astea înguste sau sucite, încurcă de multe ori circulaţia, nu poţi construi un pasaj mai ieftin că trebuie adăugată şi cale de rulare sau reţea de troleibuz, prea mulţi stîlpi, firme căpuşă... se pune prea mult preţ pe asta, poate peste cîteva generaţii, cu alte mijloace de transport să renteze cu adevărat, astăzi nu merită.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Tansportul urban cu tramvaie e un pic depasit...cu tranportul de marfa e un pic diferit;de ce cea mai puternica economie mondiala se bazeaza pe trasportul pe calea ferata?Oare e cel mai eficient transport terestru?Tranportul auto e pe locul doi,neluind in seama poluarea,incarcarea drumurilor,insecuritatea.Tramvaiele care sant mai eficiente economic decat troleibusele care sant si ele mai eficiente decat autobusele,au inceput sa coboare in subteran - metrou.

Link spre comentariu

Cat costa un tramvai?

Depinde... Un model modern, nou, orientativ intre 1,5-4 milioane de euro.Unul second-hand, vechi de 30-40 de ani, perfect functional, complet, livratcu toate reviziile la zi (faptic, nu pe hartie !), cu caroseria, interiorul cupeuluisi boghiurile in stare excelenta, cam cat doua Loganuri (vagonul motor) si pejumatate pentru remorca. In unele situatii de "orase infratite" (in functie deabilitatea si constiinciozitatea autoritatilor locale) chiar gratis, ca donatii.

Tramvaiele care sant mai eficiente economic decat troleibusele care sant si ele mai eficiente decat autobusele,au inceput sa coboare in subteran - metrou.

Chiar mai demult, exista linii subterane pentru tramvaie, precum si linii combinate,urban-intercity. Iar "inghesuiala" din circulatie in marile orase ale Romaniei esterezolvata in multe tari prin utilizarea liniilor in pat propriu, ca urmare a unor studiisi actiuni absolut responsabile si total dezinteresate ale autoritatilor.Din fericire (sau din nenorocire...) situatia de la noi este o exceptie, nu o regula.Din pacate, exceptia asta dureaza de generatii... :jytuiyu
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Si va mai dura,cate vreme majoritatea lucratorilor din aceste institutii provin din mediul rural,cu origini 'sanatoase'...'potrivit cu sintagma "la-s ca merge si asa " de ce sa implementam noul? ca daca 'pica' ceva facem;de nu,nu!'Primesti niste tramvaie si costa sa le schimbi captatorii;e o problema,acest schimb e modificare constructiva si nu prea se baga nimeni sa modifice ceva care numai deservicii i-ti poate aduce.

Link spre comentariu

La capitolul eficienţă, nimeni nu ia în considerare poluarea necesară obţinerii energiei ptr transportul electric.Poate că tramvaiele şi troleibuzele nu scot fum în oraşe ca maşinile, dar undeva e o mare termocentrală care îmbîcseşte un judeţ. Adăugaţi la asta transportul cărbunelui prin ţară (hahaha!), apa, aerul contaminate şi tonele de cenuşă depozitate.Apoi trebuie transportată energia şi transformată... prea multă muncă şi prea puţini care plătesc bilete. :nebun:

Link spre comentariu
Vizitator tyc

La capitolul eficienţă, nimeni nu ia în considerare poluarea necesară obţinerii energiei ptr transportul electric.Poate că tramvaiele şi troleibuzele nu scot fum în oraşe ca maşinile, dar undeva e o mare termocentrală care îmbîcseşte un judeţ. Adăugaţi la asta transportul cărbunelui prin ţară (hahaha!), apa, aerul contaminate şi tonele de cenuşă depozitate.Apoi trebuie transportată energia şi transformată... prea multă muncă şi prea puţini care plătesc bilete. :nebun:

Prin partile astea de tara,energia electrica e preponderent din hidrocentrale;CET-urile sant mai prin sud,prin Banat,s.a. parti.Ba,mai e si o centrala nucleara tot prin sud(ce ma rad cand face bum! da' numai in prima zi ca dupa i-mi vor fi picat dintii si nu mai deschi larg gura).Rezolutia(finala) la bilete sant echipele de 'portarei'-controlorii de bilete/supracontrol cu jandarmi.Si se castiga mai bine asa+ ca la o multime de oameni le dai de lucru.
Link spre comentariu

Este adevarat ceea ce spune domnul Zal in legatura cu poluarea si inca

si mai adevarat faptul ca prea putini platesc transportul.

Insa nu este deloc totuna daca intr-un oras 100 de oameni se deplaseaza

pe acelasi traseu in acelasi tramvai sau fiecare separat, in 100 de masini.

Poluarea produsa de cele 100 de autovehicule este cu mult mai mare decat

cea generata de centrale pentru obtinerea energiei electrice necesare strabaterii

aceluiasi traseu de un tramvai. In realitate, intr-un mare oras, aceste cifre trebuie insutite.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Aha,transportul electrificat muta sursa poluatoare in afara orasului! Si al doilea aspect e ca in oras poluarea are efecte mai mari decat afara.

Ultima concluzie paote fi comparata cu punctul de aplicare a unei lovituri: daca te lovesti tare la gamba,se rupe osul si-n nsaptamani trece,daca te lovesti la genunchi(un pic mai incolo) se rupe si ramai schiop.

Link spre comentariu

Ah, iarăşi sesizez un pic ''superioritatea'' părţii ăleia din ţară faţă de restul. Cînd e secetă la hidrocentrale (care oare, că tot Carpaţii Meridionali sînt plini de ele), de unde vine energia acolo unde e nevoie? Păi din sudul poluat, că acolo sînt zăcămintele de cărbune, petrol... stai că ăsta nu mai e al nostru... :rade: Deşi cunosc transportul electric urban, văd mai mult partea goală a paharului, mai mult dezavantaje şi probleme, decît beneficii.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări