Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Reconstituire

Vizitator SIG

Postări Recomandate

Unui prieten i-a schimbat cineva pot.de volum.Insa cand am apasat pe "loudness" nu se simtea nici o diferenta.Inainte,cu pot.original cand apasam pe el se simtea un bas profund si inalte la fel.L-am desfacut de curiozitate si am vazut schema ptr. functia de "loudness"pe care o are,dar care e incompleta.Ptr. ca sa punem la loc circuitul de loudness ne lipseste din schema rezistenta R1(cel care i-a schimbat pot.nu a mai pus-o inapoi,probabil nici nu stia la ce foloseste)Deci,1.Cunosc,C1,C2,R2 si nu cunosc R1,care lipseste.Care sunt formulele de corelatie din care sa-mi dau seama cat rezulta ptr.R1? f1= functia(C1,R1) ; f2=functia(C2,R2) sau ceva de genul acesta2. Cat inseamna in microF.indicatiile de pe condensatoare "181","27k5"?3.Potentiometru nou are indicatia "B100k",nu ar fi mai bun un"B200k"? (cu care creste mai lin volumul?)Multumesc.P.S.Apropo in ce program sa lucrez ca sa iasa mai estetic desenele pe viitor?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• niq_ro

4

• csl1131

1

• aTaelectronics

1

181 pe condensator inseamna 180 pF ,sau 0.000180 uFca sa flosesti functia asta iti trebuie in mod normal un potentiometru de volum care are o iesire la jumatea lui...pt ca acolo se leaga montajul asta... si pana la jumatatea volumului ai loundnes, iar peste nu mai ai...si cu cat este volumul mai mic cu atat se simte mai mare diferenta, iar cu cat te apropii cu cursa pot catre jumatea cursei cu atat e mai mica diferenta,iar peste jumate nu mai are nici o diferenta...ele asa ar trebui sa lucreze...probabil ala care a schimbat pot nu a gasit pot care sa aiba iesirea la mijloc, sau nu a aut nici o idee ce fac alea, asa ca le-a scos afara...

Link spre comentariu