H Robert Postat Aprilie 2, 2011 Partajează Postat Aprilie 2, 2011 Am si eu o intrebare la un stator monofazat sun 2 bobine deci 2 borne la o bobina 2 la alta,dar la toate am vazut ca sunt numai 3 la cutia de borne ,cum sunt legate intre ele? si cum se leaga condesatorul? Link spre comentariu
Vizitator Moş Crăciun Postat Aprilie 2, 2011 Partajează Postat Aprilie 2, 2011 Este vorba despre motoare cu rotorul în scurt-circuit (rotor colivie), presupun.Dacă nu mă înşel, cel din poză este Tesla şi a inventat chiar acest motor.Două capete de bobine sunt legate împreună în interior iar în exteriorul motorului ies celelalte 2 capete separate şi o conexiune comună.Una din bobine se leagă direct la priză.Cealaltă bobină, în serie cu un condensator, tot la priză.Condensatorul este nepolarizat cu capacitatea de 5 ... 20 microfarazi sau mai mult, depinde de mărimea motorului.Am ataşat o mică schemă. Link spre comentariu
ionionel Postat Aprilie 2, 2011 Partajează Postat Aprilie 2, 2011 Bună să vă fie inima.Am văzut şi io poza din imagine cu cele două bobine ale motorului.Întrebarea este:_cum schimb sensul de rotaţie al motorului reprezentat în poza de mai sus.Mulţam. Link spre comentariu
H Robert Postat Aprilie 2, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 2, 2011 Mersi pentru ajutor respect Link spre comentariu
kuchta Petru Postat Aprilie 2, 2011 Partajează Postat Aprilie 2, 2011 Schimbarea sensului motorului se face prin invirtirea motorului cu totul, in partea cealalta sau daca nu prin intermediul unor pinioane, dar mai sunt si alte metode. Petrica Link spre comentariu
Vizitator Moş Crăciun Postat Aprilie 3, 2011 Partajează Postat Aprilie 3, 2011 Cred că (nu sunt sigur) sensul de rotire se inversează dacă se pune condensatorul la cealaltă bobină.Încercaţi. Link spre comentariu
rasputin Postat Aprilie 3, 2011 Partajează Postat Aprilie 3, 2011 Cred că (nu sunt sigur) sensul de rotire se inversează dacă se pune condensatorul la cealaltă bobină.Încercaţi.Nu încercaţi în acest mod, ardeţi motorul. Link spre comentariu
Vizitator YO7FHE Postat Aprilie 3, 2011 Partajează Postat Aprilie 3, 2011 Domnule,acesta este un stator al unui motor monofazat/220volti si are 2infasurari ; una principala cu conductor subtire si spire multe ,iar cealalta este infasurare secundara folosita la pornire cu sirma groasa si spire putine .condensatorul este pt . tensiune alternativa si se conecteaza in scopul defazarii curentului dintre cele 2bobine ca si cum ar crea o a doua faza. Conectarea se face astfel;-inceput bob. primara cu inceput bob. secundara, la faza iarsfirsitul bob. secundara la condensator; celalalt capat al condensatorului la sfirsitul bob secundare si la nulul retelei.Inversarea sensului de rotatie se face prin inversarea inceputului cu sfirsitului bobinelor condensatorul poate fi si de cc. dar dupa ce porneste se scoate din circuit.Daca nu ati inteles contactati-mq Link spre comentariu
Vizitator Moş Crăciun Postat Aprilie 3, 2011 Partajează Postat Aprilie 3, 2011 Domnule,acesta este un stator al unui motor monofazat/220volti si are 2infasurari ; una principala cu conductor subtire si spire multe ,iar cealalta este infasurare secundara folosita la pornire cu sirma groasa si spire putine .condensatorul este pt . tensiune alternativa si se conecteaza in scopul defazarii curentului dintre cele 2bobine ca si cum ar crea o a doua faza. Conectarea se face astfel;-inceput bob. primara cu inceput bob. secundara, la faza iarsfirsitul bob. secundara la condensator; celalalt capat al condensatorului la sfirsitul bob secundare si la nulul retelei.Inversarea sensului de rotatie se face prin inversarea inceputului cu sfirsitului bobinelor condensatorul poate fi si de cc. dar dupa ce porneste se scoate din circuit.Daca nu ati inteles contactati-mqDa, aşa este. Ca să se inverseze sensul ar trebui inversate capetele uneia dintre înfăşurări. Dacă se inversează ambele n-am făcut nimic. E ca şi cum am inversa faza cu nulul.Numai că ... în exteriorul motorului sunt accesibile 3 conexiuni.Într-adevăr, de obicei cele 2 înfăşurări sunt diferite. Condensatorul nu se leagă la oricare dintre ele.Am văzut şi motoare cu 2 înfăşurări identice dar cred că erau excepţie. Link spre comentariu
rasputin Postat Aprilie 5, 2011 Partajează Postat Aprilie 5, 2011 ..... ; una principala cu conductor subtire si spire multe ,iar cealalta este infasurare secundara folosita la pornire cu sirma groasa si spire putine ....Chestiunea în cauză se prezintă pe dos de cum ziceţi dvs. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum