Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

releu incarcare moto!!


Vizitator cristyyoo

Postări Recomandate

Vizitator pisica matache

Nu corespunde ,tensiunea max e la limita iar terminalele trebuie sa fie sub forma de fire (de aici si sufixul 'W') ; e buna orice punte de 50A la 600V (merge si de 400V) in carcasa metalica (pt rezistenta mecanica si transfer termic).

De ce n-ar corespunde o punte de 200V?Tensiunea pe intrarea puntii,e mentinuta de releu ,prin cei trei tiristori,la maxim 16-17V.Dupa punte avem tensiunea de intrare minus cca 2V,cat pica pe doua diode deschise.La aceasta tensiune merge orice punte,de peste 20-30A,chiar de 50V. Cine nu crede,poate masura tensiunea intre doua faze,cu fazele cuplate la releu.Sau poate conecta un bec de 12V,2W,care sigur nu se va arde.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 298
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    84

  • Big

    34

  • miron1947

    15

  • madcox

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator tyc

Din doua motive:1.Sant produse chinezesti si stim bine cum i-si respecta chinezii cuvantul (chiar daca e negru pe alb);2. Apar tot felul de socuri de tensiune -de exemplu cand se opreste termocupla ,sau un contact de masa intermitent sau contactul la sigurata principala sau actionarea electromotorului in timpul mersului ,etc .Si cand puntile sant fierbinti sant si mai sensibile ;la urma urmelor sant facute pt Europa de Est (in traducere :nu au toate caracteristicile ,chinezesti sau de care or fi).De ce se recomanda SCR-uri de 600V?

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Sunt de acord cu supradimensionarea componentelor,insa sa nu exageram.Nici macar in gol,intre doua faze nu avem 200V, daramite in sarcina.Daca releul functioneaza corect,va comanda deschiderea tiristorilor,peste 14,5V pe baterie,respectiv 16-17V pe intrarea puntii.Chiar defect fiind,si n-ar mai comanda tiristorii,bateria va limita tensiunea.Tiristorii de 600V,sunt doar un moft;merg foarte bine unii de 100-200V.Referitor la curent;presupunand un magnetou de 500W,curentul maxim pe iesirea releului,la 14V va fi 35A.Prin fiecare dioda insa va trece doar o treime,cca 12A,astfel ca o punte de 20-25A e arhisuficienta;la fel si in cazul tiristorilor,oricat de tare ar fi magnetoul,tiristori de 20-25A vor face fata cu siguranta.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Problema acolo se numeste EMP .Campurile astea se propaga si prin fire ;lucrurile nu stau chiar asa ,cele trei faze sant ...defazate cu 120 si intervine 2/3. Intr-un circuit (ca cel de mai jos) ,bateria limiteaza tensiunea dar la o valoare mult peste pragul maxim admis (si cu pretul vietii daca se insista). Teoretic e asa cum spui ,20A e suficient la orice generator ,practic pe mine nu m-au tinut BT152 (20A) pe un generator de 345W... in schimb TYN640 (40A) merg ; pt 250W merg BT152 .

Link spre comentariu

Daca nu ai nici un consumator legat si bateria este incarcata, tensunea minima este in jur de 20-30V asta cu motorul neturat,cu ce aparat ai masurat tensiunea? daca ai masurat cu MULTIMETR posibil sa iti dea eronat din cauza la vibrati, asta am patit eu, cel mai recomandat este folosirea aparatului ANALOGIC (cel cu ac indicator).

Link spre comentariu

Cum ai masurat acea tensiue? intre faze ai AC, daca ai masurat dupa punte este altceva. Da mai multe detali, cum ai masurat , cu ce, si in ce situatie, cu releul conectat la instalatia motorului sau nu.

Link spre comentariu

Adica tu ai masurat tensiunea in gol data de alternator sa inteleg, ca sa masori tensiunea asta, pune o punte normala intre 2 faze iar dupa punte pune un condesator de 100uF cu o rezistenta de 100 ohm in paralel cu condesatorul, nu tura motorul si masoara tensiunea de pe condesator. Tensiunea AC dintr-un alternator trifazic se masoara cu un voltmetru ce stie sa citeaza aceasta tensiune, deoarece tensiunea trifazica este diferita de cea monofazica, ca sa afli tensiunea ce debiteaza pe 2 faze, faci cum am zis mai sus. Eu cand am pus multimetrul pe 2 faze in AC imi arata 0, dar dupa punte masurat in DC aveam tensiune.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Testeaza generatorul asa:[attachment=0]4579205-Hyosung-GT650-Workshop-Manual.pdf[/attachment]Pt un test adevarat ,pune becuri (110V/150W) in paralel cu voltmetrele si ridica turatia la 3/4 din cea maxima .Masori din mufa care vine de la generator ,te legi la ea cu papuci auto izolati ;in timpul testului sistemul de incarcare e deconectat de la instalatia motocicletei .Am vrea sa vedem si noi rezultatele.PS.Generatorul poate debita tensiuni mai mari de 110V in gol! Oricum si la 110V asa te scuturi de te ia mama mamonului!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări