Vizitator Darius25 Postat Mai 1, 2011 Partajează Postat Mai 1, 2011 salut tuturor, si sper sa gasesc aici solutia pentru problema meavoi incerca sa prezint ceea ce doresc sa fac, vreau sa reglez turatia unui motor electric in range-ul 50-250 rot/min. pt asta am cumparat un motor de masina de cusut electrica cu reostat pedala, asta e principiul pe care vreau sa il folosesc, din pacate motorul are o turatie mult prea mare pt ce imi trebuie mie aproximativ 6000 rot/min, iar in lipsa unui reductor mecanic pe care nu reusesc sa il gasesc nu pot sa cobor turatia in rangeul dorit,(m-am gandit si la solutia de reductor cu fulii dar mi-ar trebuii ca ultima fulie sa aiba un diametru de cam 30 cm pt a obtine turatia dorita) desi in principiu din pedala as putea obtine acest lucru dar e f greu sa mentii turatia in niste limite de turatie pt ca la cea mai usoara apasare a pedalei turatia va sari imediat f mult.Motorasul e unul cu perii, 6000 rot/min 100W. intamplator mai detin si alte motoare , unul de masina de spalat albalux , si unul nemtesccu 1500 rot/min si 6W ambele cu magneti permanenti si un reostat tip pedala produsa de targu mures tot de la vreo masina de cusut care are o rezistenta de 500 ohmi.intrebarea mea e daca se poate sa cuplez unul din aceste reostate tip pedala la un alt motor cu o turatie mai mica , si ce fel de motor trebuie sa fie . daca sunt nelamuriri voi incerca ulterior sa dau mai multe informatii Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Mai 1, 2011 Partajează Postat Mai 1, 2011 Motoarele de masina de cusut, din ce tin minte sunt motoare cu excitatie serie iar acestea sunt controlate prin variatia curentului. Ca sa poti face reglajul turatie ai doua variante. Prima se bazeaza pe un disc perforat cu fante asemanator cu cel de pickup. Poti folosi montajul electronic din pedala, in locul potentiometrului pui o fotorezistenta care primeste semnal de la un bec, fantele asigurand turatia constanta. Problema este ca aceasta metoda functioneaza cu montajul alimentat in curent continuu, dupa o punte redresoare. A doua metoda este sa folosesti un autotransformator de la 220V la 110V (eventual cu prize reglabile). O variatiune la prima schema, dar in curent alternativ montajul pedalei, este ca sa folosesti in locul discului cu fante un mic motoras alimentat de la axul motorului principal cu rol de tahometru. Tensiunea continua generata de acesta alimenteaza un bec sau led care ilumineaza o fotorezistenta, ea generand echivalentul potentiometrului din pedala. Ca metoda mecanica de reductor ai reductorul cu ax melcat la care raportul de reducere este egal cu numarul dintilor de pe coroana rotii antrenate. Acestea sunt cateva idei care te pot ajuta la problema ta. Link spre comentariu
gcom61 Postat Mai 1, 2011 Partajează Postat Mai 1, 2011 Cel mai simplu folosesti un variator cu triac;cauta'' dimmer '' cu google;este simplu de facut si rezultatele pe masura. Link spre comentariu
Vizitator Darius25 Postat Mai 1, 2011 Partajează Postat Mai 1, 2011 poate cineva sa imi faca un astfel de circuit , eu ii platesc pentru el Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 23, 2011 Partajează Postat Mai 23, 2011 Vezi ca se gasesc la magazin acele variatoare de lumina. Cauta unul cu putere mai mare (chiar cu 100 la 100)!. Succes. Link spre comentariu
philiprobz Postat Septembrie 17, 2011 Partajează Postat Septembrie 17, 2011 ce tipuri de motoare se preteaza cel mai bine la lucrul cu variatorul de curent in ideea in care isi pastreaza si cuplul la curenti mai mici ?. cel de masina de spalat a fost testat de mine si e aproape la limita intrebuintarii la curenti mici . ma gandesc stiu eu la genul celor folosite la hidrofoare , pompe de apa si asa mai departe . nu as vrea sa le cumpar degeaba doar de dragul testarii . Link spre comentariu
gcom61 Postat Septembrie 17, 2011 Partajează Postat Septembrie 17, 2011 ce tipuri de motoare se preteaza cel mai bine la lucrul cu variatorul de curent in ideea in care isi pastreaza si cuplul la curenti mai mici ?. cel de masina de spalat a fost testat de mine si e aproape la limita intrebuintarii la curenti mici . ma gandesc stiu eu la genul celor folosite la hidrofoare , pompe de apa si asa mai departe . nu as vrea sa le cumpar degeaba doar de dragul testarii .Sunt [variatoare] de tensiune/curent,care pot pastra cuplul motor chiar si la turatii foarte mici (~20% din turatia nominala);era prin revistele tehnium un variator turatie pt bormasinile romanesti(tip MG3).pe care l-am folosit o vreme cu rezultate foarte bune(pana am ars motorul :cry: )-Almanah Tehnium 1988 pag. 67,68. Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 17, 2011 Partajează Postat Septembrie 17, 2011 ce tipuri de motoare se preteaza cel mai bine la lucrul cu variatorul de curent in ideea in care isi pastreaza si cuplul la curenti mai mici ?. cel de masina de spalat a fost testat de mine si e aproape la limita intrebuintarii la curenti mici . ma gandesc stiu eu la genul celor folosite la hidrofoare , pompe de apa si asa mai departe . nu as vrea sa le cumpar degeaba doar de dragul testarii .Daca motorul este de tipul cu rotor in scurtcircuit(asincron) trebuie variator de frecventa,daca este de tipul cu rotor bobinat si cu perii(asazisul motor universal) trebuie dimmer clasic si cu cale de reactie(traductor de turatie) pentru mentinerea turatiei constante in sarcina. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 18, 2011 Partajează Postat Septembrie 18, 2011 ...vreau sa reglez turatia unui motor electric in range-ul 50-250 rot/min....nu pot sa cobor turatia in rangeul dorit...Nu pot sa cred ca nu cunosti echivalentul romanesc, pentru englezescul "range". Acesta este "domeniu", sau "gama", sau "plaja" de valori....Ca metoda mecanica de reductor ai reductorul cu ax melcat la care raportul de reducere este egal cu numarul dintilor de pe coroana rotii antrenate......Numai daca melcul are un singur inceput. Daca insa melcul are mai multe inceputuri, raportul de reducere, este mumarul dintilor rotii melcate, impartit la numarul de inceputuri ale melcului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum