Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

releu incarcare moto!!


Vizitator cristyyoo

Postări Recomandate

Vizitator tyc

200 ajunge ,nu o sa ai nici 150.1m nu e o distanta ...inveleste monajul in hatie si dupa in staniol ,provizoriu , si ecraneaza cablul (ecranul cablului cuplat la staniol si celalat capat la minus , minusul montajului sa fie comun -forta cu comanda) .La kiturile HID ,lampa e de 35W consumul total e de 35+consumul convertorului =~45W. La pornire ia de cateva ori mai mult curentul de mentinere ,mosul trebuie sa suporte acest curent.Poate functiona si fara sarcina la iesire ,in momentul cand opresti motorul din buton.Am recitit topicul si trag concluzia ca generatorul e de aproximativ 100W iar daca merg 2 HID de 45W/buc =>90W. Ramane o rezerva de 10W pt: aprindere ,pozitie si uneori semnalizare ,claxon. E ceva firesc sa descarce bateria .

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 298
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    84

  • Big

    34

  • miron1947

    15

  • madcox

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Eu cred ca alternatorul are peste 150w, am observat la un consum de 10A, tensiunea la intrare urca pana la 200V, cu 10A consum si tensiunea sa urce asa mult, logic ca tine mult mai mult de 120W.Treaba cu zenerul inca nu am inteles exact unde vine pus, treaba cu tensiunea stiu ca nu trebuie sa depaseasca 20V, dar voi reface asta mai tarziu, acum trebuie sa plec!Revin, o sa citesc din nou posturile sa inteleg exact ce si cum!

Link spre comentariu

....daca Q4 e deschis,tensiunea GS,este 250V,mult peste cei cca 15-20V suportati de mos.....

Aici cred ca ai vrut sa zici , inchis, si eu ma derut de multe ori, si folosesc ca "deschis" adca "trece tensiunea", am pus voltmetrul pe G S si tensiunea era egala cu tensiunea de pe sursa, atunci cand Q4 era inchis, iar treaba cu zenerul sa remediat!

Schema este mai jos, si multumita voua am inbunatatito!

Daca este stabila si functionala pe moto o sa postez si HEX-ul precum si fisierul proteus!

Am comandat 3 tranzistori IRF9640PBF sper sa ajunga, precum si un transilent de 200V, tranzistori de tensiune mai mare nu am gasit pana acum!

RDSon o sa fie in jur de 0,133 ohm, si cred ca totusi e ok!

post-15533-139829420484_thumb.jpg

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Te-as sfatui sa citesti cu atentie,altfel poti face confuzii...Daca Q4 este deschis,el va conduce,grila va fi pusa la masa,iar sursa este la o tensiune de 250V,conform schemei.Adica tensiunea GS (tensiunea masurata intre G si S) va fi cca 250V,de cca 20 de ori mai mare decat cea suportata de mos;important ca ai pus zennerul si rezistenta cum trebuie..

Link spre comentariu

Da am inteles asta, dar ma refeream doar la cuvantul "deschis" ce defineste modul de functionare a tranzistorului.Eu din propria experienta stiu in felul urmator:Cand transistorul este INCHIS (inchide circuitul, masa trece din emiter la colector in baza exista tensiune NPN)Cand trazistorul este DESCHIS( deschide circuitul, masa nu trece din emitor in colector, in baza nu ai tensiune NPN)Asta este ce am invatat la scoala, cand inchisi intrerupatorul , becul se aprinde, cand deschizi intrerupatorul becul se stinge, se regera la CIRCUITUL curentului, inchizi circuitul , deschizi circuitul!Acum in problema de fata este posibil sa fie cum zici tu, nu am liceu si nici facultate absolvita in domeniu,si poate am invatat gresit la profesionala!Poate mai sunt si alti care stiu exact ce si cum , si poate ne lamureste pe amandoi!Un paste fericitOBS. Nu am explicat cu rea vointa sau sa te contrazic, am explicat cea ce stiam eu! :da

Link spre comentariu

Cand transistorul este INCHIS (inchide circuitul, masa trece din emiter la colector in baza exista tensiune NPN)

Cand trazistorul este DESCHIS( deschide circuitul, masa nu trece din emitor in colector, in baza nu ai tensiune NPN)

 

Terminologia utilzata pentru intrerupator, nu este valabila la tranzistor, acesta in starea deschis conduce CE si in starea inchis, este blocat.Mai corect, pentru tranzistor este blocat(nu trece curent) si in conductie(trece curent).
Link spre comentariu

Ok, am retinut, nui valabila pentru tranzistori! :da

Inseamna ca ai un generator custom ...la 2kW ,sa-ti traiasca.

Nu stiu ce te face pe tine sa nu crezi ca ar putea avea o putere de 150w, nu am zis 2kw, inteleg ca ai dedus 200V x10A =2kw, dar cei 10A sunt la o tensiune de 14.5V =145W, dar cand o sa termin regulator (functional) o sa masor tensiunea dupa punte si curentul consumat intre punte si regulator, si dupa regulator! Nu cred ca voi avea chiar 200V dar totusi ma gandesc ca undeva la 120-140v tot o sa am, cel putin asa cred eu! Dar fac masuratori ca sa vad si eu de ce e in stare alternatorul, pe viitor sa stiu daca ma astept sa cedeze sau nu!
Link spre comentariu

Stiu, sunt constient, este o putere foarte mare 2kw, de acea am zis ca in jur de 150w- 170W tot trebuie sa aibe, este de 125cc si am observat ca in general au cam 200w alternatoarele, si la cc mai mari puterea ajunge si la 350w. Nu stiu nici un fel de detaliu fata de alternatorul meu, nu lam desfacut sa vad ce si cum, cati poli are, dar ma gandesc ca 6, sau alte detali, nici in catea tehnica nu zice ce putere are alternatorul, doar ca siguranta fusibila trebuie sa fie de 20A slow! De aici am dedus ca pot suge 13-15A.Acum nu are rost sa mai dam cu presupusul, sa fac regulatorul sa vedem ce iese!

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Poate ca nu mai stiu eu sa citesc da' ia uite ce-ai scris :

..., am observat la un consum de 10A, tensiunea la intrare urca pana la 200V,...

Da,10*200=2000 ;ceva e gresit (o masuratoare?) si reiese ca ceva e putred in Danemarca.Stiu la cineva un alternator de 1,5kW pe duba ,tipul e inebunit dupa muzica ,d'aia are un alternator custom . Daca dacia 1300 avea alternator de 500W si punte cu diode de 35A ,probabil la masinile la care diodele din punte sant de 90A merg pana la 1kW. La camioanele cu aer conditionat am vazut baterii de 205Ah .Si eu ziceam ca apar tensiunii mari ,dar am pus 'candelabru' (cu trei becuri de 110V@150W) pe faze ,fara regulator si s-au aprins bine la 7000rpm (din 8250rpm) ;manualul zice ca am 70V@5000rpm .La multe motociclete ,generatorul trifazic are 18 poli ,6/faza.
Link spre comentariu

Da exact cum am zis si eu, am gresit eu cand mam exprimat, ma refeream la consum 10A la 14.5V :jytuiyu si sa inteles la 200V,de cei 200V ziceam de tensiunea la intrare in regulator! adica mai exact am depasit 200V cand am turat motorul la maxim, asta cu un far xenon aprins si becul de stop, bord, CDI, xenonul cand il aprind am un curent de 6.5A timp de 5 secunde, dupaia scade pe la 4A! Cand am facut masuratoarea avem o punte normala de 25A conectata pe 2 faze si cu aparatul pe 200V CC, deci cam asta a fost in masuratoare.Dupa ce finalizez regulatorul voi face masuratorile si cu regulatorul nou sa vedem ce tensiune am la puterea consumata de 2 becuri xenon si restul instalatiei!O zi buna tuturor!

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Alternatorul moto are watajul necesar (cel dat in carte) dar la o turatie mare - valoarea aleasa e 5000rpm .

-am incercat sa atasez ceva ilustrativ dar a dat eroare si nu are rost sa-i mai obosesc pe adminisrtatori ca si asa nu se rezolva-

Nu stiu ce ai masurat acolo ,se prea poate sa fi masurat o suma de tensiuni . O masuratoare corecta se face cu consumatori pe toate fazele ,cel mai la indemana e un 'candelabru' - imagineaza un candelabru cu trei brate ,iar becurile (220V/100W cu filament!) le legi intre faze direct in alternativ si sa masori tensiunea pe bec. Sau cu 3 voltmetre direct ,fara becuri .

-am incercat sa atasez ceva ilustrativ dar iar a dat eroare si nu are rost sa-i mai obosesc pe adminisrtatori ca si asa nu se rezolva-

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Ceva chestii interesante, referitoare la puterea debitata de un generator moto http://www.a-electronica.ru/articles-generator.html

Si ceva discutii pe tema asta,pe un alt forum http://www.motociclism.ro/forum/index.p ... ge__st__50

Un generator moto,chiar poate livra un kilowatt,dar in anumite conditii,si pe o anumita sarcina.La releele clasice,din aceasta putere se pierde mare parte.Daca s-ar folosi un releu step down,de randament ridicat,chiar s-ar putea folsi intreaga putere debitata de generator.

Asa ca masuratorile facute de @cilibiu,nu sunt chiar eronate..

Link spre comentariu

eu am reusit astazi ca nu a mai plouat sa ies sa fac probe cu montajul de la pagina 2, problema e in felul urmator: cand am toate firele legate la montaj pe voltmetru imi arata fix tensiunea din baterie adica 12,6V, cand deconectez + de la puntile redresoare si masor direct pe +/- de pe ele am 13,6 la ralanti si pana la 50V cand turez motorul pana pe la 5-6 mii de ture. daca conectez toate firele si las 2-3 minute motorul sa mearga puntile redresoare se incing foarte tare si tensiunea ramane aceeasi, adica 12,6 V. am verificat si rasverificat montajul si totul este ok. ceva sfaturi?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări