TESSLA Postat Iulie 10, 2013 Partajează Postat Iulie 10, 2013 Ciclul Otto si Diesel nu sunt deloc ideale. Singurul caz ideal care se studiaza e ciclul Carnot. Intr-adevar formula randamentului poate fi exprimata in functie de volumele extreme si ceva coeficient adiabatic, la fel cum se poate exprima si numai in functe de temperature, etc. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iulie 10, 2013 Partajează Postat Iulie 10, 2013 ..am citit tot topicul si vad ca sunteti f experti ,si unii aveti tractoare de mult timp.tractor v ati lua ........ Asta`i sub centura!Unde gaia ai vazut tu experti in tractoare pe aici?Sint , e adevarat, insa ala n`a raspuns inca!Grig Link spre comentariu
daniels Postat Iulie 11, 2013 Partajează Postat Iulie 11, 2013 Ciclul Otto si Diesel nu sunt deloc ideale.Cand sunt studiate aceste cicluri se face precizarea ca functioneaza cu un gaz ideal, deasemenea in cazul real acele transformari (izocore, izoterme, adiabatice) nu sunt perfecte. Link spre comentariu
AlinEX Postat Octombrie 2, 2013 Partajează Postat Octombrie 2, 2013 Acuma inteleg.1. In fizica, eu tin minte ca am facut termodinamica in clasa a X-a, se studiaza niste cazuri ideale. 2. In tehnica nu prea ai cum sa masori caldurile si / sau temperaturile de prin pistoane asa ca randamentul se exprima in ceea ce se poate masura adica in raportul dintre niste volume. Se pleaca de la acea formula cu caldura si se ajunge la o formula care depinde numai de rapoartele de compresie. Introducand in acele formule volumele corespunzatoare se observa ca randamentul pentru dizel e mai mare ca pentru otto.3. Motoarel dizel in 4 timpi - cele studiate prin liceu se mai mumesc motoare dizel lente si au aplicatii tehnice destul de limitate. Marea majoritate a motoarelor dizel au de fapt 5 timpi. nu am inteles cum e treaba cu al 5-lea timp! admisie, compresie, aprindere+detenta, evacuare... unde este al 5-lea? eu nu vad decat 4, deoarece aprinderea si detenta au loc in acelasi moment. sau poate nu cunosc eu bine. asta insemna ca opelu' meu are motor in 5 timpi?! :freaza:cred ca ai facut o confuzie! motoarele lente diesel sunt cele in doi timpi. Ia uite de la Wikipedia citire:"Motoarele diesel sau cu aprindere prin comprimare sunt în doi sau în patru timpi. Majoritatea motoarelor sunt în patru timpi, dar unele motoare mari funcționează în doi timpi, de exemplu cele de pe nave. Majoritatea locomotivelor moderne folosesc motoare diesel în doi timpi, cuplate la generatoare electrice ce acționează motoare electrice, eliminând nevoia transmisiei. Pentru creșterea presiunii în cilindri s-a folosit supraalimentarea, mai ales la motoarele diesel în doi timpi care au câte o cursă utile la fiecare rotație a arborelui cotit." Link spre comentariu
Adierea Postat Octombrie 4, 2013 Partajează Postat Octombrie 4, 2013 Puterea nu difera dar cuplul mecanic si aderenta este o difrenta destul de mare . Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 4, 2013 Partajează Postat Octombrie 4, 2013 Tractorul este o cutie de viteze cu un motoras in cap si o cabina deasupra, o masina este un motor cu o cutie mica si o caruta in spate. puterea motoarelor cu care se lauda producatorii este in turatii nu in cuplu. Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 5, 2013 Partajează Postat Octombrie 5, 2013 Puterea e turatia * cuplu... ca asa ne zice fizica! Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 5, 2013 Partajează Postat Octombrie 5, 2013 Este similar cu tensiunea ori intensitatea, m-am exprimat un pic gresit. Link spre comentariu
maxim_sedilec Postat Octombrie 5, 2013 Partajează Postat Octombrie 5, 2013 ...prea multi "programatori" aici ....sau poate filozofi de la "spiritu haret"...1. nu exista motoare in 2 timpi, e doar o aberatie sant tot 4 timpi dar distribuiti altfel, asta cel putin la motoarele cu pistoane A. admisie (intra amestecul combustibil in cilindru) B. compresie (amestecul este comprimat ,iar la final are loc aprinderea prin ....de la caz la caz ) C. explozie (explozia deplaseaza pistonul generand lucru mecanic util ) D. evacuare ....care timpi vreti sa-i eliminam ???? (eu as vrea macar treaba cu admisia da nu cred sa mearga fara "gaz"...)2. cuplu' nu exista , este asemenea intensitatii curentului el se "formeaza" in sarcina (mecanica) iar un motor este capabil sa "atinga" un anumit cuplu ...3. motorul "tractorului" are posibilitatea de a atinge cuplul/puterea maxima la turatii mici (uzuale) in timp ce motorul unei masini poate atinge puterea maxima doar ocazional (in jur de 4000 RPM motoare diesel si in jur de 7000 motoare benzina normale ) 4. constructiv motorul "tractorului" este capabil sa functioneze la puterea maxima un timp nelimitat (mai putin alea romanesti, porcarii prin definitie) in timp ce motorul automobilului nu poate face acest lucru (cu atat mai putin cel de Dacia 13xx)5. cu transformarile (mecanice) de rigoare "tractorul" poate fi echipat cu orice motor (chiar si de Dacie) singura problema este doar fiabilitatea redusa a motoarelor de capacitate cilindrica mica si turatii mari . Link spre comentariu
remus68 Postat Octombrie 5, 2013 Partajează Postat Octombrie 5, 2013 Din necunoastere, de la bun inceput ai confundat "timpii" cu fazele distributiei... restul e un pamflet (mai putin punctul 2), adica o gluma... Link spre comentariu
AlinEX Postat Octombrie 9, 2013 Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Ciclul motor complet la un motor cu un cilindru, in 4 timpi, este la fiecare doua rotatii ale arborelui; pe cand la un motor in doi timpi, este la o rotatie completa a arborelui! asta este diferenta intre 2T si 4T!Motoarele diesel si pe benzina pentru sectorul auto si agricol, in general sunt in 4 timpi. Cele in doi timpi(strict la cele pe benzina ma refer) au aplicatii mai restranse ex: motofierastraie, motocoase, si alte dracii de unelte motorizate de putere mica, sau scutere si ATV-uri mici! Cele diesel in 2 timpi, sunt motoare foarte mari, si au turatii mici dar putere mare. Link spre comentariu
daniels Postat Octombrie 14, 2013 Partajează Postat Octombrie 14, 2013 nu am inteles cum e treaba cu al 5-lea timp! admisie, compresie, aprindere+detenta, evacuare... unde este al 5-lea? eu nu vad decat 4, deoarece aprinderea si detenta au loc in acelasi moment. sau poate nu cunosc eu bine. asta insemna ca opelu' meu are motor in 5 timpi?! :freaza:cred ca ai facut o confuzie! motoarele lente diesel sunt cele in doi timpi. Ia uite de la Wikipedia citire:Da, are 5 timpi si nu vorba numai de opel. Uite un material http://www.rasfoiesc.com/inginerie/tehn ... nd-c67.php si atentie la fig. 8 cum pun inginerii mecanici problema in cazul motoarelor reale. Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 16, 2013 Partajează Postat Octombrie 16, 2013 Arderea combustibilului de 2 ori, secretul timpului al cincilea. Simplificat, sunt totusi doar 4. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum