pavcostel Postat Aprilie 1, 2013 Partajează Postat Aprilie 1, 2013 Ce s-a ars? D-S? Ai incercat sa vezi daca 555 lucreaza corect inainte sa conectezi forta? Ar trebui sa lucreze din prima, dar chiar si un parlit de condensator iti poate da rateu...Bafta!Costel Link spre comentariu
Vizitator casper20 Postat Aprilie 1, 2013 Partajează Postat Aprilie 1, 2013 Cu IRF-ul scos si masurand intre masa si pinul 7 dupa R3 am o tensiune cuprinsa intre 0,35v si 14v reglata din VR1, montajul alimentat la o sursa setata la 14,4v.Logic ar trebui sa functioneze, eu ma gandesc ca este prea slabut finalul.Intre D-S nu indica nimica aparatul de masura, intre G si S in orice directie masor am 1,5ohmi. Deci jonctiunea DS este arsa. Link spre comentariu
Vizitator casper20 Postat Aprilie 2, 2013 Partajează Postat Aprilie 2, 2013 Schema functioneaza, am schimbat IRF-ul si functioneaza dar se incalzeste foarte tare, desi consumul nu este decat de 5A. Am pus si un IRF 1405 care la fel face, am impresia ca se intampla chestia asta din cauza impulsurilor de la 555. Link spre comentariu
a_sorien Postat Aprilie 7, 2013 Partajează Postat Aprilie 7, 2013 Montati atunci 2 feturi paralele , fiecare insa comandat separat de un transistor . Puterea astfel se disipa pe ambele transistoare . Sau o alta versiune ar fi modificarea frecventei si a factorului de umplere. Odata cu marirea frecventei ionsa cresc si pierderile de comutatie . In principiu un fet trebuie comandat " cat mai repede " , adica sarcina din grila , incarcata descarcata cat mai rapid , astfel incat el sa lucreze cat mai putin in regim de amplificator . Se pot folosi snnubere in grila , comanda grilei cu 2 transistoare , unul npn si unul pnp , dar creste complexitatea schemei si implicit pretul . Link spre comentariu
lederp Postat Aprilie 16, 2013 Partajează Postat Aprilie 16, 2013 salutare vin si eu cu o intrebare doresc sa imi fac semnalizari U.S. style si ma gandeam sa i-au un plus de la pozitii si sa il leg la semnalizare dar nu stiu cum sa scad intensitatea luminii la jumate, functioneaza daca pun o rezistenta si daca da care ar fi valoarea acesteia? dupa schema care o atasez ar functiona?multumesc! Link spre comentariu
Mikrosha Postat Aprilie 16, 2013 Partajează Postat Aprilie 16, 2013 Intamplare ciudata ce am patit in seara asta. Am iesit mai devreme sa alerg jumatate de ora prin parc. Masina era in regula. Cand ma intorc de la alergat dupa jumatate de ora, farurile erau aprinse pe DRL :doh:. Masina bineinteles incuiata, motorul oprit, nepornita si nemiscata de 2 zile. Am aprins pozitiile, DRL s-a stins si dupa ce am oprit pozitiile, DRL a ramas oprit. Nu imi explic cum si de ce s-a intamplat asta insa ceva nu e in regula. Pana acum nu mi s-a intamplat asa ceva. Momentan l-am deconectat de la baterie sa nu se mai aprinda cumva peste noapte si sa consume bateria de tot. Poate ne lamureste francezu daca are vreo idee.PS: am uitat sa specific, joia trecuta, cand am venit acasa si am oprit motorul, DRL nu s-a mai stins, a ramas aprins. Abia dupa ce am aprins pozitiile si le-am stins, s-a oprit si DRL-ul.Deci PICul începe să o ia razna din cînd în cînd. Modifică programul, activează Watch Dog Timer-ul, fă programul să repornească cu farurile OFF ori de cîte ori apare condiţia de declanşare a WDT.Schema functioneaza, am schimbat IRF-ul si functioneaza dar se incalzeste foarte tare, desi consumul nu este decat de 5A. Am pus si un IRF 1405 care la fel face, am impresia ca se intampla chestia asta din cauza impulsurilor de la 555.Problema este că rezistenţa din poarta lui IRF este mult prea mare. Adică 4K7. Comutaţia este lentă şi se disipă o putere foarte mare pe tranzistor. Practic pierderile NU sînt pe Rdson. Dacă se pun 2 tranzistoare în paralel, capacitatea de poartă va fi mai mare, comutaţia mai lentă, iar puterea disipată va fi şi mai mare. Soluţii:- Micşorează rezistenţa R2 pentru o comutaţie mai rapidă. Să zicem 330 ohmi la 1W. Şi şuntează R3. Oricum nu înţeleg de ce autorul a preferat să comande MOSul prin pinul de Discharge. Pinul 2 nu este open collector, ar fi fost un driver mult mai bun.Sau, - Măreşte condensatorul C1. Asta va duce la o frecvenţă mai mică, deci pierderi de comutaţie mai mici.E valabil şi pentru schema cu PIC-ul. Rezistenţa de pull-up din poarta MOS-ului este MARE. Puneţi măcar 330 ohmi. Se va încălzi mai puţin. Link spre comentariu
kkkabuu Postat Iunie 7, 2013 Partajează Postat Iunie 7, 2013 Salut.Am urmarit subiectu e super interesant.O intrebare.La schema cu Pic nu se poate modifica sa fie activa doar cind se intuneca?Si in loc de mosfet sa fie un releu.Pareri? Link spre comentariu
kkkabuu Postat Iunie 12, 2013 Partajează Postat Iunie 12, 2013 Fara idei?....... Link spre comentariu
bercioiu Postat Iunie 12, 2013 Partajează Postat Iunie 12, 2013 Se pare ca nu prea te-ai prins ce-i cu montajul asta...Tine faza de drum aprinsa, la un nivel scazut, pe timp de ZI, ca de aia se numeste DAYtime L.R. astfel incat sa nu-i deranjezi pe ce-i care vin din sens opus. Cand se lasa seara, aprinzi farurile... Iar referitor la releu, la fel, nu te-ai uitat cum functioneaza schema, mosfetul se "aprinde" si se "stinge" cu o frecventa relativ mare pentru a creea efectul de tensiune scazuta. Daca pui un releu in locul lui, va zbarnai vre-o doua minute dupa care va deceda... Link spre comentariu
kkkabuu Postat Iunie 13, 2013 Partajează Postat Iunie 13, 2013 Stiam toate astea.Tocmai de asta am cerut un sfat pentru modificare.eu vreau sa se aprinda faza scurta dupa pornirea motorului si in fuctie de lumina.tocmai de asta vreau releu.sa simulez butonu de faza scurta. Link spre comentariu
bercioiu Postat Iunie 13, 2013 Partajează Postat Iunie 13, 2013 Inseamna ca nu vrei "Daytime running lamp"... Link spre comentariu
Vizitator tinel50 Postat Iunie 23, 2013 Partajează Postat Iunie 23, 2013 Va salut pe toti. Am facut schema DRL cu 555 a lui niq.ro. Functioneaza, adica poti regla si pragul de pornire 13,7 v cat si intensitatea becurilor(personal pe un Logan la 7v pe faza scurta) Am folosit un IRF 3205 pus pe radiator.Se incinge foarte tare radiatorul. Am mai folosit 2xIRF 540 in paralel. La fel se incinge foarte tare radiatorul.Schema lucreaza corect in sensul ca daca aprind pozitia se decupleaza DRL-ul.Mi-am propus sa-l pun pe masina si sa-l folosesc pana sau daca crapa IRF. Daca are cineva vreo solutie privind modul de lucru al IRF fara sa se incinga asa tare ar fii binevenita. Se pare ca si pe Nicu cel care a proiectat schema il depaseste problema. Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iunie 25, 2013 Partajează Postat Iunie 25, 2013 Foloseste un irf 4905 sau unul cu R drena-sursa cat mai mic. Link spre comentariu
dumitru_a Postat August 6, 2013 Partajează Postat August 6, 2013 problema este ca day running light dupa cum spune si denumirea sa trebuie sa functioneze ziua laa rularea pe drumuri nationale modernizate , europene sau autostrazidaca folosesti releu va functiona ca un comutator clasic farurile vor functiona la luminozitate maxima Link spre comentariu
Vizitator marian_ariciuc Postat August 28, 2013 Partajează Postat August 28, 2013 Stiam toate astea.Tocmai de asta am cerut un sfat pentru modificare.eu vreau sa se aprinda faza scurta dupa pornirea motorului si in fuctie de lumina.tocmai de asta vreau releu.sa simulez butonu de faza scurta.senzori de lumina cauti. conditionati de lumina si de contactul in pozitia M. s-ar executa relativ usor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum