Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcare baterie LI-ion de la surse regenerabile


Vizitator georgianavilcu

Postări Recomandate

Vizitator georgianavilcu

buna ziua,An o baterie de 400V, 24KW pe care tre sa o incarc de la eoliene si panouri soalre.Intr-o prima faza ar trebui sa dimensionez sistemul(cate imi trebuie din fiecare tip), apoi mi-ar mai trebui un regulatorm ceva sa tin curentul si tensiunea constante in timpul incarcarii. Si,,,,ce probleme mai apar...aveti cumva idee de un regulator care poate face asta?un chopper probabil nu va fi de ajuns,va multuumesc

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dr.L

    5

  • The Stressmaker

    4

  • MuSi

    3

  • vfp_mihai

    2

Top autori în acest subiect

salut , bateria se masoara in AMPERI nu in kw , referitor la regulator stiam eu sau gresesc bateriile litium se incarca la un curent mult mai mare decat10% din valoarea ei , problema se puna la incarcare iti va trebui o eoliana care sa genereze o tensiune ceva mai mare decat 400v .spor la treaba .e posibil ca bateria ta sa aiba undeva la 60 Ah?

Link spre comentariu

Daca ar fi sa ma iau dupa ce scrie aici (Eng): http://batteryuniversity.com/learn/arti ... _batteries , numarul de cicluri de incarcare descarcare de la 100% este de aproximativ 500 iar la 10% de aproximativ 4700. Asta se aseamana foarte mult cu ciclul de incarcare al unui acumulator cu plumb si daca nu ai fizic acumulatorii, orienteaza-te catre tehnologia cea mai ieftina. Daca deja ai acumulatorii parerea mea este ca sa mergi pe varianta cu 10% curent de incarcare / descarcare pentru maximizarea duratei de folosire (acest lucru inseamna ca sarcina trebuie calculata tot la 10% din capacitatea acumulatorului). Din ce stiu un acumulator pe litiu poate accepta o incarcare cu un curent variabil atat timp cat nu se depasesc parametrii de tensiune si curent maxim ai acestuia. Totusi, 400V x 6A ar da cam 2400W putere necesara pentru solutia cu incarcare la 10% si pentru asta trebuie sa ai o eoliana puternica si/sau sustinuta de panouri fotovoltaice destul de mari.

Ca idee cumva acel acumulator este intr-o structura care contine si cele 4 roti necesare miscarii ansamblului (pe scurt in 2 cuvinte : automobil electric, cel mai apropiat raspuns ar fi Nissan EV-11)? Daca e asa atunci poti avea mai multe variante, cea mai simpla fiind un grup motogenerator, alimentat de la o sursa de biocombustibil (sau orice combustibil usor de obtinut) pana la cea mai complicata care implica eoliana si/sau fotovoltaica cu stocare intermediara a energiei (daca incarcatorul automobilului nu suporta incarcarea avand o sursa variabila de energie). Oricum incarcatorul trebuie dimensionat pentru puterea necesara incarcarii plus pierderile si ajunge undeva la 3kW.

Mai este o metoda, de a folosi mai multe incarcatoare identice, cate unul pentru fiecare modul din acumulator, asa putand face o incarcare secventiala si/sau simultana a fiecarui modul sau grup de module, folosint o putere disponibila scazuta cu prelungirea corespunzatoare a duratei de incarcare. Pe scurt, incarcarea in paralel, sarcina conectata in serie.

Totusi, cauta informatii detaliate despre celulele care alcatuiesc acumulatorul, acestea vor detemina alegerea unei metode in favoarea celorlalte.

Link spre comentariu

Bateria se masoara in Ah sau si mai bine,in kWh,asa ca idee 24000/400=60Ah

asa ca idee pentru toti baietii :nebun:i pe mai toate bateriile e scris AMPERII nu kwatii :bataie asa ca idee doar :aut: daca ai vreo baterie pe langa casa pe care scrie kwh pe ea damio so mananc :sparge: impartiri sa sti ca stiu sa fac :limb:
Link spre comentariu

Cam impropriu spus "baterie" insa pe bateria de la laptopul meu scrie asa

Rating 11.1V 7200mA 80WH

Bine, e mai mica nu e de KWH e doar WH dar ca desert ar merge?

Link spre comentariu

Poate sa fie notata si in cai putere atata timp cat exista o formula care sa "traduca" energia care poate fi stocata in acumulator, intr-o valoare conventional acceptata. Conteaza caracteristicile celulei elementare, acestea determina constructia incarcatorului si modalitatea de a obtine energia electrica necesara incarcarii (aici vorbim de putere si nu de amperaj sau altceva).

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

vazand cearta de aici si avand o cafea buna m-am gandit asa:incarc acumulatorul pana la 4,2v si alimentez un montaj pana tens scade la 3,2vpresupun ca montajul foloseste 1,8v si folosesc un convertor dc-dc randam 90%folosind ah nu am o imagine corecta a consumului de energie pt ca am plecat de la premiza ca tens este const.daca eu cunosc precis consumatorul si stiu ca are consum const. prin masurarea timpului cat a tinut bateria stiu exact ce energie am consumat si nu ma intereseaza ca bateria este ni-cd la care s-a modificat putin tens intre incarcare max si descarcare sau este li-ion la care modificarea tens este mare (fapt ce constituie un mare dezavantaj pt unele aplicatii)este numai o parere!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări