Vizitator Victorine Postat Noiembrie 14, 2011 Partajează Postat Noiembrie 14, 2011 Da, stiu ca pretul este FOARTE bun la Viadrus. Este si modelul nou din 2010, acela cu gri, adica Hercules U22 4D Cea pe care ai cumparat-o este U22 C? Cam ce autonomie are? Nu scoate fum in incapere? Sau alimentezi doar cu clapeta de fum inchisa? Ce combustibil arzi in ea? Multumesc pentru raspunsuri! Intre timp a mai aparut o varianta, Unical Fokolus 20, care imi place cel mai mult, insa din pacate cade din cauza retelei restranse de distributie service - nu am reusit s-o gasesc in Timisoara. Cel mai aproape loa Ambient Lugoj si costa 3300 lei. (in septembrie parca au avut-o la promotie 2900 lei!...) Link spre comentariu
Vizitator Victorine Postat Noiembrie 16, 2011 Partajează Postat Noiembrie 16, 2011 OK, m-am hotarat la Viadrus U22 4D instalata cu vas de expansiune deschis. Intrebarea este daca pot pune vasul la 2-3m (distanta pe orizontala) fata de centrala si daca 2m diferenta de nivel fata de pompa e suficient pentru o buna functionare a acesteia. Diametrele de racordare a vasului la conductele de tur si retur am inteles ca e bine sa fie de 22 (ca si turul si returul). Ma ajuta cineva cu un sfat? Link spre comentariu
blazeu Postat Noiembrie 23, 2011 Partajează Postat Noiembrie 23, 2011 Ca sfat eu v-as recomanda sa nu va zgarciti la un vas de expansiune inchis plus 2 supape de 1/2 cu 3 bari...Vasul de expansiune inchis e ceva mai scump, insa are si cel putin 3 avantaje: 1) e mai compact decat cel deschis; 2) nu necesita inaltime de montaj ca cel deschis (nu ajung 2 m, ar trebui MINIM 6 m fata de cota pompei pentru a evita cavitatia; de ce credeti ca la centralele murale presiunea minima e de 0,6bar, recomandat intre1 si 2 bar??) si 3) se poate incarca instalatia la peste 1 bar (vezi pct2) FARA a necesita peste 10 m inaltime fata de oglinda apei in vasul de expansiune deschis!Nici nu am pomenit de pierderile prin evaporare!Spor! Link spre comentariu
Vizitator Victorine Postat Noiembrie 29, 2011 Partajează Postat Noiembrie 29, 2011 Nu din zgarcenie am optat pentru vas de expansiune deschis, ci din motive de siguranta. In zona se ia destul de frecvent curentul pentru perioade mai scurte sau mai lungi si desi am un UPS cu un acumulator auto, nu cred ca ar face fata la 4-5 ore de pana de curent. Supapa de siguranta o sa fie, dar una singura (3/4"), de 2 bar, pentru ca centrala rezista la 3 bar. Nu inteleg de ce se pun cate doua... Intre timp am decis sa nu fac compromisuri, astfel ca VED va fi amplasat in imediata vecinatate a centralei, in interiorul circuitului de bypass, ca sa fiu acoperit si pentru situatia in care se blocheaza termoventilul de pe retur. Link spre comentariu
Vizitator babossilviu Postat Noiembrie 29, 2011 Partajează Postat Noiembrie 29, 2011 Parerea mea e ca te-ai grabit si ai luat o centrala clasica , in loc de una cu gazeificare . Sunt mult mai eficiente iar UNICAL este una din cele mai reusite . Am studiat una si mi-a placut enorm.Eu am o centrala cu gazeificare Termorrosi se cheama ,nu conteaza denumirea ,au in compononta ceva automatizare si nu ai probleme cu ele cand nu e curent .Nu ai caldura dar nu se intampla nimic grav mai ales daca ai vas de expansiune deschis. Link spre comentariu
Vizitator Victorine Postat Noiembrie 29, 2011 Partajează Postat Noiembrie 29, 2011 Si pentru asta am un argument bine intemeiat - socrii mei nu se pot organiza din timp astfel incat sa aiba lemne uscate, ori Viadrus-ul e mai permisiv la calitatea lemnului. Mi-a placut si mie foarte mult una de la Unical - Fokolus, insa depasea bugetul. E mai scumpa ca Viadrus cu cca 1200 lei... Link spre comentariu
Vizitator babossilviu Postat Noiembrie 29, 2011 Partajează Postat Noiembrie 29, 2011 Ai perfecta draptate vizavi de cost si de calitatea lemnului pe care Viadrusul ti-o accepta ,dar sa stii ca orisice centrala sau soba va consuma o parte din energia calorica a lemnului pentru al aduce la umiditatea cit mai mica (6%)pentru a avea loc arderea lui .Concluzie :lemn ud consum mai mare,depuneri de gudron care este un bun izolator termic intre foc si centrala,etc. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 29, 2011 Partajează Postat Noiembrie 29, 2011 Din experienta PRACTICA pot sa afirm cu siguranta ca sunt necesare doua conditii pentru un randament bun(soba clasica sau centrala termica):lemn uscat si tiraj corespunzator.Un sobar cu multa experienta spunea ca daca nu iese caldura pe cos nici in casa nu va fi cald;mi-au trebuit 11ani sa ma conving ca este asa! Link spre comentariu
mercenarx Postat Noiembrie 30, 2011 Autor Partajează Postat Noiembrie 30, 2011 ...un acumulator auto, nu cred ca ar face fata la 4-5 ore de pana de curent....pe asta de unde ai scos-o?...ai facut bine ca ai luat Viadrus-ul!ia-ti un UPS pentru centrale termice (de ex: HEATEST 500VA de la WELL , pe asta o am eu ), si cu un acumulator auto de 100Ah te tine cca 9 ore (Eu am o VARTA de 70Ah , si bine incarcata a tinut cam 7 ore si mai mergea , dar nu am vrut sa descarc acumulatorul sub 30%; in postul anterior , nu verificasem autonomia , si deci nu stiam ce si cat . Ceea ce am scris e verificat de mine , nu din auzite sau povesti...))cat despre , centrala cu gazeificare , randamentul intr-adevar este mai bun, se apropie de 90% , dar ceea ce ai cumparat este mai putin pretentios in materie de combustibil , si face fata cu brio...pe de alta parte , izoleaza si casa cu polistiren expandat de minim 10cm , si o sa uiti ca e iarna...daca doresti mai multe detalii, scrie-mi PMbafta! Link spre comentariu
mercenarx Postat Ianuarie 21, 2012 Autor Partajează Postat Ianuarie 21, 2012 salutare !postez tot aici o nelamurire pe care o am , si anume:-cosul este din caramida ceramica pentru cos pana la planseu , iar de la planseu si pana sus deasupra acoperisului din caramida plina normala izolata cu vata cu foita de aluminiu si are cca 6,2 metri dela iesirea din centrala si pana unde se termina (deasupra coamei acoperisului)problema mea este daca racordul dintre centrala si cos trebuie NEAPARAT sa aiba o inclinatie , asta deoarece la mine nu are (meseriasul mi-a spus ca racordul trebuie sa aiba cam 15 -20 grade inclinatie , insa din pacate nu s-a putut monta cu aceasta inclinatie si l-am montat orizontal)tot meseriasul mi-a spus ca se monteaza inclinat fiindca favorizeaza tirajul.centrala functioneaza bine , tirajul e OK , si as vrea sa stiu daca pot sa las racordul asa sau trebuie intr-adevar modificata pozitia..thx! Link spre comentariu
Vizitator bassss Postat Ianuarie 29, 2013 Partajează Postat Ianuarie 29, 2013 salut;am si eu o centrala pe lemne obisnuita,si imi lasa apa de parca as torna cu galeat si nici nu arde focul asa bine ca la cata apa lasa merge mai mult stins focul.poate fi din cauza cosului ca nu il am inbracat.cosul e din teava. Link spre comentariu
Vizitator elixir Postat Ianuarie 29, 2013 Partajează Postat Ianuarie 29, 2013 Se numeste condens! Izoleaza cosul, cu 10 cm vata minerala, eventual cu folie de aluminiu si mai vorbim Link spre comentariu
gabiunu Postat Ianuarie 31, 2013 Partajează Postat Ianuarie 31, 2013 salut;am si eu o centrala pe lemne obisnuita,si imi lasa apa de parca as torna cu galeat si nici nu arde focul asa bine ca la cata apa lasa merge mai mult stins focul.poate fi din cauza cosului ca nu il am inbracat.cosul e din teava.Buna!Deseneaza o schita cu montajul cazanului s-au pune ceva poze sa vedem daca este instalat corect. Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 15, 2013 Partajează Postat Martie 15, 2013 Am recitit postarile din acest thread.As vrea sa facem cateva precizari, legate de problema SIGURANTEI in cazul intreruperii alimentarii cu energie electrica, avand in vedere ca majoritatea instalatiilor au nevoie de ea pentru pompare (atat din cauza unor "economii" cat si a unor conditii tehnice, circulatia prin termosifon nu e realizabila, pe de o parte, si pe de alta parte costul, consumul, dimensiunea, fiabilitatea si zgomotul generat de pompele de circulatie le-au facut mult mai atragatoare decat in trecut!), cat si pentru alte elemente (ventilator la cazanele cu gazeificare, dar si o mica automatizare care controleaza intensitatea arderii - efectul de termostat la nivelul cazanului).Solutia, in afara de clasica instalatie pe termosifon e un UPS care sa asigure alimentarea pompei de circulatie, astfel incat apa din cazan sa nu fiarba, generand vapori si fie producand craparea celui mai slab element (in cazul unei instalatii incorect realizate!), sau o impresionanta descarcare de abur (si/sau apa) prin supapa (supapele?) de siguranta, chestie de natura a speria utilizatorul nefamiliarizat cu asemenea "efecte speciale"! Diverse persoane si-au aratat ingrijorarea legat de durata pe care acumulatorul UPS-ului va asigura continuitatea functionarii pompei si eventual a cazanului pe gazeificare. Hai sa detaliem nitel chestiunea:1) Daca aveti un cazan "clasic"; necesitatea se rezuma la alimentarea pompei de circulatie. Chiar daca tocmai ati "burdusit" cazanul cu lemne (chestie care adesea nu se intampla, din motive....de economie!), durata maxima e legata de autonomia proprie cazanului, care e in cele mai bune cazuri de maximorum 3 ore (practic, 1 ora e un interval mult mai rezonabil). Mai e util de luat in calcul si faptul ca tot din motive economice, temperatura agentului termic e mai degraba spre 60 de grade decat spre 90, pericolul de a ajunge la fierbere fiind cu atat mai indepartat cu cat temperatura apei e mai redusa.2) In cazul in care ati achizitionat un cazan cu gazeificare, oprirea ventilatiei reduce sensibil intensitatea arderii, riscul de a ajunge la fierbere fiind si pe aceasta cale limitat.Mie mi se pare mai importatnt de a instrui persoanele care ar putea asista la o eventuala descarcare de presiune sa nu se sperie (supapele de siguranta au tocmai rolul de a impiedica cresterea excesiva a presiunii) si sa nu incerce manevre de racire care s-ar putea dovedi mai periculoase decat abandonarea cazanului (cu destui ani in urma, un fochist improvizat de la o institutie fosta de stat, nesupraveghind un cazan care necesita supraveghere, l-a observat abia cand scotea abur ca la balamuc, tevile schimbatorului, ramase fara apa fiind ajunse aproape la incandescenta. Daca ar fi oprit motorina si ar fi stins arzatorul, lasindu-l sa se raceasca, s-ar fi ajuns poate la necesitatea de a carpi eventuale desprinderi de sudura. Nefiind instruit, a dat drumul la apa din circuitul de incarcare "sa raceasca" cazanul incins!! Rezultatul? Cazanul a EXPLODAT iar "istetul" neinformat a murit! :(( )Singura "manevra" utila ar fi scoaterea (eventuala) a butucilor din focar (daca e posibil!); oricum ajuta si manevrele de reducere a intensitatii arderii (inchiderea clapetelor de aer mai ales la admisie).Unele cazane, de o constructie mai etansa pot fi chiar stinse pe aceasta cale.In concluzie, daca aveti UPS intercalat pe alimentarea pompei (eventual si cazanului cu gazeificare) si aveti asigurata 1/2-1 ora de functionare, riscul de a ajunge la fierbere se reduce cu 95% fata de situatia in care nu aveati UPS.Cand foloseam cazanul pe lemne, soacra-mea punea asa de putine lemne (la gaseam eu la turul de inspectie cand ajungeam la ea, daca nimeream imediat dupa "alimentare"), ca nu am avut niciodata vreo emotie ca ar fierbe apa...Oricum, a venit primavara... Link spre comentariu
cheluakame Postat Martie 17, 2013 Partajează Postat Martie 17, 2013 Din experienta PRACTICA pot sa afirm cu siguranta ca sunt necesare doua conditii pentru un randament bun(soba clasica sau centrala termica):lemn uscat si tiraj corespunzator.Un sobar cu multa experienta spunea ca daca nu iese caldura pe cos nici in casa nu va fi cald;mi-au trebuit 11ani sa ma conving ca este asa! Sunt convins de experienta acelui sobar. Daca va spun ca la noi in tara exista sobe a caror temperatura la cos este de doar 30-40*C m-ati crede? Ce-i drept o astfel de soba are inaltimea cosului cam de 10 m, insa eu zic ca se merita. atat din cauza unor "economii" cat si a unor conditii tehnice, circulatia prin termosifon nu e realizabila Mai mult din cauze tehnice. sau o impresionanta descarcare de abur (si/sau apa) prin supapa (supapele?) de sigurant Daca sunt dimensionate corect, este doar apa, daca sunt puse dupa ureche posibil doar abur. Chiar daca tocmai ati "burdusit" cazanul cu lemne (chestie care adesea nu se intampla, din motive....de economie!) Cantitatea de lemne bagata intr-o centrala nu are nicio legatura cu economia. DOAR in cazul in care aceasta este supradimensionata sau cum am spus si anterior, aleasa dupa ureche. durata maxima e legata de autonomia proprie cazanului, care e in cele mai bune cazuri de maximorum 3 ore (practic, 1 ora e un interval mult mai rezonabil) Din nou depinde de situatie. In cazanul meu focul arde chiar si 5-6 ore la puteri mai mici sau 3-4 ore la puteri maxime. Mai e util de luat in calcul si faptul ca tot din motive economice, temperatura agentului termic e mai degraba spre 60 de grade decat spre 90 Si iar ajungem la economie. Un sistem bine proiectat/calculat are acelasi consum de combustibil si la 60*C si la 90*C. Ceea ce lumea refuza sa inteleaga este ca necesarul termic al unui imobil se calculeaza in KW si depinde doar de aceasta, nu de temperatura agentului termic. Putem avea 24*C in casa si cu agent termic la 40*C, doar ca trebuiesc calorifere mai mari, deci si o cantitate de apa mai mare, pe care o vom incalzi mai greu. Dar putem avea 24*C cu un agent termic de 90*C si atunci caloriferele vor fi mai mici, deci si cantitate de apa va fi mai mica. Ca o paranteza, multa lume alege incalzirea prin pardoseala crezand ca va consuma mai putin pentru ca temperatura apei este de doar 30-40-50*C. Dar nu din cauza asta se face economia, ci din distributia caldurii. Insa, odata ce incaperile se termoizoleaza mai bine, acest avantaj dispare. Pentru ca diferentele zonale de temperatura se micsoareaza (intre tavan si pardoseala spre exemplu). In cazul in care ati achizitionat un cazan cu gazeificare, oprirea ventilatiei reduce sensibil intensitatea arderii, riscul de a ajunge la fierbere fiind si pe aceasta cale limitat. Partial adevarat. Multe din centralele cu ardere inversa, odata cu intreruperea curentului electric, trec de la arderea inversa la ardere clasica, astfel "pericolul" nu este eliminat. Insa acestea ca si centralele clasice din otel mai au un avantaj si anume serpentina de racire, care permite racirea centralei folosind apa din circuitul de apa potabila. Si pentru unele centrale de fonta se gasesc astfel de sisteme, dar totusi raman anumite pericole. Si tot ca o paranteza, centrala cu gazificare (acesta este termenul mai corect, si acceptat de DEX) este si o centrala cu ardere clasica, pentru ca si in aceasta are loc eliminarea de gaze si arderea lor (ardere secundara). Ceea ce se comercializeaza in oras ca fiind "Centrala cu gazeificare" este doar o centrala cu ardere inversa, ce-i drept cu un randament mai ridicat decat cel al centralelor clasice, dar cu unele modificari si acestea pot fi imbunatatite. In rest aveti dreptate cu cele afirmate legate de racire si manipulare in caz supraincalzire. Insa trebuie tinut cont ca toti producatorii avertizeaza ca acestea nu trebuiesc lasate nesupravegheate. Pentru ca in caz de intrerupere a energiei electrice, se poate inlatura jarul din centrala, ori deschide usile centralei pentru disiparea caldurii, ori inchiderea orificiului de admisie (cenusarul) pentru oprirea focului, stingerea focului cu nisip (atentie, sa fie uscat nu umed), etc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum