Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Termostat combina frigorifica arctic


costy

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • costy

    6

  • doru3160

    3

  • ALEy

    1

  • str8klaw

    1

Top autori în acest subiect

l-am desfacut astazi si am luat codul termostatului: k59l2683Intrebarea mea este: orice termostat cu acest cod e bun sau asta e doar modelul existand mai multe tipuri care functioneaza in diverse game de temperaturi?Din cate am vazut tubul sau e bagat cam nasol, printr-o gaura deci nu pot vedea unde e prins

Link spre comentariu

Ideal ar fi sa pui un termostat identic cu ce a avut,dar in principiu trebuie urmarita gama de temperatura in care lucreaza,si daca se potriveste mecanic in locul celui vechi nu e o problema...problema e intr-adevar fixarea capatului capilarului in locul unde a fost cel vechi,eu personal am renuntat cand am fost solicitat de o cunostiinta sa schimb o trasnaie din asta pt ca nu m-a dus mintea cum se poate prinde sonda unui alt termostat fara metode invazive in locul celui vechi...dar tare eram curios sa aflu cum se schimba,fara sa distrugi nimic la carcasa nici la interior nici la exterior...poate ne spune cineva care a reusit asa ceva.

Link spre comentariu

Pt cei care vor sa schimbe trasnaia de termostat,pot sa afle cat e de simplu.Se cumpara un termostat echivalent pt Arctic,respectiv un E59 cu capilar de 90 cm(sau se citeste codul pe cel vechi,posibil de la caz la caz sa difere tipul,asta de care spuneam e de la modelul cu 70 l capacitate congelator),se face semn pe cel vechi cu markerul inainte de a-l extrage,si in tubul din plastic care a ramas liber,se introduce aceeasi lungime de capilar de la cel nou.Restul e invers demontarii,pt a monta la loc celelalte componente(carcasa de protectie,si dispersorul de la bec).Nu stiu de ce traiam cu impresia ca prinderea capilarului se face mecanic,identic cu tipurile vechi,unde fixarea era cu clema si surub...probabil la toate tipurile noi asta e procedura de urmat,si e firesc sa fie simplu,atata vreme cat e componenta de schimb,iar schimbul trebuie sa se faca usor.Mare branza un kil de cas :rade:

Link spre comentariu

multumesc pt lamuriri; si eu credeam ca acel tub capilar se prinde cumva mai special sa faca contact termic calumea.La cel vechi parea o simpla sarma de aluminiu(cred) lipita pe termostat, si ma gandisem sa schimb decat trmostatul si sa nu mai scot acel tub vechi, urmand sa-l lipesc pe cel nou

Link spre comentariu

Nu are nici o prindere ca la cele vechi,si nici acea terminatie mai groasa,e ca o sarma de 2-2,5mm diametru,si e recomandat sa nu faci curburi in unghi drept cu cel ramas in afara,pt a nu obtura canalul interior(sigur daca dai o cautare gasesti principiul de functionare si te lamuresti).De regula lucrul in temperaturi e migalos si cere pe langa altele multa rabdare,dar in domeniul negativ,o calibrare e si mai greoaie,deci nu e indicat in regim de amator sa intervii in nici un fel asupra termostatului ce il va inlocui pe cel vechi.Singura precautie e sa te asiguri ca il introduci exact cu aceeasi lungime pe cel nou,in locul celui vechi...tubul in care se introduce il ghideaza fix in locul in care trebuie sa stea pt a masura corect temperatura.Ceea ce voiai sa tai este capilarul termostatului si odata sectionat pt a "lipi"altceva,nu face decat sa scoata din uz termostatul nou,deci nici nu te gandi la asa ceva,e treaba de 10 min inlocuirea si nu e mare lucru,daca si respecti cele spuse,sigur nu ai cum da gres.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

well.. am schimbat termostatul si degeaba.Cel vechi se pare ca era defect intradevar: l-am bagat in congelator iar contactele au ramas inchise.Nu am avut prezenta de spirit sa il testez si pe cel nou inainte de a-l monta.Nu cred ca e problema de racire pt ca se vede gheata pe peretele din frigider....Ce dracu are nu stiu...As banui ceva defectiune la sistemul de dezghetare dar fara schema...

Link spre comentariu

problema s-a accentuat si practic s-a si identificat astfel: a ajuns zilele astea sa nu mai raceasca compartimentul frigider decat foarte putin.Am fost pe la 2 mesteri si ambii au zis ca e pierdere de freon.Amandoi au cam sugerat inlocuirea circuitului firgorific; ceea ce inseamna printre altele inlocuirea vaporizatorului original incastrat in perete cu unul aparent.Toata distractia ar fi 380lei

Link spre comentariu
  • 4 ani mai târziu...
Vizitator shrek

Stimati colegi frigotehnisti!

 

Ma confruntam cu o problema la o combina frigorifica Arctic, model K346VD+, (un model cu comanda digitala si afisaj digital montat in usa frigiderului, si cu ventil electromagnetic) care nu facea degivrarea in compartimentul frigiderului la oprirea motorului. Am masurat senzorii NTC, am identificat la rind pe fiecare (incalzind senzorul respectiv cu mina sau un uscator de par pe firul corespunzator lui ii scade rapid rezistenta de la aprox 13-15kohmi la 2-3-4 kohmi, depinzind de temperatura la care a fost incalzit), si era evident, ca senzorul de pe vaporizatorul frigiderului era defect, a avut aproape constant 6 kohmi, ceea ce corespunde unei temperaturi destul de ridicate.

 

ATENTIE: Acesta s-a datorat faptului, ca plasticul in care e turnat senzorul se scurtcircuiteaza din cauza umezelii, si nu faptului, ca elementul NTC (termistorul in sine) ar fi defect.

 

Dupa ce am localizat unde e amplasata senzorul respectiv, cu foarte mare grija (sa nu tai firul si vaporizatorul facut din teava de aluminiu) am tajat o fereastra cam de 140mm latime si 80mm inaltime la cotele urmatoare: 450mm masurat de sus si 270mm masurat din stinga frigiderului (stinga, cind stai in spatele frigiderului). Aceste cote reprezinta CENTRUL ferestrei ce trebuie taiat!

Odata scoasa senzorul la lumina zilei, fara sa tai firul am polizat pe doua fete opuse teaca turnata din plastic a senzorului (foarte grijuliu!) pina incepe sa apara plasticul turnat, in care e incastrata pastila NTC. Dupa ce cu doua patente am indepartat teaca de plastic, incilzind plasticul turnat cu virful unei pistol de lipit, ca sa devina mai maleabila (trebuie sa curatim complet acest plastic compromis dintre firele si picorusele pastilei NTC, ca sa nu mai influenteze valoarea reala a acestuia), si foarte-foarte incet (se rupe foarte usor pastila in doua) curatim de tot, pina nu mai ramine nici urma a acestuia. Folosirea unei lupe nu strica!

 

Odata curatata incalzim simultan cu un hotgun o bara de silicon termoplastic si firele, cit si pastila in sine, ca sa putem aplica un strat subtire si uniform din acest material pe toata lungimea firului inclusiv pe izolatia exterioara a acestuia (cam 1 cm), si pina la virful pastilei. Dupa acesta punem un tub termocontractant pe tot ansamblul, si incalzim usor, pina se topeste iara siliconul si incepe sa curga afara, iar tubul termocontractant devine cit de cit uniform contractat. Astfel senzorul e reetansat, curatim locasul lui de pe vaporizator de urmele de spuma si alte impuritati, si dupa ce s-a racit complet lipim la loc cu o bucata de banda de aluminiu autoadeziva, si reinjectam cu spuma poliuretanica gaura formata in spatele frigiderului. Este indicat sa se puna la loc acea bucata de spuma pe care am scos in prealabil, dar inainte de injectare cu spuma PUR trebuie tajata un pic din fiecare din partile  bucatii de spuma scoasa, pentru a lasa loc spumei noi pentru lipire. Nu uitati sa umeziti un pic toate suprafetele care vin in contact cu spuma PUR, si sa se puna  ceva greu si drept peste gaura injectata, pentru a tine pe loc bucata de spuma originala, pentru a asigura o densitate corespunzatoare spumei injectate. La final se lipeste la loc si folia de plastic ce acopera izolatia din interior, si se lipeste cu banda autoadeziva.

 

Pacat, ca nu pot atasa poze, dar cred ca am explicat suficient de detaliat sa poata oricine cu o indeminare minima sa-si repare frigiderul.

Iar daca intr-adevar pastila in sine e stricata, acesta trebuie schimbata cu unul nou. (Sint mai multe siteuri, care vind)

Link spre comentariu
Vizitator shrek

Cum sa gasim (sa localizam) senzorul defect de pe vaporizatorul compartimentului frigider?

 

Foarte multi dintre noi ne confruntam cu problema ca ar trebui schimbata senzorul respectiv , dar nu avem nici cea mai vaga idee, unde e amplasata acesta, iar fabricantii isi tin secret aceste informatii de obicei.

Desi de obicei este montata cam pe la mijlocul vaporizatorului, la unele insa am gasit si in coltul de stinga jos, sau invers, si deloc nu e indiferent pe unde incepem sa taiem. O metoda populara si simpla e urmarirea firului pina ajungem la senzor, dar acesta presupune multe stricaciuni, si implicit multa munca.

 

In cele de mai jos va prezint o metoda mai inedita, sper sa va placa si si sa va ajute.

 

Am pornit de la ideea, ca senzorul de fapt e o rezistenta, care pusa sub tensiune se va incalzi si cu ajutorul unei camere in infrarosu VEDEM in  interiorul frigiderului locatia acestuia, sau daca nu avem o astfel de camera (nu sint bune cele care vad noaptea, trebuie o camera sofisticata, care intr-adevar vede in infrarosu INDEPARTAT), putem folosi si un teletermometru digitala in infrarosu, in acest caz trebuie sa "scanam" rind pe rind sau/si coloana pe coloana suprafata vaporizatorului, si in punctul cel mai cald este senzorul. (Totdeauna din interior facem aceasta scanare, pt. ca din spate ne impiedica izolatia!.

 

Alimentarea cu tensiune am facut legind doua becuri de frigider (220V / 15W) in SERIE cu senzorul defect, si am alimentat de la retea de 220.

 

ATENTIE! PERICOL DE ELECTROCUTARE!!! NU folositi metoda, daca nu sinteti familiari cu lucrari de electricitate!

  • [*]Legati totdeauna faza pe bec, iar nulul pe senzor, ca carcasa frigiderului si senzorul in sine sa fie totdeauna pe un potential cit se poate de joasa fata de nul, izolati toate firele si legaturile, care sint puse sub tensiune. [*]Izolati frigiderul de podea, punindu-l pe covoare de cauciuc (sau ceva bun izolant), pentru a evita eventuala scurtcircuitare spre masa a snzorului. [*]Folositi manusi de electrician, si evitati sa atingeti cu oricare din partile corpului partile metalice a frigiderului. [*]Daca aveti la indemina, sa treceti alimentarea senzorului si printr-un releu fi, de 30 mA sau mai putin!

Dupa conectarea la retea becurile trebuie sa se aprinda, iar dupa aproximativ 3-4 minute senzorul incepe "sa se vada", zona lui fiind cu aproximativ 2-3 grade C mai cald, decit restul, fiind detectabil destul de usor.

 

Atentie! Metoda de mai sus este aplicabila senzorilor NTC. Totodata in loc de becuri se poate folosi si o reyistenta de 5-10kohmi /10W sau un condensator de 0,47uF- 0,68uF/250Vac (sau tensiune mai mare!!!)

 

La PTC-uri trebuie folosita o tensiune care sa asigure o putere disipata pe senzor de aproximativ 0,2 -0,3W, altfel senzorul se ARDE! Se poate folosi o sursa variabila, si masurata curentul si tensiunea ce este aplicata senzorului se poate calcula puterea (P[W]=U[V]xI[A]|), si incetul cu incetul se creste tensiunea pina se ajunge la puterea mentiunata.

 

Sper, ca v-am ajutat. Spor la treaba!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări