Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

releu incarcare moto!!


Vizitator cristyyoo

Postări Recomandate

Vizitator dracushorul

pai eu sunt curios cum sa pornesc motorul fara baterie... :) yamaha asta daca nu are baterie nici nu te baga in seamamerci pt schema, e nevoie sa pun un radiator ceva pe tranzistorul ala?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 298
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    84

  • Big

    34

  • miron1947

    15

  • madcox

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator tyc

Clasificare e asa:-pana la 400cmc cu BT152-de la 500cmc ...750cmc TNY640-de la 1000cmc in sus TNY in capsula TOP3.Tranzistorul e fixat pe radiatorul comun ,printr-un izolator de fibra (tub varnis termorezistent ,spintecat) .Poti sa pornesti motorul si cu incarcarea necuplata ,la asta se refera Cilibiu .La FZ6 baga cu TNY ca are 350W .Puntea redresoare trifazica poti sa o faci din 3 monofazice de 50A -ce gasesti pe la noi sant chinezesti si unitatilor lor de masusura sant asemanatoare lor (mici ,respectiv de 3x ) -50A e valoarea de vf sau suportata pe o perioada scurta .Regulatorul sa-l pozitionezi cat de departe de surse de caldura (tuba de esapament,vas de expansiune) , lasa-l in zona unde e asezat dar in curent de aer -eventual practica o decupare mica in carenaj ,in dreptul lui. Ideea e sa nu se incalzeasca dar in acelasi timp sa aiba parte de racire . Panourile termoizolatoare fac minuni.

Link spre comentariu
Vizitator dracushorul

mai am o intrebare, in schema nu sunt trecute ce tip de diode sunt T1 T2 si T3 :( daca am pus o intrebare stupida nu radeti :PTYC, tu zici sa inlocuiesc tranzistorul ala din schema (BDX54) cu un TNY in capsula TOP3? vreau sa imi fac lista de piese si sa ma duc sa le iau :P

untitledA31.pdf

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Nu.

BDX54 ( http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... s/4103.pdf ) ramane asa -eu de ala am avut ,merge si cu alt model numai sa fie cu caracteristici asemanatoare (de ex TIP 122 ).

TNY 640 ( care de fapt e TYN 640 si e tiristor ,am gresit notatia pt ca de atata timp ...) http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... YN640.html care lucreaza fierbinte (~100C) si trebuie sa fie la curent mare pt a rezista.

Led1...4 si rezistentele R12....R15 sant numai pt semnalizarea bunei functionari ,pot lipsi ca merge f bine si fara.

Din R6 se regleaza tensiunea de incarcare la valoarea de 14,2V .Oricum ,in cazul unei baterii cu gel /AGM tensiunea de incarcare nu (NU) trebuie sa depaseasca 14,4V.

Puntile redresoare sant : http://home.comcast.net/~loudgpz/GPZweb ... ifier.html ;foloseste trei punti monofazice de tipul KBPC5006W ,versiunea cu sufix W indica faptul ca terminalele sant din sarma. Acestea monteaza-le pe un radiator intr-o cutie metalica separata ,apropiata de regulator in asa fel incat firele de conexiune sa fie cat mai scurte (intre punti si regulator ) ; mergi pe la un magazin de electrice si cumpara 1 m de fir rosu si unul de fir negru sau albastru ,codul sarmelor e MY2,5 .Conexiunea se face cu cate doua fire (doua rosi si doua negre) . De la electrice ia si tub varnis termorezistent (nu neaparat dar daca imbraci coneziunile interiore cu el ,nu mai ai probleme) .

Pt conectarea releului si a puntii in circuit foloseste mufele originale (cu tot cu fire ,retezate cat mai lungi ),iar pt carcasa foloseste releul original curatat in prealabil la freza !

Link spre comentariu

Tyc, schema ta care am facuto, fara bateria conectata, motorul mergea in suturi, se oprea, nu puteai sa accelerezi, exact cum sar ineca, licareau toate becurile , nu se aprindeau la maxim deloc, dar cu bateria conectata, totul mergea ca uns.Acum depinde si de moto, eu am CDI cc, si poate asta era problema, dar totusi cu becurile problema persista.Cea ce vrea el, sa porneasca motorul fara baterie (asta daca are CDI cc) ii trebuie releu gen convertor.Eu acuma am renuntat la xenoane, si miam pus releul vechi, din cauza ca atunci cand bateria este goala sau praf, nul pot porni, asa ca mam hotarat sa imi schimb xenoanele cu becuri LED SMD 10W buc 1000lm pe bucata, cate 3 bucat intrun far, in total 6. care consuma 60W. mult mai putin decat xenonul (90W).

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Stai linistit,@Cilibiu are o obsesie cu probatul releelor,fara baterie,desi i-am explicat in cateva randuri,la ce se expune.Ma repet a n-a oara,bateria nu se decupleaza niciodata,in timpul functionarii.Maine,poimaine va cere o schema de CDI,home-made.Intorcandu-ne la problema ta,apuca-te de schema recomandata de @tyc,e simpla si precisa;poti folosi in locul puntilor redresoare monofazate,recomandate,una trifazata auto,intalnita in toate alternatoarele.Daca vrei o constructie compacta,cum e releul original,va trebui sa folosesti sase diode rapide,de cel putin 15-20A.Daca nu ai experienta si cunostinte de electronica,minimale,nu va fi usor.Releul functioneaza in conditii foarte vitrege,daca nu e facut cu simt de raspundere,nu va fi fiabil.Nu doar din punct de vedere eletric;mai exista variatii mari de temperatura,umiditate,vibratii.Toate acestea trebuiesc avute in vedere.

Link spre comentariu

pai eu sunt curios cum sa pornesc motorul fara baterie... :) .....

Eu am raspuns la acest raspuns.

La modelul acesta de releu am INTELES (pentru Dumnezeu) ca trebuie bateria conectata, insa pentru modelul original care il am pe moto , merge si fara baterie, nici nu simte ca ai scos borna, am circulat o perioada lunga asa si nu a patit nimic moto, intradevar este alt tip de releu.

@Pisica matache, am facut cateva CDI-uri pentru motoare in 2t (AC) home made, nu am nevoie de asa ceva, ce nu reusesc sa fac sau ce nu sunt convins atunci apelez la ELFORUM.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Nu vrea sa porneasca fara baterie din acelasi motiv ca si tine ;singura deosebire e ca la un motor de 600 si daca ar avea pedala tot trebuie 2 oameni pentru pornire :unul se suie pe pedala si se batie iar cel de-al doilea sare in spatele primului la momentul oportun.

Link spre comentariu
Vizitator dracushorul

n-am gasit KBPC5006W dar mi s-a recomandat FB5002, este ok daca pun puntea asta? http://www.datasheetarchive.com/FB5002-datasheet.html

Nu.BDX54 ( http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... s/4103.pdf ) ramane asa -eu de ala am avut ,merge si cu alt model numai sa fie cu caracteristici asemanatoare (de ex TIP 122 ). TNY 640 ( care de fapt e TYN 640 si e tiristor ,am gresit notatia pt ca de atata timp ...) http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... YN640.html care lucreaza fierbinte (~100C) si trebuie sa fie la curent mare pt a rezista.Led1...4 si rezistentele R12....R15 sant numai pt semnalizarea bunei functionari ,pot lipsi ca merge f bine si fara.Din R6 se regleaza tensiunea de incarcare la valoarea de 14,2V .Oricum ,in cazul unei baterii cu gel /AGM tensiunea de incarcare nu (NU) trebuie sa depaseasca 14,4V.Puntile redresoare sant : http://home.comcast.net/~loudgpz/GPZweb ... ifier.html ;foloseste trei punti monofazice de tipul KBPC5006W ,versiunea cu sufix W indica faptul ca terminalele sant din sarma. Acestea monteaza-le pe un radiator intr-o cutie metalica separata ,apropiata de regulator in asa fel incat firele de conexiune sa fie cat mai scurte (intre punti si regulator ) ; mergi pe la un magazin de electrice si cumpara 1 m de fir rosu si unul de fir negru sau albastru ,codul sarmelor e MY2,5 .Conexiunea se face cu cate doua fire (doua rosi si doua negre) . De la electrice ia si tub varnis termorezistent (nu neaparat dar daca imbraci coneziunile interiore cu el ,nu mai ai probleme) .Pt conectarea releului si a puntii in circuit foloseste mufele originale (cu tot cu fire ,retezate cat mai lungi ),iar pt carcasa foloseste releul original curatat in prealabil la freza !

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Nu corespunde ,tensiunea max e la limita iar terminalele trebuie sa fie sub forma de fire (de aici si sufixul 'W') ; e buna orice punte de 50A la 600V (merge si de 400V) in carcasa metalica (pt rezistenta mecanica si transfer termic).Legaturile se pot face cu sarma FY 2,5mmp (ca ce ramane se transforma in cose pt pistol).Cilibiu ,cunosc motor care porneste fara baterie ,la pedala si e monocilindru de 800...este si varianta mica ,de 600 care vine in doua versiuni (din fabrica) :cu kickstarter sau cu electricstarter Am auzit si de varianta si ,si .Mai sant si modele fabricate de alta firma ,de 600 cu pedala ,cu demaror sau si ,si. Binenteles au decompresor automat sau semiautomatsi toate au in comun generatorul cu magnet permanent la care se foloseste regulatorul paralel .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări