Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

mai multi 2n3055

Vizitator dragulin

Postări Recomandate

Vizitator dragulin

buna ziua ma numesc petre si sunt incepator .am construit un stabilizator cu 723 si 2n3055 care se supraincalzeste [ 2n 3055]si asi dorii sa folosesc mai multi 2n3055 [2 sau 3]pentru a evita distrugerea tranzistorului de putere .transformatorul are 200w tensiunea stabilizata si filtrata este de 36,5v temperatura radiatorului pentru 4v/0,6a este de 85grade c.concluzie nu stiu sa leg mai multi tr 2n3055 :jytuiyu

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Matrixu

3

• djdansmart

2

• cristian_draghiescu

2

• wally_gatter

2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Pai vreti 4V la iesire? Doar tensiunea asta? Daca da..micsorati tensiunea la transformator pt ca 36V este prea mult..caderea de tensiune pe 2N3055 este prea mare! Banuiesc ca ati pus si un radiator la 2N! Pt conectarea mai multor 2N..acestia se conecteaza in paralel..dar e mai bine sa scadeti si tensiunea alternativa..pt4V stabilizati..10-12V erau suficienti! Ce alimentati cu acest alimentator?

Link spre comentariu

36,5V-4V=32,5X0,6A=19,5W risipiti aiurea pe radiator, pentru a obtine... 4X0,6=2,4W !!!Daca aveti nevoie de tensiuni cuprinse intre 2-12V, alegeti un transformator de 12V, daca sunt necesare si tensiuni de peste 12V la iesire, un traf de 24V cu priza mediana la 12V+comutator, cand aveti nevoie de tensiuni peste 12V, actionati comutatorul cupland intreaga infasurare secundara, cand nu, lasati doar jumatate din secundarul trafului...este o solutie optima pentru o sursa bazata pe stabilizare liniara.Daca nu aveti alt traf, lasati-l pe acela, dar puneti o sursa bazata pe LM2576-ADJ(comutatie), cu un factor de umplere de ~10%(pt. 4-5V la iesire), integratul va merge rece gheata.

Link spre comentariu

Cea mai corectă şi elegantă rezolvare a problemei este desigur cea

propusă de domnul Spitfire.