Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

proble subwoofer,ajutorv a rog!!

Vizitator tiripan_lucian

Postări Recomandate

Vizitator tiripan_lucian

buna seara tuturor!!am cateva probleme:1. am un difuzor de subwoofer auto (sony xs-l1230), si mi s-a dezlipit putin membrana pe margine(3-4cm).cine ma poate ajuta, sa imi poate spune cum il pot lipi?2. in cazul in care pct. 1 se rezolva as vrea sa il folosesc in casa pe post de subwoofer, insa ma poate ajuta cineva cu cateva idei despre creearea unei incinte? mentionez ca sunt incepator!!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul Răspuns
Vizitator tiripan_lucian

nomikos : 1.multumesc pt solutia oferita la lipire(o sa incerc in weekend),2. in cazul in care reusesc sa construiesc ceva nu cred ca voi "abuza de puterea lui".

Link spre comentariu

nomikos : 2. in cazul in care reusesc sa construiesc ceva nu cred ca voi "abuza de puterea lui".

Pai tocmai, pentru a scoate o presiune acustica X, el are nevoie sa "primeasca" o putere de 2 ori mai mare, prin comparatie cu un difuzor cu sensibilitatea 90dB. Asta e o chestiune numita eficienta difuzoarelor. Eficienta se regaseste in stransa relatie cu multe caracteristici constructive ale difuzorului si nu poate fi explicata chiar in doua cuvinte.

Mai pe scurt, ce scoti din al tau cu 200w, vei scoate dintr-un dif de 90dB, cu doar 100w... pur teoretic. In realitate, pot interveni si altele...

In cazul difuzoarelor de masina, mai precis a "ligheanelor" de bass, cu suspensia cat anvelopa de la bicicleta, eficienta scazuta este consecinta capacitatii lui de a rezista la puteri mari, in domeniile de frecventa joasa, mai precis capacitatii lui de a rezista deplasarilor foarte ample ale membranei(caracteristicile fizice ale membranei). Nu este o lege, dar strict in cazul asta, e o realitate...

Aici: http://www.colomar.com/Shavano/spl.html

Exista un tabel interesant, Speaker SPL Ratings vs. Power...

Link spre comentariu