DarthVader Postat Martie 24, 2011 Partajează Postat Martie 24, 2011 Buna ziua. Sunt cam incepator in ale tuburilor. Experienta mea se rezuma la construirea catorva preampuri si in final o Aritma. Vreau sa-i fac unui prieten un amp pt chitara. Trebuie sa iasa cat de ieftin asta-i scopul principal. Dispun de doua EL86 noi si de un traf de iesire de la un pick-up vechi care avea finalul un SE cu 6p6s. Nu stiu datele acelui traf dar am facut un test. I-am legat secundarul lui la secundarul unui traf de alimentare care scotea in gol 12.4V. Cand le-am legat, tensiunea a cazut la 8.4V (era prost si mic trafu ala de retea cu care am testat), iar in primarul trafului de iesire aveam 163-164V. Asta ar insemna un raport primar/secundar cam 20 deci raportul impedantelor 400. EL86 in Se clasa A un singur tub, dupa datasheet am vazut ca Ra e 2.5K. Daca pun doua EL86 in paralel in clasa A (ca push pull nu le pot pune ca nu se potriveste traful) gandesc eu ca ar scadea la jumatate impedanta (pun si cate un potentiometru in catod ca sa am acelasi curent de mers in gol prin ambele), adica 1.25K. Daca ii dau boxele mele la prieten sa cante, ele in paralel ar da 2 ohmi(4 ohmi fiecare). Stiu ca nu va place impedanta de 2 ohmi dar asta e:D. Inmultit cu 400 ar da 800ohmi impedanta de sarcina vazuta de tuburi. Dupa capul meu e suficient de aproape (din cate stiu la tuburi daca nu e chiar adaptata impedanta, e de preferat sa fie prea mica decat prea mare).Intrebarea de baza e: ar merge doua EL86 in paralel si respectivul traf de iesire? (cu traful de alimentare ma descurc). Link spre comentariu