Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

adaptare aprindere electronica pt kart motor hoinar


Vizitator summer_dj

Postări Recomandate

Vizitator summer_dj

Salut tuturor ce o sa citeasca

 

Am o nedumerire si am google-ito de ma doare capu : am in posesie o aprindere electronica veche de cand istoria functionala 100% de pe o lada http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=39949 (scuze pt link dar atat am gasit pe www) si am de gand sa o montez pe kart-ul meu .

Pana acum totul realizabil , problema e alta: tot nu scap de platina ( scap doar de tensiunea mare din ea) .

Pe aceasta aprindere am 2 fire care vin legate pe platina (RUPTOR) pe care nu imi vine mult curent..in jur de 2 3 volti.

Aprinderea clasica merge si ea destul de bine pana la 8-9 mii rpm de acolo incepe si rateaza (ramane platina in urma fatza de cama)

Acum partea mai grea : cum fac sa adaptez pe acea aprindere un senzor hall sau (mai ieftin) o bobina ca in poza>> Posted Image

Cred ca o metoda ar fi cu un mofset dar nu gasesc nicaeri cea ce caut .

Daca stiti cumva o schema pt adaptarea mea as fi foarte fericit

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Tudor Badescu

    2

  • adrian82

    1

Ce ai acolo e o aprindere cu acumulare capacitiva"Electronica M"ruseasca.Are curent de platine de circa 250mA si e conceputa pentru functionare pana pe la 6000 ture/min la motor in 4 timpi cu 4 cilindri adica 200 de scantei pe minut.La un cilindru in 2 timpi corespunde turatia de 12 000 ture/min.M-am jucat mult cu modelul asta si chiar pot da o recomandare:suplimentarea condensatorului de acumulare de la 1 Microfarad la 1,3...1,5.(desigur adaosul sa reziste la tensiune de cel putin 500V).Asa se compenseaza mai bine diversele pierderi din instalatie.Cu aprinderea asta montata nu mai conteaza ca sare platina(fenomenul de zbor),conteaza doar momentul deschiderii ei.Asa ca o poti utiliza ca atare.Iar ca sa micsorezi fenomenul de zbor al platinei,reduci distanta la circa 0,25 mm.Sper ca axul cu cama nu are joc semnificativ.Si vezi ca de la ruptor vine un singur fir!Iar prin el circula nu 2-3V ci acel curent de platina de 250mA.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Cred ca ar fi posibila inlocuirea platinei cu un senzor hall,sau cu un senzor inductiv,avand in vedere motorul kartului.Aprinderea respectiva fiind cu acumulare capacitiva foloseste un tiristor care descarca un condensator pe bobina de inductie.Pentru deschiderea tiristorului,mai simpla mi s-ar parea folosirea senzorului inductiv care poate genera un impuls care sa deschida tiristorul,fara a mai fi nevoie de o interfata ca in cazul senzorului hall.Partea mai dificila ar fi montarea senzorului undeva pe carterul motorului,iar pe rotorul magnetoului ar trebui montata o piesa metalica care sa comande senzorul;o problema ar fi si stabilirea pozitiei optime a senzorului,ca avansul aprinderii sa fie cel corect.Oricum operatia e destul de delicata,eu cred ca poti folosi linistit platina,avand in vedere ca uzura e neglijabila datorita aprinderii,iar recomandarea de micsorare a distantei dintre platini e foarte buna .Oricum motorul de Hoinar nu e unul de turatie,asa ca zborul platinilor nu cred ca e o problema...

Link spre comentariu
Vizitator summer_dj

pt Tudor Badescu partea cu platina e maxim de apropiata ( grosimea unui celofan de pachet tigari ) dar avand in vedere ca platina in sine are o greutate semnificativa la turatia respectiva , cama volantei pur si simplu mi-o arunca si pierde 2 3 ture intre timp automat rateuri in carb La partea mecanica cu montatu senzorului hall/inductiv nu e o problema majora (imi curge putina mecanica prin vene) e chear simpla . Tot ce ma intereseaza defapt e schema si piesele necesare adaptarii pt ca vreau sa elimin complet platina si sa pastrez doar bobinele din magnetou ( pt genereare curent ) , pt curent continu din nou nu e o problema am suficiente punti redresoare (surse pc si multe alte modele) Am intrebat un amic mai avansat in ale electronicii si mia spus ca un tranzistor bc sa porneasca un 2N sau ceva asemanator ,, am inteles ,, bc-u amplifica semnalu de la senz. inductiv sa porneasca 2N-u ,, dar imi trebuie o schema si sunt convins ca exista si nu e foarte dificila dar eu nu o gasesc Pt pisica matache probabil din cunostiintele tale motorul de hoinar nu e un motor foarte turat dar un mare DAR daca intri in el pana la coate reusesti sa obtii multe ture astea fiind date de o carburatie suficient de mare si de o toba care la un motor fara supape admisie evacuare este cam 60 70 % putere pura am reusit cu o toba cusotm hand made dupa niste calcule ''furate' si dupa o luuunga teorie specific 2T cu ecouri si directionari de gaze ajutaje si alte multe chestii importatne am reusit sa imi ridic motoru cu platina pana unde platina refuza sa munceasca corespunzator

Link spre comentariu

Dinexperienta mea de multi ani,distanta pe care o ai la platine e exagerat de mica.Daca "sare"2-3 ture consecutiv,si asta neregulat,nu e atat di zborul platinei ci din micile vibratii cazate de jocul axului cu cama.De aceea constructorii de aprinderi nu recomanda jocuri sub 0,2 mm,iar constructorii de automobile sub 0,25...0,3.In mod normal o platina care nu are arcul slabit si merge usor pe ax(unsa) n-are probleme la 200 de scantei pe secunda.Sigur ca nu mi se pare deloc rea ideea unui senzor,dar ar trebui sa mearga si cu platina.

Link spre comentariu
Vizitator summer_dj

Tudor nu am zis nimic de jocurile de care spui pt ca nu exista , rulmenti noi volanta e perfect centrata nu bate deloc si iti garantez ca ori ce arc are o limita si la mine limita ma incetineste nu sunt nou in ale motoarelor 2t ,, practic sportul acesta de mai mult de 8 ani si nu doar ca pur si simplu mergeam si ma dadeam cu kart-u ,, ci faceam reparati , modificari si stiu tot ce trebuie stiut despre toata mecanica ce cuprinde capitolul kart cat despre motor ce stiti despre el e probabil prea putin , e adevarat romanii cand au furat modelul zundap au zis hai sa facem cum vrem noi si au gresit si daca sti unde sa dai cu pila si unde sa pui distantierul potrivit merge mult mai bine ca din fabrica . Un amic de-al meu din mures are un motor hoinar care a fost dus in polonia si s-au investit multi bani in modificarea lui ( rapoarte in cutie , directionari de gaze in transferele din cilindru si multe altele) si a reusit sa faca dintr-un motor ce la prima vedere de 2 lei ,, in unu competitional adica se pune cu motoare in cilindree mai mare si daca auziti si cum ii suna priviti problema cu alti ochii Ideea e ca cea ce a facut el e mult prea scump pentru venitul meu (aprindere motoplat + multe alte investitii) si tot ce ma intereseaza strict e ca cineva care are bunavointa sa imi dea o schema care sa faca cea ce trebuie sa imi actioneze aprinderea respectiva prin senzor inductiv doar atat Imi place sa vorbesc cu cineva care are o parere despre ceva ce cunosc si eu si sa impartasesc ce cunosc fara nici o problema dar cea ce a rezultat pana acum e putin departe de esenta topicului

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

@cosscat ti-a sugerat o schema de CDI,pe care o poti folosi impreuna cu un senzor inductiv,pe care spui ca il poti adapta;eu iti sugerez doua posibilitati de alimentare a CDI-ului,cu tensiunea inalta necesara,de cca 200V.Mai simplu,folosesti un traf de 220v la 6v,conectat invers ca ridicator,alimentat de bobina originala de pe platou,sau mai complicat,rebobinarea acestei bobine pt 200v.Ar mai fi o varianta,sa schimbi magnetoul original ,cu unul de scuter,plus aprinderea aferenta.

Link spre comentariu
Vizitator summer_dj

Chear nu pricepeti ,,, 1 nu vreau alta aprindere fata de ce am 2 nu imi permit o aprindere de scuter + e limitata (cele ieftine) 3 tin neaparat sa impac aprinderea ELECTRONICA-M cu senzorul inductiv de opel ce mi-a recomandat cosscat e bun dar nu am piesele REMINDER !! o schema care sa lucre pe princiupiu de ruptor comandat de senz. inductiv specificat mai sus care sa anclaseze cand bobina senzorului e excitata imi trebuiesc doar denumirile pieselor si desenul cu schema propriu zisa

Link spre comentariu

platina se poate inlocui si cu un senzor optic sau hall , opticul e precis nu are remanenta precum halul (senzor magnetic) . Eu ti-as recomanda o aprindere de la motoarele de avion radio comandate pe benzina in care ai control automat al avansului de la 0-12.000 de ture si jucaria e intr-o cutiuta cu tot cu bobina de aprindere cea ce e nemaipomenit , e folosita pentru 2 timp sau 4 timpi.

Link spre comentariu
Vizitator summer_dj

Pt tyc : 12 v nu e o problema inseriez 2 bobine identice (am destule) il fac in cur. contiinu ( punte reddresoare cu racire/sursa pc/handmade am de ori ce tip inclusiv lampa vintage) alimentarea nu e o problema

Pt djasu82 cele de tip optic au nevoie de multe piese si unele relativ greu de gasit si nu am de gand sa folosesc hall ca am inductivul acela si am si de scooter si de multe alte modele de masina si aprinderea de care zici u 12 000 e umpik putin si probabil nu se gaseste la ori ce colt de strada la un pret care ma avantajeaza + ma gandesc ca e putin sensibila

 

si cosscat baga id [email protected] mai schimbam o vorba

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Ca sa rezolvi problema cum vrei tu,cauta in aprinderea pe care o ai tiristorul,decoecteaza-i poarta,iar in poarta conectezi circuitul de intrare din schema lui cosscat,ca sa poti folosi senzorul inductiv;o problema va fi obtinerea tensiunii de 12V,dar se pare ca ai tu ceva idei.Ai primit cateva sugestii,care te-ar fi ajutat sa rezolvi mai simplu si mai elegant problema,dar alegerea iti apartine....

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări