Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

centrala termica pe lemne


mercenarx

Postări Recomandate

SalutPPR incastrat in perete inseamna intretinere mai grea in caz de defect.Principalul factor care duce la distrugerea lui este temperatura ridicata.Deci cred ca pe apa rece nu vei avea probleme dar pe apa calda depinde de temperatura de lucru.Recomand sa-ti pui vana cu 3 cai pe iesirea de la boiler asfel incat sa nu depasesti 60 grade nicodata pe apa calda.Referitor la traseele tale nu e nici o problema cum merg ele sau diferenta de nivel atata timp cat agentul termic este impins de o pompa.Deci conteaza doar timpul pompei sa asigure o presiune suficienta de lucru in functie de necesitatile tale.Pompa se monteaza pe retur adica la intrarea de jos in cazan datorita faptului ca acolo temperatura este mai mica deci riscul de distrugere a pompei datorate temperaturii este mai redus.Vsul de expansiune deschis se monteaza la minim 2 m de punctul cel mai inalt al instalatiei.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 75
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mercenarx

    13

  • vfp_mihai

    13

  • blazeu

    9

  • cheluakame

    6

Top autori în acest subiect

Daca instalatia o faci pe cupru este bine sa o lasi aparenta. Tevile pot fi vopsite cu vopsea de temperatura si chiar nu arata urat.Vasul de expansiune poti pune inchis.Pompa de circulare pe retur se monteaza.Puterea centralei o calculezi in functie de suprafata radianta a calorilerelor si bineinteles plus o marje de eroare.Eu iti recomand o centrala pe gazeificare pt ca sunt mult mai economice decat acel viadrus la care nu cred ca vei avea o autonomie mai mare de 4-5 ore, fata de una pe gazeificare care poate sa mearga si pana la 16 ore.

Link spre comentariu
Vizitator elixir

16 ore autonomie.. asta daca ai o centrala suprasuprasupradimensionata. sau daca merge in regim de avarie!. am vazut in functiune nu una, nu 2 ci zeci de centrale pe lemne, de diferite tipuri. si eu am incalzire cu centrala pe lemne de 5 ani. la incaput cuun artizanala- pe care o regret- si acum cu una de comert. ..as vrea eu asa o autonomie. poate cu puffer sa ajung acolo!

referitor la schema postata: tevile sunt inversate, pompa e montata pe tur- nu e ok, deoarece va suporta o temp mare, si deci o viata mai scurta..

apoi- vas de expansiune: deschis- se monteaza in spatele pompei, inchis- pe retur, cat mai aproape de centrala.

asa cum mai zicea cineva: daca tot ai dif aia de nivel, e bine sa o valorifici ptr o oarecare termosifonare. in plus: mai ai nevoie de o pompa pe by-pass, niste robinetzi, filtre, supape..niste fleacuri ce vreo 1000 RON :speriat

 

Posted Image

in schema este o vana termostatata in locul pompei. fiecare cu avantaje si dezavantaje...

Link spre comentariu

mercenarx ,trebuie sa te gandesti ce anume vrei de la centrala ta.Daca va fi pe lemne ar fi bine ca lemnul sa il cumperi la un pret bun.Centrala pe gazefiere e buna,la aceiasi putere are un randament mai bun ca si cea clasica,randament care e cu maxim 10% mai mare ca si la cazan clasic.Marele dezavantaj e ca ii trebuie doar lemn uscat,ca sa faca gazul de lemn, de minim 2 ani pt o functionare corespunzatoare si un randament optim, alfel iti va fi frig.Pt aceste lemne iti trebuie spatiu sau sa le cumperi de minim 2 ani uscate dar ma indoiesc de asta.O centrala clasica ca si a ta costa pana in 2500-3000 ron,una pe gazefiere pt acelasi randament costa cca 7000 Ron.Diferenta de pret e de 4000 ron.Speranta de viata a cazanului e de max 10 ani dupa care il vei arunca ca nu mai are randamentul scontat,asta in eventualitatea in care nu mai ai alte neplaceri.Randamentul celui cu gazefiere este cu max 10% mai mare.

Un calcul simplu estimat la un consum de 15 m steri/an(la cazan clasic) la un pret de 150 ron/m arata asa:

- cazan clasic = 15*150=2250 Ron/an pt lemne,pt 10 ani pretul pe lemne va fi 22500 ron

- cazan gazefiere cu randament de 10% mai mare= 13,5*150=2025 Ron/an,pt 10 ani pretul pe lemn va fi 20250

In plus cazanul cu gazefiere necesita intretinere si schimb de piese,spre ex diuzele de suflare care costa si ele cca 150 ron si se schimba la 2 ani,deci in 10 ani mai platesti 750 ron in plus pe astea.

Diferenta de pret pe 10 ani va fi de 2250, Ron economie cu cazanul cu gazeifiere,dar vei plati cu 4000 Ron in plus pe el cand il cumperi,deci daca mergi pe cazan clasic economistesti in 10 ani 4000-2250+750=2500 Ron cu care iti vei putea cumpara toate accesoriile pt cazan si calorifere:pompa,supape siguranta,vas expansiune,robineti,supape sens,robineti termostatati calorifere,vana cu 3 cai.

Singurul avantaj major al centralei cu gazefiere presupunand ca ai lemne foarte uscate este ca ai autonomia mai mare asta datorita faptului ca e focarul mai mare deci poti pune mai multe lemne,nu inseamna insa ca vei consuma mult mai putine.Daca pe tine nu te deranjeaza sa pui pe foc la 4-5 ore iti poti lua cazan clasic,daca vrei insa autonomie ca esti plecat sau nu ai timp atunci iti cumperi pe gazefiere.

Iti poti face tu calculul in functie de costul lemnului si de consumul anul la tine in zona si vezi diferenta.Alegere tu cazanul de care vrei si putem discuta in continuare solutia optima pentru cazul tau.

Succes!

Link spre comentariu

mercenarx ,trebuie sa te gandesti ce anume vrei de la centrala ta.Daca va fi pe lemne ar fi bine ca lemnul sa il cumperi la un pret bun.Centrala pe gazefiere e buna,la aceiasi putere are un randament mai bun ca si cea clasica,randament care e cu maxim 10% mai mare ca si la cazan clasic.Marele dezavantaj e ca ii trebuie doar lemn uscat,ca sa faca gazul de lemn, de minim 2 ani pt o functionare corespunzatoare si un randament optim, alfel iti va fi frig.Pt aceste lemne iti trebuie spatiu sau sa le cumperi de minim 2 ani uscate dar ma indoiesc de asta.O centrala clasica ca si a ta costa pana in 2500-3000 ron,una pe gazefiere pt acelasi randament costa cca 7000 Ron.Diferenta de pret e de 4000 ron.Speranta de viata a cazanului e de max 10 ani dupa care il vei arunca ca nu mai are randamentul scontat,asta in eventualitatea in care nu mai ai alte neplaceri.Randamentul celui cu gazefiere este cu max 10% mai mare.

Un calcul simplu estimat la un consum de 15 m steri/an(la cazan clasic) la un pret de 150 ron/m arata asa:

- cazan clasic = 15*150=2250 Ron/an pt lemne,pt 10 ani pretul pe lemne va fi 22500 ron

- cazan gazefiere cu randament de 10% mai mare= 13,5*150=2025 Ron/an,pt 10 ani pretul pe lemn va fi 20250

In plus cazanul cu gazefiere necesita intretinere si schimb de piese,spre ex diuzele de suflare care costa si ele cca 150 ron si se schimba la 2 ani,deci in 10 ani mai platesti 750 ron in plus pe astea.

Diferenta de pret pe 10 ani va fi de 2250, Ron economie cu cazanul cu gazeifiere,dar vei plati cu 4000 Ron in plus pe el cand il cumperi,deci daca mergi pe cazan clasic economistesti in 10 ani 4000-2250+750=2500 Ron cu care iti vei putea cumpara toate accesoriile pt cazan si calorifere:pompa,supape siguranta,vas expansiune,robineti,supape sens,robineti termostatati calorifere,vana cu 3 cai.

Singurul avantaj major al centralei cu gazefiere presupunand ca ai lemne foarte uscate este ca ai autonomia mai mare asta datorita faptului ca e focarul mai mare deci poti pune mai multe lemne,nu inseamna insa ca vei consuma mult mai putine.Daca pe tine nu te deranjeaza sa pui pe foc la 4-5 ore iti poti lua cazan clasic,daca vrei insa autonomie ca esti plecat sau nu ai timp atunci iti cumperi pe gazefiere.

Iti poti face tu calculul in functie de costul lemnului si de consumul anul la tine in zona si vezi diferenta.Alegere tu cazanul de care vrei si putem discuta in continuare solutia optima pentru cazul tau.

Succes!

multumesc tuturor, am aflat cateva lucruri de tinut minte !

 

intr-adevar, sunt solutii mai bune decat cea aleasa de mine , insa te mai uiti si in buzunar...

ideea de baza pe care o retin, este ce legata de pozitionarea (si aici ma refer la "altitudine") tevilor , in sensul ca baza e pompa pe care o voi monta (obligatoriu pe retur , poate imi dati o idee si ce marca ar fi mai indicata)

cat despre PPR pe apa calda , cum am mai spus, sper sa nu fie probleme in timp...

paulorossi , m-ai convins , insa chiar nu am bani de una pe gazeificare (dealtfel din calculul tau nici nu renteaza...)

thx all !!

Link spre comentariu
Vizitator elixir

Referitor la pompa: am 2 pompe: una grundfos si una willo. prima a trecut prin niste socuri termice greu de descris..sa oprit curentul si apa din centrala era numai aburi- mult peste ce inregistra termometrul :speriat si a rezistat eroic, inca functioneaza ok dupa 5 ierni. cea willo este pusa recent- de subliniat: la consum sub jumatate are debit mai bun si zgomot redus. ( grundfos are 60w/willo 25w- ambele merg pe prima treapta de putere).

Link spre comentariu

multumesc tuturor, am aflat cateva lucruri de tinut minte !

intr-adevar, sunt solutii mai bune decat cea aleasa de mine , insa te mai uiti si in buzunar...

ideea de baza pe care o retin, este ce legata de pozitionarea (si aici ma refer la "altitudine") tevilor , in sensul ca baza e pompa pe care o voi monta (obligatoriu pe retur , poate imi dati o idee si ce marca ar fi mai indicata)

cat despre PPR pe apa calda , cum am mai spus, sper sa nu fie probleme in timp...

paulorossi , m-ai convins , insa chiar nu am bani de una pe gazeificare (dealtfel din calculul tau nici nu renteaza...)

thx all !!

mercenarx,tu iti cumperi de care ai bani,ideea era sa vezi diferenta.La cea clasica vei pune mai des pe foc,atata tot.Pompa o poti lua wilo,are un raport pret/calitate bun.In plus vezi sa aiba rotor umed(protectie la condens) si rotor cu bobinaj rezistent la supratemperaturi(bobinajul lui),de regula 130 grade valoare de scurta durata.Acest lucru e foarte importanta deoarece in caz de pana de curent temperatura pe cazan va creste,pompa nu va functiona si se va supraincalzi.Daca o montezi pe retur atunci chiar in caz de supratemperatura pe cazan ea tot va fi protejata de temperaturi mari deoarece pe retur e apa mai rece.In concluzie, indiferent de ce pompa cumperi, trebuie vazut specificatiile tehnice:sa reziste la supratemperatura,la condens si sa asigure un debit cat mai mare la o putere electrica consumata cat mai mica.

Referitor la ppr recomand sa-ti montezi o vana cu 3 cai la iesirea din boiler asfel incat sa previi aparitia supratemperaturii pe traseul de apa calda.PPr ul rezista pana la 70 grade in regim continuu iar in regim de scurta durata rezista pana la 110 grade,asta la ppr de calitate.E suficient sa ai o singura data o supratemperatura si sa nu fii in preajma si ai parte de distractie.E alegerea ta cum faci.

Succes!

Link spre comentariu
Vizitator bagerajungle

salutare !eu zic sa te linistesti,toate centralele pe lemne sint fabricate sa devii sclavul lor/fochist,cumperi lemne de ti vine rau cam de 30 mil/iarna si te faci si cosar de 3 ori pe an!daca ai bani si vrei ceva frumos,adevarat,iti propun un termosemineu,cu tehnologie veche de peste 3000 ani mult mai eficienta,cam 6 mc lemne pe iarna 6 calorifere plus apa calda menajera,si iesi mai ieftin,plus un semineu adevarat!bageraam o casa in constructie , si a venit vremea sa implementez un sistem de incalzire.avand in vedere specificul locului , m-am hotarat la o centrala pe lemne , marca VIADRUS , de 23 kw (suprafata de incalzit 150 mp , inaltimea camerelor fiind de 2,45m )casa are o anexa de 3,5mx3m , unde vreau sa instalez centrala .poate stie cineva sa-mi spuna daca trecerea conductelor (cupru) pe sub dusumea ,(bineinteles izolate cu armaflex), comporta vreo problema, avand in vedere si diferenta de nivel la care se afla pardoseala casei fata de anexaatasez si schita .multumesc anticipat pentru raspunsuri !

Link spre comentariu

salut elixir , in schita prezentata ,spune care e rostul racordului cald sprevasul de expansiune , aerisitor automat , am vazut ca este montat pe circuit .spor la treaba

Link spre comentariu
Vizitator elixir

salutare! shema e luata de pe net, nu stiu sa desenez. 1. aerisitorul e bun, chiar daca se face aerisire prin vasul deschis. eu l-as monta cat ma aproape de centrala. la fel si termostatul.2. circuitul de pe tur nu este obligatoriu. din contra, daca inaltimea nu este suficienta poate chiar sa genereze un mic circuit.concluzia: schema asta mai mult incurca. scuze.. trebuia sa ma gandesc mai mult inainte. :jytuiyueu vroiam doar sa scot in evidenta legatura la vasul de expansiune.

Link spre comentariu

nu nu cum sa incurce ,schema e destul de buna dar nu se nimereste la fiecare situatie , exact acolo la vas se poate forma un mic circuit de apa , astfel o parte destul de mare din caldura se degaja ,pierde, prin vas , mai bine se opteaza doar vasul legat la retur iar rubinetul ala de pe returul de la vas trebuie scos, vasul cat mai sus face bine pompei , spor la treaba

Link spre comentariu

Ma bag nitzel si eu in ciorba:Eu am intalnit 2 variante de instalatii:1 Varianta economica: vas de expansiune deschis; NU sunt indispensabile supape de siguranta. Dezavantaje: necesita mai multa supraveghere si compensarea pierderilor prin evaporare. Avantaj principal: pret mic2 Varianta moderna: vas de expansiune inchis. NEAPARAT se monteaza supape de siguranta!!!Solutia e oarecum obligatorie pentru instalatiile cu inaltime redusa (pe un singur nivel, ca cele din apartamente), deoarece este necesara o anumita presiune (rezultata din o inaltime a vasului de expansiune, de minim6-7 metri!) Aceasta asigura functionarea silentioasa a pompei de circulatie, care altfel sufera de fenomenul numit CAVITATIE, in afara zgomotului paletele se vor uza accelerat iar vibratiile vor deteriora in timp si lagarele.Pompa de circulatie e intr-adevar mai putin stresata termic pe retur, insa in majoritatea proiectelor e pusa pe tur. Toate pompele de circulatie au rotorul imersat si ungerea asigurata cu apa de incalzire; la toate e specificata temperatura maxima de 120 grade. Nu ar fi problema in functionarea normala, iar situatia cu fierberea apei este de evitat cat mai mult (UPS pe alimentarea pompei, supravegherea arderii, s.a.)Referitor la cazan: unul cu gazeificare e intr-adevar sensibil mai scump (adesea e si mai voluminos!) Aflu acuma de costurile alea de intretinere (duze). Oricum, ventilatorul e o piesa care are perspectiva de a se uza si necesita inlocuire. Aceste cazane sunt realizate din otel sudat, si sunt de asteptat o durata de viata mai redusa decat la cele in alta tehnologie (ma gandesc la fonta din care sunt inca in functiune cazane centenare!!!), insa nu cred ca tin doar 10 ani (eu m-as gandi mai degraba la vreo 25 sau poate chiar peste). Fabricantul mentioneaza combustibil uscat si de calitate, insa aceste cerinte sunt valabile pentru orice cazan.Ramane "hopul" investitiei initiale, adesea greu de trecut...Pe de alta parte, lemnul e o resursa regenerabila si fata de gaz sau petrol, cazanul pe care il instalati poate va fi utilizat si peste 100 de ani...Spor!

Link spre comentariu

salutare !eu zic sa te linistesti,toate centralele pe lemne sint fabricate sa devii sclavul lor/fochist,cumperi lemne de ti vine rau cam de 30 mil/iarna si te faci si cosar de 3 ori pe an!daca ai bani si vrei ceva frumos,adevarat,iti propun un termosemineu,cu tehnologie veche de peste 3000 ani mult mai eficienta,cam 6 mc lemne pe iarna 6 calorifere plus apa calda menajera,si iesi mai ieftin,plus un semineu adevarat!bagera

o schema a termosemineului minune , exista ?sincer imi vine greu sa cred ca, daca pentru incalzirea unei case in regim clasic (centrala pe lemne) ,e nevoie de combustibil in valoare de 30 mil lei (vechi...), aceeasi casa sa poata fi incalzita cu lemne de 6 mil lei , prin intermediul acelui termosemineu randamentul termic groso modo (ideal) , este dat de caldura utila din radiatoare supra caldura produsa prin combustie (Qu/Qp )as fi chiar curios , dupa ce legi ale termodinamicii functioneaza semineul asta..poate ma (ne) convingi...
Link spre comentariu

parerea mea , e ca centralele sunt mancatoare de lemne e adevarat, dar daca folosim lemne foarte bine uscate , bine dimensiunate , si un sistem bine pus la punct cu o ardere constanta a lemnelor , capacitatea de incarcare sa fie destul de mare ,temperatura sa nu depaseasca 60 -66 grade , fochistul nu devine sclav, dar nici imparat, cel mai bine e sa avem centrala ceva mai la distantza de casa sub nivelul caloriferelor, ce ati vrea sa avem comfort si fara munca ? acolo unde sunt lemne ieftine folosim lemne gazul e pentru mosnegi si blocuri , eventual evazionisti.cu un maxim de 10 m3 de materie lemnoasa esentza tare se poate incalzi o casa modesta de maxim 100m2 timp de 4 luni , cu conditia sa fie si bine termoizolata , pretul la lemn ajungand undeva pe la 1,8 mil, lei .spor la treaba.

Link spre comentariu

Draga Mihai, co-moldovean de-al meu!Ce fel de evazionisti isi permit gaz? Ca m-ar tenta si pe mine sa ma fac!Nu inteleg calculele cu lemnele si banii: 1,8 milioane (vechi, noi?) pe 10mc, pe 1mc, pe kg.?Soacra-mea plateste 100 ron pe o caruta de lemne (e drept taiate si despicate) de maxim 0,5mc (echivalent, asa, la ochiometrul meu; poate ar fi mai bine sa le cantaresc, dar greutatea depinde MULT de cat sunt de uscate!) Nu mai insist, insa nu ai specificat prea clar la ce confort te-ai gandit (pentru unii, obisnuiti la mai racoare, 17-18 grade sunt ok; altii, mai frigurosi vor 22-24 grade! Si daca luam de buna ca pentru fiecare grad creste consumul de combustibil cu 10% (!)...Noroc ca a venit primavara!Spor!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări