Dr.L Postat Mai 16, 2011 Partajează Postat Mai 16, 2011 Daca e legat Δ tensiunea pe fiecare bobina va fi cu radical din 3 mai mare decat in Y. iar motorul poate sa nu suporte aceasta supratensiuneAre 6 borne,ca sa mearga Δ la 220v intre faze (cam 127v intre faza si nul)Ca sa poata merge Δ la 400v intre faze,ar cam trebui sa scrie Δ/Y 400/700V pe el Link spre comentariu
pusu Postat Mai 16, 2011 Partajează Postat Mai 16, 2011 Daca e legat Δ tensiunea pe fiecare bobina va fi cu radical din 3 mai mare decat in Y. iar motorul poate sa nu suporte aceasta supratensiuneAre 6 borne,ca sa mearga Δ la 220v intre faze (cam 127v intre faza si nul)Ca sa poata merge Δ la 400v intre faze,ar cam trebui sa scrie Δ/Y 400/700V pe elMaine va pun poze cu motoare mici pana in 4 kw, si care echipeaza un utilaj nou in garantie, toate motarele fiind legate de producator in Δ, alimentate cu 3 faze cu 380V intre ele. Pe fiecare scrie 220/380V. Merg perfect de cca 1 an si nu se incalzesc deloc. Puteti explica asta? Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 16, 2011 Partajează Postat Mai 16, 2011 Cum adica nu foloseste nimanui? Asta se cheama lipsa de respect pentru acei care si-au luat din timpul lor ca sa raspunda si sa te ajute sa-ti lamuresti anumite probleme tehnice. Cel care vine pe forum, este interesat sa selecteze informatia si sa ia ce crede de cuvinta.Ai prostul obicei sa stergi postarile care nu-ti convin si nu inteleg de ce o faci. Poate ca administratorul forumului ar trebui sa se sesizese din oficiu si sa-ti corecteze atitudinea de moderator a acestei sectiuni.Inainte de a face orice aprecieri asupra persoanei si obiceiurilor subsemnatului, este bine ca cei care raspund, sa citeasca cu atentie titlul topicului. In legatura cu sistemele clasice de pornire Y-Δ, dincolo de faptul ca le cunosc bine, exista foarte multe alte topicuri pe forum, care le trateaza. Este suficient ca cel interesat sa caute cu google. Pe mine ma intereseaza un sistem in comutatie statica. Daca intr-un interval rezonabil de timp acest sistem nu va fi abordat, atunci este dreptul meu (dublu, in calitate de initiator si moderator) sa sterg subiectul. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 16, 2011 Partajează Postat Mai 16, 2011 Inainte de a continua discutia ce scrie pe placuta motorului ?Ca daca scrie 220/380 v atunci nu poti folosi motorul la 380v cu legare in triunghi.De obicei motoarele mai mici (4-5kw) au trecut 220/380 v si se folosesc direct legate in stea la 380v.Cum sa nu poata fi legate in Δ ? Atunci la ce mai au 6 borne?Poate fi legat da atunci merge la 3x220v-si de unde ei tensiune trifazata de 3x220v? daca nu folosesti convertizor. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 16, 2011 Partajează Postat Mai 16, 2011 Maine va pun poze cu motoare mici pana in 4 kw, si care echipeaza un utilaj nou in garantie, toate motarele fiind legate de producator in Δ, alimentate cu 3 faze cu 380V intre ele. Pe fiecare scrie 220/380V. Merg perfect de cca 1 an si nu se incalzesc deloc. Puteti explica asta?Da pune poze cu placuta de borne sa se vada clar pozitionarea puntilor de la borne ,si poze cu placuta de identificare cu datele motorului.Dupa ce pui pozele mai discutam.Tot ce a spus Dr.L mai sus este perfect valabil si orice electrician cu scoala stie acest lucru.PS.Uita-te si in tabloul electric sa vezi daca nu exista cumva variatoare pe partea de actionare. Link spre comentariu
em2006 Postat Mai 16, 2011 Partajează Postat Mai 16, 2011 ... Pe mine ma intereseaza un sistem in comutatie statica...Despre asta e vorba.Asa ca vorbim discutii si nu-i spunem nimic nou, doar nu va imaginati ca nu stie lucrurile astea, cititi-i posturile anterioare despre motoare.... Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 17, 2011 Partajează Postat Mai 17, 2011 Inainte de a continua discutia ce scrie pe placuta motorului ?Ca daca scrie 220/380 v atunci nu poti folosi motorul la 380v cu legare in triunghi.De obicei motoarele mai mici (4-5kw) au trecut 220/380 v si se folosesc direct legate in stea la 380v.Cum sa nu poata fi legate in Δ ? Atunci la ce mai au 6 borne?Orice motor,care are 6 borne poate fi legat in triunghi,insa trebuie respectat amperajul specificat pe placa de identificare,atunci cand se alege tipul de legare(stea/triunghi).Daca pe placuta de identificare scrie 220/380 v,iar amperajul este dat pt fiecare tensiune de genul 220/380V, xA/yA,se va alege legatura pt tensiunea la care este fabricat;in cazul motoarelor mici(nu toate)-cele care includ specificatia 220/380V pe placuta,vor fi legate in triunghi pt 220V si stea pt 380V.In cele 2 cazuri tensiunea intre faze este de 220V(pt 220) si 380V(pt 380),in realitate fiind cam 250 si 400 V Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 18, 2011 Partajează Postat Mai 18, 2011 Nu am poze,dar am legat motoare in triunghi(pornire si functionare)de 37kw/1500rpm pentru ca asa specifica producatorul motorului.Ce am inteles din discutii ca ar fi bobinate cu sarma de sectiune patrata,foarte strans,dar nu am desfacut nici unul sa vad daca e asa(erau noi motoarele),iar ca gabarit nu pareau sa aiba 37kw.Cert este ca functionau aproape reci. Link spre comentariu
nascadorel Postat Mai 18, 2011 Partajează Postat Mai 18, 2011 Pentru o aplicatie precum strungul in cauza se preteaza cel mai bine un "soft start" care va porni strungul cu viteza redusa si apoi il va accelera pina la intrarea lui in turatie nominala fara a produce socuri. Din aceasta cauza se foloseste pornirea stea triunghi, sa nu se produca socuri mari in angrenajele strungului caci altfel orice motor poate fi pornit direct in triunghi daca utilajul angrenat suporta. Mai exista si alte situatii in care se recurge la pornirea stea triunghi precum reducerea virfului de curent de pornire, stiind faptul caci la pornirea directa a unui motor acesta va lua de la 6 pina la 8*In se intelege de la sine ca la pornirea in stea si apoi dupa intrarea lui in turatie cuplarea in triunghi curentul este mult mai mic, iar in cazul folosiri convertoarelor de frecventa valoarea curentului de pornire nu va depasi curentul nominal al motorului, de aici vin multe avantaje............................ Link spre comentariu
pusu Postat Mai 18, 2011 Partajează Postat Mai 18, 2011 N-am reusit sa-l intrebam pe d-ul Ola_nicolas, de ce doreste neaparat cuplarea in Δ? Fabricantul strungului nu a prevazut acest lucru. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 18, 2011 Partajează Postat Mai 18, 2011 ...sa-l intrebam pe d-ul Ola_nicolas, de ce doreste neaparat cuplarea in Δ? Fabricantul strungului nu a prevazut acest lucru. Schema electrica a strungului este data in atasamentul urmator.[attachment=0]fig14.jpg[/attachment] Asa dupa cum se vede, ambele motoare au o pornire directa in triunghi (Δ) Altfel abordand problema, am sa repet din nou ceea ce domnul em2006 a scris in postarea sa de mai sus cu litere imense: Nu ma intereseaza o discutie despre scheme sau tipuri de porniri ale elecromotoarelor asincrone, ci doar o eventuala schema de pornire stea - triunghi, utilizand tehnica comutatiei statice. Motivul este cel pe care l-am expus in prima postare. Strungul SN320, este un strung de constructie speciala. Principala sa caracteristica tehnica, este compactitatea. Toate sistemele electromecanice ale strungului, au fost inglobate prin proiectare, doar in cele doua "picioare" ale sale. Acesta este si motivul, pentru care strungul SN320, intra inclusiv in componenta atelierelor mecanice mobile. Astfel stand lucrurile, in "tabloul sau electric" nu mai este loc, nici macar pentru o siguranta in plus. De aceea as vrea sa construiesc pornirea Y-Δ, ca pe un modul automat - cu temporizare de trecere prin conexiunea "stea" - separat, astfel incat sa nu modific in tablou, decat eventual legaturile dintre acesta si motorul electric principal. Iata de ce dimensiunile constructiei sunt in mod esential limitate. Acest lucru nu este posibil, decat in eventualitatea utilizarii tiristorilor si a temporizarii electronice. @pusu: Postarea ta anterioara - cea cu imaginile share-ate, a fost stearsa de mine, deoarece a modificat, in sensul maririi, formatul topicului. De altfel imaginile erau si offtopice. Daca insisti sa le readuci in topic, atunci cred ca ar fi bine, sa le atasazi direct ca fisiere imagine, astfel incat sa fie micsorate in mod adecvat. In acest scop imaginile trebuiesc modificate in prealabil la un format acceptat de forum (max. 1200x800 pixeli) folosind un procesor de imagini. Link spre comentariu
mihaighe Postat Mai 19, 2011 Partajează Postat Mai 19, 2011 Dupa cum vad eu in schema acolo este o pornire simpla si nu reiese ca ar fi lagat motorul in triunghi.Dupa cum este notat in schema se intelege asa:-L este denumirea generica a sirului de cleme-U1,V1,W1 sant bornele motoruluiin multe scheme din ani 70-95 se folosea acest sistem de notate ,parearea mea este ca daca era necasara o pornire combinata stea/triunghi connstructorul ar fi prevazut-o din proiect. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 19, 2011 Partajează Postat Mai 19, 2011 Dupa cum vad eu in schema acolo este o pornire simpla si nu reiese ca ar fi lagat motorul in triunghi...Dar cum este legat, daca lipseste neutrul? Link spre comentariu
en Postat Mai 19, 2011 Partajează Postat Mai 19, 2011 Indiferent de tipul de pornire stea sau triunghi a motoarelor asincrone trifazate nu se foloseste nulul retelei. In breasla electricienilor, astfel de legaturi se cheama "legaturi cu nulul in vant". In schemele instalatiilor trifazate, nulul se foloseste numai in cazul cand e nevoie sa fie folosite diverse comenzi la 230V(contactoare, protectii diverse,amc-uri, samd) Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 19, 2011 Partajează Postat Mai 19, 2011 In atasament, este schema electrica a unei prese de 100 tf, cu pornire Y-Δ. Mie mi se pare ca exista si un nul, care se leaga la masa. Schema este preluata dintr-unul din manualele de referinta, dupa care se pregatesc electricienii: Cartea electricianului de intretinere din intreprinderile industriale. Ea se poate gasi si descarca pe topicul "Carti in format pdf". [attachment=0]Pornire stea - triunghi.JPG[/attachment] In alta ordine de idei, ar fi mult mai productiv sa raspunzi la solicitari reale si nu sa alimentezi topicul cu "gargara". Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum