ciprivw Postat Mai 16, 2011 Partajează Postat Mai 16, 2011 Am hotarat sa deschid un topic dedicat deoarece sunt incepator in acest domeniu si acest model de radio nu prea este intalnit. De 2 zile am inceput procesul de reconditionare-restaurare a unui Enescu 2 care se afla in familie din anii 70, de atunci a stat la tara nemiscat, mai demult cred ca era folosit des, dar din 1995 in acea casa nu a mai locuit nimeni, iar aparatul a stat acolo. Recent l-am adus acasa cu ideea de a-l repune pe picioare. Desfacandu-l, am constatat mici lipsuri, cum ar fi antena de ferita si scala pt UUS si faptul ca timpul si umezeala si-au pus amprenta, sasiul fiind ruginit ici-colo, iar despre praf si mizerie nu mai vorbesc. Pozele vorbesc de la sine. Pana acum am efectuat urmatoarele operatiuni: - scoaterea sasiulul din aparat - demontarea unor componente de pe sasiu, cu etichetarea cablurilor, pentru a facilita curatarea - curatarea aproape completa de praf si mizerie - slefuirea si vopsirea sasiului Operatiile vor continua in limita timpului disponibil, iar progresul va fi publicat. Pana acum, am o nedumerire: carcasa se pare ca este vopsita in nuanta care se vede, acel maroniu batranesc si panoul frontal negru, dar nu stiu daca asa trebuie sa fie, am vazut carcase lacuite simplu, prin care se vedea modelul furnirului. Cum trebuie sa fie de fapt? Intrebari vor mai fi si sper sa primesc sfaturi utile. Din start doresc sa multumesc dlui Moldovan Aurel pentru sfaturile primite pana acum. Poze: http://www.99poze.ro/Enescu_/ Link spre comentariu
ciprivw Postat Mai 17, 2011 Autor Partajează Postat Mai 17, 2011 Operatiunile de astazi:- demontarea difuzoarelor din carcasa- scoaterea ornamentelor de la difuzoarele laterale- spalarea interioara a carcasei cu periuta de dinti si carpaRamane intrebarea din primul post: lacuire simpla sau vopsire? desi, la studiul carcasei, carcasa nu pare revopsita, se pare ca asa a fost din fabrica, nuanta care se vede si posibil lacuire peste, desi dedesubt exista furnir. Pareri, sfaturi, sugestii? Link spre comentariu
kripton Postat Mai 18, 2011 Partajează Postat Mai 18, 2011 Salut,In primul rand trebuie indepartat lacul vachi . Exista topicuri in aceasta sectiune unde se explica amanuntit cum se procedeaza . Nu cred ca aparatul a fost vopsit ,mai degraba s-a folosit lac colorat , metoda folosita actualmente in toate intreprinderile de profil . Pentru lucrari in regim de amator , posibil sa existe lacuri - spray gata preparate . Trebuie aleasa o nuanta mai deschisa deoarece cu fiecare strat de lac aplicat , culoarea obiectului se inchide . In cazul unui singur strat de lac se alege nuanta dorita . Caseta arata bine , curatirea trebuie facuta atent pentru a nu se deteriora furnirul . Trebuie scos si ornamentul de la claviatura . Daca se poate gasi bait , se stabileste initial , prin baituirea furnirului , nuanta dorita care se pastreaza indiferent de numarul straturilor de lac . In acest caz se aplica lac incolor . Este metoda cu cele mai frumoase rezultate . Link spre comentariu
ciprivw Postat Mai 18, 2011 Autor Partajează Postat Mai 18, 2011 Posibil sa fie lac colorat, doar ca nu se vede deloc fibra furnirului. Sa nu se vada chiar deloc fibra in cazul folosirii lacului colorat? Vreau sa merg pe originalitate, deci varianta bait plus lac incolor nu merge, deoarece astfel s-ar vedea fibra. O sa mai studiez carcasa pe masura slefuirii. Link spre comentariu
ciprivw Postat Mai 18, 2011 Autor Partajează Postat Mai 18, 2011 Bun, am inceput slefuirea. Vazand carcasa si lacul original in stare buna si vrand sa pastrez patina originala, cred ca o sa merg pe urmatoarea varianta: matuire in doua etape, lacuire si polish. Deci fara inlaturarea totala a lacului original. Matuirea tocmai am terminat-o. Au fost cateva gauri produse de carii pe care le-am astupat cu vopsea de exact aceeasi nuanta maro inchis. Azi am mai vopsit partea din spate a tablei pe care se monteaza sforile si scala deoarece era ruginita si am spalat panzele difuzoarelor cu Biocarpet, fara dezlipire de pe suport. Asteptam sa se usuce si vedem rezultatul, poze maine. Link spre comentariu
radianr Postat Mai 18, 2011 Partajează Postat Mai 18, 2011 Posibil sa fie lac colorat, doar ca nu se vede deloc fibra furnirului. Sa nu se vada chiar deloc fibra in cazul folosirii lacului colorat? Vreau sa merg pe originalitate, deci varianta bait plus lac incolor nu merge, deoarece astfel s-ar vedea fibra. O sa mai studiez carcasa pe masura slefuirii.Am constatat ca cest tip de aparat - Enescu 2 - a avut mai multe finisari ale carcasei, dar toate aupartea frontala neagra acoperita cu lac semimat. Lateralele si partea de sus au fost fie baituite si acoperite cu lac transparent, fie - ca in cazul aparatului dv - aplicat un fond maro (sub care nu se vede fibra lemnului) peste care s-a aplicat lac (in general era lac celulozic care are avantajul unui luciu foarte pronuntat, dar - in timp - crapa si chiar se exfoliaza; lacul celulozic se dizolva in acetona curata - NU in solvent pentru lac de unghii). Aici sunt exemple de finisari:http://www.proradioantic.ro/index.php?x=item&id_p=7245Important este inlaturarea lacului vechi fara a zgaria furnirul si apoi slefuirea cu smirghel fin a lemnului (numai in lungul fibrei lemnului!). Dupa acesta, pentru partea frontala, sau se aplica mai multe straturi de bait de nuc ( cu uscare intre straturi) pana la obtinerea negrului sau o vopsea acrilica neagra dupa care (eu as folosi) un lac semilucios la spray (cu mascarea (protejarea celorlalte suprfete. Pentru partile laterale si partea de sus veti alege una din cele doua tipuri de finisari:- cu bait la nuanta dorita (nuc, mahon, pin etc. - se vor face probe inainte), dupa care se aplica in mai multe straturi - preferabil tot prin pulverizare - lacul lucios;- cu o culoare de fond (eu as folosi vopsele acrilice la nuanta dorita) peste care se va aplica - preferabil tot prin pulverizare - lacul lucios.Este o metoda mai dificila, dar rezultatul se apropie mai mult de original.Se pot folosi si lacuri cu bait in componenta. Link spre comentariu
ciprivw Postat Mai 24, 2011 Autor Partajează Postat Mai 24, 2011 Update:- lacul a fost aplicat- polish- polisharea tuturor ornamentelor metalice- montarea difuzoarelor frontale si lateralePoze vor urma. Link spre comentariu
ciprivw Postat Mai 25, 2011 Autor Partajează Postat Mai 25, 2011 Am continuat cu montarea difuzoarelor frontale si laterale si a micilor ornamente de la claviatura, toate polishate in prealabil. Avansam cu pasi mici. Poze din seara asta: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum