Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

icu la un motor honda


Vizitator Paul_inu

Postări Recomandate

Vizitator Paul_inu

Salutare !

Am si eu un motor honda de pe o motocicleta honda CBR 125R (dupa instalatia electrica pe care am gasito de pe motocicleta acea pare sa fie motorul), problema este ca nu reusesc sa il pornesc fara icu(ignition control unit) . o varianta este sa inlocuiesc acea bobina cu un sensor sau ceva .... astept cateva idei de la voi ...

http://img51.imageshack.us/img51/2748/hondacbr125r.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • The Stressmaker

    3

Vizitator cosscat

depinde daca este sau nu cu injectie. Daca e fara injectie se poate in teorie, in functie insa si de configuratia delcoului (placa cu bobine a motorului; dinamul efectiv). Poti folosi schema postata de mine la topicul "Reverse engineering", folosind o bobina de hoinar spre exemplu. Nu iti recomand de dacie etc, deoarece am testat si e f nasoala. Tiristorul il pot livra eu.

Link spre comentariu
Vizitator cosscat

Sincer sa fiu, nu prea inteleg eu ce vrei sa zici cu formularea :"cu "senzorul" asta circuitul este inchis, am pus ohmetrul si de cate ori trece cama are o rezistenta de max 1kohm." Oricum merita incercat si cu alt senzor (adica bobina prin dreptul careia trece magnetul de sesizare a pistonului in varf de cursa).Acuma, mai este o intrebare, de ce vrei sa elimini ICU? nu mai functioneaza sau doar asa ca sa fie un circuit separat. Nu zic ideea e ff buna si fiabila, ca sa ai un circuit de aprindere total independent, dar cum bine spune englegul: "if it works don't change it".Daca pot sa mai ajut, o voi face cu mare placere.

Link spre comentariu
Vizitator cosscat

Te rog sa ma scuzi, acum am citit inca o data si cred ca am inteles formularea. E normal ca senzorul sa arate o anumita rezistenta, deoarece e practic o bobina chioara, care atunci cand trece un magnet prin dreptul ei, genereaza la borne un impuls de tensiune, care este interpretat apoi de un circuit ce da scanteie.

Link spre comentariu
Vizitator Paul_inu

da sunt doua fire. una este minusul si una se duce spre ICU.

pai chestia e ca nu am ICU, si deacea doresc sa fac un circuit separat.

chestia cu circuitul inchis este, cand pun ohmetrul la cele 2 fire, arata 0(deci trece curentul prin el), si cand trece cama(damb nu stiu cum sa-i zic) rezistenta se ridica.

 

 

http://img12.imageshack.us/img12/455/p5110038.jpg Deci acea bibina are un magnet in mijloc.

 

http://img219.imageshack.us/img219/8756/p5110039a.jpg partea interioara a cilindrului este un magnet. pe este exterior forta de atragere a magnetului este foarte slaba.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

cosscat,e o bobina aproape chioara...e construita pe un miez magnetic asemnator cu un cap audio si calibrata,iar semnalul obtinut carele trece prin delcou :ras: (CBR e o motocicleta care nu are pesa susnumita;dealtfel nici o motocicleta nu are ).Motocicletele cu injectie au ECU. @Paul_inuBobina aia genereaza semmnalul de aprindere transmis la ICU,iar frecventa de repetitie determina avansul.Poti sa pui orice senzor de Honda care potriveste geometric si rezistiv. Si rogu-te,comunica-le ordinea de aprindere si colegilor forumisti!

Link spre comentariu
Vizitator Paul_inu

@tyc "comunica-le ordinea de aprindere" nu inteleg ce vrei sa zici cu asta?? este un motor in 4 timpi, singur cilindru, racire cu lichid.ok, am citit mp-ul dupa ce am scris raspunsul....Cea ce vreau sa fac este sa schimb acea bobina cu altceva sau sa o folosesc, daca se poate folosi, pentru a face un "ICU" . eu nu ma pricep in chesti de genul acesta, deci spuneti ce am nevoie si ce sa fac ca sa pot sa fac sa pornesc motorul :d .

Link spre comentariu
Vizitator cosscat

Da, nu prea inteleg ce vrea sa zica tyc, dar din cate am citit eu la Paul_inu, a lui e pe carburatie, deci nu poate fi vorba de injectie, sau poate ca nu inteleg eu.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator tyc

Se pare ca ai rezolvat intre timp problema :ori ai pornit motorul ori ai abandonat ideea.Bobinuta aceea genereaza un puls suficient numai cand se invarte motorul cu anumita turatie.

Link spre comentariu

Aici se discuta de ICU (folosind initialele din schema, "ignition control unit" si nu "injection control unit" la care se refera uzual abrevierea ICU) cand de fapt este un CDI (Condensator discharge ignition) cu alimentare in curent continuu (cine vrea sa-l caute il gaseste in partea de sus in schema, vertical cu bobina si are trei conditii, bobina de impuls, cea despre care se discuta, ignition switch (kill engine) si contactul de frana) . Cineva a facut o confuzie si ceilalti au preluat ideea.

Bobina aceea, din ce cunosc, e cam aceeasi la toate modelele care folosesc acelasi CDI, asa ca recomandarea este ca sa caute si pentru alte modele, daca nu gaseste pentru acest model, chiar daca nu are acelasi sistem de prindere. Reperul aici este CDI-ul si nu modelul de motocicleta, la cautarea acelei bobine.

Aici (Eng): http://www.hondacbr125r.com/forum/showthread.php?t=5683 gasesti o poza cu CDI-ul tau (schema de mai jos este pentru cele cu injectie) si se pare ca firul care duce in bord este firul folosit la limitare, daca ma iau dupa descrierea data acolo.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

La autoturisme ICU inseamna InjectionCU dar la motociclete ICU inseamna ignition control unit http://www.motoinfo.yoyo.pl/Honda/Honda%20NTV650.jpg ; CDI e o unitate care genereaza tensiunea pt bobina de inductie. Avansul si/limitarea nu stie sa o faca. Cand am desfacut ultima ICU avea si un uC p'acolo - de ce oare?

Firul care duce la bord este masa la un indicator luminos(bec) care semnaleaza pozitia neutra a cutiei de viteze( punctul 'mort'); motocicletele au cutie de viteze secventiala si aceea indicatie e esentiala.

Fara ICU de CBR125 greu o sa faci motorul sa functioneze la parametrii si cu aceeasi fiabilitate.Si mai ai nevoie de filtrul de aer original si de toba.

Firul Lt G/R il legi la masa print-o dioda,Green/White la masa si restul normal.

Link spre comentariu

Totusi in schema initiala prezentata este un CDI acolo unde este notat ICU pentru ca este un "motor" cu carburator (CDI-ul face toata treaba la aprindere, fiind intre bobina de inductie si bobina de impuls de pe volanta si unele stiu sa faca limitare, mai ales cele de fabrica, la scutere este la 45km/h). Ca are "motor" pe injectie si a postat schema la una cu carburatie nu e vina mea. Dar este posibil ca si aceste CDI-uri mai evoluate sa contina microcontroler, mai ales daca se pot regla parametrii ("tunare").@tyc: aceea este schema la un "motor" pe injectie cu 4 cilindri de 600 - 650 cm3, schema postata initial are denumirea "hondacbr125r" exact ca textul postului initial, si contine acea aprindere CDI.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări