Vizitator Audio Bliss Postat Martie 24, 2011 Partajează Postat Martie 24, 2011 @CBI Motivul pentru care mi am facut cont a fost unul din posturile tale, rezonez cu explicatiile tale care sunt echilibrate si argumentate Impresia mea este ca constructorii de incinte acustice se impart in doua categorii: Unii care trateaza electro-acustica ca fiind ceva subiectiv bazandu se pe IMPRESII auditive iar ceilalti trateaza electro-acustica obiectiv ca fiind bazata pe teste si determinari, elecro-acustica fiind o stiinta exacta dupa cum bine stiti.Nu ma pot abtine sa nu va recomand sa cititi macar o data biblia constructorilor de incinte acustice de Vance Dickanson Loudspeaker Design Cookbook 7th edition care este cam nefolositoare fara LEAP si VI Box Multe din cele explicate de CBI se pot verifica cu VI BoxToate Bune Link spre comentariu
Vizitator VeGaATS Postat Martie 24, 2011 Partajează Postat Martie 24, 2011 Dl-e. VTP, Nu o sa raspund "persiflant" pentru ca nu-mi permit sa fi ne-politicos si nici nu o sa renunt sa ma adresez la persoana a treia cind comunic cu membrii acestui forum. Noi doi cam facem parte din aceesi generatie, aia care a apucat lampile si pick-up-urile, primul meu televizor a fost un Grigorescu, primul meu magnetofon a fost un ZK145 polonez, iar primul pick-up a fost un Garrard. Ca si dumneavoastra stiu ce avantaje si ce dezavantaje au lampile. Cind eram in Romania am cintat cu o trupa vreo doisprezece ani, am facut inregistrari la Radio, probabil ca il cunoasteti pe maestrul Prisacaru, am construit multe boxe si multe scule electronice, am primit educatie muzicala de cind eram de sase ani, primul meu instrument fiind vioara. Am absolvit o scoala de muzica, dar cariera mea a ramas in electronica/fizica. Am ureche muzicala si educata in materie de sunet probabil cel putin la fel de bine ca si dumneavoastra. Le-am auzit si vazut mai pe toate, iar de doisprezece ani de cind sint in US am avut norocul sa aud multe scule, bune si rele, de fapt mai mult rele, pentru ca alea ieftine si proaste sint peste tot. Am ascultat amplificatoare cu tuburi cuplate la difuzoare cu SPL mare puse in linii de transmisie, pilnii, etc... Ce va reamintesc eu e ceea ce stie multa lume; sunetul reprodus de tuburi are caracter, nu spun ca nu suna frumos, dar nu se apropie de realitate. Stim cu totii; chitarile suna cald si plin prin amplifuri cu tuburi, dar sunetul ala vine de la o doza care nu produce tranzitorii dar ala e un instrument nu e Hi-Fi, cam aceeasi situatie e si cu rila de pe discul de pick-up. De aceea sustin ca nu consider sunetul de tuburi ca fiind inalta fidelitate... si tot in materialul meu am mai spus ca respect preferintele altora. In schimb am auzit instalatii care se apropie de realitate. Probabil ca o sa luati pozitia maestrului Celibidache care a admis cu greu ca muzica lui sa fie inregistrata pentru ca spunea ca nici un sistem de inregistrat / redat nu o sa poata reproduce realitatea... si sint de acord cu asta. Dar asta nu inseamna ca nu putem incerca sa ne apropiem de ea. Cei cu pasiune pentru sunet si muzica nu abandoneaza. Datorita lor avem astazi scule de sunet care se apropie mai mult de realitate, mai mult decit cele cu tuburi. Asa cum am spus in materialul meu, in materie de difuzoare astazi totul se poate masura, pentru ca pina la urma scopul principal al stiintei e sa descopere unitati de masura. Daca nu sinteti le curent cu asta mergeti la link-ul pentru klippel.de de la sfirsitul primei pagini din materialul meu. Acolo o sa vedeti ca de exemplu toate miscarile, flexarile, etc.., membranelor difuzoarelor pot fi masurate, astea constituind timbrul respectivului difuzor. Noi nu stim sa le interpretam pentru ca nu avem acces la sculele alea, deci nu avem antrenamentul respectiv. Dar cei care lucreaza cu ele stiu cum sa interpreteze rezultatele masuratorilor. E ca si cum i-as arata sotiei mele un semnal de 50 Hz pe ecranul oscilocopului si i-as spune ca e 50 de Hz, dar ea nefiind in meseria noastra, nu o sa poate sa faca asociatia cu sunetul produs de semnalul ala, asa cum putem noi. Pozitia dumneavoastra in forumul asta imi aduce aminte de povestea cu vraciul care isi pierde pozitia sociala in trib pentru ca membrii tribului au computere si acces la Internet. E exact ce se petrece acum in lumea araba. Daca vreti sa va pastrati statutul trebuie sa fiti de partea audientei. Din fericire lumea evolueaza, si daca nu vrem sa cadem in desuetudine trebuie sa tinem pasul. Daca vreti sa aflati despre amortizarea critica descarcati materialul asta: http://www.pearl-hifi.com/06_Lit_Archiv ... amping.pdf ... si amplificatoarele mele pentru bas sint conectate direct la difuzor, nu exista nici o bobina de 0.5 ohmi, si sint foarte stabile. Daca v-am ofensat cu ceva in ceea ce am spus mai sus va rog sa primti scuzele mele. v Link spre comentariu
VTP Postat Martie 24, 2011 Partajează Postat Martie 24, 2011 Domnule VeGaATS,Aveti chiar un mare atu asupra mea, o educatie muzicala mult mai vasta! Chiar daca am cochetat cu muzica, nu m-am apropiat mai mult decat nivelul de amator! Dar nu asta e important, importanta este atractia pentru muzica, ce poate fi comuna, dar privita diferit.Pentru ca am inceput si eu devreme, la inceputul anilor '60, mi-au trecut prin mana o multime de "scule", de toate provenientele, le-am privit FARA idei preconcepute si cred ca am procedat bine.Nu stiu de unde ati dedus ca trebuie sa asculte toti NUMAI pe amplificatoare cu tuburi si pe incinte cu SPL mare. Asta e doar o recomandare, pe care doar distanta ne impiedica sa o verificam impreuna, chiar daca ne-am pastra preferintele. Orice solutie reprezinta un sir de acceptari ale unor lucruri care ne plac sau nu, compromisuri pe care trebuie sa le facem si depinde tot de noi sa acceptam unele sau altele dintre acestea. Personal, deci, atunci cand ascult muzica prefer un anumit sound, si nu tin cont daca il obtin cu tranzistori sau cu tuburi. Am mai multe amplificatoare si SS si VS dar si mai multe perechi de incinte, si de fabrica dar si manufacturate de mine. Ce am lucrat eu, am mai spus de mai multe ori pe forumuri, puteam sa fac si fara sa le prezint si altora. Le-am facut pentru hobby-ul meu si atata tot, daca le-au reprodus si altii si au fost multumiti, e treaba lor, ma bucur ca nu au dat cu pietre!!!Efortul de a te apropia de sunetul real e meritoriu, pe cat de clar este faptul ca Celibidache a avut si probabil mult timp va avea dreptate. Cum gusturile sunt f.diverse, lupta pentru un "sunet real" este o lupta grea, f.grea si cu rezultate discutabile, mai ales azi. De aceea, si in ceea ce priveste tuburile sau tranzistorii, ramane ca fiecare sa adopte solutia care-i place, eu adopt acea solutie care-mi apropie cel mai mult muzica de suflet.In ceea ce priveste difuzoarele, de orice tip, sunt de acord ca se pot masura orice parametri fizici, electrici si acustici, dar NU TIMBRUL! Ma mira ca insistati cu aceasta afirmatie. In definitiv, cu aceleasi difuzoare se pot face mai multe incinte diferite fizic si fiecare are timbrul sau!!! Ca timbrul uneia este asemanator cu al alteia, ele nu pot coincide asa cum un LA emis de pian, vioara, flaut si trompeta nu sunt identice si timbrul iti permite sa stii ce instrument il emite.Sa va mai spun un lucru, valabil pentru toti ceilalti: daca m-am ambalat in vreo disputa verbala pe forumuri, am facut-o strict pedagogic, pentru a elimina confuziile creiate de anumite afirmatii pe care le-am considerat fara suport. Nu vreau sa fiu vraciul niciunui trib si de aceea NU VOI FI DE PARTEA AUDIENTEI!!! audienta poate face ce doreste, daca e pe un drum bun sau rau, va afla singura, cel putin au avut si o parere diferita de a lor! Nu trebuie sa si tina cont de ea!Tot pentru clarificare:- nu sunt electronist, sunt inginer mecanic;- nu am transformat hobby-ul in ceva comercial, fac totul de placere si am transmis celor ce au vrut, toate informatiile free of charge;- nu vreau sa creiez o scoala sau sa fiu guru-ul vreunui grup de adepti;- daca unii nu ar rastalmaci, fara sa se gandeasca de 2 -3 ori inainte de a scrie ceva pe forumuri, probabil ati fi inteles ca alaturi de mijloacele de ultima ora, softuri, echipamente de masura pentru DIY sau pro, am afirmat ca nu sunt decat PRIMUL PAS in constructia unei incinte, partea vulgara ca sa zic asa, dupa care vine si arta de a scoate ceva placut din realizarea proiectului in sine;- ca sa fie lamuriti si cei cu intrebari: am acces la cel putin aceleasi softuri la care au acces si ei, si, daca e cazul chiar la mai multe. Din pacate in ultimii ani nu am lucrat decat o incinta BR, in rest doar Voigt. Aveti idee de altceva decat de lucrarile lui M.J.King, Weems si rutina J.Rutter? Din pacate nu cunosc altceva dar am propriile mele constatari practice.- la nevoie prefer sa fiu desuet, dar cei care abordeaza un proiect al meu sa fie multumiti, mai ales daca au ascultat suficient de multe incinte la viata lor. Daca i-a apropiat de muzica o incinta facuta "dupa ureche" tot e o realizare!Vedeti: ca un fapt divers - toti construiesc incinte BR pentru ca au toate datele, toate softurile, etc.. Dar este BR incinta cea mai buna sub aspect acustic? Dar o incinta inchisa de ce nu ar fi mai buna? Dece un difuzor cu un SPL mic pentru o linearizare excesiva pare mai apropiat de realitatea sunetului, daca pierde mult din semnalele mici, din atacul pe care nu-l are? Unii nu au ascultat decat un numar redus de SOLUTII in materie de incinte, si cu ce au mai citit pe net, si-au format o opinie VASTA redusa la UN PUNCT = punctul lor de vedere. Dar nu e chiar al tuturor. Mai sunt si alte opinii, ceea ce e un lucru bun, zic eu!NU, nu ma simt ofensat. Link spre comentariu
VTP Postat Martie 24, 2011 Partajează Postat Martie 24, 2011 Audio Bliss a scris:Impresia mea este ca constructorii de incinte acustice se impart in doua categorii: Unii care trateaza electro-acustica ca fiind ceva subiectiv bazandu se pe IMPRESII auditive iar ceilalti trateaza electro-acustica obiectiv ca fiind bazata pe teste si determinari, elecro-acustica fiind o stiinta exacta dupa cum bine stiti.Nu ma pot abtine sa nu va recomand sa cititi macar o data biblia constructorilor de incinte acustice de Vance Dickanson Loudspeaker Design Cookbook 7th edition care este cam nefolositoare fara LEAP si VI BoxMulte din cele explicate de CBI se pot verifica cu VI Box- este o impresie subiectiva daca va referiti la mine! Electro-acustica este o stiinta exacta in masura in care PRINDE complexitatea fenomenului acustic in totalitatea lui. A reusit oare??? Ar fi trebuit sa rezolve 99% din problemele reproducerii sunetului in conditii excelente.- Multumesc pentru recomandare, din pacate nu am decat editia a V-a. Mai am si lucrarile lui Briggs, Hull, Olson, MJ King si altele. Daca e "biblie" e folositoare chiar si fara LEAP sau VI Box!!! Doar e "biblie"!Ma ocup mai putin de bass-reflex, mai mult de TQWT si horn.Multumesc pentru recomandari. Link spre comentariu
Vizitator VeGaATS Postat Martie 24, 2011 Partajează Postat Martie 24, 2011 Dl-e VTP, Masurarea armonicilor sunetelor face obiectul cercetarilor incepind inainte de 1900. In 1894, Olaus Henrici a construit un analyzor de armonici pentru sunet. Detalii puteti gasi aici: http://www.phys.cwru.edu/ccpi/Harmonic_analyzer.html In zilele noastre armonicile sunetului se pot masura cu ajutorul unui analizor de spectru. La site-ul asta: http://sirius.ucsc.edu/demoweb/cgi-bin/ ... d-harmonic La sfirsitul paginii vedem cum arata armonicele diverselor instrumente muzicale. Ah, da,... stiu ceva mai mult decit Martin King, Weems, Lowther, Cabasse, etc... le stiu si pe alea vechi si pe alea noi. Al dvs, Vasile Gorcea Mi-am pus numele aici pentru ca nu consider ca nu e drept ca eu sa stiu numele dumneavoastra si dumneavoastra sa nu-l stiti pe al meu. Link spre comentariu
VTP Postat Martie 24, 2011 Partajează Postat Martie 24, 2011 D-le Gorcea,- cele doua surse indicate NU demonstreaza daca pot determina timbrul unei incinte prin masuratori asupra difuzoarelor. Cunosc si cate ceva despre analiza spectrala. Nici A.S. nu poate face acest lucru, cred ca stiti acest lucru, sau nu cititi atent ce spun.- al II-lea post era un raspuns pentru A.Bliss! Iata ca am dreptate, nu ati citit atent. M.J.King si Weems s-au ocupat cu studiul TQWT, si asta nu in negurile hi-fi-ului ci in ultimele 2 decenii. Despre M.J.King, concetateanul dvs. gasiti destule pe net.Cabasse dateaza ca firma din anul in care m-am nascut si inca e in activitate, desi am inteles ca are ceva probleme financiare.Lowther m-a interesat mai mult, firma fondata la inceputul anilor '30 de Paul Voigt cu inca un asociat. Produce si acum difuzoare de banda larga celebre. Nu creiati confuzie pentru cei care doresc sa invete ceva de pe forum si priviti lucrurile cu calm!Daca doriti dvs. sa aveti dreptate, no problem, pentru mine subiectul e inchis !!! Link spre comentariu
Vizitator VeGaATS Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Dl-e VTP, Revin dupa o scurta pauza. Atita vreme cit e sunet poate fi analizat. Nu conteaza care e sursa. Dar credeam ca stiti asta... e la mintea oricui. Dar daca dumneavoastra considerati ca eu creez confuzie, propun sa comunicam in afara forumului asta. Dupa aia putem sa revenim si sa-i informam pe cei interesati despre cum e cu masurarea armonicilor. Adresa mea de e-mail e [email protected] Toate bune, V. Gorcea Link spre comentariu
VTP Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Deci am ajuns sa vorbim impreuna dar ne intelegem separat:- nu am spus niciodata ca sunetul nu poate fi analizat! Daca ma iau dupa filmele americane cu agenti superdestepti din agentii superdestepte, dispun de softuri care ANALIZEAZA un sunet oarecare;- eu nu cred ca aceste agentii sau altele POT determina sunetul pe care il va emite o incinta INAINTE de a fi produsa. PREDICTIBILITATEA TIMBRULUI!!! Asta inca nu cred ca s-a realizat, nu am auzit! Pot avea o idee de cum suna un difuzor, dar montat in 3 incinte diferit realizate, timbrul ansamblului nu poate fi stabilit dinainte. Asta spun! Si asta pentru ca formarea armonicilor este diferita, functie de ansamblul incinta - difuzor. Asta e echivalent cu aceiasi nota emisa de instrumente diferite:timbrul va diferentia nu nota ci instrumentul care-l emite.Pentru cei carer tot intreaba ce softuri folosesc: nu construiesc incinte pentru care s-au facut softuri cum sunt incintele inchise sau variantele de bass-reflex. Ma ocup de incinte TQWT si horn. In plus lucrez pentru mine, nu fac nici productie de mica serie! Nu am construit 2 incinte la fel!!! Link spre comentariu
CBI Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 probabil intreaba de softuri pt masurarea caracteristicilor de spl si Zau vazut ca construiesti incinte dar nu au gasit nimic documentat tehnic cum sunt invatati la proiectele mura-n gura sa se vanda ceva de pe site-urile straine Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum