Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

quartz defect ?

Vizitator vlasin

Postări Recomandate

Vizitator vlasin

Salut, Specific ca sunt incepator. Am o intrebare.. Cum pot sa imi dau seama daca un quartz (16mhz) este defect ? Il folosesc pentru un controler AtMega16. Este legat intre pinii 12 si 13 si la intre el si masa mai sunt 2 condensatori de 15uF.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• fratello

3

• Spitfire

2

• dan cod

2

• kuchta Petru

1

Top autori în acest subiect

Il masori cu un aparat foarte simplu care i-ti arata daca este bun sau nu. Dar acel cristal pe 16MHz cred ca nu are frecventa fundamentala pe 16MHz. Petrica

Link spre comentariu
Vizitator comfel

Posted Image

Tranzistoarele pot fi BC107, iar diodele sunt cu germaniu.

Pentru verificarea cristalelor de cuart, avand frecventa pana la 1MHz, pentru T1 se va folosi un tranzistor BC 107 sau altul similar. Pentru frecvente superioare se va folosi pentru T1 un tranzistor BF200 sau altele echivalente iar condensatorul C2 va fi tip ceramic

Pentru a verifica si valoarea frecventei generate se va folosi un frecventmetru sau un osciloscop care va fi cuplat in derivatie pe rezistorul R2

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...

Stiu ca este un topic "antic" dar ... a mai intalnit cineva quartz-uri care sa se defecteze ? Am un montaj cu PIC16F628A, care foloseste pentru oscilator un quartz de 4 MHz (+ 2x 22pF). Acesta a functionat corect muuuuulta vreme ; la un moment dat nu a mai mers. Initial am suspectat microcontrolerul sau sursa (78L05) ; am rescris microcontrolerul, l-am inlocuit cu altul nou, am verificat apoi toate celelalte componente ... Montajul nu mai a vrut sa functioneze pana cand nu am schimbat quartzul !Aveti idee ce anume ar fi putut cauza "decesul" acelui quartz ?!?

Link spre comentariu