BodoRF Postat Mai 24, 2011 Partajează Postat Mai 24, 2011 Pune niste poze cat mai clare ca sa ne putem da seama ce rol avea bobina aia.De preferat este sa vedem ambele fete ale PCB-ului. Link spre comentariu
cirip Postat Mai 24, 2011 Partajează Postat Mai 24, 2011 Frequency range. Asta de cine este determinata?De Q-ul minim acceptat si de capacitatea parazita, dar nu trebuie sa te preocupe in cazul tau. Link spre comentariu
Vizitator Lionte_adrian Postat Mai 26, 2011 Partajează Postat Mai 26, 2011 Pune niste poze cat mai clare ca sa ne putem da seama ce rol avea bobina aia.De preferat este sa vedem ambele fete ale PCB-ului. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Link spre comentariu
BodoRF Postat Mai 26, 2011 Partajează Postat Mai 26, 2011 Se pare ca bobina "trage" frecventa cuartului.Impreuna cu diodele varicap realizeaza modulatia in frecventa.Emitatorul pleaca de la un cuart iar prin multiplicari succesive se ajunge in UHF.Primul tip de bobina ce imi vine in minte se poate gasi in telefoanele wireless din generatie veche.Totusi acel model este putin mai inalt.Trebuie experimentat cu diverse bobine pentru ca nu se cunoaste frecventa de lucru a cuartului.Inductante de 1-3uH cred ca ar lucra fara probleme.Bobina avea miez reglabil, din el puteai regla fin frecventa de lucru a TX-ului. Link spre comentariu
Vizitator Lionte_adrian Postat Mai 26, 2011 Partajează Postat Mai 26, 2011 Varianta propusa de cirip nu ar merge? sa bobinez un mosor cu lita de acelasi diametru cu al bobinei originale pana intra pe frecventa... Link spre comentariu
Vizitator aitzgergh Postat Iulie 7, 2011 Partajează Postat Iulie 7, 2011 Subscriu la explicatia lui BodoRF. Emitatorul, probabil ca pleaca de la o frecventa de baza joasa, cu un cristal cu frecventa in jur de 10 MHz in serie cu aceasta bobina.Prin multiplicari se obtine excursia de frecventa necesara transmisiei semnalului audio cu inalta fidelitate (20 - 18500 Hz).Codul bobinei TOKO este specifica seriilor produse pentru industrie, cu codificare specifica de "part-number", asa ca nu il vei gasi in catalogul firmei.Pune un soc si masoara frecventa cristalului cu un frecventmetru cu impedanta mare ca sa afli pe unde oscileaza si apoi poti sa pui un "replacement"."Reverse burst" este o tehnologie folosita la comunicatiile prefesionale si care presupune suprapunerea unei subpurtatoare de tip CTCSS sau DCS pe semnalul util. Cand iei degetul de pe PTT, statia mai transmite purtatoare dar inverseaza faza semnalului CTCSS sau DCS, astfel incat, la corespondent, se activeaza functia MUTE/ SQdig inainte de aparitia zgomotului de banda din discriminatorul FM. Alta mancare de peste. MUTE de aici taie semnalul audio pastrand purtatoarea. Link spre comentariu
Vizitator Lionte_adrian Postat Iulie 31, 2011 Partajează Postat Iulie 31, 2011 nu stiu exact ce rol are bobina, nu am prea multe cunostinte in domeniul asta...banuiesc doar ca are legatura cu functia MUTE deoarece microfonul clar are un defect, (nu poate fi folosit cu acel zgomot puternic) am verificat cu atentie receiverul si microfonul iar bobina aceasta a fost singura piesa defecta. bobina avea 5 picioruse, pe o parte 3 pini care sunt legati la masa, se vede si in prima poza iar pe cealalta parte 2 care par sa fie inseriati cu cristalul quartz. Cand fac scurt intre masa si pinul dinspre cristal microfonul pare sa functioneaza la fel cum functiona inainte sa ii scot bobina (cu acel zgomot cand opresc microfonul). Daca scurcircuitez partea cu 2 pini unde venea bobina puterea semnalului RF indicata pe receiver este mai slaba iar receiverul nu iese de pe MUTE, normal la cel mai mic semnal RF led-ul MUTE se stinge. Poate va faceti o idee cum lucreaza si imi puteti da un sfat, am un soclu de ferita scos dintr'un telefon fix wireless si am incercat sa il bobinez dar legat la cei 2 pini semnal este slab si cu cat pun mai multe spire semnalul dispare complet...cel mai puternic semnal il obtin legand pinul dinspre cristal la masa. Link spre comentariu
Flor Postat August 2, 2011 Partajează Postat August 2, 2011 Hai sa o luam altfel. "Meserie, te halesc, dar nu am scule"".Sincer, un L eventual chiar si C metru nu e foaaarte scump de construit sau chiar de cumparat-targ, bazar, e-bay-Al doilea caz evident ca va costa macar 2* decat unul HM, dar arata muult mai bine si sigur e calibrat undeva, candva daca e mai vechi..Despre constructii, ce sa mai zic, sapa pe net..De ex chiar aici in acest forum YO6PIR..Sau daca reusesc sa il bag pe al meu in cutie...Ma rog, voi pleca in conced, asa ca vitamina chef de impachetat montaje e -iarasi -cam deficitara la mine...Revenind. Teoria -schema echivalenta a Q-ului -cat si practica spun ca un quartz nu se poate trage din bobina foarte muult. Adica maxim cativa KHz, la 10MHz, dupa care oscilatia moare.Deci boMbina, hi, hi, e pusa in oscilator mai mult ca sa elimine efectul capacitatilor parazite, cablaj, ecran, etc, si astfel sa poti sa te centrezi pe frecventa exacta pana la ultimul hertz...Asa ca nu te crampona de ea. De fapt dupa cum a zis si BodoRF, e clar ca 1 nu e egal cu 3uH, deci nu prea conteaza.. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum