Vizitator dracushorul Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 pai eu sunt curios cum sa pornesc motorul fara baterie... yamaha asta daca nu are baterie nici nu te baga in seamamerci pt schema, e nevoie sa pun un radiator ceva pe tranzistorul ala? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 Clasificare e asa:-pana la 400cmc cu BT152-de la 500cmc ...750cmc TNY640-de la 1000cmc in sus TNY in capsula TOP3.Tranzistorul e fixat pe radiatorul comun ,printr-un izolator de fibra (tub varnis termorezistent ,spintecat) .Poti sa pornesti motorul si cu incarcarea necuplata ,la asta se refera Cilibiu .La FZ6 baga cu TNY ca are 350W .Puntea redresoare trifazica poti sa o faci din 3 monofazice de 50A -ce gasesti pe la noi sant chinezesti si unitatilor lor de masusura sant asemanatoare lor (mici ,respectiv de 3x ) -50A e valoarea de vf sau suportata pe o perioada scurta .Regulatorul sa-l pozitionezi cat de departe de surse de caldura (tuba de esapament,vas de expansiune) , lasa-l in zona unde e asezat dar in curent de aer -eventual practica o decupare mica in carenaj ,in dreptul lui. Ideea e sa nu se incalzeasca dar in acelasi timp sa aiba parte de racire . Panourile termoizolatoare fac minuni. Link spre comentariu
Vizitator dracushorul Postat Iulie 14, 2012 Partajează Postat Iulie 14, 2012 mai am o intrebare, in schema nu sunt trecute ce tip de diode sunt T1 T2 si T3 :( daca am pus o intrebare stupida nu radeti :PTYC, tu zici sa inlocuiesc tranzistorul ala din schema (BDX54) cu un TNY in capsula TOP3? vreau sa imi fac lista de piese si sa ma duc sa le iau :P untitledA31.pdf Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 Nu. BDX54 ( http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... s/4103.pdf ) ramane asa -eu de ala am avut ,merge si cu alt model numai sa fie cu caracteristici asemanatoare (de ex TIP 122 ). TNY 640 ( care de fapt e TYN 640 si e tiristor ,am gresit notatia pt ca de atata timp ...) http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... YN640.html care lucreaza fierbinte (~100C) si trebuie sa fie la curent mare pt a rezista. Led1...4 si rezistentele R12....R15 sant numai pt semnalizarea bunei functionari ,pot lipsi ca merge f bine si fara. Din R6 se regleaza tensiunea de incarcare la valoarea de 14,2V .Oricum ,in cazul unei baterii cu gel /AGM tensiunea de incarcare nu (NU) trebuie sa depaseasca 14,4V. Puntile redresoare sant : http://home.comcast.net/~loudgpz/GPZweb ... ifier.html ;foloseste trei punti monofazice de tipul KBPC5006W ,versiunea cu sufix W indica faptul ca terminalele sant din sarma. Acestea monteaza-le pe un radiator intr-o cutie metalica separata ,apropiata de regulator in asa fel incat firele de conexiune sa fie cat mai scurte (intre punti si regulator ) ; mergi pe la un magazin de electrice si cumpara 1 m de fir rosu si unul de fir negru sau albastru ,codul sarmelor e MY2,5 .Conexiunea se face cu cate doua fire (doua rosi si doua negre) . De la electrice ia si tub varnis termorezistent (nu neaparat dar daca imbraci coneziunile interiore cu el ,nu mai ai probleme) . Pt conectarea releului si a puntii in circuit foloseste mufele originale (cu tot cu fire ,retezate cat mai lungi ),iar pt carcasa foloseste releul original curatat in prealabil la freza ! Link spre comentariu
Vizitator dracushorul Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 pai trebuie sa imbrac conexiunile pt ca circuitul trebuie protejat de apa, cu moto te mai prinde si ploaia :P Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 Daca e la exterior da ,daca e sub care nu ;la mine e sub sa si e numai cu varnis desi ma gandesc sa-l torn in rasina. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 Tyc, schema ta care am facuto, fara bateria conectata, motorul mergea in suturi, se oprea, nu puteai sa accelerezi, exact cum sar ineca, licareau toate becurile , nu se aprindeau la maxim deloc, dar cu bateria conectata, totul mergea ca uns.Acum depinde si de moto, eu am CDI cc, si poate asta era problema, dar totusi cu becurile problema persista.Cea ce vrea el, sa porneasca motorul fara baterie (asta daca are CDI cc) ii trebuie releu gen convertor.Eu acuma am renuntat la xenoane, si miam pus releul vechi, din cauza ca atunci cand bateria este goala sau praf, nul pot porni, asa ca mam hotarat sa imi schimb xenoanele cu becuri LED SMD 10W buc 1000lm pe bucata, cate 3 bucat intrun far, in total 6. care consuma 60W. mult mai putin decat xenonul (90W). Link spre comentariu
Vizitator dracushorul Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 daca e vorba de mine, eu nu vreau sa pornesc fara baterie motoru, vreau sa imi incarce bateria Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 Stai linistit,@Cilibiu are o obsesie cu probatul releelor,fara baterie,desi i-am explicat in cateva randuri,la ce se expune.Ma repet a n-a oara,bateria nu se decupleaza niciodata,in timpul functionarii.Maine,poimaine va cere o schema de CDI,home-made.Intorcandu-ne la problema ta,apuca-te de schema recomandata de @tyc,e simpla si precisa;poti folosi in locul puntilor redresoare monofazate,recomandate,una trifazata auto,intalnita in toate alternatoarele.Daca vrei o constructie compacta,cum e releul original,va trebui sa folosesti sase diode rapide,de cel putin 15-20A.Daca nu ai experienta si cunostinte de electronica,minimale,nu va fi usor.Releul functioneaza in conditii foarte vitrege,daca nu e facut cu simt de raspundere,nu va fi fiabil.Nu doar din punct de vedere eletric;mai exista variatii mari de temperatura,umiditate,vibratii.Toate acestea trebuiesc avute in vedere. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 pai eu sunt curios cum sa pornesc motorul fara baterie... .....Eu am raspuns la acest raspuns.La modelul acesta de releu am INTELES (pentru Dumnezeu) ca trebuie bateria conectata, insa pentru modelul original care il am pe moto , merge si fara baterie, nici nu simte ca ai scos borna, am circulat o perioada lunga asa si nu a patit nimic moto, intradevar este alt tip de releu. @Pisica matache, am facut cateva CDI-uri pentru motoare in 2t (AC) home made, nu am nevoie de asa ceva, ce nu reusesc sa fac sau ce nu sunt convins atunci apelez la ELFORUM. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 Nu vrea sa porneasca fara baterie din acelasi motiv ca si tine ;singura deosebire e ca la un motor de 600 si daca ar avea pedala tot trebuie 2 oameni pentru pornire :unul se suie pe pedala si se batie iar cel de-al doilea sare in spatele primului la momentul oportun. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Iulie 15, 2012 Partajează Postat Iulie 15, 2012 Asta chiar nu stiam. Acum am aflat ca defapt motoarele mari nu au pornire la pedala..... Link spre comentariu
Vizitator dracushorul Postat Iulie 16, 2012 Partajează Postat Iulie 16, 2012 n-am gasit KBPC5006W dar mi s-a recomandat FB5002, este ok daca pun puntea asta? http://www.datasheetarchive.com/FB5002-datasheet.html Nu.BDX54 ( http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... s/4103.pdf ) ramane asa -eu de ala am avut ,merge si cu alt model numai sa fie cu caracteristici asemanatoare (de ex TIP 122 ). TNY 640 ( care de fapt e TYN 640 si e tiristor ,am gresit notatia pt ca de atata timp ...) http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... YN640.html care lucreaza fierbinte (~100C) si trebuie sa fie la curent mare pt a rezista.Led1...4 si rezistentele R12....R15 sant numai pt semnalizarea bunei functionari ,pot lipsi ca merge f bine si fara.Din R6 se regleaza tensiunea de incarcare la valoarea de 14,2V .Oricum ,in cazul unei baterii cu gel /AGM tensiunea de incarcare nu (NU) trebuie sa depaseasca 14,4V.Puntile redresoare sant : http://home.comcast.net/~loudgpz/GPZweb ... ifier.html ;foloseste trei punti monofazice de tipul KBPC5006W ,versiunea cu sufix W indica faptul ca terminalele sant din sarma. Acestea monteaza-le pe un radiator intr-o cutie metalica separata ,apropiata de regulator in asa fel incat firele de conexiune sa fie cat mai scurte (intre punti si regulator ) ; mergi pe la un magazin de electrice si cumpara 1 m de fir rosu si unul de fir negru sau albastru ,codul sarmelor e MY2,5 .Conexiunea se face cu cate doua fire (doua rosi si doua negre) . De la electrice ia si tub varnis termorezistent (nu neaparat dar daca imbraci coneziunile interiore cu el ,nu mai ai probleme) .Pt conectarea releului si a puntii in circuit foloseste mufele originale (cu tot cu fire ,retezate cat mai lungi ),iar pt carcasa foloseste releul original curatat in prealabil la freza ! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 16, 2012 Partajează Postat Iulie 16, 2012 Nu corespunde ,tensiunea max e la limita iar terminalele trebuie sa fie sub forma de fire (de aici si sufixul 'W') ; e buna orice punte de 50A la 600V (merge si de 400V) in carcasa metalica (pt rezistenta mecanica si transfer termic).Legaturile se pot face cu sarma FY 2,5mmp (ca ce ramane se transforma in cose pt pistol).Cilibiu ,cunosc motor care porneste fara baterie ,la pedala si e monocilindru de 800...este si varianta mica ,de 600 care vine in doua versiuni (din fabrica) :cu kickstarter sau cu electricstarter Am auzit si de varianta si ,si .Mai sant si modele fabricate de alta firma ,de 600 cu pedala ,cu demaror sau si ,si. Binenteles au decompresor automat sau semiautomatsi toate au in comun generatorul cu magnet permanent la care se foloseste regulatorul paralel . Link spre comentariu
Vizitator dracushorul Postat Iulie 16, 2012 Partajează Postat Iulie 16, 2012 da, motor d-ala am avut eu, ktm lc4 1996, nu avea baterie deloc nu gasesc modelul ala de dioda decat in timisoara :( singurul loc... http://www.tme.eu/ro/katalog/?idp=1&sea ... 812&page=1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum