Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrerupator lumina complet digital


Vizitator alex1914

Postări Recomandate

Vizitator alex1914

Salut,Sunt incepator in electronica...deci noob :POdata cu renovarea apartamentului vreau sa realizez un proiect la care ma gandesc de ceva vreme.Vreau sa luminez o camera cu ceva led-uri pe 12 V si ceva neoane la 220 V. Asta ar fi partea usoara ...Partea grea este urmatoarea...vreau sa pornesc/opresc luminile de la un panou cu intrerupatoare digitale sau cu senzori tactili, daca ar fi posibil. Panoul ar cuprinde si un variator pentru intensitatea ledurilor, acesta fiind si el actionat digital.Si pentru mai multa complexitate as mai adauga la intrerupatoare niste lumini cu dimmer sa fie vizibile noaptea.Si un senzor de proximitate pt activarea dimmeru-lui.Ce spuneti? Este realizabil acest proiect? Stiti pe cineva care a mai facut asa ceva?Cat de complex ar fi si cat ar costa un astfel de panou?Am cautat pe net solutii de cumparat, dar in zadar.Am atasat si o mica schita cum cred eu ca ar putea arata.......ca sa va puteti face o idee.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cristiano

    7

  • Dr.L

    2

  • bogdan_

    1

  • Spitfire

    1

Top autori în acest subiect

Vizitator tyc

Realizabil.

Sa incepem cu inceputul:

 

1)Lumini

 

La ce putere luminoasa te-ai gandit?(Echivalentul la becuri cu filament sau direct in lm).

Tuburile fluorescente nu se pot controla simplu=> ON/OFF aici i-ti recomand sa-ti cumperi un intrerupator cu telecomanda.

La leduri poti varia lumina,ai nevoie de un dimmer pt leduri.

 

2.Panoul de comanda

 

Pt controlul temperaturii ,cumpara un termosta digital .

Pt controlul luminilor,cumpara un intrerupator digital(foto).[attachment=0]Intrerupator.jpg[/attachment]

Astea doua,le legi in instalatie si le dosesti in spatele unui panou de plexi,realizat cu desinul tau la o firma de plexicuri (ex. http://www.pretext.ro/ );pt realizarea practica,sa foloseste plexi transparent +o masca metalica subtire.

Pt indicatorul de stare foloseste un montaj cu LM3916.

Pt senzorul de proximitate,posteaza la servicii.

Link spre comentariu
Vizitator alex1914

Multumesc tyc,Pt iluminat am sa folosesc un panel de led cu un flux luminos intre 3000 si 5400 lm.Cred ca am sa renunt la tuburi si am sa folosesc tot led-uri probabil niste baghete...Pt intrupatoare ma gandeam sa folosesc schema atasata....dar nu stiu la cine sa apelez sa imi construiasca aceasta schema.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

3000lm face cat lumina data de 3 becuri de 100W,nu as pune asa ceva in camera,nu intentionez sa umblu cu ochelari de soare prin casa.Sant tuburi cu leduri,trebuie sa fi atent la culoarea de lumina;indicat e (pt spatiile de locuit si pt evitarea durerilor de cap) folosirea concomitenta a unuia alb-cald(3000K),unul alb neutru(4500K) si unul alb-rece(6500K).Butoanele prin atingere sant contraindicate la casa omului(sa vezi ce injuraturi noi o sa debitezi cand nu se aprinde/stinge lumina din buton pt ca nu te-ai spalat pe maini inainte de a le actiona!).Pt facerea electronici panoului(total sau partial) intra la 'servicii'.Sa auzim de bine si nu uita sa postezi o poza cu produsul finit.

Link spre comentariu

E chiar ok 3000 lm.Eu am 30.000lm si nu-mi trebuie ochelari de soare (dar si spectrul de culoare e altul). Dar daca vreau sa vad ceva,nici nu trebuie sa ma chioresc

Link spre comentariu

3000lm face cat lumina data de 3 becuri de 100W,nu as pune asa ceva in camera,nu intentionez sa umblu cu ochelari de soare prin casa.

Un bec de 100W da cam 1700 - 1800 lm, deci un corp de iluminat cu 3000lm e potrivit pentru o camera medie, poate fi chiar insuficient pentru o camera mare. Ceea ce conteaza este iluminarea suprafetelor, ideal ar fi sa ai cam 300lux (poate ceva mai mult pe masa de lucru, ceva mai putin in rest).

Sant tuburi cu leduri,trebuie sa fi atent la culoarea de lumina;indicat e (pt spatiile de locuit si pt evitarea durerilor de cap) folosirea concomitenta a unuia alb-cald(3000K),unul alb neutru(4500K) si unul alb-rece(6500K).

Daca sunt toate aprinse in acelasi timp, atunci se obtine undeva o medie si nu se castiga nimic. Folositor ar fi sa poti schimba temperatura culorii prin folosirea alternativa a celor 3 tuburi. De fapt 2 ajung (unul de 2700 - 3000K si unul de 5600 - 6500K).Exista deja sisteme de automatizare care pot face ceea ce vrei tu (ex.: DALI), nu sunt ieftine, insa nici daca le faci de la zero nu vei iesi mai ieftin (insa cu mult mai castigat deoarece vei fi invatat foarte multe).
Link spre comentariu

Un bec de 100W la 220v da 1000-1300lm,scrie pe el!Becurile de 100w la 110v dau 1700lm,scrie pe ele!

Si de ce ar exista o asemenea diferenta in fluxul emis la aceeasi putere electrica consumata, in functie de tensiunea de alimentare?http://en.wikipedia.org/wiki/Incandescent_light_bulb - tabelul de pe la mijlocul paginiihttp://sound.westhost.com/articles/incandescent.htm - sectiunea CFL Equivalence
Link spre comentariu

Si de ce ar exista o asemenea diferenta in fluxul emis la aceeasi putere electrica consumata, in functie de tensiunea de alimentare?

La tensiuni mai mici, filamentul becului e mai scurt/gros, deci se reduc pierderile termice/creste randamentul. Un bec de 55W la 12V scoate 1350 lumeni, deci tot atat cat un bec de 100W la 230V-randamentul becului la 12V e aproape dublu fata de becul la 230V.Daca s-ar putea fabrica becuri cu incandescenta avand temperatura filamentului de 5500 grade, alimentate la tensiunea de 4V, un bec din acesta cu incandescenta de 14W ar inlocui un bec normal de 100W!!! :nebunrau:
Link spre comentariu

Un bec de 55W la 12V scoate 1350 lumeni, deci tot atat cat un bec de 100W la 230V-randamentul becului la 12V e aproape dublu fata de becul la 230V.

Probabil te referi la un bec auto de 12V, cu halogen. Cresterea eficientei se datoreaza mai mult halogenului si mai putin tensiunii reduse de alimentare: http://en.wikipedia.org/wiki/Halogen_lampFilamentul mai gros permite o intr-adevar o temperatura mai ridicata, si de aici o eficienta mai mare prin faptul ca o mai mare parte din radiatia emisa e in spectrul vizibil, insa de la 1000 la 1700lm e o diferenta cam mare pentru tehnologii similare (adica fara halogen). Poate gasesc pe undeva vreo comparatie, ar fi edificator.Later edit:http://en.wikipedia.org/wiki/Luminous_e ... s_efficacyIn tabel sunt date asa: 100W la 230V: 13.8lm/W (adica 1380 lm)100W la 120V: 17.5 lm/W (adica 1750 lm).In primul link dat de mine se specifica ca becul de 100W cu 1750lm e de 120V, deci intr-adevar, valoarea nu are relevanta pentru cazul de fata, unde se folosesc 220V.Revenind la subiect, 3000lm nu e mult pentru o camera, cunosc corpuri de iluminat pentru birou care au 4000lm (si nu se foloseste doar unul pentru un birou): http://www.zumtobel.com/PDB/teaser/en/MildesLichtV.pdf
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Wikipedia nu are in vedere produsele chinezesti,sti,in China wolframul nu rezista la temperaturile f ridicate(normale pt wolfram)...fludorul chinezesc se topeste mai greu si lista poate continua.Am niste colegi care au in birou doua lampi cu 4 neoane fiecare,lampi d'alea patrate si cand avem de mers undeva prin cladire sant ca liliecii.Pe mine ma cam doare capul de la atata lumina.Am intr-o camera 2 MP-L de 800lm.Numai cand lucrez sub lupa le dau drumul la amandoua 100%.In majoritatea timpului merg cu unul la 75%.

Link spre comentariu

Nu contest calitatea indoielnica a majoritatii produselor chinezesti, cifrele si calculele de mai sus se refera la produse care respecta un minim standard de calitate :)

 

Revenind la subiect, fluxul luminos in sine nu e relevant in mod direct, ci iluminarea suprafetelor (adica fluxul care intersecteaza o suprafata) si stralucirea (sper ca asta e traducerea pt. "glare"). Prin urmare, marimea camerei, precum si pozitionarea si distanta la care sunt montate corpurile de iluminat sunt la fel de importante, pe langa fluxul total. Aici sunt niste date drept reper: http://www.engineeringtoolbox.com/light ... d_708.html

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Ai masurat personal nivelele luminoase ?Lumenul se poate spune ca e unitatea de masura a impresiei luminoasa...daca corpul de iluminat suspendat la 0,5m de tavan,masa care se gaseste sub el e de 1m => distanta dintre sursa de lumina si suprafata de iluminat e minima.

Link spre comentariu

De fapt ceea ce te intereseaza este intr-un final nivelul de iluminare pe suprafata, adica in lucsi. Asta e corectata si dupa raspunsul ochiului si da o masura mai buna. Ca fapt divers, am cumparat o aplica de la philips ca sa inlocuiesc becul cu sarme atarnat(un eco de 20W). Aplica respectiva continea un tub circular de 40W, cred ca se apropia de 3000lm. Cata lumina dadea in camera? cam cat un bec cu incandescenta de 40W. De ce? pai jumatate din lumina data de tub se ducea in sus si era reflectata, prost probabil de suprafata argintie interioara a aplicei. Apoi trecea printr-un plastic alb care probabil bloca mare parte din lumina. Am dus-o inapoi.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Bogdan are dreptate la faza cu aplica...pana si ledurile ieftine ,au un substrat mai putin bun,tot ce se poate ca ,in momentul alimentarii cipului led acesta sa emita lumina de 100lm(de ex.) iar lumina emisa de lampa echipata cu acel led sa emita lumina cu un flux de 40lm.Mare parte din eficiena luminoasa a unui dispozitiv cu led,-uri se datoreste sistemului optic.Astazi am fost pe la o firma care se ocupa de plexi si in scurtul timp petrecut acolo,am vazut partile componente a panoului de comanda.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări