Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

alternator cu bec indicator


dragostalpau

Postări Recomandate

am in bord prevazut indicator de incarcare pentru baterie, dar nu avea bec si cind i-am pus nu mergea. unde trebuie sa leg un fir de la becul ala ca sa functioneze ? (sa se aprinda becu de exemplu cind se rupe cureaua)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dragostalpau

    9

  • niq_ro

    5

  • notchman

    1

am in bord prevazut indicator de incarcare pentru baterie, dar nu avea bec si cind i-am pus nu mergea. unde trebuie sa leg un fir de la becul ala ca sa functioneze ? (sa se aprinda becu de exemplu cind se rupe cureaua)

vezi articolul de la http://www.niqro.as.ro/regtens.htm

Posted Image

daca alternatorul nu are decat diodele de putere (ca la dacie) trebuie sa pui cele 3 diode pentru alimentarea releului si implicit becul....intre B+ si D+

Link spre comentariu

dar daca pun becul intre D+ si B+ asa fara sa stiu daca sunt sau nu cele 3 "small diodes" ce se poate intimpla ? ca nu prea vad cum as putea sa pun eu diodele alea (trebuie desfacut alternatorul, nu ?)

Link spre comentariu

dar daca pun becul intre D+ si B+ asa fara sa stiu daca sunt sau nu cele 3 "small diodes" ce se poate intimpla ? ca nu prea vad cum as putea sa pun eu diodele alea (trebuie desfacut alternatorul, nu ?)

Link spre comentariu

dar daca pun becul intre D+ si B+ asa fara sa stiu daca sunt sau nu cele 3 "small diodes" ce se poate intimpla ? ca nu prea vad cum as putea sa pun eu diodele alea (trebuie desfacut alternatorul, nu ?)

Link spre comentariu

mai era o varianta pe la rusi, pe Lada parca, cu un releu conectat intre "nul" din Y-ul alternatorului si masa... cand era defazaj, adica nu incarca corect aveai diferenta de potential si se aprindea un bec... da' tot trebuie sa intervii in alternator :snakeman:

Link spre comentariu

mi-a venit o idee ... cind alternatorul nu mai functioneaza, nu mai da tensiune. Nu se poate pune un detector de lipsa de tensiune sau de impuls ... decit deloc (eu as fi vrut sa fie ceva cum e becul original, care se aprinde cind pui contactul si se stinge dupa ce porneste motorul dar cred ca e prea complicat). Sau ar merge un releu alimentat doar de la alternator si prin contactele releului alimentat un bec ?

Link spre comentariu
Vizitator pensionaru

este buna metoda de mai sus cu redresare monoalternanta (aia cu 3 diode) dar se foloseste la alternatoarele cu releu incorporat iar tu nu ai cele 3 diode deci iti recomand sa faci ceva simplu(din cat am vazut tu ai avea bord cu turometru si vrei becul ala de sub km cu simbol de baterie?) deci pe acel bec in bord ai un plus care vine dupa cheia de contact si iti trebuie un minus care sa vina dinspre alternator,in cazul asta trebuie sa desfaci alternatorul si sa pui un fir pe una din cele 3 alternante si sal duci la un releu protectie far(gasesti in comert cu 5 picioare si are in plus piciorul 87a care e obligatoriu in schema asta) la piciorul 86 iar pe piciorul 85 si 30 pui masa si iesirea din 87A o duci la becul bord (87 ramane liber) asa ca in momentul cand se arde o dioda sau nu mai vine excitatie pe rotor din n motive se aprinde acel bec in bord (normal ca o sa stea aprins cand pui contactul iar cand pornesti se stinge mai grav e cand se aprinde cu motorul pornit :finga: ) hai bafta si fii sigur ca merge si e ieftin :rock:

Link spre comentariu

deci tot la metoda ruseasca am ajuns pina la urma, care ma cam depaseste, tre sa ma duc la un electrician ca nu stiu nici cum sa dau jos bordul si nici de alternator nu ma apuc ca n-am sculemultumesc la toti pt. ajutor

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări