Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcare baterie auto la UPS, pericol gaze?


Cilibiu

Postări Recomandate

"deoarece o baterie auto in timpul incarcarii degaja hidrogen sulfurat care se aprinde f.usor(eu am patit-o)"

Inseamna ca vorbeste(posteaza) pe acest topic STAFIA ta.

Daca din reactie se degaja H2S ... ERAI MORT

Hai sa terminam cu prostiile.

Degajarea de H2,care intradevar este usor inflamabil , apare doar in momentul in care electrolitul datorita incarcarii excesive,peste 14,6V (cresterii temperaturii) ajunge la fierbere.D'asta este bine ca incarcarea sa se faca intr-o zona ventilata si sa nu se umble cu flacara deschisa langa...

Dar sincer,n-am auzit pe nimeni sa fie afectat de H din aer sau apa :rade:

Singurul accident cu adevarat grav ar putea survenii prin amestecarea electrolitului cu apa sarata . In acest caz existind riscul producerii de gaz-chlorine,care intradevar este la fel de mortal ca si hidrogenul sulfurat.Dar cred ca nimeni nu-si completeaza nivelul in acumulator cu saramura de la ...castraveciori. :da

CONCLUZIA: Stai linistit ca nu te asfixiezi !

O zi buna tuturor !

Nu am avut timp sa mai corectez,intr-adevar se degaja hidrogen, nu hidrogen sulfurat,dar potentialul exploziv este foarte mare.Ce am patit eu s-a intamplat,retine aspectul,in aer liber nicidecum intr-o incapere iar din acumulator a mai ramas doar partea de jos,restul s-a imprastiat in toate directiile!
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 36
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    16

  • Dr.L

    9

  • cristian_draghiescu

    2

  • Den

    2

Top autori în acest subiect

Deci poate nu ati citit tot ce am zis, la mine nu va ajunge la fierbere niciodata, adik la 14,4V! Tensiunea maxima care va ajunge acumulatorul este de 13,5! Deci nu vad vreo problema!Multumesc tuturor de sfaturile date!Am lasat baterie de 2 zile la incarcat inclusiv si noaptea, si tensiunea a urcat de la 12,2V la 12,5V in doua zile, deci mai am de mancat!Simtome nu am de nici un fel , semn ca mar afecata cumva , sa ca degaja substante nocive!Acum vom vedea pe viitor!

Link spre comentariu

Riguros vorbind, degajarea de hidrogen are loc si daca bateria nu intra "in fierbere".Din pura curiozitate, ce capacitate are acumulatorul si ce curent... hai sa-i zicde "incarcare" :rade: folositi ?Dupa timpul pe care l-ati enuntat (3 zecimi de volt in doua zile !!!), sunteti foartedeparte de curba de incarcare recomandata pentru acest tip de acumulatoare.V-ati intrebat de ce oare sunt indicate acestea de producator ?

Link spre comentariu

Stiu care este curentul necesar incarcari acumulatoarelor auto, dar sa nu stau sa ma complic cu alte incarcatoare , scoate afara bateria, ai grija sa o decuplezi dupa incarcare, si multe altele!Mam gandit ca este mai bine daca incarca UPS-ul bateria, ca doar la UPS vreau sa o folosesc, si sa nu stau ,scoateo de pe UPS, bago la incarcat, nu uita de ea, scoateo afara, pericol gaze mai ales in momentul fierberi!Daca ea incepe sa fiarba cand nu sunt acasa? si vin peste 4 ore? E bine? eu zic ca nu, de ce sa stau cu stres?Nu cred ca afecteaza bateria cu ceva ca este incarcata cu doar 600mA/h. Si la ce mam gandit eu este foarte simplu, conectez bateria la UPS ( cea ce am facut) si o las acolo pana va fi necesar sa o schimb din cauza deteriorari ei (nu mai tine curentul). Simplu si usor, fara sa stau sa ma frec cu ea de colo colo, tinand cont ca pe UPS ,degajarea de gaze daca este sa aibe, tot nu este asa mare ca la punctul de fierbere!Inca un exemplu, prin cartier la mine multi incarca bateriile in casa, sti de ce? deoarece nu au garaj sau un loc afara, balcon, etc ( mai ales cei de la parter, printre care ma enumar si eu) Locuintele sunt modificate sau imbunatatite ,cea ce vezi cam rara pe aici prin cartier vreo debara!, eu sunt unul din ei care nu mai am debara).Si le incarca in casa pe redresoare facute chiar de mine, nu sofisticate care decupleasza bateria dupa incarcare, daca nu au grija fierbe!Si sincer nu au mai patit nimik, nu am auzit pe nici unul ca ia luat foc casa, sau alte patani legate de acest icident.tensiunea citita pe acumulator acuma este de 12,57V!Am impresia ca incepe sa urce mai repede acuma!

Link spre comentariu

La descarcare nu vreau sa folosesc mai mult de 300W, pe el scrie 420W max si parca 620VA! Ceva de genul, stiu ca 400W duce linistit, eu nul folosesc la puterea asta, daca voi ajunge cel mult la 300W!Il monitorizez dar este la fel de caldut cum era si fara bateria de masina! Deci nu sunt probleme pana acum!Bateria nu era descarcata acomplect, avea 11,8V cand am conectato la incarcare!Cei drept este ca vreau sa schimb firele care am conectat bateria, sunt de 16A la 30V, dar vreau sa fie de cel putin 25A, mam gandit sa folosesc sarma de 2,5mm de curent, sau poate chiar de 4mm!Sau sa folosesc cablu litzat de 2,5mm? ce ar fi mai bun, pentru o scurgere de 20A timp de 2-3 ore, adik sa tina , nu sa se topeasca!L.S zicea mai sus cineba ca trebuie cabluri de 8mm patrati, am tot cautat pe net sa vad ceva formul si am gasit asta >> PI*Dpatrati/4Este buna? am incercat sa calculez mm patrati pentru sarma cu diametrul de 2mm, si mia rezultat 3,14 mm patrati! este bine?D este de la DIAMETRU!

Link spre comentariu

Gasesti la magazinele de instalatii electrice cablu multifilar de 8mm^2 sectiune (ceva mai rar). La cele cat de cat serioase gasesti sigur macar de 4mm^2,si pui 2 in paralel.Nu mai zi de fire care rezista la xA,un cablu de cupru duce >20A/mm^2,dar cu pierderi maaari. Deci zi sectiunea firului de acum incolo. Da,formula cred ca e corectaVezi ca UPSul e facut sa mearga putin (pana-n 8h la incarcare si pana-n 20 min la 300W).Chinezariile astea de 12v sunt cam la fel,de la 500 la 800VA,au aceelasi traf care duce 300W(VA) cu pierderi semnificative!

Link spre comentariu

Cat tine, tine! Asta e!Oricum eu vreau sal folosesc pentru timp indelungat si putere mica, nu putere mare si timp scurt! Deci mai mult de 30W in varfuri nu cred ca ajung, eu vreau sa folosesc un amplituner care consuma 150W in blana si orga de lumini doar canalul de pauza!Deci max cred ca 150W, poate din cand in cand o sa fie necesar sa aprind vreun bec prin casa pentru periada scurta , 5 minute, becurile sunt economice!Oricum o sa caut sa vad ce gasesc cat mai groase!

Link spre comentariu

"am tot cautat pe net sa vad ceva formul si am gasit asta >> PI*Dpatrati/4Este buna?"Ma mir ca, stand in fata calculatorului, n-ai aflat daca aceasta formula (o alta varianta a ariei cercului = PI*r*r) este cea corecta. Daca mergeai la scoala si nu "stateai numai in fata calculatorului" nu intrebai despre asemenea lucruri elementare!.

Link spre comentariu

Ignor apropoul la adresa mea, dar raspund la ce ai postat!Eu am terminat scoala acum 5 ani, de atunci eu nu am folosit aproape nici o formula de calcul ce am invatat la matematica, inafar de leagea lu ohm si a lui chirckof, si atat , bineinteles adunare scadere ,impartire , inmultire!Iar daca totusi esti asa de activ la intrebarea mea, puteai zice si tu ce reprezinta "r" , eu am facut acest lucru la "D" de la diametru, iar la tine ma gandesc ca ar fi raza, ca doar ea se notaza cu "r" mic!Dar pentru alti care nu stiu puteai sa zici ce e mai exact, precum si PI care este 3,14.

Link spre comentariu

Astazi am masurat tensiunea pe baterie si am 13,20, iar o noapte a fost scoasa de la incarcat!

Vezi ca UPSul e facut sa mearga putin (pana-n 8h la incarcare si pana-n 20 min la 300W).Chinezariile astea de 12v sunt cam la fel,de la 500 la 800VA,au aceelasi traf care duce 300W(VA) cu pierderi semnificative!

Sati explic cum functioneaza UPS-ul meu.Traful are 3 infasurari, mai exact 2 PRIMARE ( nu am gresit ) si un secundar!Primul PRIMAR este pentru intrare 240V, al doilea primar este pentru 12V de la baterie, iar secundarul are doar IESIRE 240V!Primarul de 240V este conectat tot timpul la retea, cand se detecteaza tensiune pe retea, Primarul de 12V devine secundar de 15V si incarca bateria, prin sistemul lui bineinteles , in impulsuri nu CC!, Iar Secundarul de 240V este conectat la mufa de la iesire, iar el este intrerupt de un releu daca "opresc" upsul, dar traful este elimentat si tine bateria UP tot timpul.Daca de exemplu eu tin pornit UPSul tot timpul , PC-ul de exemplu care este conectat la UPS este alimentat de traf, nu este direct de la retea!Deci o data ce intra 240V si iese tot 240V timp de multe ore, nu cred ca afecteaza daca pun baterie mai mare si il folosesc la aceasi putere.Am studiat bine cum vine legat traful si cum functioneaza UPS-ul!Daca nu mam exprimat bine , fac o schita simpla cum functioneaza!Am atashat si o mica schema , ca sa intelegeti ce am zis!
Link spre comentariu

Afecteaza cand incarci bateria descarcata sau cand nu ai retea si merge pe baterie! Deci problema e incalzirea partii electronice,care nu e dimensionata pt timp indelungatPune si o poza cu aparatul desfacut,am auzit de sistemul asta insa nu am vazut pana acum :da

Link spre comentariu

Dupa ce se va incarca bateria, ce ace cred ca maine, o sa desfac UPS-ul si o sa ii fac poza !Intradevar este posibil ca sa se incinga mosurile, sunt doar 2, dar este facut si pentru 4, cea ce o sa ii pun inca 2, radiatorul este micut intradevar, poate il dimensionez un pic iar cand intra in functiune sa actioneze si vreo 2 ventilatoare cu debit mare de dimenziuni 40x40, ca tot am asa ceva!iar sarma din primarul de 12V este fff groasa, cea ce nu cred ca va fi asa o suprasolicitare pe timp indelungat.Mai multe o sa imi spuneti voi ce parere aveti de el, dupa ce ii fac poze la ce pot si cat mai detaliate!Poate cu ocazia asta va mai ajuta si pe alti! :daUPS-ul lam cercetat timp de 2 zile, cum functioneaaza si unde duc toate firelele, si a rezultat schema de mai sus!

Link spre comentariu

Da incarcarea se face prin mosfeti, cred ca acestia fac ca semnalul sa fie in impulsuri. Nu stiu sigur dar dupa cum am urmarit trasele nu vad altfel.Bateria cred ca sa incarcat, tensiunea pe ea este de 13,47V!Il desfac si ma apuc de poze cat mai detaliate! :da Ce o sa vedeti este modificarile care iam facut, voltmetru pus pe el, incorporat, plus ca in spate aveam 2 mufe de iesire iar una am facuto pentru baterii externe!Revin cu poze!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări