Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Daytime running lamp


Vizitator danutbanu

Postări Recomandate

Da, am uC pe soclu. Am reprogramat uC si acum se pare ca merge bine again, insa o mica ciudatenie pe care am observat-o: la oprirea motorului, dupa cateva secunde incep sa se stinga becurile treptat asa cum trebuie, insa cand sunt aproape stinse, mai pulseaza odata, ca un flash scurt. Care poate fi cauza?Ma gandesc ca poate fi de la asta:

do ' ~5sec loop for Duty=50% Dec(Duty_set) ' fade out lights Delay_ms(200) Inc(counter) if (COUT_bit=1) then goto drl_running end ifloop until (Duty_set=0)

Pentru ca, cu cat duty cycle este mai mic de 50%, cu atat scade acel interval de timp de fade out lights, interval de timp prea mic pentru a scadea tensiunea pe baterie sub threshold (~13.56V). Astfel la 40% duty, duty_set va fi 20, iar delayul va fi de 4 sec (4000 ms).Daca as elimina acest fade out, astfel incat drl sa se opreasca imediat dupa ce a scazut tensiunea sub threshold, oare s-ar elimina aceasta problema, cu flashul scurt?
Link spre comentariu

Da, am uC pe soclu. Am reprogramat uC si acum se pare ca merge bine again, insa o mica ciudatenie pe care am observat-o: la oprirea motorului, dupa cateva secunde incep sa se stinga becurile treptat asa cum trebuie, insa cand sunt aproape stinse, mai pulseaza odata, ca un flash scurt. Care poate fi cauza?Ma gandesc ca poate fi de la asta:

do ' ~5sec loop for Duty=50% Dec(Duty_set) ' fade out lights Delay_ms(200) Inc(counter) if (COUT_bit=1) then goto drl_running end ifloop until (Duty_set=0)

Pentru ca, cu cat duty cycle este mai mic de 50%, cu atat scade acel interval de timp de fade out lights, interval de timp prea mic pentru a scadea tensiunea pe baterie sub threshold (~13.56V). Astfel la 40% duty, duty_set va fi 20, iar delayul va fi de 4 sec (4000 ms).Daca as elimina acest fade out, astfel incat drl sa se opreasca imediat dupa ce a scazut tensiunea sub threshold, oare s-ar elimina aceasta problema, cu flashul scurt?
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Revin cu informatii noi legate de modul. In perioada asta l-am tot tinut in teste pe masina in decursul drumurilor pe care le-am tot facut. Tranzistorul se pare ca rezista, nu se incinge. Am descoperit insa o problema legata de setarile intensitatii luminoase din dip switch. Intrucat intensitatea luminoasa era cam mare, de la distanta cam lua ochii, asa am fost si avertizat, am vrut sa scad setarile de la 40 la 36%. Insa problema este ca in loc sa scada, intensitatea a crescut. Asadar am facut ce uitasem sa fac pana acum si anume am masurat tensiunea pe iesirea pt becurile de DRL si am descoperit ca setarile nu prea se pupa cu ce aveam eu in tabel, desi in codul sursa erau ok. Adica spre exemplu pentru duty 32% am 8.96V care ar insemna in mod normal ~62%, pentru 36% duty am 6.64V adica ~48% etc. Care poate fi cauza?

Link spre comentariu

Am cumparat azi un microcontroller nou pentru ca pe cel vechi l-am rescris de prea multe ori si ma gandesc sa nu fie asta cauza problemei de mai sus. Nu am mai gasit 12F629, insa am luat 12F675, care e cam acelasi lucru. Il programez acum sa vad daca apoi merg bine setarile cu uC-ul nou.

Link spre comentariu

Am facut proba si cu un 12F675 pe care am scris acelasi hex, insa se pare ca nu functioneaza deloc cu acest microcontroller. Becurile nu se aprind deloc. Nu imi explic ce are de nu merge deloc cu 675, iar cu 629 nu merg corect setarile. Am mai observat inca o chestie, daca dau toate cele 3 switchuri pe OFF, adica 32% duty conform tabelului, becurile se aprind mai puternic (cam 62%) si clipesc rapid, sesizabil ochiului. Vizibil este identic cu fenomenul intalnit la camioane cand le vibreaza becul in far si ai impresia ca lumina este intermitenta.

Link spre comentariu

pai este disabled:

ANSEL=0 ' disable analogs

Anyway, problema cu setarile duty cycle-ului este undeva in soft, in algoritm, nu este de la microcontroller, pentru ca am scris varianta veche a programului, cu duty declarat de tip constanta si pentru 36% am pe iesire ~5V adica atat cat trebuie, pe cand cu programul cu duty reglabil din jumperi, setat pe 36% am pe iesire in jur de 8V ceea ce nu e ok, corespunde unui duty de 60%.
Link spre comentariu

Gata i-am dat de cap pana la urma. Problema cu setarile consta in faptul ca tabelul era gresit, setarile nu corespundeau cu valorile pt duty din cod. Coloana cu JP1 de fapt este coloana cu JP3. Am atasat tabelul corect mai jos. De asemenea am mai facut niste modificari pt valorile duty cycle-ului si pentru valorile timpilor la pornire, respectiv oprire. Iar comportamentul anormal si anume clipirea luminii aparea la schimbarea setarilor din mers. Am modificat si asta in cod ca sa nu se mai intample.

post-13959-139829434578_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

confirm tot eu = PRIN PROBE :da merg toate variantele postate .2 probleme majore: :cry: 1-se incinge irf-ul foarte rau (5-7 volti/5-6 amperi) valori generale.2-sta prea mult aprinse la la oprire si face acele ,,zvacuri,, luminoasespor :dans:

Link spre comentariu

Depinde si ce tip de radiator ai pus pe tranzistorul de putere. La mine este setat la duty 36% deci aproximativ 4.8V tensiunea de alimentare per bec si nu se incinge prea tare. La oprire poti seta din cod cat vrei sa stea aprinse. Initial pt duty 50%, stateau aprinse cam 5 secunde. La mine se sting in decursul a 2 secunde.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări