Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Instalatie far bicicleta


Phenom9600-FX

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 219
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Phenom9600-FX

    61

  • khrystyan

    27

  • nicul

    13

  • Dr.L

    10

Top autori în acest subiect

Imagini postate

sunt acumulatori cu pasta , in total 12A. mie imi ajung, tot ce am pe bicicleta e util...sa nu te induca in eroare ca am multe manete se vede ca nu sti cum este o bicicleta de competitie cu motor...fiecare are rostul ei...gusturile nu se discuta dar sa nu deviem de la topic, autonomia probata este de 3 ore cu luminozitate maxima, mi-a ajuns pt orice drum, intotdeauna am la mine benzina, ulei de amestec si incarcatorul de acumulatori. Saraca...merge cu 60 chiar daca am 3 genti pe spate...in poza sunt montate 2, si ma duce si pe mine cu un rucsac mare...oricum o sa o vand caci imi este frica sa merg zilnic cu ea avand piciorul fracturat ca acum. :da

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Nu ai nevoie de 12Ah! Pt pornire am 8Ah si electromotor de o juma' de kW...si ma tine ani de zile.Original,motorul merge fara baterie;la alternator strecoara inca o infasurare de 0,2A.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Fara acumulator nu prea poti mentine tensiunea stabila...Nu ma refeream ca ar fi nevoie de el pentru pornire

Tensiunea stabila nu o mentine musai bateria,ci releul de incarcare;fara acesta,la o turatie mare, tensiunea pe baterie poate creste lejer peste cei 14,5V admisi,arzand becuri si distrugand CDI-uri,acolo unde exista asa ceva.Toate motocicletele,chiar si cele fara baterie au asemenea releu,de o constructie aparte fata de cele auto.Oricum sunt doar discutii,avand in vedere ca bicicleta respectiva e scoasa la vanzare..
Link spre comentariu

@pisica matache -atunci ia o masina,ceva,porneste-o,scoate-i bateria si vezi cat e stabila e tensiunea. Evident ca alternatorul are releu de tensiune incorporat,dar vezi cum se comporta fara baterie...

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Ar fi mult de povestit pe tema asta,dar nu prea are legatura cu topicul.Revenind la subiect,eu pot spune cu certitudine ca se poate alimenta un bec sau un led,de la un alternator moto,fara a fi nevoie de baterie.In cazul becului este nevoie sa se asigure o tensiune constanta,indiferent de turatie,iar in cazul ledului,un curent constant..si cam atat.E similara situatia cu alimentarea unui bec sau led,de la un dinam de bicicleta...

Link spre comentariu

deviem de la subiect ! nu este nevoie de acumulatori la instalatia mea dar la cata benzina consuma (2l/100km) am preferat acumulatori. Se poate monta unul sau doua dispozitive pt bicicleta gen dinam-alternator cu o redresare simpla si o stabilizare la 6,2V. Di pacare bicicleta mea nu permite montarea de dinam-uri decat cu modificari si nu am chef, va arata groaznic. Deci se poate !

Link spre comentariu
Vizitator tyc

@pisica matache -atunci ia o masina,ceva,porneste-o,scoate-i bateria si vezi cat e stabila e tensiunea. Evident ca alternatorul are releu de tensiune incorporat,dar vezi cum se comporta fara baterie...

Aici gresesti;nu cred ca apuci sa masori tensiunea pana se ard diodele ;la toate autovehiculele, indusul generatorului e fix si bobinat.Inductorul poate fi fix sau mobil.Nu neaparat la automobile,industrie care e in urma cu tehnica in acest plan si din unele motive se prefera sa ramana asa.Generatoarele cu inductor mobil sant de doua tipuri:cu magnet permanent si cu electromagnet. La cele cu electromagnet (automobile) ,tensiunea se regleaza prin slabirea campului,iar la cele cu magnet prin suntare.La electromagnet,se 'rad' diodele redresoare,la magnet se 'rad' becurile( nu poti circula fara faza scurta aprinsa,din obisnuinta o aprinzi).La inductor fix si indusul e fix,intre ei este o colivie care se invarte si ecraneaza linile de camp.
Link spre comentariu

La Multi Ani tuturor!

 

Am revenit cu niste probleme. Zilele trecute, avand niste timp liber, m-am apucat sa fac scc-ul pentru far. A iesit ce se vede in pozele de mai jos. Am urmat schema exact dar, la sfarsit, cand am alimentat, am vazut ca am doar vreo 0.15V la iesire. Am verificat de vreo 4 ori toate traseele si conexiunile. Poate imi da cineva o idee. Ar putea fi tranzistorul pus gresit? Pana vine cineva cu o idee o sa mai verific si testez pe aici. :(

 

Posted Image Posted Image

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări