Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

UPS cu baterii auto - timp de backup mare.


Vizitator Falcata

Postări Recomandate

Vizitator Falcata

Salut tuturor,Am citit vreo 3-4 thread-uri din forum referitor la UPS-uri cu acumulatori auto, dar nu mi-au raspuns la intrebarea mea stridenta.Avem o situatie putin mai ciudata, o pescarie la care alimentarea cu energie electrica pica cateva ore mai ales in toiul verii ... se face foarte foarte cald inauntru, marfa se strica ... patronul a hotarat sa achizitioneze un UPS Powerware profesional de 4000 W, ca sa tina 1 aer conditionat inverder de 890W la racire + o combina frigorifica pe care sta marfa ce consuma aproximativ 1200W - total: 2090W -- problema foarte mare o reprezinta timpul de backup, ce este asigurat cel mult de 10-15 minute cu indulgenta - UPS-ul avand 20 x 12V / 5.5 AHAsadar, solutia sta in marirea timpului de backup prin suplimentarea de baterii, de generator nu poate fi vorba ... nu exista loc unde poate fi montat.UPS-ul are doua module de baterii a cate 10 buc / modul, la iesirea din fiecare modul avem 120V - iar UPS-ul ulterior converteste in 220V cat e nevoie pentru instalatiile de racire, in cartea tehnica scrie ca mai putem suplimenta pana la 10 module de baterii (probabil ca limitarea are de aface cu acel curent de incarcare) marind timpul de backup pentru consumul meu pana la 2 ore insa nici asta nu ma avantajeaza deoarece cei de la electrica se misca extrem de greu ... uneori rezolva problema chiar si dupa 5 ore ! Asta in afara faptului ca un modul de baterii costa de ....Asadar m-am gandit la o chestiune, sa iau un modul de baterii si sa leg cativa acumulatori de masina in paralel, deci sa am serie+paralel pentru marirea cantitatii de curent stocata, insa ... cate baterii am oare nevoie pentru un backup de 6 ore pentru un consum cumulat de 12.6 KW / 6 ore ? UPS-ul e de foarte buna calitate, e facut sa mearga ore pe backup fara nici o problema ... are doua ventilatoare de 120mm ce sufla in radiatoare non-stop. Sunt convins ca ar fi capabil sa reincarce bateriile de masina insa cat de OK suna propunerea mea ... si ce as avea nevoie ca sa scot atata curent din baterii ?Multumesc anticipat !

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

cred ca acumulatorii actuali sunt legati in serie, deci va trebuie cam tot atati acumulatori auto :)cel putin asa este la mine la servici, am un UPS de 4000w, Merlin Gerin care are vre-o 16 acumulatori in serie.cauta unul care sa aibe putine baterii si de curent mare.APC de 2200av are 2 baterii de 12v 18A, la asta ar merge ce doriti dvs.Multumesc!

Link spre comentariu
Vizitator Falcata

Da da da, sunt deja legati in serie ... insa ma gandeam sa desfac un modul de baterii si sa nu inlocuiesc toate bateriile cu baterii de masina, ci sa mai pun cateva in paralel ca sa nu cresc voltajul dar sa cresc cantitatea de energie ce o poate suge din baterii.

 

La tine la servici, care-i consumul si cat tine ?

Nu se poate pune problema sa schimb UPS, trebuie sa-l adaptez pe asta la ce e nevoie ... a costat o caruta de bani acum 1 an.

 

 

EDIT: http://baterie-acumulator.ro/index.php? ... &Itemid=53 - daca as inlocuii toate bateriile de 12v 5.5 AH cu 10 buc de genu asta ... cat ar tine instalatia ? Ma indoiesc ca UPS-ul ar putea incarca 10 buc de genu asta ... probabil trebuie sa fac o inginerie cu un redresor ... iar UPS-ul doar sa descarce nu sa si incarce.

Link spre comentariu

consumul este undeva pe la 2000w, si nu se pune problema de autonomie cat de fluctuatiile de tensiune, este un UPS inline, care corecteaza tensiunea de la retea, sub-tensiune, supra-tensiune.puteti pune acumulatori de 9A in locul celor de 5,5A, sunt mai mari, dar ii puneti extern. alta idee nu amMultumesc!

Link spre comentariu

@Falcata Problema cu ups-ul se poate rezolva dar costa. Trebuie sa cumperi 10 baterii de 150AH12V minim,montate extern cu redresor extern de mare putere (minim 20A120V),asta pentru a le mai putea incarca la loc. Bateriile actuale se exclud,acest ups functioneaza la 120VDC,si are un redresor intern de incarcare de maxim 2Amp.Bateriile auto nu sunt deloc recomandate pentru ups-ri,nu merg in acest tip de aplicatii. Trebuiesc baterii vrla/agm sau gel.Era bun in mod normal un invertor sinusoidal pur de 4KWh cu redresor incorporat de 50A48V,modelul cu functie ups si cu baterii externe. Cu 8 baterii de 200A12V ,rezolvai problema la autonomia si puterea ceruta. Ma indoiesc ca acest ups pe care il ai poate functiona in regim continuu 6 ore la sarcina de 2KWh fara turboventilatoare suplimentare,chiar daca ar avea baterii de mare capacitate.Alte modele cum ar fi invertoarele,sunt specializate sa functioneze in aceste conditii de peste 6 ore (sau 24/24h)Lasa adresa de email pentru specialisti,ca mai trebuiesc facute ceva calcule pentru solutie.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Incarcarea e limitata la 0,55A daca bateriile originale sant de 5,5Ah. In alta ordine de idei,incarcarea unei baterii de acumulatoare de (ex) 70Ah cu un curent de 7A dureaza 14h;aceeasi baterie incarcata cu un curent de 0,7A dureaza 140h si tot asa. Circuitul de incarcare din UPS e tc(tensiune constanta),nu cc. De aceea se va forta si arde,pe langa faptul ca incarcarea (de mentinere!) dureaza f mult.O incarcare adecvata se face cu un incarcator automat de 10%C,iar comanda pt el o iei de la redresorul UPS-ului.Ai nevoie de sinus?Bateria de 70Ah poate debita 70A o ora sau 11,67A 6h ; 10 buc pot debita 116,7A 6h =>14000W ; asta cand sant noi,iar pt fiabilitate dubleaza capacitatea necesara.

Link spre comentariu

Omul a zis ca e ups online asa ca poate sa lege la el ce vrea, scoate sinusoida curata.Sint doua topologii online. La puteri mari (zeci kva) am vazut doar varianta redresor - baterii - invertor.La puteri de citiva kva este redresor - invertor2 cit timp este tensiune si baterii - invertor1 - invertor2 cit timp nu este curent. La astea circuitul de incarcare a bateriei este mic, facut doar sa incarce bateria (nu si sa sustina invertorul) si trebuie inlocuit cu unul calculat pt. noile baterii. De ars depinde cit de bine este proiectat, probabil va ceda termic (e un smps mic cu un radiator... mic). O cirpeala rapida e sa te asiguri ca are suficienta racire cind da tot ce poate din el, e limitat oricum de dimensiunea trafului din el.

Link spre comentariu

Ups-ul nu este indicat pentru motoare,frigidere...

Cate am vandut eu pentru a fi folosite pe asemenea aparate....Desigur trecand probele cu brioBa chiar am testat si aerul conditionat (1,5kW puterea unitatii exterioare,dar a consumat cam 1kW cu totul) pe un UPS de 1,8kWVorbesc aici de UPSuri de calitate si cu unda sinusInteresant subiect,o sa-l citesc pe tot si o sa incerc sa raspund cu ce stiu si eu (din teste si documentatii). Si dupa aia,o sa vad cu care dintre celelalte zeci de subiecte cu UPSuri o sa-l unesc@Falcata -firma este una buna :da . Acum,vezi ca exista si UPSuri care din fabrica au mufa pt acumulatori exteriori,ca sa creasca timpul de back-up pana la cateva ore. De ex,am unul de 2kW care are tensiunea acumulatoiilor 72V si poate lucra cu capacitati intre 9 si 65Ah.Mare atentie la puterea in VA si W. Practic la UPSuri te iei numai dupa cea in W (VA e aici doar marketing!!). In cazul tau,sa fie de minim 1,5-2x mai mare ca puterea compresoarelor (care consuma mult la pornire).Pt a merge ore bune,e bine de luat in considerare si varianta cu generator (acumulatorii cu gel sunt foarte scumpi iar cei auto nu rezista in regimul asta)Si un acumulator de 60Ah poate alimenta o sarcina de 3A timp de 20h,dar o sarcina de 60A mai putin de 40 de minute! Pentru ca reactia chimica e lenta. Neaparat trebuie tinut cont si de asta
Link spre comentariu

Acum ca am citi,vad ca in unele raspunsuri nu se tine seama de faprul ca acest UPS poate merge cu pana la 12 module de acumulatori! (momentan are doar 2)Probleme cu racinea la mersul pe acumulatori nu are cum sa aiba (daca tine 2 ore 2kW,tine si 4-5h. 2h sunt destule pentru a ajunge la tempertaura de functionare cu aceasta sarcina si nu va mai creste)Mai raman asadar 2 probleme: 1) incarcarea acumulatoriilor2) sa nu se opreasca dupa un anumit timp.Pt 1): trebuie vazut ce redresor are inauntru (la cate module suporta,sigur e ceva puternic. De ex la un UPS de 2kW care stia pana la 65Ah la 72v redresorul avea 400W. Iar la alt UPS de 2,2kW ,care nu stiu ce capacitate maxima avea,era pe 94v,avea redresorul de >600W. Eventual trebuie asigurata o racire suplimentara,daca redresorul e racit pasiv (asa era al 2-lea ups). Daca e racit activ...dupa 4h nu cred ca mai poate creste temperatura (4h e timplul minim de incarcare cu curent constant -adica se ajunge la 80-90% din capacitate).2) Toate Upsurile au tot felul de protectii si algoritmi de functionare implementati. Acestea pot face probleme,daca UPSul coreleaza timpul de functionare cu capacitatea maxima pe care o are implementata. De ex,UPSul din primul post,cu toate modulele de acumulatori ar tine frigiderele cam 2h. Daca se pun acumulatori suplimentari (sa tina 5h de ex),sa nu se opreaasca UPSul dupa 2-3h atutomat,cand timpul teoretic de mers cu acumulatorii originali expira (da,am patit chestii de genul,dar pe UPSuri care nu aveau posibilitate de acc externi).Si ce am uitat sa intreb: UPSul a fost testat pe instalatiile frigorifice? Adica nu intra in suprasarcina cand pornesc amandoua? (in special la mersul pe acumulatori)Ca din ce am testat eu, am pus frigiderul (cam 150W sa aiba compresorul) pe un UPS online de 700W si cand pornea,indica ca sarcina se duce la maxim,dupa care scadea la cei 150w.UPSurile care nu sunt online,in special cele mai vechi,care sunt construite cu transformator clasic de 50Hz nu sufera de asa cea (rezistenta si inductanta trafului limiteaza socul de pornire).Si pana la urma cum sunt modulele alea puse,in serie sau in paralel? Adica tensiunea acumulatoriilor e de 120 sau 240V?Si toate modulele suplimentare au tot acumulatori de 5,5Ah si nu mai mari?

Link spre comentariu

Eu pot intelege dorinta dv de a realiza un upgrade, pe bani cat mai putini...Cum au punctat si colegii:1 Acumulatorii auto, atractivi la pret sunt optimizati pentru a suporta curentul necesar pornirii motorului termic al automobilului "clasic". NU suporta descarcari "adanci"!!2 Volumul acumulatorilor suplimentari, indiferent de varianta, ar fi mai mare decat un generator, fie el si de 6kW! Mai degraba poate fi vorba de probleme de zgomot sau de evcuare a gazelor de esapament.... Cel care v-a vandut UPS-ul avea interes sa va ia banii; daca altcineva v-a sfatuit in aceasta directie, cu regret trebuie sa spun ca nu se pricepea (sau poate nu ati pus dv. corect problema? Destui intreprinzatori se "rusineaza" sa explice ca doresc o solutie ieftina si eficienta, si nu au bani de aruncat pe solutii de fitze....)Altfel, bateriile acelea suplimentare vor cam ustura la buget: probabil veti cumpara totusi baterii auto (ce stim noi?) apoi va veti lupta cu furnizorul lor, atunci cand vi se vor defecta (si daca acela poate va va schimba vreuna, cand veti veni cu o a doua tura, nu prea cred ca veti mai "rezolva" ceva. Sau/si veti cumpara baterii deep cycle (insa s-ar putea sa trebuiasca sa vindeti actiuni la pescarie...)Va doresc succes!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator nigh7ang3l

Salut, am inceput si eu un proiect, UPS cu baterie auto de 74 ah,un rombat pilot hibrid pentru motoare diesel. Dupa ce a stat la incarcat pe UPS vreo saptamana (era moarta) m-a tinut 3 ore si 30 minute, ca si consumatori aveam laptopul (pe incarcator scrie ca isi trage 1.5A), routerul wireless (0.15A) si un set de difuzoare Logitech (2.0), nu stiu ca consuma, si nu dadea semne de oboseala. Am oprit descarcarea pentru ca incepusem sa ma plictisesc. Am lasat-o la incarcat aproximativ 2 zile si astazi cand mi-am cumparat un aparat de masura avea 10.7V. Am incercat o alta baterie auto, de pe un Opel, pe calciu, de 70 de amperi. In regim de incarcare variaza intre 12.58 si 12.6 volti tensiunea la borne, cu pe liber sta in 12.4 volti.Detalii / intrebari:1. bateria cu calciu este capsulata. sa-mi fie frica de gazele emanate ? exista pericol de explozie?2. racesc ups-ul cu un cooler pentru o sursa de pc, care merge pe 12v si 0.13 a, sa nu apara riscul supraincalzirii (in regim de backup) al transformatorului - in tot timpul mentionat mai sus a functionat, nu s-a incalzit, a fost ok.3. daca las aparatul de masura conectat in permanenta la bornele bateriei pentru a monitoriza starea, se poate strica ? (in afara de faptul ca se descarca bateria interna a lui)4. am folosit un set de cabluri auto pentru conectarea bateriei (de pe un golf 3) pentru conectica mai buna.5. ups-ul este un Mustek 400VA plus, initial avea 2 acumulatori de 6v si 4ah legati in serie, teoretic ar fi trebuit sa ii incarca in 8 ore la 90% din capacitate, practic am gasit pe diferite site-uri de specialitatea cum ca i-ar fi incarcat pana la 80% in 4 ore, cum masor curentul de incarcare ? nu stiu daca aparatul de masura imi poate tine 70a fara sa se arda (daca il pun in serie) - e trecuta o chestie cu 10A pe el, modelul este DT-830B - nu e ceva profesional.6. cum pot calcula "consumul" ups-ului de transformare din 12v in 220 + consumatorii pusi in priza ca sa stiu sa pot sa calculez (in linii mari) o durata de viata maxima a bateriei pe care o folosc6. astept parerile / testele / rezultatele voastre. :)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări