Vizitator dexter1972 Postat Ianuarie 25, 2013 Partajează Postat Ianuarie 25, 2013 Am gasit niste scheme,una din ele ar fi: Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Ianuarie 25, 2013 Partajează Postat Ianuarie 25, 2013 Si unde sant mosi?Exista o sch simpla pt configuratia prezentata iar unii recomanda triacele in locul tiristoarelor . Link spre comentariu
Vizitator banicaiulian Postat Iulie 5, 2014 Partajează Postat Iulie 5, 2014 Salutare, am dat si eu a n'a oara peste alt releu de incarcare defect (am schimbat moto si norocul asta il am mereu), am pus altul care functioneaza. Problema mea ar fi ca as vrea sa confectionez unul cu comanda serie si nu prin shuntare. Am tot cautat si schema de mai jos e singura care am gasit-o sa fie cam ce as vrea, problema este ca nu ma pricep la diagnoza schemei si as fi vrut sa dea cineva un ochi pe ea, daca ar fi functionala. Avantajul mare la tipul asta ar fi ca nu se mai pune la masa o gramada de curent ci doar ar da ce este necesar sistemului pentru a mentine tensiunea de incarcare, diodele cred ca ar furniza jumatate de alternanta mereu (nu destul cat sa incarce in sarcina) iar tiristorii ar da plusul de putere necesar in fiecare moment. Relee cu shunt home-made am tot facut, tiristori, triace, au mers si inca merg dar se incing ca naiba. Astept o parere daca mai are cineva interes. Link spre comentariu
madcox Postat Iulie 5, 2014 Partajează Postat Iulie 5, 2014 Sunt putin offtopic, dar din experienta mea cu motocicletele am constatat ca releele se strica in cele mai multe cazuri datorita racirii insuficiente. La Hornet, Transalp si alte motorete sunt puse sub plasticele coditei, sau ascunse cine stie pe unde, si ca atare se racesc din parti. Eu la motoreta mea ( TDM din 91 ) am schimbat de abia acum 2 ani releul original cu unul de ATV. La mine era pozitionat pe cadru in fata, si astfel ajunge aer din plin la el. Asadar, poti pune orice releu doresti atata timp cat ii asiguri o racire f buna. Poti de asemenea sa ii montezi inca un radiator pentru a fi sigur ca ii asiguri o racire f buna in orice situatie. Link spre comentariu
Vizitator banicaiulian Postat Iulie 5, 2014 Partajează Postat Iulie 5, 2014 Bineinteles ca racirea e rol cheie si ea dar pe mine ma deranjeaza momentan ineficienta cauzata de procesul de suntare din mai toate releele de incarcare pentru rotor cu magnet permanent. Daca as reusi macar sa simulez in vreun program schema respectiva, poate si cineva sa impartaseasca o parere, m-as apuca de aplicatia practica. Ca exemplu, eu la o Honda CBR 600, cu toti consumatorii porniti am nevoie de o turatie putin peste ralanti, ceva in genul ralanti 1200 rpm - nu incarca suficient la 1600 rpm incarca la parametri. DIferenta de putere generata pleaca sub forma de caldura prin shuntare iar eu avand curentul maxim generat la 5000 rpm (e turatia de croaziera la mersul in afara orasului, 350 W debiteaza statorul, undeva la 200w consumatori+aprindere), rezulta foarte multa caldura din excesul de curent generat. Sper sa iasa ceva din schema asta... sau ceva asemanator ca principiu de functionare Link spre comentariu
giongiu Postat Iulie 5, 2014 Partajează Postat Iulie 5, 2014 (editat) Sper sa iasa ceva din schema asta... sau ceva asemanator ca principiu de functionare Se poate face, dar schema e mult mai complexa. E vorba de o sursa in comutatie, care sa admita la intrare o tensiune de 12-100V de exemplu si sa scoata 12V. De ex, o schema pe care am testat-o cu ceva ani in urma, conceputa aici pe forum.... http://www.motociclism.ro/forum/index.php?/topic/182676-releu-regulator-home-made/page-7 postarea 139, ultima schema. Editat Iulie 5, 2014 de giongiu Link spre comentariu
Vizitator banicaiulian Postat Iulie 5, 2014 Partajează Postat Iulie 5, 2014 speram ca poate doar o modificare la schema ar fi de ajuns, daca e cazul de sursa in comutatie, deja presupun montaj complex. asta e Link spre comentariu
madcox Postat Iulie 6, 2014 Partajează Postat Iulie 6, 2014 O dau iarasi putin pe langa, dar poate ii dam de cap totusi. Ce voltaj ai efectiv la relanti cu consumatorii porniti? Bateria este in toate mintile? I-ai facut o verificare zilnica fara consumatori sa vezi cat pierde pe zi? Link spre comentariu
binox Postat Iulie 26, 2014 Partajează Postat Iulie 26, 2014 Releele de la motocicletele moderne nu mai sunt cu tiristoare ci cu tranzistori mosfet si aparent sunt mult mai rezistente decat cele cu tiristoare. Se pot deosebi prin serie, cele cu tiristoare au seria incepand cu SH iar cele cu mosfet-uri incep cu FH. Principiul de functionare s-a pastrat acelasi, adica cu sunt. Desi aparent par ineficiente si cu pierderi mari se pare ca realitatea e alta. Am tot citit tot felul de pareri despre functionarea acestui ansamblu releu cu shunt + alternator cu magneti permanenti si desi nu pot sa pretind ca am inteles perfect inclin sa cred ca totusi reglarea cu shunt nu introduce pierderi de putere mari asa cum spun multi si cum credeam si eu la inceput. Ma gandesc ca producatorii nu degeaba au pastrat aceasta metoda de reglaj de zeci de ani. Datorita pierderilor mult mai mici atat in comutatie cat si in conductie a tranzistoarelor mosfet fata de tiristoare , regulatoarele moto moderne se incalzesc mult mai putin si teoretic ar trebui sa aiba durata de viata mult mai mare. Spun teoretic pt ca au inceput sa fie folosite in serie doar de cativa ani si nu se poate trage inca o concluzie. Daca ar fi sa-mi confectionez acum un regulator moto nu l-as mai face cu tiristoare ci cu mosfeti. Link spre comentariu
giongiu Postat August 12, 2014 Partajează Postat August 12, 2014 (editat) Releele de la motocicletele moderne nu mai sunt cu tiristoare ci cu tranzistori mosfet si aparent sunt mult mai rezistente decat cele cu tiristoare. Se pot deosebi prin serie, cele cu tiristoare au seria incepand cu SH iar cele cu mosfet-uri incep cu FH. Principiul de functionare s-a pastrat acelasi, adica cu sunt. Desi aparent par ineficiente si cu pierderi mari se pare ca realitatea e alta. Am tot citit tot felul de pareri despre functionarea acestui ansamblu releu cu shunt + alternator cu magneti permanenti si desi nu pot sa pretind ca am inteles perfect inclin sa cred ca totusi reglarea cu shunt nu introduce pierderi de putere mari asa cum spun multi si cum credeam si eu la inceput. Ma gandesc ca producatorii nu degeaba au pastrat aceasta metoda de reglaj de zeci de ani. Datorita pierderilor mult mai mici atat in comutatie cat si in conductie a tranzistoarelor mosfet fata de tiristoare , regulatoarele moto moderne se incalzesc mult mai putin si teoretic ar trebui sa aiba durata de viata mult mai mare. Spun teoretic pt ca au inceput sa fie folosite in serie doar de cativa ani si nu se poate trage inca o concluzie. Daca ar fi sa-mi confectionez acum un regulator moto nu l-as mai face cu tiristoare ci cu mosfeti. Te asigur ca indiferent ce folosesc, tiristori sau mosfeti,regulatoarele sunt, forteaza inutil generatorul. Am facut teste de-a lungul timpului, recent am testat astfel de regulatoare pentru eoliene, unde generatoarele sunt identice cu cele moto, difera doar puterea si turatia. Fa un test simplu, cu un cleste ampermetru, montat pe una din fazele ce merg la releu. Masoara la aceeasi turatie curentul, cu si fara consumatori. Vezi daca sunt diferente notabile...Eu zic ca nu vor fi. Singura solutie eficienta, e o sursa step down. Probabil exista si astfel de relee, dar sunt scumpe si fiind foarte fiabile, producatorii n-ar mai avea ce vinde. PS Am filmat un test, un regulator sunt pentru o eoliana, cu mosfet. Becul e inseriat cu mosfetul, spre a se vedea cum se face stabilizarea tensiunii. Daca as sunta becul, ar fi exact un regulator moto... Schema e foarte simpla, mosfetul se incalzeste foarte putin, aproape nu are nevoie de radiator. Editat August 12, 2014 de giongiu Link spre comentariu
radu2000v Postat Septembrie 24, 2014 Partajează Postat Septembrie 24, 2014 O schema de regulator moto pe o singura alternanta stie cineva ? Tensiune intrare (probabil) 30-100V, 150W max Daca se poate cu mosfet. Sau schema propusa la postul #243, pagina 17 din topicul asta, se poate adopta la o singura bobina (infasurare) ? Link spre comentariu
Vizitator Kosmin Amza Postat Martie 15, 2015 Partajează Postat Martie 15, 2015 salut am si eu drobleme cu releul de incarcare la aprilia tuareg 350 am citit discutile de pe elforumsi mar interesa o schema asemanatoate foarte simpla la relantiu magnetoul scoate aproape 20 v si la ruratie maxima 60 v as dori sa scada la 13 sau 14 v continu mar pute ajuta cineva multumesc mult salut am si eu problema cu releul de incarcare de la aprilia tuareg de 350 mar interesa o schema simpla sa scada tensiunea de 60 v turatie maxima la 13 sau 14 v ma poate ajuta cineva multumesc Link spre comentariu
validae Postat Martie 15, 2015 Partajează Postat Martie 15, 2015 Dacă citeai postările din urmă cu atenție, vedeai că s-au dat astfel de scheme. Dacă vrei și o prezentare practică, uite aici se arată un regulator cu punte semicomandată de tiristori:http://www.motorcyclephilippines.com/forums/showthread.php?139779-DIY-voltage-regulator-rectifier Dacă te încumeți la un regulator buck cu mosfeți, (cea mai eficientă variantă) ar fi bine să încerci schema dată mai demult de colegul giongiu (fost pisica matache): Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 15, 2015 Partajează Postat Martie 15, 2015 Pentru cei care se incumeta la reglaj serie la un alternator moto trifazat ar trebui sa stie ca, la un ATV cu acumulator de exemplu (pentru acesta am realizat un regulator sunt), tensiunea urca in gol la 100-110V cu motorul turat si putin peste 10-12V la relanti, insuficient pentru incarcarea acumulatorului si mentinerea alimentarii consumatorilor. Curentul absorbit poate ajunge la 20A cu toti consumatorii porniti si impulsurile electrice de la diferitii consumatori (in special de la CDI) pe bara de plus sunt un cosmar facand uneori functionarea unui regulator DIY instabila. Asa ca, avand un curent de zeci de amperi, incalzirea este apreciabila. Problema cu acel regulator sunt a fost ca din cauza acelor paraziti si a tiristorilor folositi am fost nevoit sa elimin comparatorul cu tranzistoare si sa las doar un zenner in serie cu comanda tiristoarelor. Alternatoarele moto fiind in esenta un magnet care se invarte intr-o bobina nu pot fi comandate usor pentru tensiune constanta de aceea s-a ales aceasta metoda, de suntare a infasurarilor (dar atentie, se folosesc tiristoare si nu triace pe fiecare faza astfel incat doar jumatate de alternanta este suntata la fiecare bobina) cu disiparea termica pe bobine a puterii care nu este necesara. De aceea se ard unele alternatoare cand intra tiristoarele in scurtcircuit, nu sunt proiectate pentru disiparea completa a puterii in bobinele acestora. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum