Vizitator EHM Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 azi am stat pe langa masina toata ziua si mi-am spart creerii sa imi dau seama cum sa fac ... ori nu se poate face simplist ce vreau sa fac ... ori sunt super obosit sau cretin si batut in cap am sa incerc in cuvinte sa explic ce vreau dar totodata am atasat si o schema electrica asa deci am butoane de actionare geamuri electrice de la un Cielo ... si eu le-am adaptat pe un Matiz totul bine si frumos merg fara probleme am montat un buton in dreapta pe bord pentru geamul din dreapta si unul in stanga pe bord pentru geamul din stanga dar pe ultima suta de metri mi-a trecut prin cap ceva si anume sa montez / adaug inca un buton tot in stanga langa butonul pentru geamul din stanga cu acest al doilea buton montat stanga ... deci la sofer ... vreau sa pot deschide geamul din dreapta la prima vedere totul parea super simplu si m-am apucat am dat gaura in bord etc etc si cand am facut montajul surpriza mare ... vezi schema atasata din schema sper ca se intelege ... primele desene sunt ale butonului in Repaos ... miscat la Dreapta ... miscat Stanga in functie de pozitia in care este butonu actionat sunt desenate legaturile electrice care se fac apoi mai jos sunt prezentate 3 desene ale situatiei in care ma aflu acolo sunt cele 2 butoane care ar trebui sa aiba control SEPARAT asupra unui singur motor de la macaraua geamului din dreapta problema e dupa cum se observa ... polaritatile se dau cap in cap ... ScurtCircuit NonStop adica in repaos totul e ok ... ambele butoane tin pe NUL / - ... ambele borne ale motorului ... dar imediat cum unuia din butoane i se schimba pozitia ...apre scrut circuit ... pentru ca desi butonul alimenteaza ambele borne cu negativ in repaus ... cand este activat in functie de pozitia aleasa ... linia de nul / - devine faza / +si asa are loc schimbul de polaritati la bornele motorului ... si asa se inchide / deschide geamul DAR cand sunt legate 2 butoane ... apare problema ... sa zicem butonul A isi schimba poztia baga faza / + catre o borna a motorului ... in schimb butonul B este in repaus si incearca sa alimenteze ambele borne ale motorului cu nul / - si asa are loc ScurtCircuit sincer sunt mort de oboseala poate o fi o rezolvare simpla si nu am vazut-o eu daca cineva o vede va rog ajutati dar tind sa cred ca treaba nu e asa de usoara cum pare Link spre comentariu
Aelfo Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 M-am cam pierdut in explicatii ... poate era mai usor daca concentrai totul in 2-3 idei principale. Am o intrebare: butoanele nu ar trebui ca fie cu contacte duble, iar pe repaus sa ai firele in aer pentru a nu face scurt ? Link spre comentariu
Spitfire Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 Un adevarat REBUS electrotehnic acolo...vorba userului de mai sus...nu ajungeau niste intrerupatoare simple, fie push-butoane, fie cu retinere, si in dreptul soferului doua butoane, iar pe dreapta inca un intrerupator in paralel cu unul din cele de langa sofer? Link spre comentariu
davidut5 Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 Nu stiu daca la Cielo are 2 butoane pentru o usa, dar daca are trebuie sa mearga si la tine. Daca nu are iti trebuiesc alte butoane care sunt cate 2 pentru o usa. Link spre comentariu
dj01fad Postat Aprilie 22, 2011 Partajează Postat Aprilie 22, 2011 iti fac eu schema de conectare, dar maine, pt ca acum sunt foarte obosit. nu stiu exact configuratia pinilor la butoanele de cielo, dar vom gasi o solutie. Link spre comentariu
Vizitator EHM Postat Aprilie 22, 2011 Partajează Postat Aprilie 22, 2011 M-am cam pierdut in explicatii ... poate era mai usor daca concentrai totul in 2-3 idei principale. Am o intrebare: butoanele nu ar trebui ca fie cu contacte duble, iar pe repaus sa ai firele in aer pentru a nu face scurt ? deci intradevar poate m-am ametit in explicatiile din cuvinte dar speram ca se va intelege problema din desenul / schema atasata daca ar fi sa reiau explicatia in cuvinte treaba sta asa : Repaos : ambele butoane alimenteaza cele 2 borne ale motorului cu (-) Stanga / Dreapta : cand butonul este scos din pozitia de repaos ... adica este impins catre dreapta sau stanga ... incepe sa alimenteze cu (+) si (-) bornele motorului ... si logic in functie de pozitia buton se schimba polaritatea la motor ca sa aiba loc inchidere si deschidere geam Eroare : apare cand sunt legate identic cele 2 butoane la acelasi motor si cand se incearca punerea in functiune a motorului de la un buton ... apare scurtcircuit ... pentru ca prin activare buton se incearca alimentare cu (+) si (-) la borne motor ... dar celalalt buton stand in repaos alimenteaza doar cu (-) ambele borne motor ... si fazele se intalnesc deci are loc ScurtCircuit SINCER ... nu stiu cum sa ma fac mai inteles de atat !!! Nu stiu daca la Cielo are 2 butoane pentru o usa, dar daca are trebuie sa mearga si la tine. Daca nu are iti trebuiesc alte butoane care sunt cate 2 pentru o usa. Cielo are pe 1 singura usa cea de la sofer chiar si 4 butoane ... adica cate 1 buc pentru fiecare geam din masina iti fac eu schema de conectare, dar maine, pt ca acum sunt foarte obosit. nu stiu exact configuratia pinilor la butoanele de cielo, dar vom gasi o solutie. ar fi super daca ai putea sa ma ajuti ... configuratia pinilor si legaturile care se realizeaza la apasare buton le ai explicate in acel PDF de mai sus dar am atasat inca explicatie ... primele 3 desene ... Repaos Dreapta si Stanga ... si alea le-am descoperit " babeste " ca nu gaseam in Manual Service Cielo care anume e configuratia si am descoperit prin incercari ... PS : cei 2 pini (colorati negru) care tot timpul nu apar in legaturile facute de mine sunt pinii de la LED-ul care lumineaza butonul Un adevarat REBUS electrotehnic acolo...vorba userului de mai sus...nu ajungeau niste intrerupatoare simple, fie push-butoane, fie cu retinere, si in dreptul soferului doua butoane, iar pe dreapta inca un intrerupator in paralel cu unul din cele de langa sofer? dupa ce am dat banii pe butoanele de Cielo nu ma apuc acum sa cumpar si alte butoane ... plus cele de Cielo sunt foarte sexy si sunt singurele de la Daewoo care se si aprind ... adica au led incorporat ... sincer rezolvarea ta e ... foloseste alte butoane Link spre comentariu
Vizitator doragon Postat Aprilie 22, 2011 Partajează Postat Aprilie 22, 2011 salutare, am si eu o problema daca puteti sa ma ajutati. am facut montajul din aceasta schema http://www.technologystudent.com/elec1/opamp3.htm si l-am alimentat cu 12v nu cu 9, si in loc de acel buzzer vreau sa pun un releu, adica bobina lui, si imi scoate 2.5-2.6v iar releul nu merge. ce pot sa fac sa imi scoata 3v? Link spre comentariu
Aelfo Postat Aprilie 22, 2011 Partajează Postat Aprilie 22, 2011 Poti sa pui releul in colectorul tranzistorului 2n2222 cu o dioda in paralel pe bobina (releului). Link spre comentariu
Vizitator doragon Postat Aprilie 22, 2011 Partajează Postat Aprilie 22, 2011 am incercat dar il tine mereu cuplat, eu vreau sa cupleze doar cand se face noapte si citeste montajul. ca sa fie mai clar acest montaj vreau sa il fac senzori de lumina la masina cand se face noapte sa se aprinda luminile, si in loc de acel buzzer trebuie sa leg bobina unui releu dar nu imi da destul curent. ce sa fac? ca nu vreau sa il tina cuplat mereu Link spre comentariu
Vizitator EHM Postat Aprilie 23, 2011 Partajează Postat Aprilie 23, 2011 chiar nimeni nu ma poate ajuta cu butoanele alea ?nimeni nici o idee ? Link spre comentariu
dj01fad Postat Aprilie 23, 2011 Partajează Postat Aprilie 23, 2011 ai si tu putina rabdare, ca e pastele acum. daca aveam timp iti faceam schema, dar am avut de facut pregatiri, de stat cu copiii, etc. nu am uitat, si maine sper sa am putin timp sa o desenez. nu iti trebuie nici un releu, pur si simplu se leaga butoanele unul prin altul. acolo ai 5 pini folositi; cele 2 care merg la motor, un + si 2 -; e... butonul din stanga il conectezi la - si la +, iar iesirile de motor le tragi in intrarile de - de la butonul din dreapta, iar restul pinilor ii legi la + si la motor. ar trebui sa functioneze. daca nu intelegi ce zic, stai sa iti fac si desenul. Link spre comentariu
Vizitator EHM Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 ai si tu putina rabdare, ca e pastele acum. daca aveam timp iti faceam schema, dar am avut de facut pregatiri, de stat cu copiii, etc. nu am uitat, si maine sper sa am putin timp sa o desenez. nu iti trebuie nici un releu, pur si simplu se leaga butoanele unul prin altul. acolo ai 5 pini folositi; cele 2 care merg la motor, un + si 2 -; e... butonul din stanga il conectezi la - si la +, iar iesirile de motor le tragi in intrarile de - de la butonul din dreapta, iar restul pinilor ii legi la + si la motor. ar trebui sa functioneze. daca nu intelegi ce zic, stai sa iti fac si desenul.doar stii ca nu ma refeream la tineam inteles MP de la tine si nu te presam pe tine in nici un cazdar sincer am scris acel mesaj de ieri mai mult pentru faptul ca discutia devia pe al subiect ... doragon ... intrase peste topicul meu nu am nimic impotriva ... dar ma gandeam ca poate uita lumea de mine :)kPS : cred ca am prins ce vrei sa zici ... acum lucrez la schema ... cum am terminat o pun aici sa-mi confirmi ... kPPS : da se pare ca merge ... mii de multumiri ... "dj01fad" ... am atasat schema ... inca o data mii de multumiri ... desi e sarbatoare acum ma duc sa testez legaturile Link spre comentariu
Vizitator EHM Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 merge fara probleme si in practica ... am testat inca o data merci si Paste Fericit ! Link spre comentariu
Vizitator doragon Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 colega, la topic ii spune "ajutor schema elctrica", deci nu inteleg cum m-am bagat peste tine.astept in continuare un raspuns.....ce sa fac ca sa imi comande un releu in loc de acel buzzer pentru ca mie imi scoate 2.5v si imi trebuie 3v. mersi Link spre comentariu
dj01fad Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 cred ca ar fi mai simplu daca ne-ai spune ce doresti sa faci cu montajul respectiv; daca nu ma insel, dupa schema aia, pe buzzer nu iti vine o simpla alimentare, dar o sa ma uit mai atent mai incolo, ca acum nu prea am vreme pt asta. spune totusi la ce vrei sa il folosesti, ca poate ne vine vreo alta idee. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum