Vizitator dracushorul Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 O nouă teorie, am schimbat statorul iar, scoate 30-40v alternativ când turez, ambele statoare sunt bune când sunt reci, la bornele bateriei este un 13,5v dar surpriza, în loc sa încarce scade tensiunea la turație... Eu am tras concluzia ca bateria este defecta și încălzește releu pana intra în protecție, apoi se descurca bateria complet și pa. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Eu deja ma gandesc la magnetul (exitatia) alternatorului,la mine fara releul de incarcare conectat, pusa o pune intre 2 faze,tensiunea depaseste 200V cc, deci la tine 30-40V, nu este ok asta din punctul meu de vedere, deoarece alternatorul este facut sa iti asigure un curent de incarcare potrivit la relantii, de exemplu, la mine , la relanti cu vreo 20W conectati si bateria incarcata jumate, am 14.5V pe bornele la baterie, si asta tinand cont la relanti. (frana apasata bec frana 20W). Deci ca sa am 14.5V la relanti , la intrare in releu trebuie sa am minim 17-18V ca sa functioneze corect releul.Totusi incearca sa pui o alta baterie, si vezi daca ai aceasi problema, daca ai la fel, verifica aliniamentul intre magnetul alternatorului si bobinele acestuia, sa nu se fi desfacut surubul si sa fi alunecat spre capat magnetul. Mai poti verifica si cat de puternic mai este magnetul, normal nu ar trebui sa isi piarda din proprietati. Daca bateria e praf posibil sa ai aceste simptome, dar nu este valabil pentru tensiunea AC fara regulatorul conectat. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Acolo e o mare invalmasala .Sa incepem cu inceputul ; 1. monteaza un stator bun (nu care arata numai bine) ,stator care functioneaza ok pe alt motor 2. masoara tensiunea intre doua faze (firele albe care vin de la stator) la turatia de 6000rpm si trebuie sa ai 70Vca ,cu generatorul in gol (firele in aer ,fara punti sau alte conexiuni) .Urmatori pasi sant in functie de rezultatele obtinute. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 ..... ambele statoare sunt bune când sunt reci.....Dar cand sunt calde ce tensiune ai, nu sunt bune cand sunt calde? Link spre comentariu
Vizitator dracushorul Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Nu stiu cine se incalzeste mai rau, releul, statorul sau bateria care refuza sa mai incarce :( cert e ca cineva se spura incalzeste si cedeaza... bateria este singura care nu am schimbato nici odata, releul si statorul au fost inlocuiti si rezultatul este fix acelas. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Nu pot sa rezolv problema ta daca nu faci masuratori ,eu nu ajung pana acolo sa le fac. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Tocmai pt a nu complica si mai mult situatia ,am ales sa verificam generatorul ,acolo e ceva putred ...probabil a fost fabricat in Danemarca. Link spre comentariu
Vizitator dracushorul Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 pai astept bateria de la expertiza sa vedem ce zic specialistii :)Bateria nu poate actiona ca o rezistenta daca nu incarca? daca are un scurt ceva... asta poate sa fie si motivul incalzirii excesive a releului :nas:Masuratori am facut... am 20-30-40v~ pe faze in gol cu motorul pornit si neforjat\mers, fazele cuplate la releu scad pe la 11v~, iesire din releu un 13,5 turat la 5000 ture, pe borne 13-12 v. Daca merg pe caldura asta ceva se incinge asa rau incat scad tensiunile pe la un 10v... cel mai palpabil este releul care nici nu poti sa pui mana pe el de cat de rau frige.Vroiam sa masor in gol, fara sa cuplez releul la baterie, tensiunea de iesire din releu dar fiind mufa cu 5 pini nu am mai stat sa cuplez fazele la releu si apoi sa masor la iesire :(. Precum am zis, astept rezultatul bateriei care mai este inca in garantie si pe care o banuiesc.Sigur e ceva banal dar pot spune cu parere de rau ca deja sunt in pierdere cu cel putin 3 mil :(. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Deci sa reiau povestea, am ramas fara incarcare la mobra. Prima banuiala a fost ca s-a ars releul dar dupa ce am achizitionat un releul asemanator am constatat ca tot nu incarca si m-am hotarat sa ma uit la statorul electromotorului(magnetoului). La stator am gasit un surub uitat in urma cu 1 an, magnetizat probabil si uitat acolo, surubul respectiv mi-a sapat pe o invasurare pana cand s-a inegrit si probabil ars tot statorul. Am gasit un stator bun, l-am inlocuit, am pus releul original, tot nu incarca. Am pus releul cumparat si am vazut ca incarca putin, am zis ca e bateria moarta si ca o sa isi revina la 14V cand se mai incarca. A doua zi am plecat la drum cu mobra si probabil din cauza ca am ridicat motorul in turatii mai mari a crescut si puterea de generare si implicit s-a ars si al II-lea releu. Eu acum banuiesc ca releul fiind de alt model de mobra era de putere mai mica si asta a fost motivul arderii lui dar dupa saptamana ce tocmai a trecut si dupa cat am avut de impins la mobra nici nu mai stiu ce sa cred :(.corect, alternator... m-am zapacit in necunostinta de cauza :P, nu stapanesc bine electronica dar imi place sa cred ca le mai vad iar ca sa fiu mai cu precis cred ca e magnetou Tia afectat cumva magnetul acel surub? magnetul a fost schimbat cumva? Ai verificat cat de bun este magnetul, cat de bine atrage fierul? din punctul meu de vedere ar trebui verificat si asta. Link spre comentariu
Vizitator dracushorul Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Deci sa reiau povestea, am ramas fara incarcare la mobra. Prima banuiala a fost ca s-a ars releul dar dupa ce am achizitionat un releul asemanator am constatat ca tot nu incarca si m-am hotarat sa ma uit la statorul electromotorului(magnetoului). La stator am gasit un surub uitat in urma cu 1 an, magnetizat probabil si uitat acolo, surubul respectiv mi-a sapat pe o invasurare pana cand s-a inegrit si probabil ars tot statorul. Am gasit un stator bun, l-am inlocuit, am pus releul original, tot nu incarca. Am pus releul cumparat si am vazut ca incarca putin, am zis ca e bateria moarta si ca o sa isi revina la 14V cand se mai incarca. A doua zi am plecat la drum cu mobra si probabil din cauza ca am ridicat motorul in turatii mai mari a crescut si puterea de generare si implicit s-a ars si al II-lea releu. Eu acum banuiesc ca releul fiind de alt model de mobra era de putere mai mica si asta a fost motivul arderii lui dar dupa saptamana ce tocmai a trecut si dupa cat am avut de impins la mobra nici nu mai stiu ce sa cred :(.corect, alternator... m-am zapacit in necunostinta de cauza :P, nu stapanesc bine electronica dar imi place sa cred ca le mai vad iar ca sa fiu mai cu precis cred ca e magnetou Tia afectat cumva magnetul acel surub? magnetul a fost schimbat cumva? Ai verificat cat de bun este magnetul, cat de bine atrage fierul? din punctul meu de vedere ar trebui verificat si asta. magnetul e ok, atrage maxim Link spre comentariu
Cilibiu Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Foarte ciudat, normal cum a zis si @tyc, la 6krpm trebuia sa ai in jur de 70V nu 40V cat ai tu.Releul este normal sa se incinga atunci cand nu are consumatori, nu stiu daca se incinge mai tare atunci cand are supra consumatori. Masoara tensiunea pe baterie neconectata la motor, si comunicane tensiunea citita. Incarco pe redresor, laso o zi, si dupa citeste iara tensiunea de pe borne. Incarcata ar trebui sa indice 12.8-13V, daca este sub 12.5V dupa ce ai incarcato, inseamna ca bateria este problema. Link spre comentariu
Vizitator dracushorul Postat Iulie 26, 2012 Partajează Postat Iulie 26, 2012 Gata, am rezolvat, bateria era... am facut rost de o baterie noua, 13,55 relanti si cum ridic putin turatia creste la fix 14,01 si acolo ramane... exact cum scrie cartea de service. Link spre comentariu
Vizitator dexter1972 Postat Ianuarie 7, 2013 Partajează Postat Ianuarie 7, 2013 Sal.M-am trezit si eu poate tirziu:stie cineva schema de la releele noi cea cu jumate din punte mosfeti si jumate diode? Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 7, 2013 Partajează Postat Ianuarie 7, 2013 Eu acum aud prima data de asa ceva;e posibil sa fie o punte semicomandata cu mosfeturi.Fiind turnate in rasina,releele originale nu prea merg copiate,cel putin asa stiu eu.Putin probabil sa gasesti schema unuia original.Dar exista scheme,daca vrei sa-ti faci unul. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Ianuarie 8, 2013 Partajează Postat Ianuarie 8, 2013 Exista ,un brat al puntii e format din diode iar celalat din mosfeti comandati in faza cu un driver specializat iar reglarea se variind unghiul de conductie.De fapt ,la releele de fabrica (alea cu care vine motocicleta si vb de firme-Honda,Suzuki,Yamaha,Kawasaki,Husqvarna,Aprilia si altele de felul asta)componentele sant depuse pe o placuta de cupru si acoperite cu rasina . De aceea sant asa rezistente .Producatori de motociclete apeleaza la catva producatori de echipament electric. Daca o componenta electrica da rateuri sau are timp de viata scurt ,se schimba furnizorul pana se ajunge la un rezultat optim ;din acesta cauza furnizorii livreaza echipamente mult peste calitatea celor gasite pe piata . Schemele acestora sant elaborate de o echipa de ingineri si testate la greu si dupa atata investitie probabil ca sant 'la secret'.Pt un releu facut , pt a rezista cat mai mult timp ,trebuie adoptata forma canonica in toate aspectele : numar de piese ,spatiu ,interconectare . Randamentul lui depinde in mare masura de componentele folosite.Am incercat cu mosuri si diode dar nu a functionat din lipsa driverelor specilizate pt comanda mosurilor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum