Cilibiu Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 Deconecteaza bateria, si masoara tensunea data de regulator (mare mirare sa nu fie ca la mine 6 max 10V turat cu consumatori mici, si 14V fara consumatori) Bateria laso conectata sa iti alimenteze CDI-ul, scoate mufa de la regulator, cea ce iese din regulator ma refer, si masoara tensiunea pe mufa (adica la iesirea din regulator fara consumatori). La fel si la mine cat timp a stat conectat regulatorul puntea se incalzise un pic, asta la un test de 1 minut , poate mai putin!L.E am revenit cu schema finala, cateva modificari la rezistente si filtrul de deparazitare pus! (R9 /5W) Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 eu am reusit astazi ca nu a mai plouat sa ies sa fac probe cu montajul de la pagina 2, problema e in felul urmator: cand am toate firele legate la montaj pe voltmetru imi arata fix tensiunea din baterie adica 12,6V, cand deconectez + de la puntile redresoare si masor direct pe +/- de pe ele am 13,6 la ralanti si pana la 50V cand turez motorul pana pe la 5-6 mii de ture. daca conectez toate firele si las 2-3 minute motorul sa mearga puntile redresoare se incing foarte tare si tensiunea ramane aceeasi, adica 12,6 V. am verificat si rasverificat montajul si totul este ok. ceva sfaturi?In serie cu D1 si D2,mai leaga o dioda 1N4147,sau orice dioda redresoare,in acelasi sens,cu cele doua.Verifica dupa aceea,daca tensiunea pe baterie,cu motorul turat,a crescut.Daca da,spune noua valoare masurata.E normal ca puntea redresoare si tiristorii sa se incinga.Le-ai pus pe radiator?O poza ar fi utila..Fa ceea ti-am propus,revino cu detalii.@cilibiul,masuratorile fara baterie la iesirea releului sunt periculoase si neconcludente.Neconcludente deoarece bateria filtreaza tensiunea de iesire din releu;periculoase am mai spus undeva de ce... Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 Atunci sa puna un cond de 1000uF si sa citeasca tensiunea! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 Se pare ca ai probleme la generator ;pt a fi sigur de asta fa testul indicat in cartea de reparatii:-decupleaza electric complect generatorul;-masoara tensiunea intre cele trei faze (R-S ,S-T ,T-R ) ;-la 5000rpm trebuie sa ai 70Vca .Dupa aceasta (daca e ok) leaga cate un bec de 100W/220V intre faze (candelabru) si refa masuratorile.Daca trece testul si de data aceasta ,trebuie luat in considerare ca Dudzik a facut sch pt un motor de 650cmc si adaugate diode 4148 pana tensiunea de relanti e 14,2V.Masoara si tensiunea alternativa in gol. Deci lasi motorul sa mearga pe baterie si faci masuratorile cu releul de incarcare +redresare la 2km de motocicleta . Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 @Big spune.."cand deconectez + de la puntile redresoare si masor direct pe +/- de pe ele am 13,6 la ralanti si pana la 50V cand turez motorul pana pe la 5-6 mii de ture"De aici trag concluzia ca alternatorul e in regula;singura problema e ca tiristorii sunt deschisi la 12,6V parca.Prin adaugarea unei diode,sau prin micsorarea curentului de polarizare,prin marirea rezistentei inseriata cu diodele,se poate creste tensiunea pana la 14V.Hai sa nu-l mai zapacim de cap,ca n-o sa stie incotro s-o apuce.Deocamdata e suficient sa mai monteze o dioda,sa vedem cu cat creste tensiunea pe acumulator. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 La relanti am masurat 17Vca iar la 5000rpm trebuie sa fie 70Vca . Scrie in sch ca R2 e intre 50 si 100R pt tensiunea aleasa. Experimental pune un semireglabil de 50R in serie cu o rezistenta de 50R , in loc de R2. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 ...masoara tensiunea intre cele trei faze (R-S ,S-T ,T-R ) ;-la 5000rpm trebuie sa ai 70Vca .@tyc , cam greu masori tensiune AC la peste 100hz, eu am aparat care masoara tensiune AC dar max 100hz, nu am reusit sa vad tensiunea pe faze deloc, 0.00V AC. Trebuie sa aibe un aparat de masura tapan care sa stie sa masoare tensiune AC la frecventa de peste 500hz ca sa poata citi tensiunea reala!El a zis ca a masurat dupa punte tensiunea si ca este intre 13-50V, doar ca nu a pus un consumator sa vada daca cade tensiunea sau nu. Dar zic ca problema este tot in regulator, eu am incercat cu rezistenta de 50ohm si de 100ohm si de 75 ohm si rezultatele au fost aceleasi!La relanti am masurat 17Vca iar la 5000rpm trebuie sa fie 70Vca ..Cu ce aparat ai masurat? analogic sa digital? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 Incearca cu unul analogic.Am masurat cu unul digital ,ceva UT 58D si apreciata dupa cum se aprindeau becurile (110V/150W).Alimentarea partii de comanda se face din alta parte . Link spre comentariu
riderinblack Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 @tyc , cam greu masori tensiune AC la peste 100hz, eu am aparat care masoara tensiune AC dar max 100hz, nu am reusit sa vad tensiunea pe faze deloc, 0.00V AC.Cu un osciloscop cred ca se poate masura respectiva tensiune (70V-100V AC). Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 ...masoara tensiunea intre cele trei faze (R-S ,S-T ,T-R ) ;-la 5000rpm trebuie sa ai 70Vca . @tyc , cam greu masori tensiune AC la peste 100hz, eu am aparat care masoara tensiune AC dar max 100hz, nu am reusit sa vad tensiunea pe faze deloc, 0.00V AC. Trebuie sa aibe un aparat de masura tapan care sa stie sa masoare tensiune AC la frecventa de peste 500hz ca sa poata citi tensiunea reala! El a zis ca a masurat dupa punte tensiunea si ca este intre 13-50V, doar ca nu a pus un consumator sa vada daca cade tensiunea sau nu. Dar zic ca problema este tot in regulator, eu am incercat cu rezistenta de 50ohm si de 100ohm si de 75 ohm si rezultatele au fost aceleasi! La relanti am masurat 17Vca iar la 5000rpm trebuie sa fie 70Vca .. Cu ce aparat ai masurat? analogic sa digital? O sa incerc sa explic cum functioneaza regulatorul ala amarat,ca s-a ajuns la discutii inutile si interminabile.Tranzistorul este polarizat cu un curent determinat de cele doua diode in conductie directa,inseriate cu zennerul polarizat invers,plus faimoasa rezistenta de 50-100R.Toate componentele astea inseriate,la o anumita tensiune la bornele acumulatorului,vor determina un curent in baza tranzistorului,care functie de factorul de amplificare al acestuia,stabileste curentul de colector care impartit la trei,reprezinta curenul de poarta al unui tiristor. Atata timp cat curentul in poarta unui tiristor,e mai mic decat curentul necesar pentru amorsarea acestuia,acesta va fi blocat.Sa presupunem ca tiristorii folositi se deschid la un curent de poarta de 50mA.Ca tiristorii sa intre in conductie,e nevoie ca si curentul de colector al tranzistorului,sa fie cel putin 150mA.Presupunand un factor de amplificare de 50,curentul de baza trebuie sa fie cel putin 3mA.Dar acest curent e dependent de diodele si rezistenta mentionate la inceput. Daca tiristorii se deschid la o tensiune prea mica,si nu la cca 14V pe baterie,trebuie micsorat curentul de baza,ori inseriind una-doua diode,pe care va cadea 0,8-1,6V ori marind valoarea rezistentei,care nu e musai sa fie max 100R.Daca tiristorii sunt mai sensibili decat cei folositi de autor,sau tranzistorul are factorul de amplificare mai mare,rezistenta necesara poate fi sensibil mai mare.Asa ca puneti ori dioda-diode,ori un semireglabil de valoare mai mare,un kilo de exemplu.Daca cu asta la maxim,tensiunea tot nu urca la 14V,mariti-i valoarea. Nu vad rostul masurarii tensiunii intre faze,atata timp cat releul nu e pus la punct;nu vad rostul masurarii in alternativ,cand e mai comod de masurat dupa puntea redresoare.Indirect se estimeaza,daca e nevoie si tensiunea alternativa,care va fi cu cca 2V mai mare,avand in vedere caderea de tensiune pe diode.Se poate verifica simplu,daca tensiunea e egala intre doua faze,scotand cate o faza din cele trei si masurand tensiunea cu sau fara consumator,dupa puntea redresoare,la aceeasi turatie. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 Sunt perfect deacord cu tine, dar la mine problema sta in felul urmator la regulatorul facut de mine (cel care la facut si @big) pe moto cu bateria conectata tensiunea urca unde trebuie, dar fara baterie de ce aveam asa mic voltajul? nici becul de pozitie nu se aprindea calumea! Eu inca il mai am pe cel facut de mine, nu am demontat nimic si mar tenta sa mai fac cateva teste cu el, daca las pune pe picioare si ar avea un randament bun, poate as renunta la confectionarea regulatorului creat de mine! Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 Am mai spus in cateva randuri...bateria filtreaza tensiunea continuua,pulsatorie care e la iesirea puntii redresoare.Daca te incalzeste cu ceva,cunosc cazuri,unde relee originale pareau a fi defecte,avand la iesire o tensiune mai mica decat cea normala.Problema s-a remediat dupa schimbarea bateriei,care nici macar nu dadea semne de oboseala.Daca ai osciloscop,vizualizeaza tensiunea de iesire din releu,cu si fara baterie.Poate asa vei intelege...Eu zic sa nu renunti la releul proiectat de tine;ar fi pacat... Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 16, 2012 Partajează Postat Aprilie 16, 2012 Hmm, pai atunci ca sal pot proba, exista o singura varianta!Montat releu cu bateria conectata, si voi pune consumator sa vad daca mai scade tensiunea!Dar mai intai voi monta din nou 6 diode rapide! Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 17, 2012 Partajează Postat Aprilie 17, 2012 Astazi miam batut capul cu acest releu, si MCU mi se pare cam firav pentru cea ce vreau eu de la el! Asa ca am zis sa creez schema cu SG3525 sa vad cate de complicat pare!Asa ca schema cu Sg3525 este mai jos, condesator nu este pus pe iesirea regulatorului, deoarece este folosita bateria ca filtru pentru tensiune! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 17, 2012 Partajează Postat Aprilie 17, 2012 Cu SG3525 nu sant familiarizat ,dar alimentarea e gresita si D1 trebuie sa fie de wataj (10?) . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum