Vizitator doragon Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 deci ca sa fie mai clar, ma refer la schema din josul paginii si vreau sa o fac senzori de lumini la masina. si in loc de acel buzzer vreau sa pun un releu care sa comande farurile, numai ca pe emitor imi ies doar 2.5v si nu cupleaza releul care e la 3v. Link spre comentariu
Aelfo Postat Aprilie 25, 2011 Partajează Postat Aprilie 25, 2011 Exemple: http://www.aaroncake.net/circuits/lightdrk.asp http://www.discovercircuits.com/DJ-Circ ... switch.htm http://www.educypedia.be/electronics/ci ... slight.htm Sper sa ai de unde sa te inspiri. Link spre comentariu
Vizitator doragon Postat Aprilie 26, 2011 Partajează Postat Aprilie 26, 2011 mersi pentru linkuri. daca il fac pe primul merge cum am zis eu? adica se face noapte se aprind farurile, se face zi se sting? Link spre comentariu
Aelfo Postat Aprilie 27, 2011 Partajează Postat Aprilie 27, 2011 Montajul functioneaza asa : cand e lumina - tranzistorul final e blocat, implicit releul; cand e intuneric, tranzistorul final conduce curentul si releul este anclasat. Link spre comentariu
Vizitator doragon Postat Aprilie 27, 2011 Partajează Postat Aprilie 27, 2011 si la magazin ii cer fototranzistor si atat? nu are nici un numar nimic? Link spre comentariu
Vizitator EHM Postat Aprilie 29, 2011 Partajează Postat Aprilie 29, 2011 buna mai caut urmatoarele sau cel mult incerc sa vad daca pot sa fac asa ceva : 1. stiti la masinile noi / moderne ... la 1 apasare pe buton ... geamul se duce automat la max pana sus sau jos ... si doar daca mai apesi inca o data se opresc intr-o pozitie anume in care vrei sa ramana deschis geamul ... stiti o schema de genul asta ? ... eu as cauta cu placere dar sincer nu stiu sub ce forma sa fac cautarea ? 2. am inchidere centralizata nu din fabrica ci de la sistemul de alarma ... deci implicit indiferent de situatie inchiderea centralizata se face cu ajutorul celor 4 buc de actuator cate unul pe fiecare usa ... intrebarea e cum ma pot folosi de alimentarea de la actuator in asa fel incat daca eu inchid din telecomanda masina ... automat actuatorului i se da un impuls de curent deci este activat ... dar daca am geamuri deschise ... atunci ele sa se inchida singure ... am gandit asa treaba legata de actuator ca sa fac o legatura intre inchiderea din telecomanda si geamurile electrice k Link spre comentariu
Aelfo Postat Aprilie 29, 2011 Partajează Postat Aprilie 29, 2011 si la magazin ii cer fototranzistor si atat? nu are nici un numar nimic?Nu cred ca au numar fototranzistorii, oricum mai ai 2 variante: tranzistor normal cu capsula metalica in care faci o fanta pentru a-l transforma in fototranzistor sau pui o fotorezistenta. Link spre comentariu
Aelfo Postat Aprilie 29, 2011 Partajează Postat Aprilie 29, 2011 buna mai caut urmatoarele sau cel mult incerc sa vad daca pot sa fac asa ceva : 1. stiti la masinile noi / moderne ... la 1 apasare pe buton ... geamul se duce automat la max pana sus sau jos ... si doar daca mai apesi inca o data se opresc intr-o pozitie anume in care vrei sa ramana deschis geamul ... stiti o schema de genul asta ? ... eu as cauta cu placere dar sincer nu stiu sub ce forma sa fac cautarea ? 2. am inchidere centralizata nu din fabrica ci de la sistemul de alarma ... deci implicit indiferent de situatie inchiderea centralizata se face cu ajutorul celor 4 buc de actuator cate unul pe fiecare usa ... intrebarea e cum ma pot folosi de alimentarea de la actuator in asa fel incat daca eu inchid din telecomanda masina ... automat actuatorului i se da un impuls de curent deci este activat ... dar daca am geamuri deschise ... atunci ele sa se inchida singure ... am gandit asa treaba legata de actuator ca sa fac o legatura intre inchiderea din telecomanda si geamurile electrice k 1. Eu stiu ca aceasta functie se afla in modulul electronic de la motorasul de geamuri, este un pic mai dificil sa realizezi un montaj electronic pentru asa ceva.2. Se face cu o dioda montata cu plusul de la unul din firele actuatorului si minusul pe firul ce comanda "up" motorasul de la geam. Link spre comentariu
Vizitator doragon Postat Aprilie 29, 2011 Partajează Postat Aprilie 29, 2011 la punctul 2 ma cam intereseaza si pe mine....deci ca sa inteleg: daca pun o dioda intre + de la actuator si cel de la geamul electric cat tin apasat pe buton atat se ridica geamul? Link spre comentariu
Vizitator EHM Postat Aprilie 30, 2011 Partajează Postat Aprilie 30, 2011 1. Eu stiu ca aceasta functie se afla in modulul electronic de la motorasul de geamuri, este un pic mai dificil sa realizezi un montaj electronic pentru asa ceva.2. Se face cu o dioda montata cu plusul de la unul din firele actuatorului si minusul pe firul ce comanda "up" motorasul de la geam.si ai idee ce dioda anume sa folosesc ... poti da un exemplu daca e sa ma duc la magazin sa cumpar ?ce le zic ... ce le cer ?mercila punctul 2 ma cam intereseaza si pe mine....deci ca sa inteleg: daca pun o dioda intre + de la actuator si cel de la geamul electric cat tin apasat pe buton atat se ridica geamul?punctul 2 se refera la inchidere geamuri automat daca ai inchis centralizat masina fie cu cheia sau din telecomanda Link spre comentariu
Vizitator EHM Postat Aprilie 30, 2011 Partajează Postat Aprilie 30, 2011 2. Se face cu o dioda montata cu plusul de la unul din firele actuatorului si minusul pe firul ce comanda "up" motorasul de la geam.am incercat sa inteleg ce vrei sa zici aici dar se pare ca sunt greu de cap si nu ma duce mintea :)nu inteleg la ce te referi cand zici : dioda montata cu plusul de la unul din firele actuatorului ... chiar nu conteaza care ?minusul pe firul ce comanda "up" motorasul de la geam ... care anume ... comanda UP cum zici se face prin o anumita pozitie + / - cu care sunt alimentate bornele la motor geam ... adica ce vreau sa zic ... o borna poate fi si + dar si - depinde de pozitia butonului ... aici iar am probleme sa inteleg exprimarea takPS : minusul la o dioada e CATODUL si plusul e ANODUL ... ??? Link spre comentariu
Vizitator cosmin86 Postat Mai 2, 2011 Partajează Postat Mai 2, 2011 salut, nu cred ca o sa mearga cu dioda sa faci sa se inchida geamul cand inchizi masina, firele care sunt la actuator sunt prea subtiri pentru motorasul de la geam. Exista de cumparat modul de ridicare geamuri, cu un modul dinasta rezolvi treaba fara batai de cap plus ca poti sa deschizi si geamul din telecomanda, costa de la 40 lei in sus.La punctul 1 iti trebuie un modul comfort sau o schema pentru el daca sti sa o faci, majoritatea modulelor comfor fac si treaba de la punctul 2. Link spre comentariu
Vizitator EHM Postat Mai 3, 2011 Partajează Postat Mai 3, 2011 salut, nu cred ca o sa mearga cu dioda sa faci sa se inchida geamul cand inchizi masina, firele care sunt la actuator sunt prea subtiri pentru motorasul de la geam. Exista de cumparat modul de ridicare geamuri, cu un modul dinasta rezolvi treaba fara batai de cap plus ca poti sa deschizi si geamul din telecomanda, costa de la 40 lei in sus.La punctul 1 iti trebuie un modul comfort sau o schema pentru el daca sti sa o faci, majoritatea modulelor comfor fac si treaba de la punctul 2.merci de raspuns ... pai de unde pot cumpara un modul de asta de 40 ron ?da niste informatii ... stii vreo locatie undeva ?sub numele asta e sigur ca le gasesc : modul confort ?PS : acum ceva timp am mai intrebat aici pe forum despre asta dar lumea mi-a dat niste sfaturi zic eu Super Complicate ... intrebarea era cum pot lega la 12 V auto un ceas si termometru digital care este alimentat din fabrica cu 2 baterii AAA 1.5V ... raspunsurile au fost zic eu destul de complexe pentru mine cel putin ... de ce zic asta ? ... de curand mi-am montat geamurile electrice la masina si am folosit butoane de Cielo luminate de un simplu LED ... vezi foto atasat ... si ideea e ca acel led este alimentat DIRECT de la 12V ... vad ca acea rezistenta e tot ce trebuie ca sa alimenteze un simplu led la 12V ... deci acea rezistenta reduce tensiunea de la 12V la 3VACUMcine imi poate zice ce rezistenta e aia ... si unde o pot gasi ... ca am tot cautat / intrebat si nu mai exista se pare sau nu gasesc eu magazine cu piese electronice ca pe vremea lui nea Nicu ... eu sunt in sector 6 / CrangasiMultumescPPS : acel led sta aprins nonstop ... adica e aprins atat timp cat masina are cheia pe pozitia Contact ... e exact ce am nevoie ... si sunt din fabrica facute asa ... deci eu zic ca pot alimenta si ceasul asa ... NU ? Link spre comentariu
Eusebiu Angelescu Postat Mai 3, 2011 Partajează Postat Mai 3, 2011 acum ceva timp am mai intrebat aici pe forum despre asta dar lumea mi-a dat niste sfaturi zic eu Super Complicate ... intrebarea era cum pot lega la 12 V auto un ceas si termometru digital care este alimentat din fabrica cu 2 baterii AAA 1.5V ... raspunsurile au fost zic eu destul de complexe pentru mine cel putin ... de ce zic asta ? ... de curand mi-am montat geamurile electrice la masina si am folosit butoane de Cielo luminate de un simplu LED ... vezi foto atasat ... si ideea e ca acel led este alimentat DIRECT de la 12V ... vad ca acea rezistenta e tot ce trebuie ca sa alimenteze un simplu led la 12V ... deci acea rezistenta reduce tensiunea de la 12V la 3Vsper sa nu gresesc ...dar la ceea ce scrii tu aici este clar ca nu stapanesti cateva notiuni elementare privind curenti si tensiuni....nu poti sa compari curentul cerut de un banal led cu curentul necesar pentru alimentarea altor consumatori de la bord....chiar daca tensiunea este aceiasi 3V...Uite eu nu cred ca solutia pentru problemele tale pot fi rezolvate de tine...si mai mult ca sigur nu primesti indicatii pentru ca nimeni nu-si doreste sa-ti transformi masina/instalatia electrica in "pom de craciun/artificii". Apeleaza cu incredere la o persoana/societate specializata pentru ca nu este vorba de o banala "rezistenta". Imi cer scuze daca nu iti place raspunsul meu...Stima Link spre comentariu
Vizitator EHM Postat Mai 3, 2011 Partajează Postat Mai 3, 2011 sper sa nu gresesc ...dar la ceea ce scrii tu aici este clar ca nu stapanesti cateva notiuni elementare privind curenti si tensiuni....nu poti sa compari curentul cerut de un banal led cu curentul necesar pentru alimentarea altor consumatori de la bord....chiar daca tensiunea este aceiasi 3V...Uite eu nu cred ca solutia pentru problemele tale pot fi rezolvate de tine...si mai mult ca sigur nu primesti indicatii pentru ca nimeni nu-si doreste sa-ti transformi masina/instalatia electrica in "pom de craciun/artificii". Apeleaza cu incredere la o persoana/societate specializata pentru ca nu este vorba de o banala "rezistenta". Imi cer scuze daca nu iti place raspunsul meu... Stima imi cer si eu scuzedar ce te face sa crezi ca imi fac pom de craciun masina am un amarat de matiz care este chel ... in afara de AC nimic ... si incetul cu incetul incerc sa-l "dotez" decat sa dau 60 ron la dezmembrari pe ceasul simplu original matiz ... care indica numai ora exacta si atat am cumparat de pe Ebay un ceas la 3$ cu tot cu transport din China pana in Romania si pe langa ora / zi saptamana am temperatura interioara si exterioara ei ce e asa de rau in asta ca ma costa ieftin ceva care se pare ca e foarte bun de 3 luni il frec / testez si merge fara probleme si DA nu sunt mare specialist in electronica dar nici "secretara" nu sunt am totusi o diploma de inginer electromecanic dar NU am profesat deloc si ca am uitat in mare parte multe lucruri e altceva dar sa lasam deoparte fiecare cata desteptaciune are intrebarea si rezolvarea eu zic ca e destul de simpla ... TU de ce incerci sa o complici prin vorbe in plus ? numai sa-mi arati cat de superior te crezi ? acum am fost jos la Matiz si am incercat ... merge foarte bine sa alimentez in loc de LED acest Ceas Digital aveam un buton de rezerva am scos LED-ul si am alimentat Ceasul Digital am testat inainte ... aceasta rezistenta se incalzeste putin cand este alimentat doar LED-ul cand inlocuiesc LED-ul cu Ceasul ... rezistenta se comporta identic de ce tu imi zici ca NU merge ? nu zic ca acum leg zeci de mii de consumatori si stiu ca un LED nu e un Ceas dar daca Daewoo a legat un LED in felul asta ca sa ilumineze butoanele de ce NU pot lega si eu prin aceeasi metoda un Ceas Digital banal de 3$ ? PS : oricum o sa atasez o schema ... totusi mai am o mica nelamurire asupra modalitatii de legare ... o sa explic pe larg cand atasez schema sa se vada si vizual ... problema nu e de genul ... NU merge ajutor ... ci de alta natura ... asta daca nu o rezolv pana la urma singur ... k asta e ceasul : Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum