Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Senzor Hall


Vizitator alxmylove

Postări Recomandate

Vizitator alxmylove

Multumesc pentru timpul acordat. Ma simt prost ca nu iti pot arata ce am facut, dat fiind faptul ca cei de la posta sunt niste ... (au trecut 7 zile si nici un colet). Poate o sa merg astazi sa cumpar un alt reed. Intradevar schemele tale sunt foarte folositoare. Daca tot ai acordat un deosebit interes ai cumva idee din ce sa realizez rotorul si axul .. sa fie mai estetic?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 35
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ticu

    19

Vizitator alxmylove

Merci de ajutor, esti de nadejde. Ma simt rau ca nu iti pot arata ce am realizat dat fiind faptul ca cei de la posta..(au trecut 7 zile). Magnetii folositi sunt din NdFeB 20 mm diametru si 2 mm grosime.Sunt destul de puternici.Ai cumva o idee din ce as putea realiza rotorul si axul sa fie mai estetic ..?!

Link spre comentariu

Problemele mecanice la constructia unui motor depasesc posibilitatile amatorului fara strung.Iti trebuie un disc gros de aprox. 2 cm si cu diametrul 6...10 cm, cu un ax cat mai bine centrat.Ceva in genul unei roti de la o roaba sau un carucior de jucarie, cu ax.Daca magnetii erau mai mici mergea solutia cu dop de pluta mare (pentru damigeana) si axul un cui infipt in centru.Poti incerca un disc de lemn, plastic, cutie de crema, doua capace de cutie lipite intre ele si distantate de un strat de plastic sau polistiren expandat de la ambalaje. Ramane problema dificila a atasarii solide a unui ax.La un diametru mare (14 cm), eventual cu 8 magneti, o idee ar fi 2 funduri de cutie pt. CD-uri, care au si ax atasat (vezi pozele unde insa nu am avut decat un fund si am imitat magnetii cu monede).O solutie mai robusta ar fi folosirea mecanicii de la un ventilator de calculator cu diametrul aprox. 7 cm, la care lipesti magnetii pe elice ca in poza. Eventual lipesti mai intai pe elice un disc de carton tare si apoi lipesti pe el magnetii. Bobina ta se va monta cu axa paralela cu axul ventilatorului. Lagarul elicei suporta bine apasarea pe elice (respingerea bobina-magnet). Problema e ca nu o sa creada nimeni ca ventilatorul se invarteste datorita constructiei tale si nu datorita motorului original...Se asteapta si alte idei, chiar cu o cutie de pateu mica nedesfacuta sau o mulineta de pescar!PS Am pus si o poza despre cum ar trebui sa arate microampermetrul pentru gaussmetru.

Link spre comentariu
Vizitator alxmylove

Buna ziua. Am introdus poze cu constructia + un material pe care l-am gasit pe care sper sa il folosesc pe post de rotor. Momentan le-am legat direct fara nici o protectie asa cum mi-ai recomandat, dar maine o sa cumpar si o pun in sistem.Precum o sa vezi in film se misca destul de bine .Cand am facut filmul am folosit 2 magneti , apoi am pus 4 ,nu cred ca exista diferente de viteza,dat fiind faptul ca daca aproapii bobina prea tare sare din locasul in care se invarte.Am incercat si cu 9 si cu 18 V, ambele metode functionand (pe viitor o sa folosesc 9).Filmul este aici:

Link spre comentariu

Nu arata rau. Sigur se pot imagina multe variante. N-ar strica niste lagare mai solide in care sa fie pozitionat axul, ca sa nu sara la viteza mare. "Bate" un pic, adica se vede o miscare radiala a rotorului fiindca e greu sa nimeresti axul exact pe centrul cutiei. Poti sa-i pui si o elice pe ax sa-l faci ventilator.

Link spre comentariu
Vizitator alxmylove

Cum eu ma pregatesc pentru realizarea licentei cu tema BLDC vad multe filmulete interesante cu motorase scoase din hard discuri si actionate. Ai vazut sau ai idee unde am gasi o schema de actionare a unui astfel de motoras? Ceva de genul asta.. :

.Credeti ca schema de aici
se poate folosi pentru scopul meu? Cumva as putea folosi circuitele din interiorul hardului ,doar alimentant anumiti pini?:d

Merci anticipat.

Link spre comentariu

Nu am demontat hard diskuri si nu te pot ajuta in problema asta. Vezi ca sunt mai multe "generatii", functie de data productiei.Intai iti trebuie piesa concreta, apoi desfacerea fara deteriorari, identificarea (fara schema) a circuitelor si componentelor care comanda rotatia motorului si in sfarsit punerea in functiune. Nu prea vad care ar mai fi contributia ta originala la lucrarea de licenta.

Link spre comentariu
Vizitator alxmylove

Merci de sfaturi.O lucrare de licenta nu trebuie sa aduca noutati ci sa prezinte anumite aspecte.Lucrarea de doctorat in schimb da.Oricum vine vacanta si o sa fac standul acela mai frumos; merci de ajutor si sarbatori fericite. Daca realizez ceva frumos o sa postez;). O zi buna.

Link spre comentariu

Poate nu mai e ca pe vremuri... Parca unii mai tin totusi la originalitate; la o cautare rapida pe net gasesti si ceva de genul fisierului atasat, in care printre altele zice:

 

Cap. 1.c. Declaraţie standard – lucrarea de licenţă va conţine o declaraţie pe propria răspundere a absolventului, datată şi semnată în original, din care să rezulte că lucrarea îi aparţine, nu a mai fost niciodată prezentată şi nu este plagiată (a se vedea regulile de evitare a plagiatului disponibile la adresa: http://www.indiana.edu/%7Ewts/pamphlets ... rism.shtml). Conţinutul declaraţiei este prezentat în Anexa3, iar şablonul poate fi descărcat de pe site-ul Facultăţii de Studii Europene;

Link spre comentariu
Vizitator alxmylove

Va dati seama ca evitarea plagiatului aproape este imposibila. O teorie in ce priveste constructia sau functionarea unui motor nu o pot inventa eu acum ci scrie dintr-o carte sau articol. In cazul meu pot spune ca am noroc neavand un material in limba romana, deci tot ce am scris am facut din carti straine (dar si asta e plagiat nu ?). De anul asta se da un exemplar in plus la secretariat si formatul elecronic, special pentru aceasta verificare. O baza de date a fost creata si se incearca acum compararea. Forma in care este transcris un text face ca acesta sa nu fie plagiat, dar in esenta el tot plagiat se cheama. Oricum sunteti un om super de treaba si doritor sa ajutati. Ma mir ca mai exista astfel de oameni in Romania.O seara buna in continuare !!

Link spre comentariu
Vizitator alxmylove

HH numai prostii am in cap. Nu stiu daca imi puteti oferi detalii in cele ce urmeaza. un motoras dintr-un hard are 3 fire ,exact ca in filmele pe care vi le-am aratat. Intrebarea mea este ca am vazut acum pot conecta la cele 3 fire un regulator de genul http://www.sierra.ro/Regulator-electron ... 4473p.html ; daca da acum cum pot controla motorul? Acolo in site se ocupa de modelism, as avea o telecomanda profesionala cu tot ce imi trebuie sa alimentez , ba chiar si o baterie de 12 V 7 A. Sper ca m-am facut inteles, vreau ca prin intermediul unei radiocomenzi, a regulatorului si a motorului sa il pot controla pe acesta din urma din radiocomanda.(in locul radiocomenzii cred ca pot folosi un potentiometru, regulatorul avand pentru comanda un cablu cu 3 fire.)

Link spre comentariu

Nu ma lauda prea mult ca s-ar putea sa o iau in serios...

Intre timp m-am mai domolit in ce priveste nivelul unor lucrari de diploma de azi. De exemplu asta:

http://www.scribd.com/doc/28168757/Univ ... Facultatea

din care citez modul de functionare al fotorezistentei:

"Principiul se bazează pe fenomenul internă fotoelectric: lumină (fotoni) hit- uri de electroni de valenţă într-o sferă şi le furnizează energia lor, câştiguri de electroni asigură suficientă energie pentru a depăşi decalajul şi sari din banda de valenţă în banda de conducţă. Acest lucru lasă atom lor şi se mută ca un grilaj de spaţiu liber Electron de cristal. În locul acestuia a fost o gaură (electron defect). De unde rezultă electroni liberi care contribuie la reducerea rezistenţei electrice (creştere în conductivitate electrică). Mai multă lumină cade pe fotorezistor, acesta creează electroni mai liber şi, astfel, creşte conductivitatea electrică".

 

Revenind la oile noastre:

1. Motorul de HD este pas cu pas? Se alimenteaza la 12V? (HD-urile de 2,5 inchi si mai mici au numai 5V alimentare)

2. Nu sunt familiarizat cu echipamentele folosite in modelism, poate ne mai ajuta cineva. La prima vedere in obiectul cu pricina bagi 7-12V si el comanda un motor pas cu pas (merge, stop, frana) cu consum maxim 20A. Intrebari care imi vin in gand: a) poate comanda si curenti mult mai mici, de exemplu 1A, pentru ca de asa ceva s-ar putea sa ai nevoie la HD; b) ce fel de comanda necesita pe cele 3 fire care par sa aiba acest rol; c) ce este BEC 5V/3A mentionat in caracteristici.

Link spre comentariu

1. M-am lamurit ce este BEC (o sursa de 5-6V pt. receptor si servomecanisme din tensiunea de 7-12V pt. motor):A battery eliminator circuit (BEC) eliminates the need for a separate receiver battery in an electric model aircraft (or car or boat). Instead, the receiver and servos draw their power from the same battery that powers the motor (unfortunately, no one has yet come up with a circuit that will eliminate the motor battery too). The BEC is usually part of the electronic speed control (ESC), although it would be possible to construct a stand-alone BEC that is connected between the motor battery and ESC. 2. Se pare (inca nu sunt sigur) ca regulatorul ESC trebuie sa primeasca tot timpul la intrare (de la receptor) 50 impulsuri/secunda cu durata fiecarui impuls de 1...2 ms, durata care determina viteza motorului, de la 0 la maxim. In lipsa unui receptor trebuie construit un montaj care sa genereze aceste impulsuri.

Link spre comentariu
Vizitator alxmylove

Buna ziua. In sfarsit e aproape gata distractia mea. Vreau sa va intreb unde ar trebui sa leg in schema un intrerupator? (am luat de la un mouse un buton on-off si are 4 pini.am urmarit pinii si 1 cu 4 erau + si minus dar nu am reusit sa il fac sa functioneza). Multam de ajutor.A si sa nu uit , as vrea sa introduc un led care sa semnalizeze cand lucreaza bobinuta.

Link spre comentariu

Arata mai bine. Ai pus cumva un rulment sau o bucsa la partea de jos a axului?1. Intrerupatorul va intrerupe unul din firele care merg la baterie. Sa zicem +.2. Intrerupatorul de mouse cu 4 contacte ar putea sa aiba 2 contacte de pe o latura (sa zicem a si b) legate intre ele si celelalte 2 (c si d) de asemenea legate intre ele. Pentru a-l folosi trebuie sa identifici prin incercari perechea a-b care face contact cu perechea c-d cand apesi butonul.3. Un LED poate fi legat intre + (dar dupa intrerupator daca il montezi) si minusul bateriei, insa numai in serie cu o rezistenta de 2...4 kilo ohmi, altfel se arde. LED-ul lumineaza numai daca este legat in sensul potrivit (polarizare directa).4. Poti incerca sa legi LED-ul (inseriat cu rezistenta) in paralel cu bobina. Se va aprinde in pulsuri scurte, indicand si turatia rotorului. Sper sa fie suficient de vizibile. Cand ai termenul de predare si la ce nivel este lucrarea (ce tip de scoala)?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări