Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

releu incarcare moto!!


Vizitator cristyyoo

Postări Recomandate

Vizitator tyc

Am modificat usor sch cu 2576 ,in sensul ca am folosit un LM2576 -ADJ si separarea alimentarii ,tranzistor inlocuit cu unul de 300V@35A ,dioda de ~40A si bobina pe E33 cu litzwire la 200uH (cred ca prea mult la curentul maxim dar la curent mic e ok).Pe undeva e sch postata.Pt micsorarea Rds se foloseste punerea in paralel. IR se lauda ca are un tranzistor cu Rds de miliohmi la 300V.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 298
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    84

  • Big

    34

  • miron1947

    15

  • madcox

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

..Pt micsorarea Rds se foloseste punerea in paralel. IR se lauda ca are un tranzistor cu Rds de miliohmi la 300V.

Pai la mine la 3 bucati ar veni 0.166 ohm, cea ce ar fi pana la urma OK, nu?Care este seria tranzistorului respectiv?Am uitat sa pun in schema 3 tranzistori!
Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

0,166R nu e deloc OK.Sa presupunem un curent de 20A;pe mosuri vor cadea peste 3V,iar puterea disipata va depasi 60W.Problema va fi mai deranjanta,la turatie mica,cand tensiunea de intrare va fi mica,factorul de umplere va fi mare,puterea disipata de mosuri va fi mare.Ar merge folositi un nr mai mare de mosuri in paralel;o sa caut prin datasheet-uri,un mos mai performant.... Eu zic sa testezi mai intai comportamentul releului la tensiune de intrare mare,dupa aceea discutam.Despre sursa in comutatie,e de discutat;in ce ma priveste,sunt acolo aspecte care ma depasesc.As zice sa ne rezumam deocamdata,la schema de fata,apoi mai vedem...Am cautat rapid un mos P,mai performant ;nu prea am gasit,in schimb sunt multe mos-uri N,performante si ieftine.De ex,IRFP250,200V,33A,O,O8R,190w.Concluzia,mosurile P,sunt mai greu de gasit....

Link spre comentariu

salut! am avut foarte multa treaba si nu am mai apucat sa intru pe forum. se pare ca sunt urmarit de ghinion, am construit schema ruseasca si se pare ca tot nu vrea sa functioneze, mai exact cand conectez montajul la alternator tensiunea de pe el scade foarte mult, in jur de 2-3 volti, ca si cum as scurtcircuita bobinele. schema este atat de simpla incat nu ai cum sa gresesti ceva, toate piesele sunt noi si perfect functionale insa nu vrea si pace... ma gandesc serios sa ma apuc sa imi caut releu original din dezmembrari :rade:

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Nu cred ca releele sunt vinovate;mai fa un test,pune iesirea puntilor direct pe baterie,masoara tensiunea,fara sa turezi exagerat.Spune daca creste tensiunea peste 14-15V..

Link spre comentariu

Eu iti recomand sa mai astepti 3-4 zile sa termin testele la regulatorul meu, si daca totul e ok, atunci te sfatuiesc sal faci.Eu am bibilit un pic la primul care lam facut , si am zis, nui de mine, prea multe pretenti de la el, cum sa confirmat si in acest topic, asa e mai simplu schema finala care am postato!(in caz ca nu te descurci, dami mp si vorbim).Am sa mai cumpar 3 sau 4 mosfeti canal P de care am pus si in schema , ca sa reduc puterea disipata, sunt ieftini , cca 7 lei bucata parca am dat pe ei! Problema nu sunt numarul mosurilor, ci tensiunea de lucru, sper sa nu ajugna la 200V cu consum de 3A, daca nu ajunge atunci voi face un mic montaj, ca atunci cand pornesc motorul sa imi aprinda faza scurta. Acum sa vad ce comportament are!

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Poti limita tensiunea de intrare,sub 200V,folosind un comparator,care,peste 150V de ex,sa-ti comande un mosfet care sa aprinda farul.E musai mosfet,un releu n-ar fi suficient de rapid..

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Fa cum spune pisica matache .

Acolo e un fenomen ciudat ,daca toate piesele sant ok degeaba pui un releu din dezmembrari ca tot nu o sa ai incarcare corespunzatoare.

Sa o luam pe rand:

-testul de 70V -0k

-testul cu puntile -?

Deconecteaza partea de comanda a releului si ce tensiune e la 2500rpm?

@Cilibiu

Limiteaza tensiunea cu un MOS dar nu sa aprinda farul (care se presupune aprin cand merge motorul) ci sa aiba sarcina o rezistenta de 200R/100W ;MOS-ul +rezistenta trebuie sa fie inaintea regulatorului.

Link spre comentariu

Tyc ai dreptate.pisica matache, daca folosesc cum zici tu, in cand turez motorul se aprinde farul, cand ajung la intesectie se stinge, cand plec se aprinde, etc.... deci ca aspect va fi cam nasol.Tyc eu ma gandeam sa fac altfel, sa suntez fazele la peste 150V, dar intrebarea este cum? Daca as pune un mosfet comandat de un montaj asemanator?Treaba cu rezistenta este mult mai buna sincer, ocupa si spatiu mai mic, si usor de facut, toata treaba este sa fac sa conduca mosfetul cand trece tensiunea de 150V, si ca merge cu un zener pe grila , vazusem o schema de genu mai demult, dar trebuie sa o caut!Cred ca raman la treaba cu rezistenta, mi se pare mai ok!

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Ai putea folosi trei tiristori,ca in schema clasica,dar comandati sa se deschida la 150V,nu la 14V.Nu ti-ar trebui nici-o rezistenta,peste 150V tiristorii ar sunta infasurarile.Dar deja se complica situatia..personal nu agreez metoda,sunt solutii mai simple si mai elegante...

Link spre comentariu

Am facut un calcul si am ajuns la rezultatul acesta!Puterea maxima consumata ,cu bateria descarcata, va fi de maxim 16A, asta ar veni 42W disipati in caldura de regulator. Nu vad o problema mare in asta, radiatorul are o suprafata cat de cat buna, tranzistori duc 33A, puntea duce 30A, disiparea pe punte va fi mica, undeva la 10-16W. Eu zic ca pentru mine imi ajunge tranzistori acestia, pentru altcineva care necesita o putere mai mare, este recomandat sa puna mai multi, sau tranzsitor de putere mare si RDS mic!Am facut calculul petntru puterea acelor 2 rezistente, si mia rezultat ca miar trebui de 4W, cea ce nu prea inteleg este ca la un alt montaj, un zener de 22V cu o rezistenta de 10k , alimentate la 100V, rezistenta este de 0,25W. Nu stiu daca am gresit ceva in calculul meu sau rezistenta de 10k din montajul care lam vazut (cel cu zenerul de 22v) este supra dimensionata! Daca este asa , atunci as putea sa maresc valoarea celor 2 rezistente! La tensiuena de 24V, pe zener tot 15V am , chiar daca curentul prin rezistenta este de 0.0009A. Atunci de ce sa nu pun o rezistenta de 50K, dar va mai stabiliza zenerul la tensiune mica? Voi face niste teste !

Link spre comentariu

Pentru o tensiune de 200V imi trebuie o rezistenta de 100k la 0.5W.Dar la tensiune mic, zenerul va stabiliza?L.E am facut ceva simulari si pare ok, dar nu ma incred in simulari.Insa pentru o rezistenta de 0.3W, am nevoie de 100k, asta la 200V, pentru un curent de 18mA.Voi face un test inafara montajului sa vad cum se comporta la 24V, daca este ok,atunci le voi inlocui pe cele de 10k.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Curentul minim la care producatorul garanteaza funtionare OK al zenerului il scoti din datasheet.Ceea ce nu ai luat in calcul sant procesele tranzitorii (cand intra in conductie -cand iese ,chesti d'astea).Pt a avea o plaja de tensiune mare se calculeaza rezistenta la tensiunea minima si zenerul la puterea pt tensiunea maxima adica 1mA*Uzener la tensiunea minima (parca atat are minimul zenerul pe care-l folosesti) si 1mA*n *Uzener*2 ,n=umax/Umin. Puterea rezistentei e R=U*I . U=Ualim-Uzener.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări