costyy86 Postat Decembrie 1, 2011 Partajează Postat Decembrie 1, 2011 Nu are cutie de conexiuni, acea cutiuta tine un comutator de pornire, din motor ies decat 3 fire, dupa cum am studiat netul nu cred ca merge decat cu o singura viteza Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 1, 2011 Partajează Postat Decembrie 1, 2011 Asta inseamna ca aveti conexiunile in interiorul motorului si, tinand cont ca anterior, probabil, a fost alimentat la 380V, conexiunea este stea. Singura metoda pe care o puteti folosi pentru a creste puterea acestui motor electric, in conexiune stea, este de a folosi un transformator 220V/110V la care infasurarea de 110V sa fie inseriata cu reteaua de alimentare. In acest caz si tensiunea de lucru a condensatorilor trebuie crescuta.Fara o tablita cu indicative,ceva, nu pot decat sa speculez. Ca idee turatia de lucru este o valoare fixa, data de numarul de infasurari pe faza de pe stator si are ca valori maxime: 3000, 1500, 1000, 750 rot/min iar turatia nominala reala este mai scazuta decat acelea mentionate anterior. Uzual, 3000 rot/min se foloseste la pompe, 1500 rot/min este folosita la majoritatea angrenajelor iar turatiile scazute sunt folosite la ventilatoare. De aceea am mentionat anterior posibilitatea de a exista turatii diferite pentru acelasi tip de motor, in functie de locul de folosire. Link spre comentariu
costyy86 Postat Decembrie 1, 2011 Partajează Postat Decembrie 1, 2011 Ma-m uitata atent la el si am vazut ca scrie ceva pe el, probabil vechiul proprietar a pierdut tablita si a incriptionat cu un ac de trasat urmatoarele, {nu se vede prea bine): 83183........220v.......EMF......2300r/mSigur nu are asa turatie... Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 1, 2011 Partajează Postat Decembrie 1, 2011 Posibil ca 83183 sa fie 83 ... si aceea sa fie puterea in W, 220 probabil este tensiunea la care lucreaza acum. EMF nu cumva este 8MF care ar insemna 8 microfarazi? poate aceea este valoarea condensatorului pe care trebuie sa-l folosesti. 2300 rot/min ar putea fi turatia originala. Poate avea aceasta turatie daca era proiectat pentru 3000 rot/min (la o pereche de poli) si prin transformarea la 220 este posibil ca aceasta sa fie mult mai mica decat acea valoare. Link spre comentariu
costyy86 Postat Decembrie 1, 2011 Partajează Postat Decembrie 1, 2011 EMF mai degraba cred ca insemna 1MF "E" ala seamana mai mult cu unu,dar oricum incerc sa leg un condensator sa vad de cat am, daca e mai mare nu afecteaza cu nimic, si cred ca o sa caut sa calculez sa vad cam ce traf mi-ar fi de folos...Multumesc pentru ajutor.Apropo...pentru a obtine 110v nu se poate pune un buton dinacela care da turatia la masini de gaurit? sau acele butoane ajusteaza doar curentul?Sau asa ceva, ca in fisierul atasat, nu mi-ar fi de folos? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 1, 2011 Partajează Postat Decembrie 1, 2011 Daca nu stii sigur ca este la 380V cu conexiune stea nu face modificarea cu transformator. Exista situatia in care sa fi fost rebobinat pentru 220V si asa il vei arde daca il conectezi la 330V (220+110). La un motor cu bobinajul original de cele mai multe ori gasesti regleta de legaturi asa cum o are cel din poza postata de mine plus ca neaparat sunt 6 fire care ies din motor. La motoarele modificate, in functie de tensiunea existenta la locul de folosire se poate opta pentru urmatoarele variante: (pentru anumite modele cu 32 sau 36 canale in stator, parca...) pentru modificarea la 220V si transformarea din bobinaj trifazic in bobinaj bifazic + condensator sau pentru rebobinarea la 380V, trifazic, cu conexiune stea sau triunghi in interiorul carcasei motorului. Oricare din aceste situatii are aceeasi conexiune la iesire: 3 fire. Nu vreau sa te bag in "ceata" dar astea sunt situatiile concrete in care poate fi acel motor.Transformatorul (nu autotransformator cum sunt majoritatea de pe piata) de care am mentionat are 2 infasurari, una la 220V si una la 110V. Prin punerea in serie cu alimentarea de la retea a infasurarii de 110V si fazarea acesteia, se obtine 330V prin insumarea celor 2 tensiuni.Butonul de turatie de la o bormasina este asemanator constructiv cu un variator pentru lumina (bec halogen), functionand pe acelasi principiu. Acele butoane nu se pot folosi la sarcini care cer sinusoida "intreaga" cum sunt aceste motoare.LE: si schema postata este tot a unui "variator" care modifica tensiunea medie prin eliminarea unei parti din sinusoida (o "toaca", ca sa folosesc un termen propriu). Link spre comentariu
costyy86 Postat Decembrie 1, 2011 Partajează Postat Decembrie 1, 2011 Am gasit un link cu expicatii, si credcca este legat in stea cu conexinile interioare si doar 3 fire scoase, de aici se dovedeste faptul ca oricare conexiuni le masor tot aceiasi rezistenta mi-o da...http://mesterucasei.com/motorul-electric-trifazic-conexiunea-bobinelor/ Link spre comentariu
costinium6 Postat Decembrie 1, 2011 Partajează Postat Decembrie 1, 2011 Apropo...pentru a obtine 110v nu se poate pune un buton dinacela care da turatia la masini de gaurit? sau acele butoane ajusteaza doar curentul?aspectu cu butonu de la bormasina nu e valabil la asincrone pentru ca din intrerupatoru cela iese curent continuu pulsat, insuficient sa bifazeze cu condensatoru care va ramane incarcat! de proba poti sa pui o dioda inseriata cu motorul! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum