blazeu Postat Mai 29, 2013 Partajează Postat Mai 29, 2013 Comentariile dv. ma "lasa" perplex:Chiar nu stiti ce-i aia "economie"?? Din start se abandoneaza conceptul COMPLET neeconomic "24 de grade"!!Tot ce am scris se bazeaza pe experienta concreta si doar in cateva locuri pe informatii solide si verificate din mai multe surse (nici nu am "speriat" colegii care cred ca au realizat o economie utilizand pentru UPS o baterie de automobil, de 3-4 ori mai ieftina la aceeasi capacitate decat una "adevarata" pentru UPS; diferenta de pret provine din diferenta de capacitate REALA (adica utilizabila!). Incercati sa descarcati o baterie auto sub 70% din capacitatea ei si spuneti-mi cat timp a mai functionat dupa aia! Basca randament slab de incarcare si necesitate de supraveghere a nivelului la electrolit - modelele mai noi nu mai au aceasta problema, insa bateriile auto sunt optimizate pentru curentul mare al pornirii, pret cat mai mic si eventual rezistenta la vibratii.O alta varianta de "UPS", tot mai interesanta pentru ca tot mai accesibila este grupul electrogen. Preturile incep de pe la 450 lei; este adevarat ca mai sunt si costuri cu combustibilul si alte operatii de intretinere, precum si inconvenientul pornirii la sfoara, insa acestea asigura in primul rand tensiunea alternativa sinusoidala dorita de motorasul pompei si au putere suficienta pentru a asigura functionarea si a altor aparate electrice - iluminat, TV, eventual frigider (desigur, pentru asa ceva puterea necesara e mai mare si daca sunteti dispus sa investiti niste bani, in zonele cu intreruperi mai ales, puteti ajunge la un generator cu pornire automata - asta ajunge sa sara de 5000 de lei, ca sa nu aveti socuri la aflarea sumelor necesare).Un coleg de forum mentiona ca are o protectie in trepte: UPS pe acumulator cu un temporizator de vreo 20-30 minute: daca revine reteaua inainte de acest interval, mai ales noaptea, nu-l mai anunta. Daca nu, temporizatorul il atentioneaza si porneste grupul electrogen, care poate asigura ore de functionare (oricum cazanul mai trebuie alimentat cu combustibil, nu?)Fiecare cu solutia pe care si-o permite si doreste, confortul insa costa.... Link spre comentariu
cheluakame Postat Mai 29, 2013 Partajează Postat Mai 29, 2013 Cei 24*C erau dati doar ca exemplu. Ideea era ca se poate o temperatura ambientala mare cu agent termic scazut. Atat timp cat in Romania se va folosi ca unitate de masura a necesarului termic watt/metru cub si instalatiile de caldura nu vor fi calculate nu vom putea vorbi de economie. Degeaba alegem centrala cu cel mai bun randament si folosim cele mai uscate lemne daca restul instalatiei este praf din punct de vedere hidraulic. Cat despre UPS, unde a inceput discutia? Unde am contestat ca nu este bun? Eu m-am referit strict la faptul ca veniti si spuneti ca un cazan nu se burduseste cu lemne din cauze economice. Care ar fi diferenta intre a baga de 2 ori cate 10 kg de lemne si a baga o singura data 20 kg lemne? Va spun eu care este. Daca este supradimensionat cazanul, cele 20 de kg le va arde mocnit si vor fi pierderi mai mari, deci intr-adevar nu se face economie. Pe cand la cele 10 kg pe rand, cazanul are un moment de pauza unde ii mai scade temperatura si deci arderea este continua. Dar, daca acel cazan este ales corect, eventual are si puffer in cazul in care necesarul termic este prea mic, atunci cantitate de lemne chiar nu mai conteaza.Pot baga in el si 40 kg lemne, caci ce produce, se consuma, nu mai iese pe cos, nu mai supraincalzesc centrala, nu mai fac risipa. Si apoi, daca in zilele reci, dumneata faci caldura cu temperatura cazanului de 60*C, atunci mergi la cel ce v-a facut instalatia si ceretii banii inapoi, caci v-a facut o instalatie supradimensionata si care a costat probabil dublu sau triplu. Cat despre informatiile solide si verificate de unde ati auzit asta, inseamana ca si ei sunt la fel de perplecsi ca si dumneavostra. O zi buna. Link spre comentariu
blazeu Postat Iulie 11, 2013 Partajează Postat Iulie 11, 2013 Cu mare intarziere (pentru care imi cer scuze!) am intrat pe acest subiect. Poate am fost mai "abrupt" in exprimare, insa as dori sa clarific cateva elemente ale discutiei:Cazul descris de mine se refera la situatia socrilor mei, unde "factorul de decizie tehnica" e...soacra-mea. (Ea e aia "econoama")(Socru-miu e un poet, adica e a-tehnic complet, iar soacra-mea... in fine, ea decidea - actualmente nu mai foloseste cazanul cu lemne - cat si cind punea lemne. Asemanator cu o cunostinta mai indepartata - tot foarte in varsta - care se zgarcea sa arda lemnele dintr-o magazie, magazie care a luat foc din cauza unei instalatii electrice defecte de era sa arda si casa batranei. Daca se incalzea, nu avea ce sa ia foc! Ironia soartei!).Eu, daca locuiam acolo as fi adoptat alta "linie de conduita"...Da, aveti dreptate, instalatiile de incalzire nu pot fi decat supra-dimensionate (pentru ca minimele sunt relativ rare) sau sub-dimensionate (pentru ca in cazul unor aprecieri "optimiste" se pot face economii substantiale, de la dimensiunea si costul cazanului, urmand cosul, tevaria, radiatoarele, stocul de combustibil, insa exista si riscul sa fie mai frig decat s-a calculat, caz in care se ajunge la "solitia Ceausescu" (mai pune 1-2-3 haine) + injuraturile adecvate...)).Pana la urma, noi sa fim sanatosi si in putere si le-om rezolva pe toate!Va doresc toate cele bune! Link spre comentariu
cheluakame Postat Iulie 11, 2013 Partajează Postat Iulie 11, 2013 Nu-i nicio problema.Vad ca si dumneavostra ca si alte persoane puneti accent pe zilele in care temperatura este sub cea de calcul. M-ati inteles gresit. Eu nu recomand sa facem frigul, sau sa facem instalatii pentru temperaturi cat mai crescute, ci sa aducem instalatiile in pragul minim al supradimensionarii.Daca dumneata stii ca in zona doar 3-4 zile temperatura scade sub -20*C, in rest este in jurul a -14*C, nu vad rostul dimensionarii instalatiei la -25*C sau -30*C (cum se intampla de obicei cu watt/mc). Da, realizam o instalatie pentru -17/-20*C si atunci avem si confort si o oarecare economie (mai ales daca vorbim de instalatii mai complexe, gen centrala condensatie, pompa caldura, etc).In plus, putem calcula instalatia astfel incat la -14*C, temperatura agentului sa fie de 80*C tur, putand astfel creste temperatura in zilele mai friguroase pana la 90*C, si astfel asiguram temperatura interioara dorita. Link spre comentariu
Vizitator fuji Postat Iulie 15, 2013 Partajează Postat Iulie 15, 2013 Parerea mea e ca te-ai grabit si ai luat o centrala clasica , in loc de una cu gazeificare . ..au in compononta ceva automatizare..da, automatizarea ar fi avantajul principal, precum si cosul de fum mai mic (fata de cel necesar la cazanele clasice). Link spre comentariu
cheluakame Postat Iulie 15, 2013 Partajează Postat Iulie 15, 2013 Nu domnule, principalul avantaj al unei centrale cu ardere inversa este randamentul acestora datorita arderii secundare imbunatatite. Restul este can-can si tine doar de proiectarea circuitului de incalzire. Degeaba avem automatizari de sute de euro daca instalatia este praf. Link spre comentariu
blazeu Postat August 23, 2013 Partajează Postat August 23, 2013 Pana la momentul prezent eu am "cristalizat" asta:1 Ansamblul locuinta-instalatie de incalzire e dependent de o multime de parametri; in afara de cei "grei" (suprafata/volum, temperatura interioara dorita/ exterioara asteptata, solutie constructiva si grad de izolare), mai exista si unii mai "subtili": cantitate si grad de ventilare, mod de alimentare cu combustibil, altele).2 In principal deoarece temperatura exterioara (minima) are atat o variatie "geografica" cat si multi-anuala, dimensionarea instalatiei nu se poate face "la milimetru": fie pornim de la o ipoteza pesimista si o supra-dimensionam (cheltuieli mai mari cu elemente mai mari, cazan, radiatoare, tevi etc., dar si probabil unele majorari de consum inerente incarcarii partiale), fie pornim de la o ipoteza optimista, bazandu-ne pe o durata relativ scurta de temperaturi sub cea de dimensionare, unde ne putem baza pe inertia termica si eventual reducerea pierderilor controlabile (ventilatia); vom economisi, cu pretul expunerii la un disconfort ocazional (in fond se poate suplini in mod exceptional cu incalzire electrica, cu radiatoare, de exemplu in perioadele de minim termic). Problema reala e ca aceasta suplimentare sa nu fie necesara perioade extinse de timp, devenind din exceptionala, indispensabila...3 Costul aferent incalzirii va creste in viitor, din cauze care nu fac obiectul discutiilor noastre. Masurile de "temperare" (nu sunt suficient de optimist sa spun reducere!) a acestor cresteri raman imbunatatirea izolatiilor si reducerea pierderilor, si, din pacate asociat cu reducerea confortului, reducerea volumului/suprafetei incalzite... Tot la categoria reducere de confort e si scaderea temperaturii interioare (cu cat diferenta intre interior si exterior e mai mare, cu atat pierderile sunt mai mari; pentru a creste temperatura interioara cu 1 grad Celsius este necesara cresterea cu 10% a consumului de combustibil - probabil e vorba de domeniul 17-25 grade interior si -5 - -10 in exterior? Daca aveti date mai concrete va rog sa ma corectati!!) Link spre comentariu
cheluakame Postat August 23, 2013 Partajează Postat August 23, 2013 Imi place sinteza dumneavostra.O sa intervin doar la punctele 2 si 3.La punctul 2, ca sa eliminam orice neintelegere, supradimensionare inseamna (cel putin in cazul meu), o marire ce nu este necesara. Ca urmare, daca in zona mea, caci locuiesc aici de ani buni, stiu ca cea mai mica temperatura a fost de -25*C si asta pentru 12-14 ore, iar temperatura constanta este de ~-18/-20*C, realizarea unei instalatii sub -25*C inseamna supradimensionare.Daca realizez una pentru -20*C/-23*C, ori, ce temperatura consider de cuviinta ca este acceptabila, instalatia aceea se incadreaza "in limite" si nu este supradimensionata.Chiar aseara discutam cu 2 prieteni care au centrale de 40 si 45kw la suprafete de ~200 mp, constructie BCA 35 cm, termopane, tavan izolat cu 10 cm vata minerala, pardoseala extrudat 3 cm.Necesarul acestor case, este situat in jurul a 10-15 kw, nicidecum 40.Si ca o "bomba", unul din ei spune ca a discutat acum o luna cu "instalatorul" si ca acesta i-a spus ca de fapt centrala respectiva este capabila sa incalzeasca locuinta lui inca de 2 ori.Pai, platind 2000 euro (cazan clasic) si altul ~3500 euro (cu ardere inversa/gazeificare), nu se merita sa mergi la proiectanto-instalator si sa-i iei tot din casa pana "recuperezi" diferenta de pret dintre un cazan de 15 kw si unul de 40?Apoi, la punctul 3, ca si in cazul EPS/XPS au aparut niste Gigei care au lansat un zvon cum ca "reducerea temperaturii ambientale cu un grad scade consumul cu zeci de procente" insa fara niciun argument sau calcul.Este gresit acest zvon, si pentru a acoperi toate posibilitatile le voi discuta pe rand.1. Scadem temperatura din TA, asta inseamna ca micsoram necesarul termic (datorita diferentelor de temperatura mai mici cu 1-2-3 K).La o diferenta de doar 1 grad, economia de combustibil este de ~ 2%La o diferenta de 4 grade, economia de combustibil este de ~ 9%. De aici si recomandarea ca atunci cand nu suntem acasa sa reducem temperatura la 18*C.2. Avem centrala murala clasica ori cu combustibil solid, si reducem temperatura agentului din aceasta (evident pentru a scade si temperatura ambientala). Diferenta de consum nu prea mai exista, ba din constra chiar creste putin (sau mai mult), caci reducand temperatura agentului, are loc o ardere mai slaba, deci pierderi mai mari. De aici si recomandarea utilizarii centralelor murale la 85*C si termostat de ambient, ori montarea pufferelor in cazul centralelor cu combustibil solid.3. Avem o centrala in condensatie si reducem temperatura agentului din aceasta, lucru care sporeste condensatia si aduce economie. De aici si recomandarea senzorului de temperatura exterioara si realizarea instalatiilor de joasa temperatura. Link spre comentariu
blazeu Postat Septembrie 17, 2013 Partajează Postat Septembrie 17, 2013 Recitind ce am scris inainte dar si raspunsul dv. mi-a "picat o fisa": chestia cu cresterea de consum de combustibil versus temperatua interioara depinde si ea de calitatea izolatiei, nu numai de diferenta de temperatura. Si probabil ca acel 10% era un caz de maxim defavorabil. Si mie mi se parea cam mare, de-aia am spus "am citit", rezervandu-mi dreptul de a ma indoi, indoiala confirmata de raspunsul dv.Pana la urma cam trebuie gasit acel optim intre cheltuielile cu masurile de izolare, recuperare si eventual extractie "neconventionala" si costul clasicului combustibil (si aici poate ar trebui sa incercam a dimensiona si efortul personal direct implicat de anumite solutii - caratul si depozitarea combustibilului, evacuarea cenusii si curatarea - unde e cazul). Pe masura ce combustibilul cunoaste o crestere continua a pretului, echilibrul se schimba catre investitii in masuri de reducere a pierderilor (intr-un fel e bine ca soacra-mea s-a opus izolarii termice a casei, ca acuma ma gandesc ca 10 cm e prea putin, mai bine merg pe 20!). Urmeaza ventilatie dirijata, cu recuperare de caldura din aerul viciat. Dar asta inseamna si crestere a consumului de energie electrica...Ati intalnit pe undeva aplicata aceasta modalitate de recuperare?Stima si simpatie, Florin Link spre comentariu
Depanatorul Postat Septembrie 29, 2013 Partajează Postat Septembrie 29, 2013 Recitind ce am scris inainte dar si raspunsul dv. mi-a "picat o fisa": chestia cu cresterea de consum de combustibil versus temperatua interioara depinde si ea de calitatea izolatiei, nu numai de diferenta de temperatura.... Urmeaza ventilatie dirijata, cu recuperare de caldura din aerul viciat. Dar asta inseamna si crestere a consumului de energie electrica...Ati intalnit pe undeva aplicata aceasta modalitate de recuperare?In ultimul timp tot mai multi proprietari de vile solicita ventilatie cu recuperator de caldura.Pentru temperaturile extreme se foloseste "putul canadian" montat pe priza de aer proaspat.In ultimul tip se pune accent in folosirea HRV la bloc (vrs. termopane). Link spre comentariu
Vizitator claudia888 Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Am o centrala cu gazeificare pe lemne bosch capacitate 38 montata de vro 2 saptamani...problema e ca nu tine mult caldura ...se incalzeste relativ repede....arderea tine cam 4 ore...temperatura e setata la 70 grade .dupa ce inceteaza arderea in casa se raceste considerabil, caloriferile devin reci asta in maxim jumatate de ora....deci asta ar insemna sa punem lemne din 4 in 4 ore...ceea ce nu e normal...am inteles ca ar trebui sa tina caldura cel putin 6 ore mai ales ca e si cu gazeificare.... precizez ca lemnele sunt uscate. incalzirea la apa o am pe cetrala pe gaz, deci nu am boiler ci doar vas de expansiune la centrala. are vreun rol boilerul in pastrarea caldurii la calorifere?? ce trebuie facut sa tina caldura mai mult in casa? suntem ff dezamagiti de centrala...mai are cineva asa? cat va tine caldura dupa foc??? Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 E de asteptat sa nu tina caldura dupa foc. E ca la chiuveta: inchizi robinetul -> nu mai curge apa.Asa si la centrala: opresti focul -> se raceste apa.Apoi, daca se raceste asa repede aerul din casa, s-ar putea sa fie destul de prost izolata, izolatia sa fie pe interior sau ambele.Da, boilerul (puffer) are un rol foarte important: pastreaza apa incalzita de centrala -> caloriferele sunt calde si la un timp dupa oprirea focului.Adica poti face un foc puternic, cateva ore, care va incalzi toata apa din puffer, apa care va ramane calda inca cateva ore. Link spre comentariu
Vizitator claudia888 Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 ms mult de raspuns...da casa e izolata doar in interior si e marisoara cu etaj...deci un boiler ar ajuta la mentinerea apei calde in calorifere inca cateva ore. dar in principiu cam de cate ori pe zi se face focul ca sa fie cald constant? 3-4 ori? Link spre comentariu
bcristian Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 Vezi ca e vorba de puffer, acumulator de caldura, nu boiler de facut apa calda menajera.Ca forma seamana, doar ca primul e mult mai mare si mai scump.Cat de tare merge centrala cand e foc in ea?Ca daca fara acumulator merge la maxim (sau aproape), inseamna ca iti trebuie una mai mare oricum. Link spre comentariu
cheluakame Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 da casa e izolata doar in interiorIzolatie interioara + calorifere/ventiloconvectoare cea mai gresita alegere pentru o casa locuita permanent.La o astfel de casa se recomanda o sursa cu inertie termica ridicata (exemplu incalzire in pardoseala).deci un boiler ar ajuta la mentinerea apei calde in calorifere inca cateva ore. dar in principiu cam de cate ori pe zi se face focul ca sa fie cald constant? 3-4 ori?Cum a spus si bcristian, boilerul acela este de fapt puffer. Autonomia difera in functie de puterea cazanului, dimensiunile buncarului si volumul pufferului. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum