Cilibiu Postat Aprilie 23, 2012 Partajează Postat Aprilie 23, 2012 Am cautat in datasheet, zi nu zice de curentul minim de functionare.Dioda este 1N4744!Asa am calculat si eu puterea si la 10k si 200V imi trebuie de 4W aproximativ.Cu formula care ai scriso "1mA*n *Uzener*2" imi da valoarea de 250, dar ce? OHM? Nu este cam mica? Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 23, 2012 Partajează Postat Aprilie 23, 2012 Singurul rol al zennerului in cazul de fata,e limitarea tensiunii maxime GS,care nu trebuie sa depaseasca 20V.Curentul maxim admis de 1N4744,este 60mA.Pt siguranta reducem la 30mA.Presupunem tensiunea maxima de intrare,200V.Pe R8 vor cadea cca 180V;pt un curent de 30mA,rezulta R8=6K.Puterea disipata 5,4W.Poti incerca o rezistenta mai mare,cu urmatoarea precautie;trebuie vazut daca la tensiunea de intrare minima,sa zicem 20V,rezistenta respectiva reuseste sa comute mosul,cu pierderi minime.Adica semnalul vizualizat cu osciloscopul,in GS,trebuie sa fie dreptunghiular.Aici e deosebit de important de folosit un semnal de frecventa cat mai mica,chiar cativa Khz.Daca semnalul e OK,cu 10 sau 15K,sau alta valoare,poti folosi valoarea respectiva,cu diminuarea corespunzatoare a puterii disipata de rezistenta. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 23, 2012 Partajează Postat Aprilie 23, 2012 Semnalul nu este perfect dreptunghiular, asta cu rezistentele din schema!Nu stiu care este problema, dar fall time in cazul S-G, nu este indeajuns de rapid. Nu stiu cum sa il corectez!Voi mai face cateva teste, cand erau montati E13003, semnalul este cel din poza din paginile precedente, acum cu trazistori astia nu stiu cum arata semnalul. Voi face niste masuratori inainte sa il montez pe moto, poate mai pun ceva condesatori pe mos sa filtrez cumav semnalul, asta daca in emitorul lui Q2 semnalul este OK. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 24, 2012 Partajează Postat Aprilie 24, 2012 Am facut un test acuma, fara baterie, intrare 24V, 0V iesire. Am pus bateria, porneste tensiune 14.2V, am adugat 2 beuri de 55w, cam 8A, tensiune fixa, scot bateria, se opreste totul!In schema sa vede clar ca nu prea are cum sa se auto intretina deoarece tensiunea de dupa mos este pulsatorile nu continua cum ii trebuie UC-ului!Asa ca modific un pic schema, o postez si fac si niste teste sa vad cum se comporta!Pe scurt daca ramai fara baterie, nu iti mai porneste motorul in ruptul capului!O problema majora!L.E am revenit cu schema modifcata!Ori mai am o varianta sa ii adaug alimentarea direct de pe punte cu un zener si o rezistenta (valabil la schema veche, nu cea de jos).Voi ce parere aveti? Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 24, 2012 Partajează Postat Aprilie 24, 2012 Am modificat un pic schema originala, am adugat un condesator pe alimentarea UC-ului si lam separat cu o dioda de alimentarea!Schema mai jos.Cu 2 becuri de 55W, tensiunea la intrare este de 20V, la iesire 14.2V. Cu un bec de 55W, tensiunea la iesire 14.3V si tensiunea la intrare 21V.In gol 14.7VCu baterie de 1Ah 14.6V.Am pus baterie de masina de 56Ah incarcata si imi intra in protectie sursele. Am incercat sa pun inca un bec de 55W dar tot la fel patesc cu sursele!Montajul a stat alimentat 30 minute si temperatura radiatorului a ajuns la cel putin 70 grade!Voi pune 2 coolere pe radiator!Metoda de mai sus am incercato si fara nici un rezultat, ma refer doar la partea de alimentare a UC-ului , alimentarea lui find facuta de dupa punte!Cred ca ramane asa cu este acuma.O poza cu semnalul intre S si G , la un consum de 110W!V/Div 5T/Div 50us Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Aprilie 24, 2012 Partajează Postat Aprilie 24, 2012 Din oscilograma se pare ca Q2 nu reuseste sa descarce suficient de repede capacitatea GS.Pune un alt tranzistor,cu beta cat mai mare,si vezi daca semnalul se modifica,in sensul ca frontul descrescator,se apropie de verticala,nu ca acum,oblic;nu e nevoie de un tranzistor cu Uce mare,este suficient peste 20V.Eventual micsoreaza frecventa semnalului de comanda a mosului.Varianta cu traf de comanda,rezolva elegant toate problemele legate de comanda mosului;in plus se putea folosi Nmos,mult mai usor accesibil,la parametrii necesari.Din orgoliu,te indepartezi de solutia simpla ,eficienta ,eleganta.... Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 25, 2012 Partajează Postat Aprilie 25, 2012 Nu are treaba orgoliul cu treaba discutata aici.Daca cercetai schema mai bine poate iti dadeai seama de ce semnalul arata asa!rezistenta din baza lui q2 este foarte mare petnru 24V, dar petnru 200V este numai buna!Am facut o simulare cu tensiunea de 24V ca alimetnare, si mia dat exact acelasi semnal, daca ridic tensiunea, semnalul devine aproape perfect la peste 80-90V. Ca sa fac semnalul sa fie drept la 24V , trebuie miscorata valoarea rezistentei, am pus de 1K si semnalul este ok la 24V, dar la 200V, curentul care trece prin rezistenta este foarte mare.In concluzie, nu mergi pe strada cu motorul la relantiu, nu?Daca folosesc N-chanel, la relantiu imi consuma bateria, asa ajung sa forjez bateria cu incarcari si decarcari frecvente. No sa stau cu motorul turat la semafor de 2 minute! Am folosit un traf special conceput pentru a ataca mosurile, facut de fabrica, dar semnalul este jalnic, ca niste casute indiene peste igluri de zapada!NU stau sa imi bat capul cu cu traful daca nu a mers, sunt si alte variante, de ex @big, se chinuie cu regulatorul clasic de 2 saptamani si nici un rezultat, la mine rezultatul a inceptu sa apara!Imi pare foarte rau ca de la ce vroiam eu, sa ajuns la schema asta asa complicata, dar daca tot am batut campi, am lasat simplitatea deoparte si mam apucat de treaba! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 25, 2012 Partajează Postat Aprilie 25, 2012 La Big am impresia ca mai sant si alte probleme ,sch indicate functioneaza din prima. Link spre comentariu
Big Postat Aprilie 25, 2012 Partajează Postat Aprilie 25, 2012 salut, nu am mai intrat pe forum sa scriu pentru ca nu am mai avut timp, insa din ce am reusit sa testez mi-am dat seama ca alternatorul lucreaza ok, la un momentdat am crezut ca este o buba intre mufa releului de incarcare si baterie (contact imperfect sau altceva) si mi-am dedicat o zi libera pt a depista problema, am desfacut instalatia electrica cap-coada (oricum aveam in plan asta) si am verificat fiecare mufa si fiecare conexiune sa fie totul perfect. dupa ce am terminat cu asta am mai probat odata releul din schema ruseasca si la fel imi face, se comporta ca si cum as pune firele alternatorului in scurt (firele ce vin din alternator se incalzesc in cateva secunde destul de tare + cand cuplez mufa dintre releu si alternator cu motorul pornit apare o mica flama ). din lipsa de timp am decis sa comand un releu original si sa inchei problemele(sper), nu de alta dar trece vara si eu mesteresc la mobra de zor. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 25, 2012 Partajează Postat Aprilie 25, 2012 schema ruseasca si la fel imi face, se comporta ca si cum as pune firele alternatorului in scurt Pai asa face reglarea, scurtcircuiteaza infasurarile cand tensiunea la iesire depaseste pragul. Link spre comentariu
Big Postat Aprilie 25, 2012 Partajează Postat Aprilie 25, 2012 pai testul l-am facut cu firele ce trrebuiesc legate pe baterie in aer, am vrut sa fac un test inainte de a lega bateria, insa cand am vazut cum se comporta am renuntat. sa mai fac un test? inca nu am aruncat montajul... Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 25, 2012 Partajează Postat Aprilie 25, 2012 pai testul l-am facut cu firele ce trrebuiesc legate pe baterie in aer,Pai fara sarcina, tensiunea este peste prag si tiristoarele sunt actionate permanent.Repetati testul cu bateria masurand tensiunea la bornele ei. Link spre comentariu
Big Postat Aprilie 25, 2012 Partajează Postat Aprilie 25, 2012 daca functioneaza cred ca imi dau singur palme ms pt sfat, sincer mi-a trecut prin cap sa fac mai multe teste dar mi-a fost frica sa nu distrug bobinele alternatorului. maine seara sper sa reusesc sa intru sa spun ce am facut. multumesc inca o data. Link spre comentariu
miron1947 Postat Aprilie 25, 2012 Partajează Postat Aprilie 25, 2012 mi-a fost frica sa nu distrug bobinele alternatorului.Majoritatea regulatoarelor moto pentru alternator cu magnet permanent, utilizeaza acest sistem, exista si cu tiristor serie, dar mai putin raspandite. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 26, 2012 Partajează Postat Aprilie 26, 2012 Am testat regulatorul meu, insa foarte multe dezamagiri. In gol tensiunea era de 14.5V, cu bateria conectata tensiunea este egala cu cea de dupa punte, am pus un bec 25W sa am ceva consum si am repetat testul, am pornit motorul cand am pus becul, a decedat releul, mai exact, tensiunea de la intrare este egala cu tensiunea de la iesire.Abandonez proiectul asta si ma apuc de ultimul, daca nici asta nu iese , dau comanda de un releu original dar de putere mai mare!Vreau sa fac schema lui @tyc , cea cu Tl431!Dar inainte sa ma apuc sa cumpar componetele, doresc ca @tyc sa spuna exact seriile la tot ce a folosit el, serie tiristori, puterea rezistentelor, cat mai multe detali!O zi buna tuturor! din lipsa de timp am decis sa comand un releu original si sa inchei problemele(sper), nu de alta dar trece vara si eu mesteresc la mobra de zor.@big, daca comanzi unul la fel cum ai pe motocicleta, nu rezolvi nimik, ca are aceasi putere, si becurile suplimentare tot nu le poti folosi! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum