ionescu liviu Postat Mai 23, 2011 Partajează Postat Mai 23, 2011 haideti fratilor nu se incumeta nimeni sa construiasca asa ceva care sunteti interesati contactati-ma.Nici nu raspunzi la intrebari pe aici si vrei ca cineva sa te ajute.Sa faci ceea ce doresti tu e foarte greu de realizat si foarte scump. Si odata realizat tot foarte greu de zburat. Nici macar nu zici ce vrei sa faci exact. Daca vrei asa, un pronostic la ceea ce vrei tu sa faci - vise.Daca vrei ca tu sa zbori acest aparat ti-am zis care e primul pas pe care sa il faci. Si mai adaug sa te inarmezi cu multa rabdare, asa, vreo 1-2 ani macar, plus vreo 2-3 mii de euro, sa zicem, si o remorca pt masina. De fapt ce 2-3 mii de euro, vreo 500 se duc numai pe sistemul de emisie receptie, ca nu merita sa ii pui unul mai slabut, pe un aeromodel care costa xxxx euro.E complicat deoarece mai fiecare piesa trebuie facuta special, ca nu cred ca gasesti ceva gata facut pt aceasta amploare. Link spre comentariu
one Postat Iunie 17, 2011 Partajează Postat Iunie 17, 2011 Daca ar trebui sa ridic 10kg eu as face un dirijabil sau un balon.Sau un avion MARE sau elicopter. De ce trebuie neaparat quadrocopter? Complicatiile sunt bune pentru acrobatii, pentru o munca trebuie gasita solutia cea mai simpla. Link spre comentariu
glass Postat Octombrie 22, 2011 Partajează Postat Octombrie 22, 2011 iti dai seama cata cocaina poti transporta cu asemenea jucarioare?)) vai vai Link spre comentariu
leonidos Postat Decembrie 13, 2012 Partajează Postat Decembrie 13, 2012 ai abandonat proiectu? daca te mai intereseaza si esti pasionat de asa ceva..hai dincolo www.rhc.ro acolo sunt mult mai multi care te poate ajuta..dar daca chiar vrei sa iti faci asa ceva sa sti de pe acum ca asta e un hoby scump Link spre comentariu
strombi Postat Decembrie 13, 2012 Partajează Postat Decembrie 13, 2012 Cred ca vrea sa faca vrun elicopter de filmat evenimente si o avea camera grea,am vazut la cineva care filma evenimente avea asa ceva si filma de sus. Link spre comentariu
Mindware Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 Nu vrea sa care nici un echipament electronic.Tigarile-s la putere probabil. Sau iarba.Cat despre "nu se poate cu motoare termice", aia e putin cam exagerat. Se poate. Si sunt chiar mai agile decat un banal multicopter cu control in turatie. Ca sa nu mai vorbim de forta si de autonomie. Filtrarea de vibratii se poate face si aia, combinat, mecanic si digital. Ai nevoie de o masa destul de mare legata de senzori , ansamblu care la randul sau e legat foarte elastic de restul cadrului. Filtrarea digitala, se poate face cu orice amarat de microprocesor cu filtre FIR sau Kalman, eventual mai multi senzori si mediere inteligenta. Un controller care sa tina cont de toate caracteristicile sistemului ar fi in stare sa stabilizeze dracia aia.Orice se poate face oameni buni. Trebuie doar informatii si tehnologie. Link spre comentariu
boboBOBO Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 Motoarele termice nu sunt bune pentru multicoptere, am zis-o, nu doar eu ci si majoritatea modelistilor. 1. Nu ai cum sa controlezi turatia foarte rapid si foarte precis, si 2. ai vibratii de te doare capul. @Mindware stii cam ce vibratii sunt produse de un motor ELECTRIC si ce pot face acestea ? Gandes-te ca la un motor electic vibratiile nu sunt "asa vizibile "ca la un motor termic si totusi ele pot sa faca ravagii in controllerul de zbor... daca faci un multicopter sa zboare cu motoare termice cel putin 1 minut eu te propun pentru premiul nobel. Sincer sa fiu, nu am auzit pe nimeni sa fi incercat macar sa faca asa ceva.. darămite sa fi reusit. Link spre comentariu
Mindware Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 De ce sa variezi turatia...cand poti varia....pasul elicelor .Ca sa scapi si mai mult de vibratii, pe langa sugestiile propuse mai sus de mine, poti monta si motoarele pe amortizoare de vibratii, exact ca la un automobil, unde daca ar fi sa ai motorul prins mecanic fix de cadru, masina s-ar dezasambla eventual.Nu a spus nimeni ca va fi usor ci doar ca se poate.Cat despre construit unul termic, doar ai tu putina rabdare :freaza:Nu lucrez degeaba de un an si jumatate la o dracie de-asta(ce-i drept electrica(momentan)). Dupa spart creierii cu matematica vectoriala implicata in cinematica si restul de aberatii caracteristice lucrului cu microcontrollere putintel mai obscure (nu atmega rahat pansat ci arm si omap) urmeaza in cateva saptamani sa inceapa probele practice , modificarea controllerului(un PID obosit) catre ceva mai inteligent si determinarea diferitelor caracteristici....dar job-ul nu prea imi permite sa fac ce vreau cand vreau. Nici constructia fizica nu e usoara. Mi-e si mila ca se va face relativ praf cand o va lua razna si se va duce in banania. :cry: Eheheee.... ce usor e sa cumperi un controller de pe net...Dar nu esti un adevarat inginer pana nu construiesti ceva real.Asa-i cand esti reptila repetenta . Bine ca stiu cei ce au luat licenta cu 9 sa cumpere roboti de pe net(cu tot cu firmware) dar daca-i pui sa scrie un "Hello World!" in C, li s-a spart balonul.Dar deja ma smiorcai ca o fata mare.La munca! Numai bine! :bere: Link spre comentariu
sebip Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 Cred ca se poate si cu motoare termice. Nimeni nu impune utilizarea acestora pentru controlul fin ! Se pot utiliza pentru a realiza partea cea mai "grea" - adica ridicarea echipamentului, iar pentru controlul lui se pot utiliza motoare electrice cu o posibila alimentare de la minigenerator amplasat pe motorul (motoarele) termice. Totul depinde in primul rind de banii alocati unui asemenea proiect precum si de timpul de executie (realizare) :-). Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 Da' o cutie de viteze nu-i trebe? .. Link spre comentariu
sebip Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 ...doar daca e automata Link spre comentariu
one Postat Februarie 1, 2013 Partajează Postat Februarie 1, 2013 Cu siguranta pentru transportul unei anumite incarcaturi, un avion este mai economic si deci are o raza de actiune mai lunga.Elicopterele si quadricopterele electrice au o autonomie de cateva minute si de obicei sunt ultra-usoare. De asemenea, controlul unui elicopter sau quadricopter este complex si daca il scapi din ochi o clipa l-ai pierdut.La motoarele electrice se variaza turatia, la cele termice se variaza pasul. Dar cred ca initiatorul topicului nu a gandit foarte serios ce inseamna 10kg si isi imagineaza ca un mic quadricopter de polistiren care abia isi cara propria baterie ar putea sa transporte rucsacul cand el merge in excursie. Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 "Cu siguranta pentru transportul unei anumite incarcaturi, un avion este mai economic si deci are o raza de actiune mai lunga."Ai dreptate..dar investitia va fi mai mare la sol pentru amenajarea pistei..nu mai spun ce se intampla pe timp de noapte!! Link spre comentariu
sebip Postat Februarie 2, 2013 Partajează Postat Februarie 2, 2013 Daca e pentru filmare ... e mai bun varianta *copter (elicopter, quadrocopter ...si alte *coptere :-) ).Daca e pentru transport de "ceva" ... e mai buna varianta unui avion ultrausor, deltaplan cu motor, parapanta cu motor. Aceasta ultima varianta nu are nevoie de nu stiu ce conditii de decolare si aterizare si cred ca merge destul de bine si cu motor electric.PS: parca imi aduc aminte ca anul trecut prinsesera politia de frontiera pe cineva care transporta tigari cu deltaplanul :-) Link spre comentariu
one Postat Februarie 13, 2013 Partajează Postat Februarie 13, 2013 Ai dreptate..dar investitia va fi mai mare la sol pentru amenajarea pistei..nu mai spun ce se intampla pe timp de noapte!!O sa ai oricum o investitie mai mica decat pentru un elicopter care transporta 10Kg. Numarul elicilor nu are nici o relevanta, importanta e puterea motorului, poate sa fie si monorotor.Pentru lansarea unui avion se poate utiliza o catapulta, iar pentru prinderea lui un fileu cum e cel de voley, dar fixat pe un suport elastic (asa fac americanii cu dronele mai mici pe care le lanseaza de pe nave).Pe timp de noapte este mult mai usor de controlat un avion decat un elicopter. Este ca si cum ai compara bicicleta cu un monociclu...Daca viteza necesara este mica, se poate face un model cu o anvergura mare - slow fly. Dupa cum probabil ati vazut, si avionul elvetienilor SolarImpulse e facut cam la fel. Nu am auzit pana acum sa existe un elicopter electric - decat in modelism. Energia consumata de un elicopter este mult mai mare decat a unui avion. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum