Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

releu incarcare moto!!


Vizitator cristyyoo

Postări Recomandate

am masurat firele ce pleaca din mufa releului pana in baterie si sunt ok, am pornit motorul si am masurat pe firele ce pleaca din puntile redresoare spre baterie cu ele deconectate de la baterie, deci in aer, si am pana in 70V la 5000 de ture. asa cu motorul pornit am conectat firele ce vin de la puntile redresoare la baterie si tensiunea a scazut pana la 12,6V, cat are bateria....contact imperfect nu poate fi pt ca face o mica flama cand conectez firele la baterie. am zis ca poate e ceva cu instalatia motoretei si am lipit 2 fire direct de pe puntile redresoare pe baterie, foarte scurte (15-20 cm) ma gandeam ca poate un fir din instalatia originala nu face contact cum trebuie, insa aceeasi problema. toate testele le-am facut cu consumatori adica bec faza scurta(nu se poate opri decat la oprirea motorului),bec pozitie spate / fata si lumini bord + ce consuma motorul.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 298
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    84

  • Big

    34

  • miron1947

    15

  • madcox

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator pisica matache

@Cilibiu,daca ai SG3525,si esti familiarizat cu el,fa testele cu asta.Daca functioneaza,poti cauta un 2525.Functionarea UC3843,e foarte simpla;daca te uiti in datasheet intelegi despre ce e vorba.Unde nu intelegi intrebi;asa am invatat si eu...Daca cumperi,nu lua altceva,gen 3842,3844, cauta doar 3843,care e foarte ieftin,cca un leu.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

]@Big,ai scris ca ai pe punte 13V si ceva,pe baterie 12V si ceva.O diferenta de un volt inseamna contact imperfect.Daca ai tras fire de la releu la baterie,trebuie sa ai aceeasi tensiune si pe punte si pe baterie.Masoara totusi puntile,sa nu ai dioda in scurt.Am zis sa verifici si cele trei fire ce vin de la alternator,la punti;si acolo pot fi probleme.Eventual lipeste-le direct la intrarea in punti.Daca nu e nimic din toate aste ramane doar alternatorul.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Daca ai un redresor,pune si bateria la incarcat,sa poti face testele cu ea incarcata.Descarcata fiind,poate trage un curent prea mare,si masuratorile pot fi eronate.Eventual fa rost de trei becuri de 12V la 55W,sau mai mari,sa testezi alternatorul cu metoda candelabrului,propusa de @tyc,daca nu esti sigur ca puntile redresoare sunt bune.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Temperatura de lucru la un releu regulator tip shunt e de 100C.Componentele sa trebuie sa functioneze la 125C (standard automotive) . Sa nu ai surpriza ca dupa 10km sa cedeze.Regulatoarele serie trebuie sa fie tot pe acolo (temperatura) ,shunturile cu MOS sant de dimensiuni reduse=> randament mai mare.

Link spre comentariu

@Cilibiu,daca ai SG3525,si esti familiarizat cu el,fa testele cu asta.Daca functioneaza,poti cauta un 2525.Functionarea UC3843,e foarte simpla;daca te uiti in datasheet intelegi despre ce e vorba.Unde nu intelegi intrebi;asa am invatat si eu...Daca cumperi,nu lua altceva,gen 3842,3844, cauta doar 3843,care e foarte ieftin,cca un leu.

Acum am venit din bv, bine macar ca nu a pluat, in rest ....inghetat bocna. Mam uitat in datashetul lui UC3843 si am observat ca nici 42 nici 44 nici 45 nus compatibile, asa ca am luat 3 bucati UC3843. (gasisem prin casa 3842,3845 chiar si 3844). Am toate componentele acuma, trag schema si ma apuc sal fac, poate maine nu ploua si il testez!Multumesc tuturor pentru schemele postate, "pumni in cap" si pentru sfaturile bune! :da
Link spre comentariu

salut, puntile pe care le folosesc sunt KBPC2506,pe care tocai le-am verificat si sunt ok. am verificat si alternatorul cu trei becuri h7 55 de W si le-a ars instantaneu. am refacut montajul si l-am testat din nou insa fara baterie, la ralati am 13 volti si turat la 6000 de ture am 37 de volti, am incercat sa reglez din semireglabilul montat in locul lui R2 insa nu se schimba nimc. as vrea sa verific si tiristoarele insa nu stiu cum, am gasit ceva pe google dar nu m-a convins.imipoate spune cineva cum sa le verific?

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Alimentezi direct tiristorul la 12Vcc si-l inseriezi cu un H7 ,pe poarta dai un +printr-o rezistenta de 220R ;numai cand dai comanda cu rezistenta trebuie sa se aprinda becul iar dupa daca iei rezistenta becul trebuie sa ramana aprins .Daca intrerupi alimentarea ,becul se stinge si nu se mai aprinde pana la urmatoarea comanda.

Link spre comentariu

Am revenit si cu schema, se pare ca pentru astazi ramane asa, plus ca nu sunt sigur daca schema este complecta!

pai si pe cand un test cu ea montata pe motoreta? sunt curios daca face treaba.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări