silviu_marian_2005 Postat Aprilie 19, 2011 Partajează Postat Aprilie 19, 2011 Salut,vreau sa fac o remorca pe care nu o inmatriculez si azi am vazut la mecanic o axa de peugeot 306 care era foarte buna pentru mine. Avea arcuri pe bara de torsiune, telescoape , fuzete... tot... doar sa fac sasiul remorcii pe ea. Problema e ca pretul pe care mi l-a cerut proprietarul depasea cu mult posibilitatile mele. As vrea sa ma duc la dezmembrari si sa caut o alta axa care sa nu fie de peugeot ca sunt foarte scumpe piesele de frantuzisme dar nu stiu ce marca de masina mai are puntea spate pe bara de torsiune. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Aprilie 20, 2011 Partajează Postat Aprilie 20, 2011 Oltcitul mai are asa ceva. Cred ca nu este nici scump. Link spre comentariu
silviu_marian_2005 Postat Aprilie 21, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 21, 2011 Voi verifica dar mi se pare ca bara de torsiune e pe fata.Multumesc Link spre comentariu
petru_f Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 Si cine ti-o omologheaza? Link spre comentariu
paul14 Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 A zis ca nu o inmatriculeaza. Pe camp sau prin padure crezi ca te intreaba cineva de omologare? Link spre comentariu
gaby Postat Aprilie 21, 2011 Partajează Postat Aprilie 21, 2011 Oltcit-ul are bari de torsiune si pe fata si pe spate. Cauta o punte de Oltcit papuc (CS), are bari de torsiune mai groase. Prinderea de sasiu este foarte simpla, doar cu patru suruburi, este ideala pentru o remorca dar sarcina utila este mica. Link spre comentariu
silviu_marian_2005 Postat Aprilie 21, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 21, 2011 masina trage si o caruta rasa cu piatra, asadar .... as vrea sa pun mai mult. Alte variante? Link spre comentariu
Trabant Postat Aprilie 22, 2011 Partajează Postat Aprilie 22, 2011 Nu mai bine cumperi una gata facuta ? Nu e nici scumpa, si poti sa iesi si cu ea pe strazi. Zic si eu, cu banii dati pe construire, iesi mai ieftin daca o iei sh sau noua din praktiker. Daca e chestie de omologare , aceasdta se face la omologari artizanale, insa trebuie prezentat proiect si o fisa tehnica a remorcii. Cat despre remorca , gasesti si sh suficient de ieftine, iar daca nu vrei sa o inmatriculezi, gasesti cam orice. Cred ca mai bine si mai sigur e sa iei una gata facuta decat sa te mai chinui cu ea sa o faci ( materiale, sudura , piese).Bara de torsiune pe spate aveau marea majoritate a masinilor frantuzesti. R(21,19,9,11,16,5,megane 1, laguna 1), P (306,309,205,106,405,305), c (Zx, Ax,Saxo, Berlingo). Link spre comentariu
nelute8 Postat Aprilie 23, 2011 Partajează Postat Aprilie 23, 2011 Dar de ce neaparat cu bare, cand e mai buna pe arcuri? Eu am facut pe punte de Moskvici, am omologat-o ca remorca artizanala numita REMA, cu serie data de RAR, dupa care am schimbat axa ca era proasta cu planetare in ea, pe un singur rulment, carcasa la grup... si am facut doua fuzete sudate la capetele unei tevi mai groase in carne. Am facut o casa cu ea, acum se odihneste si descompune. Am pus pe ea si Dacie 32 de saci de ciment odata. 5 in portbagaj si restul in remorca. E si acum inscrisa, dar pentru ca se plateste asigurare, nu mai are ITP-ul, n-am mai folosit-o. Soacra-mea nu mai cultiva nimic, ca-i aberant sa dai mai mult pe lucrari de cat sa cumperi, ca sa mai car de la ei din Vrancea in Prahova. E mai simplu sa o construiesti si o faci si pe masura necesarului decat sa cumperi tampeniile lor care se rup cu doi saci de tarate. Eu am cadrul la platforma din teava de 40/60, ei au pus de 20/20, ca mi s-a rupt pe drum una de Padis , cand veneam cu cartofi de la Ghiorghieni. E tehnica moderna de doi bani, venita d-afara, pe ideea ca noi suntem niste prosti si punem botul la hotiile si smecheriile lor. Fa-o singur, mai ales ca nu vrei s-o inscri. Sa pui axa putin mai in spate de jumatatea platformei, sa nu-ti ridice masina de spate la incarcare. Chiar de ai masina goala, o parte din sarcina apasa si pe masina, sa fie stabila. Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 23, 2011 Partajează Postat Aprilie 23, 2011 Sunt tare curios cand ai omologat remorca si unde,pt ca RAR solicita ca aceasta constructie sa fie facuta numai in anumite unitati specialzate in asa ceva.Si ca o paranteza la noi la intreprindere s-a schimbat o caroserie de ARO 10 camioneta si n-a putut fi omologata,desi suntem intreprindere de statcu tot felul de autorizatii pt sudori,instalatiii de presiune si ridicat(de mentionat ca,caroseria este piesa de schimb).ps.pana acum nu am auzit de asigurare pt remorca ,dar poate sunt mai in urma cu legile. Link spre comentariu
nelute8 Postat Aprilie 23, 2011 Partajează Postat Aprilie 23, 2011 E drept, eu am facut-o in '93 cand inca mai erau oameni pe pamant. Mi-a cerut sa duc dovada la politie, si de la cauciucuri, ca sunt ale mele. M-a plimbat la RAR in Ploiesti cateva luni, ma tot punea sa tai din ea, ca-mi trebuie ceva, si in final m-a trimis la Bucuresti, ca ei nu aveau documentatia necesara, dupa ce m-au intors pe toate partile. Eu am precizat sa o faca, numai in ideea ca nu o inscrie. Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 23, 2011 Partajează Postat Aprilie 23, 2011 Asa sunt de acord.O remorca ,care poate duce 1500kg te poate costa pana la 500lei ,incluzand materiale si o punte spate d 1300(nu am inclus arcuri foi).Acest lucru este posibil daca faceti singuri constructia.Personal am facut acest lucru cu 300 lei,din care 70 lei am dat pe o punte spate d1300 completa,la care am [tuns]suportul pt bascula centrala si am intors puntea cu sus-ul in jos pt a ridica garda la sol.Arcuri am folosit de aro 244,numai jumatate din foi +tamponul de cauciuc;constructia a fost gata in 2 zile avand 1 persoana ajutor. Link spre comentariu
silviu_marian_2005 Postat Aprilie 24, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 24, 2011 deci cea mai ieftina varianta ar fi construita. Acum nu am decat fuzetele complete si doua jenti de peugeot pe care le-am luat sa pun cauciucurile de iarna ale masinii, iar arcurile mi le da cineva moca de pe un tv dar sa le desfac eu. Ideea e ca vreau sa o fac basculabila, nu stiu daca voi reusi.... mai vedem.... Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 Eu am construita si o remorca de 4-5 t pt U445 pe 2 roti care poate fi basculata numai pe spate.Pentru asta ,protapul este prins de osie printr-un soi de balamale;partea din fata a remorcii se sprijina pe protap prin intermediul uni cilindru de basculare telescopic,max 4 segmente cu lungimea de 50 cm;de o parte si de alta a cilindrului,fixate pe [bena] sunt 2 profile U care la randul lor se sprijina tot pe protap si exista posibilitatea sa fie blocate pe acesta pt a nu se rasturna in diverse situatii.Intre protap si bena exista un cablu care permite [lungirea]cilindrului de basculare la 90% din lungimea lui pt a nu forta garniturile cand [se da peste cap].Rotile sunt pozitionate la 1/3 din lungimea benei spre spate,astfel ca 1/3 din greutate sta pe protap,iar 2/3 se echilibreaza pe arc(arcuri foi de remorca auto-cateva foi).In cazul remorcii auto pe care am construito rotile sunt mai in spate fata de centru cu ~7 cm(fata de centrul benei),in acest fel asigurand o apasare~50-70kg pe carligul de remorcare.Mentionez ca cei 7 cm au fost calculati folosind un programel gasit pe net pt echilibrarea masei rulotelor in functie de dimensiuni si repartitia incarcaturii,prin deplasarea puntii spre inainte -inapoi.Eu am ales incarcatura omogena,si pana la lungimi de 4 m a benei,cei 7 cm asigura gradul de acoperire mentionat Link spre comentariu
ionescu liviu Postat Mai 23, 2011 Partajează Postat Mai 23, 2011 deci cea mai ieftina varianta ar fi construita. Acum nu am decat fuzetele complete si doua jenti de peugeot pe care le-am luat sa pun cauciucurile de iarna ale masinii, iar arcurile mi le da cineva moca de pe un tv dar sa le desfac eu. Ideea e ca vreau sa o fac basculabila, nu stiu daca voi reusi.... mai vedem....Basculabila manual?Am vazut si eu o remorca (de fabrica) basclabila manual si nu prea inteleg la ce iti trebuie, ca daca o umpli cu ceva nu cred ca mai poti sa o basculezi manual . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum