Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

releu incarcare moto!!


Vizitator cristyyoo

Postări Recomandate

 

@big, daca comanzi unul la fel cum ai pe motocicleta, nu rezolvi nimik, ca are aceasi putere, si becurile suplimentare tot nu le poti folosi!

Consumatorii suplimentari usureaza sarcina regulatorului acesta lucreaza, prin anaolgie, ca un stabilizator paralel.Incarcarea maxima a tiristorilor apare cand consumul pe instalatie este minim.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 298
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    84

  • Big

    34

  • miron1947

    15

  • madcox

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator pisica matache

Am testat regulatorul meu, insa foarte multe dezamagiri. In gol tensiunea era de 14.5V, cu bateria conectata tensiunea este egala cu cea de dupa punte, am pus un bec 25W sa am ceva consum si am repetat testul, am pornit motorul cand am pus becul, a decedat releul, mai exact, tensiunea de la intrare este egala cu tensiunea de la iesire.Abandonez proiectul asta si ma apuc de ultimul, daca nici asta nu iese , dau comanda de un releu original dar de putere mai mare!Vreau sa fac schema lui @tyc , cea cu Tl431!Dar inainte sa ma apuc sa cumpar componetele, doresc ca @tyc sa spuna exact seriile la tot ce a folosit el, serie tiristori, puterea rezistentelor, cat mai multe detali!O zi buna tuturor!

Cedezi cam usor;nici Dumnezeu n-a facut lumea intr-o singura zi...Ar trebui vazut ce anume a cedat din releu si remediat problema.Posibil ca tensiunea de intrare sa fi depasit 200V si au cedat mosurile;pot fi si alte cauze,desigur. Pierzi din vedere un amanunt;releul tau original,nu sunteaza infasurarile,cum face schema cu TL431.Ai sanse mari sa-ti fwti alternatorul.Daca tot vrei sa folosesti tiristori,mergi pe varianta pe care ti-am propus-o;folosesti tiristori in locul mosfeturilor,comandati de 3843.Varianta e mai ieftina si mai sigura,ca in cazul mosfeturilor.Ai toate piesele necesare,ti-ar mai trebui trei tiristori de 400V,la 15-20A.Costa cativa lei bucata... Oricum cand voi avea timp,o sa testez aceasta varianta;am ferma convingere ca va functiona...O sa pun si o schema,poate intereseaza si pe altcineva...
Link spre comentariu

Asta daca regulatorul original este model "suntare" daca este celalalt tip, nu rezolva nimic, iar din cate am citit, am inteles ca regulatorul care il are actual pe moto nu face fata la becurile suplimentare, deci sa inteleg ca este model cu tiristor serie sau alt gen, numa tip "suntare" nu are. Cel putin asa cred eu.Acums a vedem ce zice si @big.@pisica matache, mersi de sfat si de incurajare, dar deja mam cam saturat, daca nu voi face altceva. Mai cumpar un regulator identic si le voi pune in paralel, si cu asta basta!O sa revin cu defectul regulatorului!L.E. am turat forte putin motorul, tensiunea la intrare nu a depasit 50V.Regulatorul este mort cu totul, zenerele sunt praf toate din schema, si cred ca mai mult ca sigur si UC-ul! Ce am observat la primul test pe moto, era ca atunci cand il "activam" tensiunea de iesire ajugnea pana la 20V, si dupaia se regula la 14,2V, cand am turat moto-ul pentru prima oara cu bateria conectata, tensiunea a ajuns la iesire la 50V, aici imediat am decuplat bateria si mam oprit!Daca ajungea la 200V transilentul se scurcicuita! Dar este OK el!Nu are rost sa ma chinui sal mai fac pe asta, nu are rost, tot montajul este ingropat partial in silicon, ce am sapat asa un pic sa masor zenerele, plus ca este prins de radiator. Nu merita efortul!

Link spre comentariu

regulatorul care il are actual pe moto nu face fata la becurile suplimentare, deci sa inteleg ca este model cu tiristor serie

Poate fi si asa, sau nici alaternatorul sa nu poata mai mult.
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Generatorul debiteaza curent iar acesta e distribuit intre releul regulator si consumatori ;cum spune miron1947 ,ce nu se consuma pica pe releu . Am auzit si o teorie referitoare la intoarcerea energiei in alternator dar cred ca nu e corecta.

Binenteles ,daca puterea consumata e mai mare ERP lucreaza intr-un regim mai usor dar prin puntea redresoare curentii sant mai mari si aceasta cedeaza (pana la urma) ;de aceea am folosit punte de 50A ,iar al doilea motiv de supradimensionare e provenienta lor (China).

@Cilibiu

Initial am folosit BT152 dar s-au supraincalzit deoarece alternatorul meu e de 345W.

Foloseste BT152 ,pana-n 250W merge . Rezistentele sant de 0,6W peliculare ,punte poti folosi una auto cumparata de la talcioc (~20 lei) /REMAT/dezmbrari. Sau 3 KBPC legate precum in sch http://home.comcast.net/~loudgpz/GPZweb ... ifier.html .De 15A sant suficiente.

TL431 trebuie sa fie automotive grade ,adica sa mearga pana-n 125C.

@pisica matache

Ma cam indoiesc de faza cu defectarea alternatorului daca se shunteaza partial infasurarile dar ai dreptate cu shuntarea totala .Regulatorul cu 431 shunteaza faza numai cand tensiunea depaseste 14,2V iar cand aceasta scade sub 14,2V dispare semnalul de shuntare iar tiristori se sting pe rand, la trecerea curentului prin 0.

Mai degraba se distruge alternatorul cu regulator serie ,prin strapungerea rezistentei de izolatie datorita supratensiunilor.

@Big

Pune releul pe o baterie ,alta decat cea de pe motor -va functiona motorul 5 min si fara incarcare cu minim de consumatori.

Link spre comentariu

Mersi @tyc de detali. Cu prima ocazie cand ajung in bv cumpar piesele si fac montajul acesta!Mam saturat sa tot dau tot de pe motor jos (regulatorul este sub rezervor) iar rezervorul este tinut de tot carenajul, trebuie dat toate carenele, rezervorul si dabia atunci ajung la regulator!Nu cred ca alteratorul meu este mai mare de 150W, cel putin asa cred. Voi cumpara BT152 iar daca se va incinge cam tare ii voi schimba cu alti prescrisi tot de tine!Mersi de detali. :da

Link spre comentariu

salut, cum am ajuns la garaj m-am apucat de treaba si ce credeti? functioneaza perfect! tensiunea sta la fix 13,7 volti cu motorul turat de la 1800 cat este relantiul pana la 10 000 cu absolut tot ce poate consuma curent : faza scurta, pozitie, avaria si cam atat :rade: . am lasat motorul sa functioneze cu releul conectat cam 10 minute timp in care puntile s-au incalzit acceptabil, puteai tine mana lejer pe ele fara sa te friga deloc cred ca in jur de 40-50 de grade. problema mea nu era ca nu incarca suficient cel original, ci ca nu mai functiona deloc! am incercat sa il desfac sa vad ce piese contine dar am gasit doar niste sarme care erau infipte intr-o materie ca un carbune... asta dupa ce m-am chinuit sa desfac rasina. vreau sa le multumesc tuturor membrilor care au avut rabdarea sa citeasca si sa ma ajute in constructia acestui releu.

Link spre comentariu

la pornirea motorului tensiunea creste brusc la 14,5 apoi in 1-2 secunde scade pana la 13,7-13,8. la releul original aveam incarcare 13,6 si bateria a tinut 4 ani fara sa faca vreodata figuri. am fixat deja releul la locul lui ca maine vreau sa ies cu mobra, daca va face figuri bateria o sa incerc sa ii cresc tensiunea putin.

Link spre comentariu

@big, bravo tie, era in urma mea si mai intrecut! :da :101 Acum ramane sa imi rezolv si eu problema. :sparge: Poate maine trag o fuga in bv si cumpar piesele necesare, poate pe maine seara termin si montajul, ca doar nu este complicat!

Link spre comentariu

Eu am 30TPS12, si schema care ai facuto tu am gasito in alta parte dar cu zener de 14V!Mam tot uitat in datele tehnice ale tiristorilor care ii am , si nu prea inteleg daca pot folosi sau nu!Poate ma ajuta @tyc :da

post-15533-139829425526_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări