Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme cu o bormasina. Cine ma poate ajuta!?


delfy

Postări Recomandate

rotorul nu se poate verifica cu ohm metrul si nici statorul, rotorul se verifica in camp electromagnetic cu un aparat special. statorul e mai usor de verificat cu o sursa de curent continuu 3-12 v (o baterie), se inseriaza bateria cu un amper metru si cu fiecare bobina pe rand de pe stator iar curentul absorbit de bobine trebuie sa fie egal, daca nu e egal atunci bobina care ia curent mai mare este in scurt si asta nu se poate detecta cu ohm metrul!

Link spre comentariu
Vizitator tyc

La tensiunea de 12V se poate comporta corect si la tensiunea nominala se strapunge. Pune o poza cu rotorul; dupa descriere e compromisa rezistenta de izolatie.Cand un motor flameaza si consuma in mod accelerat periile,se schimba rotorul. Indicatorul e aspectul colectorului , negru, si nu se poate curata in functionare.De asemenea flameaza orice i-ai face.

Link spre comentariu

un sfat! pentru a vedea daca rotorul e defect trebuie sa te uiti cu atentie la colector, si anume in zona dintre prinderea fiecarei bobine de lamele si inelul innegrit de carbuni, acolo toate lamelele trebuie sa aiba aceeasi culoare, daca vreuna din lamele si-a schimbat culoarea fata de celelalte este indiciu clar de scurt in rotor!

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Rotorul tau este ars ! Singurul lucru pe care poti sa-l faci este sa-l inlocuiesti cu unul nou. Daca ne spui ce marca este si ce tip poate iti spunem de unde sa iei unul nou !

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

de regula se curata cu hirtie abraziva fina, cu ajutorul unei scule ascutite se inlatura ce este intre placutele colectorului bobinajul rotoric se spala cu un solvent care nu dizolva lacul[ benzina] iar cea mai buna verificare este in cimp magnetic[cuun ,leobal' este o bobina pusa pe un miez magnetic sub forma de u ]eu apelam laun bobinator dar dupa descriere cred ca rotorul are ,scurt' succes delfy

Link spre comentariu
Vizitator Costel69

de regula se curata cu hirtie abraziva fina, cu ajutorul unei scule ascutite se inlatura ce este intre placutele colectorului bobinajul rotoric se spala cu un solvent care nu dizolva lacul[ benzina] iar cea mai buna verificare este in cimp magnetic[cuun ,leobal' este o bobina pusa pe un miez magnetic sub forma de u ]eu apelam laun bobinator dar dupa descriere cred ca rotorul are ,scurt' succes delfy

multumesc frumos de raspuns... dar eu ma refeream cum se verifica .. dar e suficient si asa , ms inca odata . Costel
Link spre comentariu

am citit tot subiectul dar de rulment uzat nu o zis nimeni nimic?am avut asa ceva si ori cum puneam carbuni se toceau repede si facea scantei de te ingrozeai ziceai ca sudeaza am schimbat rulmentul si am alezat colectorul si acu merge de vreo 2-3 ani aproape zilnic asa ca ia vezi sa nu a-i ceva pe la rulmentiii

Link spre comentariu

am citit tot subiectul dar de rulment uzat nu o zis nimeni nimic?am avut asa ceva si ori cum puneam carbuni se toceau repede si facea scantei de te ingrozeai ziceai ca sudeaza am schimbat rulmentul si am alezat colectorul si acu merge de vreo 2-3 ani aproape zilnic asa ca ia vezi sa nu a-i ceva pe la rulmentiii

da asa este si eu am patit cu un ....rulment ruginit...
Link spre comentariu

Daca ai ureche nu se poate sa nu auzi sau sa simti la rotitul in gol cu mana un rulment uzat.Eu la motoarele de curent alternativ cu rotorul bobinat le fac proba cu un acumularor sau o sursa de cc de 12-15v ,motorul trebuie sa se roteasca incet dar silentios si mersul lui este rotund fara smuncituri,abia dupa asta incerc si cu 220v.Testul asta il fac la orice motor la care schinb ceva sau la care ajustez colectorul si periile.

Link spre comentariu
  • 11 luni mai târziu...

Va salut! Foarte util acest topic si ma scuzati ca-l reinviu dupa aproape un an dar ma confrunt si eu cu aceasta problema.Adica:se invarte rotorul (unui polizor unghiular einhel bws230)dar face scantei la colector si parca nu are puterea din tinerete.Cel mai probabil zic eu 80% e rotorul cu spire in scurtAm verificat mai multe modalitati amintite aici: cea cu ohm metrul fiecare secventa de pe colector,am avut valori de 3 si 4 ohmiAm trecut la curatarea temeinica a spatiilor izolatoare dintre secvente cu o scula facuta dintr-o panza de fierastrau ,dupa care o examinare atenta cu lupa-toate par inregula acum Rotorul arata bine unde se conecteaza firele la colector nu pare nicaieri decolorat sau innegritIn sfarsit rulmentiibuni periile le voi schimba dar pt care m-am decis sa scriu aici este ca vreau sa fac testul in curent continu conform spuselor mai de susAm inteles ca se alimenteaza cu 12 -15v direct la stecher?La mine s-ar putea sa fie problema faptul ca are pornire temporizata cu tiristor cred...Va trebui sa alimentez fara acest sistem?Am inteles ca rotorul va trebui sa se rotesca uniform fara flama la perii?Ce pareri aveti si sfaturi daca mai poate da cineva profesionisti?

Link spre comentariu

Si eu am avut aceeasi problema cu o masina de gaurit.Dupa ce am incercat tot felul de metode de a da de capat defectului am apelat la un prieten ,inginer la un atelier de bobinaj,care mi-a verificat rotorul cu un dispozitiv cu care detecteaza spirele in scurt la rotoare,Rezultatul? Scurt intre spire.In consecinta :ori alt rotor,ori alta masina.Varianta cu rebobinarea cade din start.Dupa rebobinare rotorul trebuie echilibrat atit static cit si dinamic,altfel rulmentii vor avea durata de viata extrem de scurta si asta in cel mai fericit caz.Stiu ce inseamna sa lucrezi cu o scula care vibreaza foarte puternic.Sa nu uitam ca rotorul unei bormasini se invirte cu citeva mii de rotatii pe minut! Bafta.

Link spre comentariu

1. se verifica langa zona de contact cu carbunii si daca vreo lamela are alta culoare decat celelalte rotorul e compromis.2. se apasa cu o mica surubelnita pe una din perii si se invarte cu mana rotorul, daca se simte ca peria se ridica si coboara... rotor compromis.3. se scoate rotorul din stator, daca pe corpul rotorului sunt urme de frecare se verifica rulmentii si carcasa, la polizoare exista 4 spatii pentru pene intre stator si carcasa iar la bormasini se infasoara statorul in 2 straturi de hartie.4. la polizoare: foarte important, nu se adauga vaselina in grup mai mult decat se umple 3 din 4 alveole, arde rotorul!5. scaparea unui polizor in disc de la peste un metru are ca rezultat indoirea axului rotorului, rotor compromis!mai sunt aspecte !

Link spre comentariu

Cred ca nu m-am facut inteles destul ,ori nu a-ti citit ce am scris ma sus Nelamurirea e ca:Am inteles ca se alimenteaza cu 12 -15v direct la stecher?La mine s-ar putea sa fie problema faptul ca are pornire temporizata cu tiristor cred...Va trebui sa alimentez fara acest sistem?Am inteles ca rotorul va trebui sa se rotesca uniform fara flama la perii?Ce pareri aveti si sfaturi daca mai poate da cineva profesionisti?Multumesc ! si la MUlti Ani!!

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări