Phenom9600-FX Postat Mai 29, 2011 Partajează Postat Mai 29, 2011 Va salut cu respect. Deschid acest subiect nou pentru ca, desi am gasit cate ceva legat de ceea ce ma intereseaza si in alte topicuri de aici, unele ori au ajuns intr-un punct mort ori nu mi-au raspuns total la intrebarile pe care le am. Asadar, vreau sa construiesc un far de bicicleta cu doua leduri de putere. In total minim 1000lm si maxim 1500...2000lm. Cele 2 leduri vor fi folosite separat, deci fiecare va putea fi oprit si pornit independent (ceva gen 1 led ON=faza scurta; 2 led ON=faza lunga). Mi-am facut o lista pentru unele piese dar am nevoie de sfaturi de la cunoscatori pentru a le pune impreuna si sa functioneze totul perfect. Sursa de curent constant trebuie sa fie neaparat cu piese clasice (NU SMD) pentru ca nu am uneltele necesare lipirii smd-urilor. Lista cu piese in momentul de fata se prezinta asa: - acumulatori litiu 18650 3,7V/3800 mAh (2 sau 4 bucati in functie de leduri) - driver cu ceva tranzistor de putere sau integrat (dar in capsula clasica asa cum am zis); asa ceva merge?: http://www.instructables.com/id/Power-LED-s---simplest-light-with-constant-current/ - leduri: aici e durerea... am tot scotocit pe net si am cateva optiuni si va rog sa ma ajutati sa ma hotoarasc. Ar fi de la Zextar 2 leduri: primul (asta imi place foarte mult dar scuump) si al doilea (care imi place dar ii mai trebuie si placuta pe care se lipeste presupun - asta e cumva?). Sau de pe Ebay asa ceva. - radiator, lentila... astea le discutam dupa ce ma hotarasc cu ledurile; in principiu, fiind un far de bicicleta nu vreau un radiator prea mare (eventual ma gandesc sa imi fac pe comanda corpul farului din aluminiu iar ledurile sa fie fixate in interior direct de aceasta carcasa - am inceput sa lucrez la design si o sa si pun niste imagini in curand); lentila as prefera-o mai mare de 2cm, preferabil pe la 5...6 cm (am testat pe bicicleta si arata mai bine ceva mai mare fiind un MTB cu cadru mai lat si cauciucuri de 2.3" (5,8cm) ). In plus o lentila mai mare (adica 2 :P) justifica si realizarea unui far mai mare, deci suprafata mai mare pentru disiparea caldurii ledurilor. Cam asta ar fi planul. Acum va astept sa imi dati o mana de ajutor la sursa si alegerea ledurilor. Aaa, si inca ceva... bateriile si driverul/driverele (da, sursa poate fi una pentru ambele leduri sau cate una pentru fiecare led - nu ma deranjaza in niciun fel) trebuie sa incapa intr-o cutiuta de aluminiu de 43x80x110mm (dimensiuni interioare). Multumesc si astept indrumari. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 29, 2011 Partajează Postat Mai 29, 2011 Si daca au ajuns la un puct mort,sa le si aruncam si sa deschidem altele Link spre comentariu
Phenom9600-FX Postat Mai 29, 2011 Autor Partajează Postat Mai 29, 2011 Si daca au ajuns la un puct mort,sa le si aruncam si sa deschidem altele Nu vroiam sa intru peste subiectul omului cu ceva diferit de ce se vroia acolo... Daca va deranjaza asa tare pot posta acolo si il inchid pe asta. Link spre comentariu
nicul Postat Mai 29, 2011 Partajează Postat Mai 29, 2011 omul de dincolo vroia sa faca far cu led P7, de fapt e un modul cu driver, oglinda si talpa de cupru.aici se vrea o alta abordare. partea cu corp de far custom made imi place.ce lentila ti-ar trebui? m-am jucat cu niste led-uri de putere si am constatat ca un reflector e arhisuficient. o sa pun o poza cu tipul asta de reflector care aduna lumina foarte mult, tocmai bun pentru o bicicleta. ledul merge la 17V , deci trebuie boost. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 29, 2011 Partajează Postat Mai 29, 2011 Multumesc si astept indrumari. Sa le luam pe rand:1)SCC - doua buc,pt fiecare faza(led) in parte - mai sigur si mai fiabil;2)Ledurile;3)Radiatoarele;4)Sistem optic.1)Sursa de Curent Constant - pt aplicatia data,sursele liniare nu san bune deoarece au un randamet prea mic. O scc in comutatie cu componente THD(True Hole Device) este cu LM2576+1 tranzistor.Se poate configura si cu LM2675.[attachment=0]S_CURENT.pdf[/attachment]Tranzistorul recomandabil sa fie unul cu germaniu (seria EFT/AC/AF);pt curentul dorit,se calculeaza R4 in functie de tipul de tranzistor.2)Ledurile sant de tipul XM-L T6 in varianta star,adica cositoritorite pe o placuta in forma de stea; ledurile de putere sant SMD,nu o sa ai ce face cu ele daca sant in varianta emitter.3)Radiatorul - unul de proc PII [attachment=1]DSCF0564.JPG[/attachment] ,iar corpul farului format din doi cilindri de aluminiu alipiti si in contact strins cu radiatorul,astfel maresc suprafata de racire.4)Sistemul optic format din oglinzi,dicroid sau cu colimatoare?Cu oglinzi e simplu,cand ai oglinda in mana,faci corpul(schita) dupa ea.Dicroid e cu lupa,dupa ce ai lupa determini distanta focala in'mers' si faci cotezi desenul.Cu colimator,alegi unul elipsoidal si procedezi ca in precedentele cazuri.SCC configureaza-o in trepte - 1000/1500/2000mA. Faroledul fa-l detasabil de pe ghidon(sa-l poti lua tu repede,nu altcineva), la baterii pune-le o mufa de incarcare(sa nu le tot scoti din cutie).Pt lentile cauta pe REMAT masini(BMW,Alfa,etc) care au far cu lupa si recupereaza-le...incap in buzunar.Poti sa cauti si de la scutere(prin talcioc). Link spre comentariu
nicul Postat Mai 29, 2011 Partajează Postat Mai 29, 2011 interesant punct de vedere.dupa parerea mea, o oglinda in cazul unui proiect cu led de putere este total inutila, chiar futila am putea spune. din ce mi-a picat prin mana am ajuns la concluzia ca un reflector isi face foarte bine treaba. am avut ocazia sa asist si la etapele de proiectare a unui reflector si pot sa zic ca este ceva mult mai complex si complicat decat mi-as fi putut imagina. asa ca un reflector cumparat gata care se potriveste in pcb-ul star e ok.despre lentile iar e un punct de vedere interesant. o lentila de far cu bec are cu totul alte proprietati decat o lentila pentru led. in mare e vorba de unghiurile sub care intra razele de lumina diferit de la una la alta. in proiectele led se folosesc lentile care se cheama Fresnel (numele e ca la detectoarele pir dar arata cu totul altfel). ledul (sau ledurile) se pune in focarul lor si lumina care iese e formata din raza paralele, in principiu.corpul ar fi, dupa mine, dintr-o bucata, la dimensiunile unei canete de pepsi de 355ml, cu aripioare longitudinale, fundul plat, cu ledul fixat in exterior. aici eu vad o prelucrare dintr-o bara plina de aluminiu atat pe interior cat si pe exterior (pt aripioare) dar inca mai caut pe cineva sa mi-o faca. daca nu gasesc, o sa iau un radiator extrudat de tip tzeava cu aripioare si vad eu cum cuplez fundul ca sa am transfer termic bun. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 29, 2011 Partajează Postat Mai 29, 2011 Intradevar,o oglinda pt led e diferita de una pt bec mai ales prin distanta focala si natura suprafetei reflectorizante.Avantajul la un reflector cu led e ca oglinda mareste suprafata radiatorului - oglinzi pt leduri se gasesc la chinezi ,sant din aluminiu si costa pe la 5$/buc...unele modele au baza mare filetata,poti sa o fixezi f convenabil in carcasa(tot de aluminiu,tot pt marirea radiatorului). O lentila pt bec difera de cea pt led prin distanta focala. Fresnel e numele unei firme producatoare de optica pt leduri. Inaltimea pt oglinda e de ~50mm,pt lupa mai mica(~35mm),iar colimatorul e si mai scurt.Oricum nu ai nevoie de un punct de lumina,ci de un 'evantai' de lumina,sa vezi drumul. Ideea cu radiatorul tubular e buna.Fundul trebuie sa fie din cupru! (nu alama/nu bronz/nu aluminiu).Se taie un disc cu +0,03mm in diametru,5mm grosime si rugozitate +-0,01mm,care se introduce prin fretare in radiator.Pt aceasta discul se pune in congelator de cu seara,iar radiatorul se prelucreaza la interior pe o lungime de 6mm de marginea inferioara,diametrul fiind controlat si cu abateri de +-0,01mm;se sanfreneaza.Rugozitatea suprafetei e de +-0,01mm.In momentul asamblari,radiatorul se incalzeste la 80...100C,iar discul se scoate din frigider. Dupa introducerea discului ,se asigura ansamblul cu doua suruburi de 2mm diametral opuse. Alte variante de atasare a discului de radiator ar fi prin brazare(cu lampa pe benzina si electrozi speciali-40 ron) sau lipirea la rece cu Artic Silver(10$/3g *2). Ledul se fixeaza ,pe disc,la interior,cu suruburi;ansamblarea se face cu pasta termo. Link spre comentariu
Phenom9600-FX Postat Mai 29, 2011 Autor Partajează Postat Mai 29, 2011 Multumesc pentru raspunsuri. Si sa le iau pe rand: @tyc 1. SCC - sincer sa fiu si eu inclinam spre versiunea cu 2 surse exact din aceleasi motive . schema mi se pare simpla deci cred ca asta ramane. Am cautat LM2576 pe la magazine si am vazut ca au mai multe versiuni, incepand de pe la 7 lei pana pe la vreo 20 lei. E vreo diferenta majora intre ele in afara de pret, sau pot folosi orice model? 2. XM-L T6 cu placuta atasata este pe site-ul zextar? ca as vrea sa stiu care e pretul unuia? 3. radiatorul ma gandeam sa-l fac din corpul farului asa cum spunea si nicul am atasat si o poza cu designul la care m-am gandit... ledurile sa fie montate pe fundul farului (care este plat); am sa mai lucrez la design dupa ce imi si cumpar ledurile ca sa am exact dimensiunile; 4. sitemul optic - prefer lentila in locul oglinzilor... dar, nu exista lentila speciala pentru XM-L cu diametru de 5...6cm (poate chiar si 4cm)? as vrea una specila pentru leduri pentru ca va fi mai usor de montat; neavand prea mult spatiu in carcasa o sa fie nenorocire cu fixarea unei lentile de far de masina. In final iata si idea pentru corpul farului... Ce parere aveti? Credeti ca va fi in stare sa tina ledurile la o temperatura acceptabila. Ca dimensiuni are cam 10x8x15cm (latime x inaltime x adancime). O sa ii mai fac niste poze si le postez, daca e... Link spre comentariu
nicul Postat Mai 30, 2011 Partajează Postat Mai 30, 2011 augustin jean fresnel, un mare fizician francez. pe vremuri se invata despre el la fizica, dar tot atunci fizica era materie de examen la trepte si la facultati. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 30, 2011 Partajează Postat Mai 30, 2011 1)Ai nevoie de LM2576 ADJ,celelalte variante(-5,-12) sant pt tensiuni prestabilite si nu corespund;varianta cu sufixul HV are domeniul de tensiune extins si nu ai nevoie de asa ceva. 2) http://www.zexstar.com/leduri/leduri-de ... 910lm-alb/ . 3)Excelent,intre cei doi 'ochi' mai bagi un perete,cu rol de disipare.Sa-mi trimiti si mie adresa meseriasului care executa carcasa,la o bucata si pretul total al carcasei. 4) http://www.google.ro/search?q=ellipsoid ... 80&bih=843 vezi si la proiectoare elipsoidale pt ceata(prin piata,chinezarii ieftine). Golf II are niste proiectoare de ceata cu lentile elipsoidale mici. Link spre comentariu
Phenom9600-FX Postat Mai 31, 2011 Autor Partajează Postat Mai 31, 2011 Bun. O sa ma apuc sa imi iau piesele si sa fac sursele pentru inceput. Vroiam sa intreb cate ceva inainte: - am vazut ca pentru xm-l t6 se recomanda U= 3.1V si I= 1400mA... asta trebuie sa obtin si eu de la sursa mea? am vazut ca mi-ati recomandat mai sus sa o fac ajustabila 1000-1500-2000mA - e doar pentru a avea intensitati diferite pentru iluminare? daca e doar asta prefer sa nu mai complic schema cu asa ceva. - de ce nu pot folosi un tranzistor cu siliciu ca in schema data si e recomandat unul cu germaniu? am pe acasa o groaza de bc557 (am vazut ca e figurat pe schema sursei) si as folosi asa ceva daca se poate. Si daca da ce valoare ar avea R4 in acest caz? - ca si inductanta am gasit asta -> DROSSEL 100 uH 3A, LN:100uH / L0:157uH, RDC:0.08 ohmi <- presupun ca e ok,nu?(am vrut sa pun link dar se pare ca nu merge catre Conex El); - am gasit niste lentile pentru Seoul P7 la 10$ perechea, 43mm diametru care imi plac. Zice ca au unghi de 25 de grade - credeti ca e suficient? Asa cum spuneati nu vreau sa focalizeze lumina intr-un punct dar nici sa se imprastie prea mult in lateral. O sa revin si cu informatiile despre carcasa. Insa cel mai probabil o voi face prin strainatate. La noi nu am gasit pe cineva sa mi-o faca. Cei pe care i-am intrebat mi-au spus ca ar fi mai bine sa o torn decat cnc, strung. Iar de turnat in tara nu am dat de cineva care sa faca doar o bucata. Am gasit o firma in SUA care face prototipuri din aluminiu si o sa le trimit un mail sa ii intreb de pret. Chestia e ca din SUA ma omoara mai mult taxele postale decat pretul de productie. Dar ii intreb oricum pentru ca mi-a placut ce am vazut pe site si cred ca ar face lucru de calitate. Daca va intereseaza asta e site-ul: http://www.zcastings.com/castings.php. Oricum mai caut si revin, cum ziceam, cu info. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 31, 2011 Partajează Postat Mai 31, 2011 Ledurile sant dispozitive care se alimenteaza in curent,tensiunea se stabileste in functie de curent;la curentul cel mai mare ai tensiunea maxima.Cand ai sa folsesti lampa,ai sa observi la ce ajuta reglajul in curent,in principiu e pt intensitatea luminoasa,practic mai apar unele aspecte-starea accumulatorilor,temperatura radiatorului,temperatura de afara,s.a. AI NEVOIE DE O SURSA DE CURENT CONSTANT ,LA CARE CURENTUL SA FIE DE VALOAREA DE MAI SUS. TENSIUNEA O STABILESTE SURSA(nu ai treaba cu tensiunea).Sursa trebuie sa contina si un bloc UVLO(Under Voltage Lockout) care sa inhibe 2576,prin legarea pinul 5 la +. Pragul UVLO e de 2,800V ;pt a nu ramane brusc si neanuntat fara lumini,e necesar un indicator de tensiune cu leduri(cu comparatoare,cu tranzistori si diode zener).Personal,de indicator am pus cu un led bicolor(R/G);verde ,pt 2,9V si peste,rosu pt sub 2,9. La 2,8 ii ia piuitul pt protectia accu. Inductanta are valoarea potrivita,curentul e un pic cam mic(ai nevoie de de 4A pt 2 la iesire);cu asta o sa ai fluctuatii de curent la valoarea de 2A pe iesire.Poti sa-ti confectionezi bobina. Chinezii zic lens si la aia din sticla semirotunda si la colimator care e din plastic si e conic.Pune linkul. Link spre comentariu
Phenom9600-FX Postat Mai 31, 2011 Autor Partajează Postat Mai 31, 2011 Asta e lentila de care ziceam: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320537755134&ssPageName=STRK:MEWAX:IT . Sincer imi place foarte mult aceasta lentila si daca 25 de grade unghi e suficient sa acopere o latime de 1-2m incepand de pe la 3-4m in fata mie imi este suficient. In legatura cu UVLO. Imi puteti da o schema pe care sa o integrez in schema sursei (cu ledul R/G inclus pentru ca mi se pare cea mai simpla metoda asta)? Despre tranzistor ce ziceti? Pot folosi unul pe siliciu inloc de germaniu? Imi cer scuze pentru intrebarile fara numar, dar nu am pregatire in domeniu. Chiar daca ma pricep sa realizez un circuit dupa o schema (chiar si una mai complicata) la calculele specifice nu ma pricep. In plus n-am mai lucrat pana acum cu leduri de putere, si fiind mult mai scumpe decat cele clasice, nu prea imi da mana sa o iau pe incercate riscand sa le ard. Deci sper sa aveti rabadre cu mine. Multumesc frumos. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 1, 2011 Partajează Postat Iunie 1, 2011 Acelea din link se numesc colimatoare pt leduri. Cel mai simlpu test e cu un compas care-l deschizi la 25 grade si prelungesti bratele lui cu niste sfori(sipci,gasesti ceva );la cei 3...4m ,masori distanta distanta dintre brate si afli latimea petei de lumina. Poti face o simulare pe calc(cam neconcludeta) intr-un program de desen(ex CorelDraw) ,la cota 1:100.Personal am folosit colimatoare de genul http://ro.farnell.com/ctp/10203/optic-l ... erch=true&. Pt UVLO foloseste LM2901 , dintr-o poarta faci un comparator de tensiune minima(5,6V)iar cu doua porti faci un comparator cu fereastra(min 5,8V max 9V) .Pe a patra poarta faci un comparator de tensiune cu prag de 6V ,aprinde un led galben cu semnificatia 'atentie,tensiune scazuta'.Pt sursa de referinta foloseste 431. In legatura cu tranzistorii,un tranzistor pe Ge are nevoie de o tensiune de 0,2 V iar unul cu Si de 0,6V.Tensiunea respectiva o culege de pe R4,cu cat tensiunea e mai mare,cu atat R4 e mai mare;cu cat R4 e mai mare cu atat randamentul sursei e mai mic,in concluzie tranzistor pe Ge=>R4minimal=>the best. Se poate folosi si un BC-de care ai. Ledurile alimenteaza-le numai la scc,dupa ce le montezi pe radiator. Momentan nu am timp de sch,dar la sfarsitul saptamanii vine. Link spre comentariu
khrystyan Postat Iunie 1, 2011 Partajează Postat Iunie 1, 2011 Abia astept sa vad ce o sa iasa din acest proiect... Eu vreau sa-mi fac un far de bicicleta, care sa aiba undeva la 1300-1400lm, si focalizare gen faza scurta la masina, pentru ca exact pentru asta v-a fi folosit, sa imprastie lumina pe drum, nu sa bata intr-un singur punct.Iti spun eu ca e mai bine sa nu bata in punct , daca lumina are latime de 2-3 metri, si bate 5-10 metri in fata e absolut excelent. La al meu costul de productie e aproape 400 ron cu far, baterii, incarcator si suport de ghidon, la tine cat de duce toata treaba? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum