Vizitator berg ted Postat Mai 20, 2011 Partajează Postat Mai 20, 2011 la un Passat am pus becuri pe led,dar dupa ce opresc contactul ramin aprinse,probabil din cauza computerului de bord.Stiu ca se pune o rezistenta,dar nu stiu de cit si unde.Merci tuturor! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 20, 2011 Partajează Postat Mai 20, 2011 Raman aprinse pt ca ,calculatorul verifica ,tot timpul,continuitatea filamentelor cu un curent f mic(curent suficient sa tina aprinse ledurile,asa slab).Rezolvarea e intercalarea unui releu. Link spre comentariu
AV1000 Postat Mai 20, 2011 Partajează Postat Mai 20, 2011 pune in paralel cu ledu o rezistenta de 100 ohmi Link spre comentariu
Vizitator goctav Postat Mai 31, 2011 Partajează Postat Mai 31, 2011 Pentru schimbarea becurilor cu leduri este necesar sa pacalesti PLC-ul masini. P=UI.Exemplu :Un bec de 5W consuma la 12 v 410mA ,plc-ul masini il vede ars la apoximtiv 250 mA depinde de setarile de la PLC.Un led consuma aproximativ la 3V 20mA.Diferenta trebuie compensata cu un alt consumator. Solutiile sunt :1) -Poti sa il pacalesti cu un implus de consum, este necesar sa faci o schema care sa consume pentru scurt timp la pornire curentul de 390mA ,ai pacalit PLC-ul si a ramas aprins ledul.(este posibil sa mearga cu un condensator de capacitate mare care se incarca la pornire cu un curent necesar sa pacalesti PLC-ul masinii).Am sa testez aceasta varianta. 2)-Sa pui o rezistenta in paralel cu ledul sa compensezi diferenta de mA dar sa respecti puterea W a rezistentei,dar ai disipatie de caldura pe rezistenta.(daca se arde ledul nu ai eroare in bord) ramane rezistenta care consuma .3)-Sa pui serie si paralel leduri sa ajungi la curentul de "pacaleala"(prea multe leduri este nesar sa ajungi la un curent de 300mA)Eu as opta pentru prima varianta : proterctia la bec ars ramane activa ,nu ai disipatie de caldura ,consumul f mic si pretul foarte acesibil.Astept comentarii si pareri de la specialisti.Gabriel Link spre comentariu
Vizitator Remus66 Postat Septembrie 16, 2011 Partajează Postat Septembrie 16, 2011 As dori putin ajutor de la colegii care se pricep bine la electronica si anume : am o masina VW Golf 4 si azi am modificat butonul pentru incalzirea scaunului, de la scaunul pasagerului, in ideea de a-mi indica si mie butonul faptul ca incalzirea scaunului este sau nu pornita. Ideea am luat-o de aici http://www.passatworld.com/forums/42-cl ... r-mod.html Am folosit un led galben, pe care il aveam prin casa, cu sectiunea dreptunghiulara, fabricat prin anul 1985, de catre fabricile socialiste. Diferenta de iluminare, insa este foarte mica intre cele 2 situatii inclazire oprita sau pornita, respectiv ceea ce se observa din afara cu capacul butonului montat. Ma gindesc sa schimb led-ul cu unul mai puternic si aici doresc sa-mi spuneti ca unuia care nu stie nimic, cum anume sa cer la un magazin de specialitate un astfel de led ? Ce caracteristici ar trebui sa aiba acesta ? Am auzit ca ar exista led-uri direct la 12 V, asa este ? Cum sa definesc eu vinzatorului, faptul ca doresc ca led-ul sa lumineze tare si galben neaparat ? Va multumesc anticipat ! La un montaj corect, cu un led puternic, butonul ,cu incalzirea in functiune ar arata asa : http://vwforum.vwforum.ro/topic/26235-i ... p__1639110 precum si ca in prima poza a primului link. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 23, 2011 Partajează Postat Septembrie 23, 2011 Ceri un led superluminos la 12V de culoarea ( care vrei). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum