Ranger007 Postat Aprilie 14, 2011 Partajează Postat Aprilie 14, 2011 As vrea sa stiu daca pot incarca un acumulator cu Pb de 6V si 4Ah(sau 7.2 Ah, daca o sa imi iau de 7.2) cu un alimentator de 19V si 3.14Ah. Am vazut ca de obicei se incarca cam la 1,5 amperi dar eu nu am un alimentator asa de bun, decat unul de 19V si 3.14A. Bineinteles ca e nevoie de niste rezistori sa mai scada le la 19 V la 6-7V dar asta nu e o problema; voiam sa stiu daca se strica in cazul in care ii incar la un curent de 3.14 A(care mi se pare cam mare). Daca am spus ceva gresit, scuze pt nestiinta, voiam doar sa intreb daca se poate si daca nu ce as putea sa fac. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 14, 2011 Partajează Postat Aprilie 14, 2011 voiam sa stiu daca se strica in cazul in care ii incar la un curent de 3.14 A(care mi se pare cam mare).Nu mare, ci exagerat de mare ! Acumulatorul de 4 Ah se incarca cu maximum 0,5 A (teoretic 0,4 A), iar cel de 7,2 Ah cu un curent de sub 1 A (teoretic 0,7 A). Folositi o rezistenta inseriata cu sursa pentru limitarea curentului, sau si mai bine, gasiti aici (viewforum.php?f=41) mai multe scheme de incarcator pentru acumulatori cu Pb. Link spre comentariu
bogdan_ Postat Aprilie 14, 2011 Partajează Postat Aprilie 14, 2011 Intr-adevar s-a mai discutat pe aici, poti sa cauti topicurile. Pe scurt poti vedea incarcatorul de aici: http://www.vt52.com/diy/myprojects/othe ... harger.htm Adaptezi tensiunea de iesire pentru bateria ta, si curentul la 0.4A. Dar vei avea nevoie de un radiator mare pentru regulatorul ala LM317... Link spre comentariu
Ranger007 Postat Aprilie 15, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2011 Multumesc pt sfaturi. O sa incerc circuitul postat de bogdan_ si sper sa mearga. Dar mai ai totusi o intrebare; daca curentul de incarcare trebuie sa fie cam 0.1 din capacitatea bateriei, atunci inseamna ca incarcatoarele alea "rapide" care baga mai mult de 0.2-0.3 strica bateriile, nu? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Aprilie 15, 2011 Partajează Postat Aprilie 15, 2011 Pune 2 becuri de masina (sofit - cele tubulare pentru plafoniera) de 12V 5W in serie cu acumulatorul si asa o sa ai incarcare acceptabila de proba. Nu ai detectia sfarsitului incarcarii asa ca trebuie sa stai cu voltmetrul pe acumulator si, la atingerea tensiunii de 14,4V (sau cat scrie pe acumulator ca tensiune sfarsit incarcare) deconectezi. Pana realizezi un circuit dedicat aceasta este o solutie de moment, rapida. O mica corectie: alimentatorul tau de laptop scoate 3,14A fiind amperaj si nu 3,14Ah care indica capacitatea unui acumulator in amperi-ora. Link spre comentariu
Ranger007 Postat Aprilie 15, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2011 Mersi pentru sfat. Si apropo, schema de la bogdan_ pe care vreau sa o incerc nu are detectie de incarcare;pentru asta ce trebuie sa ii mai adaug?(e vorba de cea cu Lm317T). o dioda zenner si un led, in serie cu acumulatorul? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Aprilie 15, 2011 Partajează Postat Aprilie 15, 2011 Daca ma iau dupa ce scrie aici (Eng): http://www.siliconchip.com.au/cms/A_110348/article.html atunci trebuie pentru indicator un led verde plus un zenner de 12V si o rezistenta de 330 ohm toate in serie. Link spre comentariu
Ranger007 Postat Aprilie 15, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 15, 2011 ok, mersi. Abia astept sa fac circuitul. Deocamdta nu am acumulatorul, o sa testez cu un multimetru curentul si tensiunea. Link spre comentariu
bogdan_ Postat Aprilie 15, 2011 Partajează Postat Aprilie 15, 2011 Daca tii la baterie, iti recomand schema pusa de mine pt ca e mai simpla. @The Stressmaker schema de acolo este dintr-un proiect mai mare. E data ca exemplu de incarcator primitiv, de de mult. Articolul trebuie cumparat si se refera de fapt la incarcatorul/circuitul pe care il vezi in partea de sus a paginii si care are schema in figura 3, pt care deja trebuie bani. Link spre comentariu
Ranger007 Postat Aprilie 18, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 18, 2011 as mai dori sa stiu ceva;deocamdata nu am un acumulator dar o sa imi cumpar; si am o intrebare;unul de 4Ah are o capacitate mai mica decat unul de 7.2Ah; dar se poate incarca de mai multe ori decat el? Adica, capacitatea este invers proportionala cu nr de incarcari posibile? Ca as fi vrut sa iau unul de 7.2Ah ca e mai bun pt ce imi trebuie mie. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Aprilie 18, 2011 Partajează Postat Aprilie 18, 2011 Numarul de cicluri de incarcare - descarcare nu depinde de capacitate ci depinde de calitatea constructiei acumulatorului si de cat de mult este descarcat. Adica daca ai o descarcare usoara, de maximum 20% din capacitate, te va tine mai mult e cicluri de incarcare - descarcare decat daca il descarci la 60% din capacitate. Atentie ca la incarcatoarele care folosesc limitarea de curent, daca nu pui un acumulator, rezultatele vor fi eronate, aparatul de masura indicand tensiunea maxima a montajului. Link spre comentariu
Ranger007 Postat Aprilie 27, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 27, 2011 am facut circuitul; merge; voltajul se ajusteaza intre 11,4 si aprox 3,8 V si are constant 680 mA. Un lucru nu l-am inteles;dc nu a mers cu un cond de 16 v si trebuia neaparat de 25V? ca ala de 16v si 2200uF a bubuit ca o pusca d'aia din vechime cu mult fum si am mai incercat unul si a facut la fel; apoi am pus unul de 100 V si 100uF ca altu mai bun n-aveam si n-am gasit nici sa cumpar, si a mers. apoi am mai pus si unul de 470 uF tot la 16 v si ala a ramas, merge f bine . Doar ca nu am facut rost de un transformator de 18v si 3A ci de unul de 12v si 3A, care merge se pare destul de bn. Link spre comentariu
bogdan_ Postat Aprilie 28, 2011 Partajează Postat Aprilie 28, 2011 Fara sa pui sarcina la incarcator masoara ce tensiune ai pe condensator. Normal, 12V rederesat si cu 15% in plus in gol ajunge la vreo 18V, deci obligatoriu pui condensator de minim 25V. Si ala pe care il ai acum va ceva... Link spre comentariu
Tudor Badescu Postat Aprilie 29, 2011 Partajează Postat Aprilie 29, 2011 1. Daca tot ai incarcatorul de 19V,il poti folosi chiar pe acesta inseriind cu acumulatorul o rezistenta pe care sa se piarda cei circa 12V diferenta intre tensiunea alimentatorului si 7...7,2V cat e tensiunea de incarcare a acumulatorului cu Pb de 6V.Alegi curentul "capacitatea/10" pentru ca nu se strica acumulatorul daca se lasa la incarcat mai mult decat cele 12 ore standard.La 4 Ah trebuie deci incarcare la 0,4A.Valoarea rezistentei este 12V/0,4A=30 ohm.Puterea este 12x12/30=4,8W.Merge deci si un bec auto de 12V/5W.La acumulatorul de 7,2 Ah rezulta circa 17 ohm/9W.2. incarcare rapida sau foarte rapida la acumulatori etansi e posibila la acumulatori speciali proiectati pentru asta si mai ales cu incarcare in impulsuri cu depolarizare.Personal nu am vazut acumulatori etansi cu Pb pentru astfel de regimuri.La cei clasici cu lichid e alta treaba.3. Daca faci incarcatorul lui bogdan_,regleaza tensiunea de iesire la7...7,2V si curentul maxim posibil.Realizezi astfel o incarcare in tensiune constanta ca la automobile,mai rapida,in 6...10 ore(dupa curentul maxim disponibil),fara risc de deteriorare a acumulatorului.Descarcat,accepta curent mai mare fara probleme,iar cand se incarca intensitatea scade spre zero rezultand astfel un fel de control implicit al finalului de incarcare. Link spre comentariu
Tudor Badescu Postat Aprilie 29, 2011 Partajează Postat Aprilie 29, 2011 Pentru ca nu acepta topicul mai multa informatie per post,continui cu alt post.4. O problema scapata prea des din vedere e ca la incarcare conteaza curentul mediu,nu valoarea efectiva.Pentru ca in reactiile chimice conteaza nr.de electroni,nu energiile lor.Iar aparatele de masura sunt etalonate in curent continuu si/sau alternativ sinusoidal.La sinusoidal stim totusi ca intensitatea medie pe semiperioada e 90% din valoarea efectiva.Dar la incarcare doar cu punte redresoare,tensiunea bateriei e comparabila cu maximele impulsurilor curentului redresat.Asa ca rezulta o succesiune de impulsuri cu pauze,valoarea indicata de aparatul de masura avand erori prea mari.Asa ca o solutie e montarea unui condensator de filtraj de valoare foarte mare(mii de microfarazi)la iesirea din punte,inainte de rezistorul de la punctul 1.Asa masurarile se fac practic in curent continuu cu erori neglijabile.5. Tensiunea in gol pe condensatorul de filtraj este valoarea efectiva x radical din 2,minus caderea de tensiune pe doua diode de punte(2x0,6V). La 12V alternativ rezulta pe condensator o tensiune in gol putin sub 16V.Asa ca acel condensator,daca era in regula,nu trebuia sa explodeze. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum