dragostalpau Postat Noiembrie 8, 2005 Partajează Postat Noiembrie 8, 2005 am in bord prevazut indicator de incarcare pentru baterie, dar nu avea bec si cind i-am pus nu mergea. unde trebuie sa leg un fir de la becul ala ca sa functioneze ? (sa se aprinda becu de exemplu cind se rupe cureaua) Link spre comentariu
niq_ro Postat Noiembrie 8, 2005 Partajează Postat Noiembrie 8, 2005 am in bord prevazut indicator de incarcare pentru baterie, dar nu avea bec si cind i-am pus nu mergea. unde trebuie sa leg un fir de la becul ala ca sa functioneze ? (sa se aprinda becu de exemplu cind se rupe cureaua)vezi articolul de la http://www.niqro.as.ro/regtens.htm daca alternatorul nu are decat diodele de putere (ca la dacie) trebuie sa pui cele 3 diode pentru alimentarea releului si implicit becul....intre B+ si D+ Link spre comentariu
dragostalpau Postat Noiembrie 8, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2005 dar daca pun becul intre D+ si B+ asa fara sa stiu daca sunt sau nu cele 3 "small diodes" ce se poate intimpla ? ca nu prea vad cum as putea sa pun eu diodele alea (trebuie desfacut alternatorul, nu ?) Link spre comentariu
dragostalpau Postat Noiembrie 8, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2005 dar daca pun becul intre D+ si B+ asa fara sa stiu daca sunt sau nu cele 3 "small diodes" ce se poate intimpla ? ca nu prea vad cum as putea sa pun eu diodele alea (trebuie desfacut alternatorul, nu ?) Link spre comentariu
dragostalpau Postat Noiembrie 8, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2005 dar daca pun becul intre D+ si B+ asa fara sa stiu daca sunt sau nu cele 3 "small diodes" ce se poate intimpla ? ca nu prea vad cum as putea sa pun eu diodele alea (trebuie desfacut alternatorul, nu ?) Link spre comentariu
niq_ro Postat Noiembrie 9, 2005 Partajează Postat Noiembrie 9, 2005 daca alternatorul are si B+ si D+ insemana ca le are :supz: Link spre comentariu
dragostalpau Postat Noiembrie 9, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2005 alternatorul are +D, -D si DF, e cu diodele incorporateexista alta varianta ?P.S. nu pot posta la sectiunea electronica auto, da o eroare SQL Link spre comentariu
niq_ro Postat Noiembrie 9, 2005 Partajează Postat Noiembrie 9, 2005 mai era o varianta pe la rusi, pe Lada parca, cu un releu conectat intre "nul" din Y-ul alternatorului si masa... cand era defazaj, adica nu incarca corect aveai diferenta de potential si se aprindea un bec... da' tot trebuie sa intervii in alternator :snakeman: Link spre comentariu
dragostalpau Postat Noiembrie 9, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2005 mi-a venit o idee ... cind alternatorul nu mai functioneaza, nu mai da tensiune. Nu se poate pune un detector de lipsa de tensiune sau de impuls ... decit deloc (eu as fi vrut sa fie ceva cum e becul original, care se aprinde cind pui contactul si se stinge dupa ce porneste motorul dar cred ca e prea complicat). Sau ar merge un releu alimentat doar de la alternator si prin contactele releului alimentat un bec ? Link spre comentariu
dragostalpau Postat Noiembrie 9, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 9, 2005 sau legat la DF ? Link spre comentariu
Vizitator pensionaru Postat Noiembrie 9, 2005 Partajează Postat Noiembrie 9, 2005 este buna metoda de mai sus cu redresare monoalternanta (aia cu 3 diode) dar se foloseste la alternatoarele cu releu incorporat iar tu nu ai cele 3 diode deci iti recomand sa faci ceva simplu(din cat am vazut tu ai avea bord cu turometru si vrei becul ala de sub km cu simbol de baterie?) deci pe acel bec in bord ai un plus care vine dupa cheia de contact si iti trebuie un minus care sa vina dinspre alternator,in cazul asta trebuie sa desfaci alternatorul si sa pui un fir pe una din cele 3 alternante si sal duci la un releu protectie far(gasesti in comert cu 5 picioare si are in plus piciorul 87a care e obligatoriu in schema asta) la piciorul 86 iar pe piciorul 85 si 30 pui masa si iesirea din 87A o duci la becul bord (87 ramane liber) asa ca in momentul cand se arde o dioda sau nu mai vine excitatie pe rotor din n motive se aprinde acel bec in bord (normal ca o sa stea aprins cand pui contactul iar cand pornesti se stinge mai grav e cand se aprinde cu motorul pornit :finga: ) hai bafta si fii sigur ca merge si e ieftin :rock: Link spre comentariu
dragostalpau Postat Noiembrie 11, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2005 unde conectez firul pentru + releu ? Link spre comentariu
niq_ro Postat Noiembrie 11, 2005 Partajează Postat Noiembrie 11, 2005 cam asa... Link spre comentariu
dragostalpau Postat Noiembrie 11, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2005 deci tot la metoda ruseasca am ajuns pina la urma, care ma cam depaseste, tre sa ma duc la un electrician ca nu stiu nici cum sa dau jos bordul si nici de alternator nu ma apuc ca n-am sculemultumesc la toti pt. ajutor Link spre comentariu
notchman Postat Noiembrie 11, 2005 Partajează Postat Noiembrie 11, 2005 Pui un releu de 12 volti asa ... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum