Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

releu incarcare moto!!


Vizitator cristyyoo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 298
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    84

  • Big

    34

  • miron1947

    15

  • madcox

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  • 1 an mai târziu...
Vizitator banicaiulian

Salutare, am dat si eu a n'a oara peste alt releu de incarcare defect (am schimbat moto si norocul asta il am mereu), am pus altul care functioneaza. Problema mea ar fi ca as vrea sa confectionez unul cu comanda serie si nu prin shuntare. Am tot cautat si schema de mai jos e singura care am gasit-o sa fie cam ce as vrea, problema este ca nu ma pricep la diagnoza schemei si as fi vrut sa dea cineva un ochi pe ea, daca ar fi functionala. Avantajul mare la tipul asta ar fi ca nu se mai pune la masa o gramada de curent ci doar ar da ce este necesar sistemului pentru a mentine tensiunea de incarcare, diodele cred ca ar furniza jumatate de alternanta mereu (nu destul cat sa incarce in sarcina) iar tiristorii ar da plusul de putere necesar in fiecare moment. Relee cu shunt home-made am tot facut, tiristori, triace, au mers si inca merg dar se incing ca naiba. Astept o parere daca mai are cineva interes.

post-234500-0-04708200-1404541798_thumb.gif

Link spre comentariu

Sunt putin offtopic, dar din experienta mea cu motocicletele am constatat ca releele se strica in cele mai multe cazuri datorita racirii insuficiente. La Hornet, Transalp si alte motorete sunt puse sub plasticele coditei, sau ascunse cine stie pe unde, si ca atare se racesc din parti. Eu la motoreta mea ( TDM din 91 ) am schimbat de abia acum 2 ani releul original cu unul de ATV. La mine era pozitionat pe cadru in fata, si astfel ajunge aer din plin la el. Asadar, poti pune orice releu doresti atata timp cat ii asiguri o racire f buna. Poti de asemenea sa ii montezi inca un radiator pentru a fi sigur ca ii asiguri o racire f buna in orice situatie.

Link spre comentariu
Vizitator banicaiulian

Bineinteles ca racirea e rol cheie si ea dar pe mine ma deranjeaza momentan ineficienta cauzata de procesul de suntare din mai toate releele de incarcare pentru rotor cu magnet permanent. Daca as reusi macar sa simulez in vreun program schema respectiva, poate si cineva sa impartaseasca o parere, m-as apuca de aplicatia practica. Ca exemplu, eu la o Honda CBR 600, cu toti consumatorii porniti am nevoie de o turatie putin peste ralanti, ceva in genul ralanti 1200 rpm - nu incarca suficient la 1600 rpm incarca la parametri. DIferenta de putere generata pleaca sub forma de caldura prin shuntare iar eu avand curentul maxim generat la 5000 rpm (e turatia de croaziera la mersul in afara orasului, 350 W debiteaza statorul, undeva la 200w consumatori+aprindere), rezulta foarte multa caldura din excesul de curent generat. Sper sa iasa ceva din schema asta... sau ceva asemanator ca principiu de functionare

Link spre comentariu

Sper sa iasa ceva din schema asta... sau ceva asemanator ca principiu de functionare

Se poate face, dar schema e mult mai complexa. E vorba de o sursa in comutatie, care sa admita la intrare o tensiune de 12-100V de exemplu si sa scoata 12V. 

De ex, o schema pe care am testat-o cu ceva ani in urma, conceputa aici pe forum....

http://www.motociclism.ro/forum/index.php?/topic/182676-releu-regulator-home-made/page-7 postarea 139, ultima schema.

Editat de giongiu
Link spre comentariu
Vizitator banicaiulian

speram ca poate doar o modificare la schema ar fi de ajuns, daca e cazul de sursa in comutatie, deja presupun montaj complex. asta e

Link spre comentariu

O dau iarasi putin pe langa, dar poate ii dam de cap totusi.

Ce voltaj ai efectiv la relanti cu consumatorii porniti?

Bateria este in toate mintile? I-ai facut o verificare zilnica fara consumatori sa vezi cat pierde pe zi?

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Releele de la motocicletele moderne nu mai sunt cu tiristoare ci cu tranzistori mosfet si aparent sunt mult mai rezistente decat cele cu tiristoare. Se pot deosebi prin serie, cele cu tiristoare au seria incepand cu SH iar cele cu mosfet-uri incep cu FH.

Principiul de functionare s-a pastrat acelasi, adica cu sunt. Desi aparent par ineficiente si cu pierderi mari se pare ca realitatea e alta. Am tot citit tot felul de pareri despre functionarea acestui ansamblu releu cu shunt + alternator cu magneti permanenti si desi nu pot sa pretind ca am inteles perfect inclin sa cred ca totusi reglarea cu shunt nu introduce pierderi de putere mari asa cum spun multi si cum credeam si eu la inceput.

Ma gandesc ca producatorii nu degeaba au pastrat aceasta metoda de reglaj de zeci de ani. 

Datorita pierderilor mult mai mici atat in comutatie cat si in conductie a tranzistoarelor mosfet fata de tiristoare , regulatoarele moto moderne se incalzesc mult mai putin si teoretic ar trebui sa aiba durata de viata mult mai mare. Spun teoretic pt ca au inceput sa fie folosite in serie doar de cativa ani si nu se poate trage inca o concluzie.

Daca ar fi sa-mi confectionez acum un regulator moto nu l-as mai face cu tiristoare ci cu mosfeti.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Releele de la motocicletele moderne nu mai sunt cu tiristoare ci cu tranzistori mosfet si aparent sunt mult mai rezistente decat cele cu tiristoare. Se pot deosebi prin serie, cele cu tiristoare au seria incepand cu SH iar cele cu mosfet-uri incep cu FH.

Principiul de functionare s-a pastrat acelasi, adica cu sunt. Desi aparent par ineficiente si cu pierderi mari se pare ca realitatea e alta. Am tot citit tot felul de pareri despre functionarea acestui ansamblu releu cu shunt + alternator cu magneti permanenti si desi nu pot sa pretind ca am inteles perfect inclin sa cred ca totusi reglarea cu shunt nu introduce pierderi de putere mari asa cum spun multi si cum credeam si eu la inceput.

Ma gandesc ca producatorii nu degeaba au pastrat aceasta metoda de reglaj de zeci de ani. 

Datorita pierderilor mult mai mici atat in comutatie cat si in conductie a tranzistoarelor mosfet fata de tiristoare , regulatoarele moto moderne se incalzesc mult mai putin si teoretic ar trebui sa aiba durata de viata mult mai mare. Spun teoretic pt ca au inceput sa fie folosite in serie doar de cativa ani si nu se poate trage inca o concluzie.

Daca ar fi sa-mi confectionez acum un regulator moto nu l-as mai face cu tiristoare ci cu mosfeti.

Te asigur ca indiferent ce folosesc, tiristori sau mosfeti,regulatoarele sunt, forteaza inutil generatorul. Am facut teste de-a lungul timpului, recent am testat astfel de regulatoare pentru eoliene, unde generatoarele sunt identice cu cele moto, difera doar puterea si turatia. Fa un test simplu, cu un cleste ampermetru, montat pe una din fazele ce merg la releu. Masoara la aceeasi turatie curentul, cu si fara consumatori. Vezi daca sunt diferente notabile...Eu zic ca nu vor fi.  Singura solutie eficienta, e o sursa step down. Probabil exista si astfel de relee, dar sunt scumpe si fiind foarte fiabile, producatorii n-ar mai avea ce vinde.

PS

Am filmat un test, un regulator sunt pentru o eoliana, cu mosfet. Becul e inseriat cu mosfetul, spre a se vedea cum se face stabilizarea tensiunii. Daca as sunta becul, ar fi exact un regulator moto...  

Schema e foarte simpla, mosfetul se incalzeste foarte putin, aproape nu are nevoie de radiator.

Editat de giongiu
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

O schema de regulator moto pe o singura alternanta stie cineva ?

Tensiune intrare (probabil) 30-100V, 150W max

Daca se poate cu mosfet.

Sau schema propusa la postul #243, pagina 17 din topicul asta, se poate adopta la o singura bobina (infasurare) ?

Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...
Vizitator Kosmin Amza

salut am si eu drobleme cu releul de incarcare la aprilia tuareg 350 am citit discutile de pe elforumsi mar interesa o schema asemanatoate foarte simpla la relantiu magnetoul scoate aproape 20 v si la ruratie maxima 60 v as dori sa scada la 13  sau 14 v continu mar pute ajuta cineva multumesc mult

 

salut am si eu problema cu releul de incarcare de la aprilia tuareg de 350 mar interesa o schema simpla sa scada tensiunea de 60 v turatie maxima la 13 sau 14 v ma poate ajuta cineva multumesc

Link spre comentariu

Dacă citeai postările din urmă cu atenție, vedeai că s-au dat astfel de scheme. Dacă vrei și o prezentare practică, uite aici se arată un regulator cu punte semicomandată de tiristori:http://www.motorcyclephilippines.com/forums/showthread.php?139779-DIY-voltage-regulator-rectifier

Dacă te încumeți la un regulator buck cu mosfeți, (cea mai eficientă variantă) ar fi bine să încerci schema dată mai demult de colegul giongiu (fost pisica matache):

post-179973-0-46405200-1426408015_thumb.jpg

Link spre comentariu

Pentru cei care se incumeta la reglaj serie la un alternator moto trifazat ar trebui sa stie ca, la un ATV cu acumulator de exemplu (pentru acesta am realizat un regulator sunt), tensiunea urca in gol la 100-110V cu motorul turat si putin peste 10-12V la relanti, insuficient pentru incarcarea acumulatorului si mentinerea alimentarii consumatorilor. Curentul absorbit poate ajunge la 20A cu toti consumatorii porniti si impulsurile electrice de la diferitii consumatori (in special de la CDI) pe bara de plus sunt un cosmar facand uneori functionarea unui regulator DIY instabila. Asa ca, avand un curent de zeci de amperi, incalzirea este apreciabila. Problema cu acel regulator sunt a fost ca din cauza acelor paraziti si a tiristorilor folositi am fost nevoit sa elimin comparatorul cu tranzistoare si sa las doar un zenner in serie cu comanda tiristoarelor. Alternatoarele moto fiind in esenta un magnet care se invarte intr-o bobina nu pot fi comandate usor pentru tensiune constanta de aceea s-a ales aceasta metoda, de suntare a infasurarilor (dar atentie, se folosesc tiristoare si nu triace pe fiecare faza astfel incat doar jumatate de alternanta este suntata la fiecare bobina) cu disiparea termica pe bobine a puterii care nu este necesara. De aceea se ard unele alternatoare cand intra tiristoarele in scurtcircuit, nu sunt proiectate pentru disiparea completa a puterii in bobinele acestora.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări