delfy Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Salut. Nu am stiut unde sa postez ,asa ca am incercat aici ,poate ma ajuta cineva sa imi repar o bormasina. Ce poate avea un rotor care masurat nu este ars si nici in scurt, dar in schimb cand lucreaza, carbunii produc scantei multe pe toata suprafata periilor si carbunii se incalzesc si se tocesc repede. Ce poate avea? unde ar fi problema? Link spre comentariu
davidut5 Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Poate este rotorul descentrat in zona contactelor, de aici scanteie mare, uzura multa, si la mine se si incingea putin. Asa am avut un flex. Am dus rotorul la strung si a luat din contacte pana au iesit perfect centrate, un smirghel fin dupa asta, si merge si acum, Link spre comentariu
Vizitator Kuky Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Salut ! Inseamna ca invarte greu ... sa nu aiba vreo "cutie de viteze descentrata sau ceva de genu".Daca esti cu motorul in gol si totusi face scantei care la turatii mari formeaza un "inel de foc" atunci este foarte posibil sa ai spire in scurt.Verifici sa ai aceeasi rezistenta la fiecare bobina in parte acolo pe colector. Daca difera - rebobinarea il asteapta(daca merita evident).Daca ai schimbat carbunii e normal sa ai acolo scantei mai puternice la primele folosiri.... pana se tocesc putin.Sau poate ai un condensator care e legat in paralel cu alimentarea si s-a devalorizat .... deci nu mai absoarbe aceeasi cantitate de energie datorata efectului de autoinductie. Link spre comentariu
delfy Postat Mai 15, 2011 Autor Partajează Postat Mai 15, 2011 Nu se invarte greu pentru ca l-am lasat sa mearga in gol, fara cutia de viteze ,si tot face "inelul de foc". Am verificat si are aceeasi rezistenta pe colectori. Mai am inca o bormasina identica, a caror valori masurate sunt identice cu cea defecta si care nu face acel "inel de foc". Condensator nu am, dar o sa montez acum sa vad daca mai face scantei. Daca nici asa nu o sa mearga am sa o duc la rectificat, si poate o voi avea noroc sa mearga. Dupa ce o sa probez cu ,condensator am sa revin sa va spun daca am rezolvat ceva. Link spre comentariu
delfy Postat Mai 15, 2011 Autor Partajează Postat Mai 15, 2011 Am pus condensator ,si nu se observa nici o diferenta. Maine am sa o duc la cineva ,sa imi rectifice rotorul. Daca face si dupa aceea, inseamna ca problema este din alta parte. Link spre comentariu
davidut5 Postat Mai 15, 2011 Partajează Postat Mai 15, 2011 La mine se vedea cum fulau contactele. Din cauza ca sau uzat carbunii, a atins arcul de la carbune de rotor si a uzat contactele neuniform. Incearca sa schimbi carbunii de la cealalta.Masoara si statorul, poate are spire in scurt. Link spre comentariu
Vizitator trotil_trist Postat Mai 15, 2011 Partajează Postat Mai 15, 2011 Verifica totusi si presiunea de contact a carbunilor pe suprafata colectorului. vezi ca nu cumva carbunele / carbunii sa intre putin strimb in locasul lor, si chiar daca arculetul impinge carbunele spre colector, acesta sa nu atinga. Link spre comentariu
delfy Postat Mai 17, 2011 Autor Partajează Postat Mai 17, 2011 Carbunii i-am schimbat si tot face. Periile colectoare le-am controlat cu ceasul comparator si nu nu sunt excentice sau ovale. De exemplu :de ce se incalzesc carbunii, fiindca la cea care merge bine nu se incalzesc?!( rotorul nu este ars, avand aceeasi parametrii ca cel bun) Care ar fi totusi cauza? Link spre comentariu
davidut5 Postat Mai 18, 2011 Partajează Postat Mai 18, 2011 Masoara cu aparatul pe ohmi statorul la ambele bormasini vezi daca da rezultate identice. Link spre comentariu
wally_gatter Postat Mai 18, 2011 Partajează Postat Mai 18, 2011 pune miste carbuni de calitate , cauta la Bosch daca ai la indemana vreo reprezentanta.. si ai grija ca si statorul sa fie ok , sa inchida circuitul magnetic... ca un aspect adiacent verifica ca rotirea rotorului sa fie lina , nu fortata , sa fie infranat de "ceva".. Link spre comentariu
PL500 Postat Mai 18, 2011 Partajează Postat Mai 18, 2011 Probabilitate mare ca statorul sa aiba spire in scurtcircuit. Link spre comentariu
Vizitator Kuky Postat Mai 19, 2011 Partajează Postat Mai 19, 2011 Am mai intalnit aceasta problema imi amintesc si cauza scanteilor era datorata carbunilor de alta duritate decat cei pentru care a fost conceputa masina. Daca sunt de proasta calitate carbunii, efectul se poate manifesta in felul acesta. Este o posibilitate si sincer as miza pe asta acuma. Daca ai avea o alta pereche de carbuni... am mai intrebat pe cineva care a lucrat cu motoare si mi-a spus la fel.o seara placuta! Link spre comentariu
delfy Postat Mai 19, 2011 Autor Partajează Postat Mai 19, 2011 Statorul l-am masurat, dar nu am tinut cont daca are aceiasi omi ca si cel bun. Maine o sa cumpar o pereche noua de carbuni, si am sa incerc si si solutia pe care mi-ai dat-o tu. Daca am timp , maine o sa pun si niste poze cu bormasina. Link spre comentariu
petru_f Postat Mai 20, 2011 Partajează Postat Mai 20, 2011 Nu te mai chinui degeaba ROTORUL ARE SPIRE IN SCURT,nu-ti poti da seama la masuratoare . Link spre comentariu
Vizitator davidoff2002 Postat Iunie 7, 2011 Partajează Postat Iunie 7, 2011 daca face scintei trebuie in prima faza sa schimbi carbunisi sa il canelezi , daca tot da scintei atunci problema se complica ori este descentrat rotorul ori ai probleme cu colectorul Link spre comentariu
Postări Recomandate